Автомобили
Fiat 500 заминува во историјата
По 17 години и повеќе од 3.000.000 продадени примероци, нарачките за третата генерација на Fiat 500 конечно се затворени.
По завршувањето на производството во Северна Америка во 2019 година, конечно пристигна местото за ретро-дизајнираниот Fiat 500 во Европа, вклучувајќи ја и Велика Британија.
Fiat 500 ќе го наследи Fiat 500 Hybrid следната година.
Лансиран во 2007 година, имиџот и продажбата на Fiat веднаш пораснаа
Овој сладок мал автомобил, кој во основа беше поевтин модел на Panda, му даде на Fiat инстант поттик во продажбата и имиџот кога беше лансиран во 2007 година.
Интересно, оригиналниот Fiat 500 исто така имаше долг производствен циклус, почнувајќи од 18 години производство во 1957 година и завршувајќи во 1975 година, по 3,89 милиони продадени единици.
Сегашниот модел, долг 3,5 метри, е продаден повеќе од три милиони примероци, но не му требаше редизајн до 2016 година.
Иако беше лансиран со четирицилиндричен бензински мотор во 2007 година, тој еволуираше за да го прифати двоцилиндричниот TwinPower мотор и од неодамна, хибридните погонски единици.
Хибридот ќе биде повторното раѓање на 500
Поновата верзија, Fiat 500e EV, која дебитираше во Европа во 2020 година, ќе остане во продажба.
Претстојната 500 Ibrida („хибрид“ на италијански) всушност ќе биде фејслифтиран 500e, со сегашниот 1.0-литарски бензински мотор прикачен на EV погон.
500 Hybrid ќе биде преродба на 500 на поинаков начин бидејќи производството ќе се пресели од Полска и ќе ја дели производната линија со 500e во фабриката Mirafiori во Торино.
Fiat признава дека има доволно залихи од 500 (или „Cinquecento“ на италијански) за да трае до почетокот на 2025 година, но иконата Panda, исто така, ќе го заврши производството оваа година за да направи место за Grande Panda 2025 во Европа, која исто така ќе понуди EV и хибридни енергетски единици.
/Danas
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
-
Хороскоп2 денаХороскоп за четврток (4 декември)
-
Магазин3 часаИвана од Кичево оваа година по петти пат изработува новогодишни честитки за да помогне на лица и здруженија каде е најпотребно
-
Хороскоп14 часаХороскоп за петок (5 декември)
-
Спорт2 денаБлагоја Милевски се заблагодари на сите досегашни претседатели на ФФМ, сите наши фудбалери, стручен штаб, медицински лица и логистика
-
Здравје и убавина1 денСамо со неколку нови навики, стартот на денот ќе ви биде полн со енергија
-
Lifestyle2 часа(ВИДЕО) Анатоли фитнес момчето кое стана вистинска сензација на „ТикТок“ конечно препознат од неговата публика
-
Македонија15 часаСообраќај по наместа влажни коловози, намалена видливост поради магла има на превоите „Стража, Ѓавато, Плетвар и Крушево “
-
Свет15 часаПоради злоупотреба, Русија ги блокира „Snapchat“ и „FaceTime“
