Автомобили
Дали користењето на темпоматот може да биде опасно?
Темпоматот на автомобилот може да го зголеми ризикот од сообраќајна несреќа. Иако го спречува надминувањето на ограничувањето на брзината, пишува веб-страницата Used cars.
Да нагласиме – зборуваме за стариот, „примитивен“ темпомат. Современите адаптивни темпомати кои го следат движењето на другите возила и можат сами да го забават и сопираат се сосема друга приказна – сега не се занимаваме со нив.
Предностите на темпоматот се главно јасни. Не мора да ја држите ногата на педалата за гас бесконечно време на автопат, за да можете да се истегнете и да ја промените положбата на седење без да влијаете на педалата за гас, не мора да се грижите за ограничувањето на брзината и такви.
Секако, мора да ги следите сообраќајните знаци и да успорите кога е потребно.
Зошто некој воопшто би помислил дека темпоматот е опасен?
Еден од главните проблеми е доцнењето на сопирањето во случај на ненадејно/насилно сопирање.
Постојат две причини за доцнењето:
1) Различна положба на стапалото во однос на педалата на сопирачката
2) Намалување на концентрацијата
Како настанува доцнењето поради различна положба на стапалото?
Бидејќи десната нога не е на педалата за гас и не може рефлексно да се префрли на педалата на сопирачката за дел од секундата. Сепак, многу возачи тврдат дека „удирањето“ на педалата на сопирачката во критични ситуации за нив не е проблем.
Така, се обидовме да утврдиме каде просечниот возач ја држи десната нога кога користи темпомат.
За повеќето едноставно нема правила – тие ја движат десната нога во зависност од должината на возењето, заморот, вкочанетоста на ногата, како и од типот на возилото.
Дали темпоматот навистина предизвикува пад на концентрацијата?
Многумина тврдат дека употребата на темпомат и падот на концентрацијата не можат да се поврзат, бидејќи контролата на патувањето ја одржува само брзината, додека возачот сè уште треба да се концентрира на други возила, кривини итн.
На пример, ако сте на десната лента на автопатот, мора да внимавате на камионите и автобусите кои се движат побавно од вас. Меѓутоа, во 2013 година беше спроведен тест во Франција, чии резултати покажаа дека темпоматот влијае на брзината на реакцијата на возачот.
Наместо вистински автомобили, користен е симулатор, а меѓу другото се следеле и движењата на очите и мозочната активност на возачот. Се покажа дека побавно реагираат при сопирање во различни ситуации, дека претекнуваат со помали брзини, дека поретко го поправаат патот, т.е. позиција во вашата лента, итн.
Забележано е дека нивните движења на очите и мозочната активност исто така забавуваат.
Професорот Андре Дуфур, кој го предводеше истражувањето, рече дека не е против контролата на крстарење, но смета дека возачите треба да бидат повнимателни кога ја користат.
Заклучок
Контролата на патувањето е дефинитивно корисна, иако има одредени недостатоци, особено во непредвидени ситуации и во лоши временски услови.
Какви се вашите искуства? Дали и колку често ја користите темпоматот, во кои ситуации сте забележале дека ги забавува вашите реакции?
Дали мислите дека тестирањето во Франција е релевантно, бидејќи возачите користеле симулатор наместо да возат вистински автомобил?
/b92
Автомобили
(ВИДЕО) „Tuning Car Show“ во Прилеп доби нова димензија со видеата на тимот од „Autodonia“
Традиционалниот „Tuning Car Show“ во Прилеп дефинитивно е еден од најпрестижните манифестации за сите љубители на автомобилизмот. На 11-ти октомври традиционално се одржа и овогоднинешното издание под покровителство на Општина Прилеп и останатите спонзори.
Вообичаено забележителни се многу видеографи, доста компании кои овој настан знаат и умеат да го пренесат, но токму нас, впечатлив пренос на овој настан ни остави „Autodonia“. Неуморните дечки на чело со Nenad Kaevik. Дечкото е специјализиран за изработка на визуелно импресивни и високо функционални дигитални решенија. Вистински љубеник на автомобилизмот кој успева на секој битен настан да биде прв.
Во оваа прилика од нашиот медиум упатуваме честитка за успешна работа, а вие не чекате уште веднаш посетете го неговиот бизнис инстаграм профил ТУКА – верувајте има што да видите, за повеќе информации за неговата работа и портфолио погледнете ТУКА
Промо видео од „Tuning Car Show“ – Прилеп:
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј
По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври
Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
-
Хороскоп1 денХороскоп за среда (29 октомври)
-
Македонија20 часаМВР: Кривична пријава против поранешен директор, заменик директор и вработени во Агенцијата за храна и ветеринарство за „проневера во службата“
-
Македонија17 часаДополнете гориво, ноќеска дизелот солидно поскапува, додека бензините остануваат со непроменета цена за литар
-
Хороскоп8 часаХороскоп за четврток (30 октомври)
-
Магазин2 денаИлон Маск ја претстави својата верзија на Wikipedia — Grokpedia
-
Lifestyle2 денаКако да ја исчистите решетката од рерната без триење и хемикалии
-
На денешен ден2 денаСветот на денешен ден (28 октомври)
-
Магазин2 денаWhatsApp и Messenger воведуваат заштита од измами насочени кон постари лица











