Автомобили
Дали знаете зошто во некои земји уште се вози од лева страна?

Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
Возењето на левата страна беше традиција која потекнува од Британија. Кога витезите јаваа на коњи, тие замавнуваа со мечевите со десната рака. Затоа, тие ќе се возат на левата страна на патот за подобро да ги нападнат своите непријатели.
Бидејќи Британците усвоија кочии влечени од левата страна, земјите како Австралија, Нов Зеланд, Индија и други нации колонизирани од Британците генерално возат лево. Тука е, се разбира, Јапонија.
Се возеше во светот на левата страна до пресвртот – во САД.
Тоа беше време на северноамериканска колонизација и потреба да се транспортира пченица низ огромни пространства. Потоа се појавил нов вагон кој се викал Конестога (по племето Ирокези).
Тешкиот товар го влечеле осум мазги. Човекот што ја возеше колата се возеше на задната мазга од левата страна, држејќи камшик во десната рака.
Сè повеќе од овие автомобили ги принудија властите во Пенсилванија да го променат правилото и да го регулираат правецот на патување со закон. Од 1792 година, возењето во Америка е десно.
Франција прва го следеше американскиот пример бидејќи мораше да го регулира сообраќајот. Имено, зголемениот број камиони направи хаос во сообраќајот.
Велика Британија, откако ги загуби Соединетите Држави по Војната за независност, не сакаше да прифати какво било влијание од нејзините поранешни трансатлантски колонии.
Што се однесува до останатиот дел од Стариот континент, тој веднаш се приклучи на новиот тренд, проширен со Наполеонските војни и големите движења на војниците, кои мораа да се организираат по патиштата.
Појавата на првите автомобили и нивната технологија влијаеше и на управувањето со сообраќајот. Во почетокот, автомобилите се возеа на левата страна, бидејќи рачната сопирачка делуваше директно на тркалата и беше, како кај вагоните со коњи, на надворешната страна на каросеријата.
Воланот е поставен на десната страна. Сепак, со еволуцијата на каросеријата и подобрувањето на механизмот за сопирање, рачката на рачната сопирачка се поставува помеѓу двете предни седишта.
Потоа, од истата причина, позицијата на возење се префрли на левата страна за да може лицето кое го вози автомобилот да ја притисне рачната сопирачка со десната рака.
Таа транзиција се случи насекаде низ светот, освен во англосаксонските земји, кои ја задржаа старата традиција и го задржаа воланот десно.
Аргументот беше дека е подобро да го држите воланот со десната рака цело време и да ги оставите другите контроли како рачката на менувачот или рачната сопирачка лево.
Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
/b92
Автомобили
(ВИДЕО) „Tuning Car Show“ во Прилеп доби нова димензија со видеата на тимот од „Autodonia“

Традиционалниот „Tuning Car Show“ во Прилеп дефинитивно е еден од најпрестижните манифестации за сите љубители на автомобилизмот. На 11-ти октомври традиционално се одржа и овогоднинешното издание под покровителство на Општина Прилеп и останатите спонзори.
Вообичаено забележителни се многу видеографи, доста компании кои овој настан знаат и умеат да го пренесат, но токму нас, впечатлив пренос на овој настан ни остави „Autodonia“. Неуморните дечки на чело со Nenad Kaevik. Дечкото е специјализиран за изработка на визуелно импресивни и високо функционални дигитални решенија. Вистински љубеник на автомобилизмот кој успева на секој битен настан да биде прв.
Во оваа прилика од нашиот медиум упатуваме честитка за успешна работа, а вие не чекате уште веднаш посетете го неговиот бизнис инстаграм профил ТУКА – верувајте има што да видите, за повеќе информации за неговата работа и портфолио погледнете ТУКА
Промо видео од „Tuning Car Show“ – Прилеп:
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј

По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври

Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
-
Lifestyle2 дена
Во сабота сите патишта водат во „Република Клуб“- Кичево, заедно со светски познатиот Dean Mickoski и Fecky Farris & Punisher
-
Хроника2 дена
ТАЖНА ВЕСТ: Панчо ја загуби животната битка како последица од пожарот во Кочани, почивај во мир наш „Шорти“
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за среда (15 октомври)
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за четврток (16 октомври)
-
Временска прогноза24 часа
Доаѓа нов бран на дождови на планините снег, и тоа над 2000 нмв – ова се најновите метео вести
-
Хроника19 часа
Почина лице кое било сведок на судење во Основниот граѓански суд – Скопје
-
Технологија2 дена
Денес по десет години завршуваат безбедносните надградби за „Windows 10“
-
Магазин2 дена
OpenAI овозможува извршување на апликации во рамките на ChatGPT