Автомобили
Дали знаете зошто во некои земји уште се вози од лева страна?

Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
Возењето на левата страна беше традиција која потекнува од Британија. Кога витезите јаваа на коњи, тие замавнуваа со мечевите со десната рака. Затоа, тие ќе се возат на левата страна на патот за подобро да ги нападнат своите непријатели.
Бидејќи Британците усвоија кочии влечени од левата страна, земјите како Австралија, Нов Зеланд, Индија и други нации колонизирани од Британците генерално возат лево. Тука е, се разбира, Јапонија.
Се возеше во светот на левата страна до пресвртот – во САД.
Тоа беше време на северноамериканска колонизација и потреба да се транспортира пченица низ огромни пространства. Потоа се појавил нов вагон кој се викал Конестога (по племето Ирокези).
Тешкиот товар го влечеле осум мазги. Човекот што ја возеше колата се возеше на задната мазга од левата страна, држејќи камшик во десната рака.
Сè повеќе од овие автомобили ги принудија властите во Пенсилванија да го променат правилото и да го регулираат правецот на патување со закон. Од 1792 година, возењето во Америка е десно.
Франција прва го следеше американскиот пример бидејќи мораше да го регулира сообраќајот. Имено, зголемениот број камиони направи хаос во сообраќајот.
Велика Британија, откако ги загуби Соединетите Држави по Војната за независност, не сакаше да прифати какво било влијание од нејзините поранешни трансатлантски колонии.
Што се однесува до останатиот дел од Стариот континент, тој веднаш се приклучи на новиот тренд, проширен со Наполеонските војни и големите движења на војниците, кои мораа да се организираат по патиштата.
Појавата на првите автомобили и нивната технологија влијаеше и на управувањето со сообраќајот. Во почетокот, автомобилите се возеа на левата страна, бидејќи рачната сопирачка делуваше директно на тркалата и беше, како кај вагоните со коњи, на надворешната страна на каросеријата.
Воланот е поставен на десната страна. Сепак, со еволуцијата на каросеријата и подобрувањето на механизмот за сопирање, рачката на рачната сопирачка се поставува помеѓу двете предни седишта.
Потоа, од истата причина, позицијата на возење се префрли на левата страна за да може лицето кое го вози автомобилот да ја притисне рачната сопирачка со десната рака.
Таа транзиција се случи насекаде низ светот, освен во англосаксонските земји, кои ја задржаа старата традиција и го задржаа воланот десно.
Аргументот беше дека е подобро да го држите воланот со десната рака цело време и да ги оставите другите контроли како рачката на менувачот или рачната сопирачка лево.
Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
/b92
Автомобили
Ford открива повеќе за новите буџетски возила

Најавата доаѓа со големи очекувања
• Ford ќе открие повеќе информации за своите претстојни евтини електрични возила на настан што ќе се одржи на 11 август во Кентаки.
• Извршниот директор Џим Фарли најави дека ова ќе биде „момент на Модел Т“ за компанијата, посочувајќи дека се работи за голема пресвртница во нивната историја.
• Изјавата доаѓа во време кога одделот за електрични возила на Ford пријавува загуба од 1,3 милијарди долари во вториот квартал од 2025 година.
Проблеми со постоечките модели
• Продажбата на нивните врвни електрични возила, F-150 Lightning и Mustang Mach-E, опаѓа.
• Пазарната клима станува сè потешка, особено под втората администрација на Трамп, која покажува помала поддршка за EV индустријата.
Тајниот EV тим на Ford
• Фарли уште во февруари 2024 година потврди дека Ford има посебен тим кој работи на развој на поевтино електрично возило.
• Тимот го води Алан Кларк, поранешен извршен директор во Tesla, а во него се вклучени и експерти од компании како Tesla, Rivian, Apple и Lucid Motors.
Планови за иднината
• Првото возило на новата нискобуџетна EV платформа ќе биде пикап од средна големина.
• Лансирањето на ова возило е планирано за 2027 година.
• Ford изјави дека платформата ќе поддржува повеќе стилови на возила, наменети и за малопродажни и за комерцијални клиенти.
• Возилата ќе понудат и „персонализирани дигитални искуства“, што укажува на фокус кон софтвер и UX.
Конкуренцијата не мирува
• Во моментов, речиси и да нема електрични возила на американскиот пазар по цена под 30.000 долари.
• Но тоа наскоро ќе се промени:
-
Tesla планира да започне со продажба на поедноставен, можеби и помал Model Y уште оваа година.
-
General Motors ќе го врати Chevrolet Bolt во продажба следната година.
-
Стартапот Slate Auto, поддржан од Џеф Безос, ќе пушти во продажба евтин електричен пикап веќе кон крајот на 2026 година.
Извор: TechCrunch
Автомобили
Mercedes G-класата собори рекорд: произведен 600.000 примерок

Легендата продолжува
Веќе 46 години, Mercedes-Benz G-класата е симбол на луксуз, моќ и трајност. Позната по својот карактеристичен „кубен“ дизајн и извонредни теренски способности, G-класата штотуку достигна нова важна пресвртница.
Произведен е 600.000-тиот примерок на G-класата
Mercedes-Benz објави дека неодамна е произведен 600.000-тиот примерок – целосно електричниот модел G580 со EQ технологија, во боја Obsidian Black metallic. Возилото беше склопено во фабриката во Грац, Австрија, каде што се произведуваат сите G модели. Овој примерок нема да биде задржан, туку ќе биде продаден на клиент.
Популарноста на G-класата расте
Иако моделите од S и E-класата се произведуваат подолго време, G-класата стана вистинска икона. Побарувачката е висока, цената екстремна, а листите на чекање се протегаат со години. Според Mercedes, ова е и најиндивидуализираниот модел во понудата – над 90% од купувачите избираат барем една опција од „Manufaktur“, а во просек се избираат по три. Побарувачката за ексклузивни бои исто така расте, со над 20.000 нијанси достапни од минатата година.
Успехот на G-класата лежи во конзистентноста
Од нејзиното деби во 1979 година, G-класата значително еволуираше, но остана верна на своите корени. Силуетата речиси и не се сменила за скоро 50 години – реткост во денешната автомобилска индустрија. И покрај тоа што денес е побрза и полуксузна, G-класата сè уште нуди вистински теренски перформанси благодарение на класичната шасија и трите диференцијални блокади.
Рекордот зборува за растот на брендот
Оваа бројка од 600.000 возила е уште позначајна ако се земе предвид дека пред само две години, компанијата го одбележа производството на 500.000 примероци со специјално ретро издание. За споредба, на Mercedes му беа потребни три години за да премине од 400.000 на 500.000 примероци, што значи дека побарувачката сериозно расте.
Заклучок
Со својата препознатлива форма, теренски карактер и сè поголема електрификација, G-класата останува еден од најпосакуваните SUV модели на светскиот пазар. Следната пресвртница – 700.000 – не изгледа толку далечна.
Извор: B92
Автомобили
Полека, но сигурно: Германците преминуваат на електрична енергија

Бројот на новорегистрирани електрични автомобили во Германија значително се зголеми во јули. Според податоците на Федералната администрација за моторни возила, повеќе од 48.600 возила биле регистрирани како електрични, што претставува раст од 58% во споредба со истиот месец лани.
Клучни податоци:
-
Уделот на електричните возила на батерии (BEV) достигна 18,4% – што значи дека речиси секој петти нов автомобил е на електричен погон.
-
Високата побарувачка започна од почетокот на 2025 година, откако падна интересот во текот на 2024 година.
-
Во периодот јануари – јули 2025, регистрирани се над 297.000 нови BEV возила, што е зголемување од 38,4% споредено со истиот период во 2024 година.
Според Здружението на меѓународни производители на моторни возила (VDIK), растот се должи на зголемената понуда во поевтиниот сегмент.
„Зголемувањето го припишуваме на значително поголемата понуда на возила во сегментот на почетно ниво,“
изјави претседателката на VDIK, Имелда Лабе (Labbé).
„Во изминатите месеци, многу брендови воведоа нови модели кои се технички зрели и, што е уште поважно, достапни за широк спектар на клиенти.“
Тесла во опаѓање на германскиот пазар
Спротивно на позитивниот тренд, американскиот производител Tesla продолжува да се соочува со пад во продажбата. Во јули 2025, Tesla продала само околу 1.100 нови возила во Германија – што е пад од над 55% во споредба со истиот месец минатата година.
Општ пазар на автомобили во Германија
Во сите сегменти и типови на погони, во Германија во јули се регистрирани вкупно 264.802 нови патнички автомобили, што е пораст од околу 11% во споредба со претходната година.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (8 август)
-
Кичево19 часа
(ВИДЕО) Во кичевското село Мидинци денеска беше осветен новиот Крст, симбол на надеж и љубовта Божја кон луѓето
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за сабота (9 август)
-
Македонија3 часа
(ФОТО) Полиција од РЦ Запад, Франгово и Лабуништа запленија огревно дрво, безправно исечени, сторителите во бегство
-
Култура1 ден
Денеска се слави Преподобната маченичка Параскева, позната меѓународот како Св.Петка
-
Македонија2 дена
РЦ Запад во координација со СВР Охрид санкционираа албански државјанки без регулиран престој
-
Временска прогноза16 часа
Топлиот бран во Македонија ќе се задржи до следниот викенд