Автомобили
Дали користењето на темпоматот може да биде опасно?
Темпоматот на автомобилот може да го зголеми ризикот од сообраќајна несреќа. Иако го спречува надминувањето на ограничувањето на брзината, пишува веб-страницата Used cars.
Да нагласиме – зборуваме за стариот, „примитивен“ темпомат. Современите адаптивни темпомати кои го следат движењето на другите возила и можат сами да го забават и сопираат се сосема друга приказна – сега не се занимаваме со нив.
Предностите на темпоматот се главно јасни. Не мора да ја држите ногата на педалата за гас бесконечно време на автопат, за да можете да се истегнете и да ја промените положбата на седење без да влијаете на педалата за гас, не мора да се грижите за ограничувањето на брзината и такви.
Секако, мора да ги следите сообраќајните знаци и да успорите кога е потребно.
Зошто некој воопшто би помислил дека темпоматот е опасен?
Еден од главните проблеми е доцнењето на сопирањето во случај на ненадејно/насилно сопирање.
Постојат две причини за доцнењето:
1) Различна положба на стапалото во однос на педалата на сопирачката
2) Намалување на концентрацијата
Како настанува доцнењето поради различна положба на стапалото?
Бидејќи десната нога не е на педалата за гас и не може рефлексно да се префрли на педалата на сопирачката за дел од секундата. Сепак, многу возачи тврдат дека „удирањето“ на педалата на сопирачката во критични ситуации за нив не е проблем.
Така, се обидовме да утврдиме каде просечниот возач ја држи десната нога кога користи темпомат.
За повеќето едноставно нема правила – тие ја движат десната нога во зависност од должината на возењето, заморот, вкочанетоста на ногата, како и од типот на возилото.
Дали темпоматот навистина предизвикува пад на концентрацијата?
Многумина тврдат дека употребата на темпомат и падот на концентрацијата не можат да се поврзат, бидејќи контролата на патувањето ја одржува само брзината, додека возачот сè уште треба да се концентрира на други возила, кривини итн.
На пример, ако сте на десната лента на автопатот, мора да внимавате на камионите и автобусите кои се движат побавно од вас. Меѓутоа, во 2013 година беше спроведен тест во Франција, чии резултати покажаа дека темпоматот влијае на брзината на реакцијата на возачот.
Наместо вистински автомобили, користен е симулатор, а меѓу другото се следеле и движењата на очите и мозочната активност на возачот. Се покажа дека побавно реагираат при сопирање во различни ситуации, дека претекнуваат со помали брзини, дека поретко го поправаат патот, т.е. позиција во вашата лента, итн.
Забележано е дека нивните движења на очите и мозочната активност исто така забавуваат.
Професорот Андре Дуфур, кој го предводеше истражувањето, рече дека не е против контролата на крстарење, но смета дека возачите треба да бидат повнимателни кога ја користат.
Заклучок
Контролата на патувањето е дефинитивно корисна, иако има одредени недостатоци, особено во непредвидени ситуации и во лоши временски услови.
Какви се вашите искуства? Дали и колку често ја користите темпоматот, во кои ситуации сте забележале дека ги забавува вашите реакции?
Дали мислите дека тестирањето во Франција е релевантно, бидејќи возачите користеле симулатор наместо да возат вистински автомобил?
/b92
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
-
Спорт12 часаКичевскиот фудбалски судија Лика во среда ќе биде прв помошен судија на „play-off“ дуелот меѓу Нант и Макаби Хаифа
-
Магазин17 часаИвана од Кичево оваа година по петти пат изработува новогодишни честитки за да помогне на лица и здруженија каде е најпотребно
-
Хороскоп1 денХороскоп за петок (5 декември)
-
Хороскоп3 часаХороскоп за сабота (6 декември)
-
Lifestyle15 часа(ВИДЕО) Анатоли фитнес момчето кое стана вистинска сензација на „ТикТок“ конечно препознат од неговата публика
-
Здравје и убавина2 денаСамо со неколку нови навики, стартот на денот ќе ви биде полн со енергија
-
Македонија1 денСообраќај по наместа влажни коловози, намалена видливост поради магла има на превоите „Стража, Ѓавато, Плетвар и Крушево “
-
Временска прогноза18 часаВрнежите од дожд продолжуваат, Попоски апелира за зголемување на нивоата од реките и езерата
