Автомобили
Дали Volkswagen наскоро ќе ја престигне Tesla во продажбата на ЕВ?

Извршниот директор на Volkswagen верува дека најголемиот европски производител на автомобили може да ја надмине Tesla и да стане најголемиот продавач на ЕВ во светот до 2025 година.
На Светскиот економски форум во Давос, Швајцарија, Херберт Дис рече дека олеснувањето на проблемите со синџирот на снабдување веројатно ќе му помогне на германскиот автомобилски гигант да го достигне чекорот во наредните месеци.
„Пазарите секогаш се врзани за иднината“, рече Дис на прашањето зошто инвеститорите и даваат огромна предност на Tesla во однос на другите традиционални производители на автомобили, како што е Volkswagen.
Tesla има сериозна предност во моментов. Tesla е веројатно најдигиталната автомобилска компанија во светот. Сепак, верувам дека можеме да ги надминеме по бројот на испорачани возила на годишно ниво до 2025 година“, изјави Диес.
Диес рече дека Tesla успеала да покаже добри резултати и висок принос со кредибилен деловен модел. Сепак, тој го потврди своето верување дека Volkswagen наскоро би можел да ја намали разликата кога станува збор за продажба на електрични возила.
„Мислам дека за Tesla зголемувањето веројатно ќе биде малку поголем предизвик сега. Тие отвораат нови погони и ние се трудиме да ја задржиме брзината. Мислиме дека ќе стигнеме во втората половина од годината“, изјави Диес.
Криза во синџирот на снабдување
Повеќе од две години по пандемијата на коронавирус, автомобилската индустрија продолжува да се бори со предизвикот да набави клучни делови и да произведе доволно возила за да ја задоволи побарувачката.
Недостигот на критични залихи, особено кога станува збор за производството на батерии, се очекува да биде постојано ограничување на растот на продажбата на електрични возила во годините што доаѓаат.
Сепак, Дис рече дека сè уште има некои позитивни работи. Тој очекува дека од средината на годината ќе се забележи одредено олеснување на пазарот за набавка на полупроводници.
„Би рекол дека ќе видиме ублажување на оваа ситуација до средината на годината и би требало да бидеме во подобра форма во втората половина доколку ситуацијата не се влоши, што мислам дека нема да биде случај“, изјави Дис.
Запрашан дали тоа значи дека кризата со полупроводниците може да заврши во втората половина од годината, Дис рече: „Не би рекол дека ќе биде готово, но гледаме дека ситуацијата е многу подобрена. Мислам дека синџирите на снабдување и пазарот полека се враќаат во нормала“.
Извор: CNBC
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (11 јули)
-
Кичево18 часа
ТППЕ Кичево и денес интервенираа на опожарена куќа и плевна
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за сабота (12 јули)
-
Македонија2 дена
(ФОТО) МВР: Фатени тројца малолетници, со бензин, петарди и запалка
-
Култура18 часа
Кичевската парохија истакна известување за Хиротонијата на идниот високопреосвештен Митрополит дебарско-кичевски г. Георгиј
-
Скопје2 дена
Лишени уште две лица во Скопје, фатени како предизвикуваат пожар
-
Македонија1 ден
Лишен од слобода старец од тетовско, на нива запалил сува трева и отпадоци
-
Македонија2 дена
ЦУК: Ова е состојбата со пожарите до моментот, вкупно 29 пожари на отворен простор, 9 активни