Автомобили
„DeLorean“, враќање во електричната иднина
Се чини дека иконата на култниот филм за автомобил се врати. И во електричното издание. На официјалниот Твитер профил на „DeLorean“ може да се види познатата силуета, а во описот пишува дека се работи за електричен погон. „DeLorean“ на тој начин би можел да стане „E-Lorean“.
Истото видео го објави Italdizajn, што значи дека во новиот проект е вклучена и легендарната дизајнерска куќа. Очекувано, бидејќи и таа компанија беше дел од развојот на оригиналната „DeLorean DMC-12“.
The Future was never promised. Reimagine today.
Sign up for the premiere of the DeLorean in 2022.
https://t.co/K9n8D1s5uK#DeloreanEVolved#Delorean#Auto#ElectricVehicle#Luxury#BigGame pic.twitter.com/99HsGLCswb— DeLorean Motor Company (@deloreanmotorco) February 13, 2022
Краткото видео не дава конкретни детали, но познато е дека производството ќе започне оваа година.
„Иднината никогаш не била ветена. Замислете денес“, објави компанијата во објавата на Твитер.
Заедно со објавата, има хаштагови кои укажуваат на електричното издание на култниот автомобил – #DeloreanEVolved, #ElectricVehicle.
Во познатата франшиза „Враќање во иднината“, временската машина „DeLorean“ беше уред за патување низ времето направен со последователна инсталација на возилата „DeLorean DMC“ со флуксен кондензатор.
На автомобилот му беа потребни 1,21 гигавати моќ во филмот за да патува со 88 милји на час (142 километри на час) за да го започне своето патување низ времето.
„DeLorean DMC-12“ е спортски автомобил кој е произведен за американскиот пазар во 1981 и 1982 година во Северна Ирска од компанијата „DeLorean motor company“. Автомобилот популарно се нарекува „DeLorean “ бидејќи бил единствениот автомобил произведен од таа компанија.
DMC-12 имаше врати во облик на крила од галеб (gullwing) и тело од нерѓосувачки челик.
Првиот прототип на автомобил се појави во 1976 година. Серискиот модел користеше шасија и суспензија на Lotus „espria“, а беше дизајниран од Џорџето Џуџаро. Производството започна во јануари 1981 година во фабриката на DMC во Данска, Северна Ирска.
Пред крајот на производството на крајот на 1982 година, беа произведени вкупно околу 9.000 примероци, а се верува дека денес во светот има уште околу 6.500 кои се во возна состојба.
/rtv.rs/
Автомобили
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.
Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.
Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.
Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.
Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.
Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).
Извор: ACEA / Klix.ba
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
-
Временска прогноза20 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза2 дена
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Хороскоп7 часа
Хороскоп за понеделник (23 декември)
-
Автомобили21 час
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Временска прогноза7 часа
Западните и северозападните делови од Македонија утрово под продор на ладен и влажен воздух кој носи снежни врнежи
-
Спорт18 часа
Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ
-
Магазин18 часа
Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација