Автомобили
Дали знаете зошто во некои земји уште се вози од лева страна?

Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
Возењето на левата страна беше традиција која потекнува од Британија. Кога витезите јаваа на коњи, тие замавнуваа со мечевите со десната рака. Затоа, тие ќе се возат на левата страна на патот за подобро да ги нападнат своите непријатели.
Бидејќи Британците усвоија кочии влечени од левата страна, земјите како Австралија, Нов Зеланд, Индија и други нации колонизирани од Британците генерално возат лево. Тука е, се разбира, Јапонија.
Се возеше во светот на левата страна до пресвртот – во САД.
Тоа беше време на северноамериканска колонизација и потреба да се транспортира пченица низ огромни пространства. Потоа се појавил нов вагон кој се викал Конестога (по племето Ирокези).
Тешкиот товар го влечеле осум мазги. Човекот што ја возеше колата се возеше на задната мазга од левата страна, држејќи камшик во десната рака.
Сè повеќе од овие автомобили ги принудија властите во Пенсилванија да го променат правилото и да го регулираат правецот на патување со закон. Од 1792 година, возењето во Америка е десно.
Франција прва го следеше американскиот пример бидејќи мораше да го регулира сообраќајот. Имено, зголемениот број камиони направи хаос во сообраќајот.
Велика Британија, откако ги загуби Соединетите Држави по Војната за независност, не сакаше да прифати какво било влијание од нејзините поранешни трансатлантски колонии.
Што се однесува до останатиот дел од Стариот континент, тој веднаш се приклучи на новиот тренд, проширен со Наполеонските војни и големите движења на војниците, кои мораа да се организираат по патиштата.
Појавата на првите автомобили и нивната технологија влијаеше и на управувањето со сообраќајот. Во почетокот, автомобилите се возеа на левата страна, бидејќи рачната сопирачка делуваше директно на тркалата и беше, како кај вагоните со коњи, на надворешната страна на каросеријата.
Воланот е поставен на десната страна. Сепак, со еволуцијата на каросеријата и подобрувањето на механизмот за сопирање, рачката на рачната сопирачка се поставува помеѓу двете предни седишта.
Потоа, од истата причина, позицијата на возење се префрли на левата страна за да може лицето кое го вози автомобилот да ја притисне рачната сопирачка со десната рака.
Таа транзиција се случи насекаде низ светот, освен во англосаксонските земји, кои ја задржаа старата традиција и го задржаа воланот десно.
Аргументот беше дека е подобро да го држите воланот со десната рака цело време и да ги оставите другите контроли како рачката на менувачот или рачната сопирачка лево.
Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
/b92
Автомобили
Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.
Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци
Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.
Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.
Започнете со возење веднаш
Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.
Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.
Правилно користење на поставките
Внимавајте на поставките на системот:
-
Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен
-
Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија
-
Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата
Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик
Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.
Навечер: Отворете ги прозорците минимално
Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.
Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност
Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:
-
Променете го филтерот во кабината
-
Проверете го нивото на фреон/ладилна течност
-
Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира
Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем
Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.
Извор: Danas
Автомобили
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.
Хибриден систем со 48V технологија
Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.
Без компромис за теренски способности
И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.
„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.
Подобрено возачко искуство
Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:
-
Потивко и побрзо стартување на моторот
-
Намалени вибрации при старт-стоп работа
-
Полинеарно забрзување
-
Подобра регенерација на енергија при сопирање
Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.
Компактна батерија, висока ефикасност
Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.
Издржлива платформа и нов правец
Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.
Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.
Извор: Index
Автомобили
„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).
Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.
Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.
Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.
Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.
Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.
Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.
Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.
Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.
Извор: cars.usnews.com
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (26 јуни)
-
Кичево2 дена
(ФОТО) Гори ниска шума и дива депонија во атарот на с.Туин кичевско, ТППЕ Кичево уште на терен
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за петок (27 јуни)
-
Lifestyle2 дена
Дали навистина треба да се плашиме од семките од лубеница? Еве што се случува кога ќе ги проголтате
-
Македонија17 часа
Нов случај на измама: Старица дала огромна сума пари на таканаречен лекар кој и кажал лоша вест за ќерката
-
Lifestyle2 дена
Како да го разладите домот без клима: Три едноставни трикови
-
Автомобили2 дена
Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат
-
На денешен ден1 ден
Времеплов: На денешен ден – 26 јуни