Автомобили
Дали користењето на темпоматот може да биде опасно?

Темпоматот на автомобилот може да го зголеми ризикот од сообраќајна несреќа. Иако го спречува надминувањето на ограничувањето на брзината, пишува веб-страницата Used cars.
Да нагласиме – зборуваме за стариот, „примитивен“ темпомат. Современите адаптивни темпомати кои го следат движењето на другите возила и можат сами да го забават и сопираат се сосема друга приказна – сега не се занимаваме со нив.
Предностите на темпоматот се главно јасни. Не мора да ја држите ногата на педалата за гас бесконечно време на автопат, за да можете да се истегнете и да ја промените положбата на седење без да влијаете на педалата за гас, не мора да се грижите за ограничувањето на брзината и такви.
Секако, мора да ги следите сообраќајните знаци и да успорите кога е потребно.
Зошто некој воопшто би помислил дека темпоматот е опасен?
Еден од главните проблеми е доцнењето на сопирањето во случај на ненадејно/насилно сопирање.
Постојат две причини за доцнењето:
1) Различна положба на стапалото во однос на педалата на сопирачката
2) Намалување на концентрацијата
Како настанува доцнењето поради различна положба на стапалото?
Бидејќи десната нога не е на педалата за гас и не може рефлексно да се префрли на педалата на сопирачката за дел од секундата. Сепак, многу возачи тврдат дека „удирањето“ на педалата на сопирачката во критични ситуации за нив не е проблем.
Така, се обидовме да утврдиме каде просечниот возач ја држи десната нога кога користи темпомат.
За повеќето едноставно нема правила – тие ја движат десната нога во зависност од должината на возењето, заморот, вкочанетоста на ногата, како и од типот на возилото.
Дали темпоматот навистина предизвикува пад на концентрацијата?
Многумина тврдат дека употребата на темпомат и падот на концентрацијата не можат да се поврзат, бидејќи контролата на патувањето ја одржува само брзината, додека возачот сè уште треба да се концентрира на други возила, кривини итн.
На пример, ако сте на десната лента на автопатот, мора да внимавате на камионите и автобусите кои се движат побавно од вас. Меѓутоа, во 2013 година беше спроведен тест во Франција, чии резултати покажаа дека темпоматот влијае на брзината на реакцијата на возачот.
Наместо вистински автомобили, користен е симулатор, а меѓу другото се следеле и движењата на очите и мозочната активност на возачот. Се покажа дека побавно реагираат при сопирање во различни ситуации, дека претекнуваат со помали брзини, дека поретко го поправаат патот, т.е. позиција во вашата лента, итн.
Забележано е дека нивните движења на очите и мозочната активност исто така забавуваат.
Професорот Андре Дуфур, кој го предводеше истражувањето, рече дека не е против контролата на крстарење, но смета дека возачите треба да бидат повнимателни кога ја користат.
Заклучок
Контролата на патувањето е дефинитивно корисна, иако има одредени недостатоци, особено во непредвидени ситуации и во лоши временски услови.
Какви се вашите искуства? Дали и колку често ја користите темпоматот, во кои ситуации сте забележале дека ги забавува вашите реакции?
Дали мислите дека тестирањето во Франција е релевантно, бидејќи возачите користеле симулатор наместо да возат вистински автомобил?
/b92
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
Во понеделник ЕВН КЕЦ Кичево ќе работи на терен, времено без електрична енергија ќе биде кичевското село Другово
-
Кичево3 часа
„Кичевчани пеат за Кичево“, дводневна музичка манифестација на градскиот плоштад, незаборавни музички вечери во срцето на Кичево!
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за сабота (26 јули)
-
Македонија1 ден
Утре на градскиот плоштад во Охрид, македонската Полиција ќе се реализира националната кампања „До вас, за вас“, како форма за приближување на полицијата до граѓаните
-
Lifestyle1 ден
Дали премногу често имате столица? Еве што значи тоа за вашето здравје
-
Lifestyle1 ден
Клуч за контрола на шеќерот во крвта: Три знаци дека не внесувате доволно растителни влакна
-
Култура36 минути
(ВИДЕО) Кичевчани помеѓу соговорниците одговараа пред камерите во проектот „Што значи за тебе Македонија“