Автомобили
Formula 1 е фабрика за пари

Минатогодишната сезона во Formule 1 беше поинаква комбинација на трки од вообичаеното.
Најпрво со првиот уличен настан во F1 во Лас Вегас и ГП на Катар додадени во календарот.
Со тоа Франција исчезна од календарот, а трката во Имола потоа беше откажана.
Добивката е зголемена за 64 отсто
Вкупниот годишен приход се зголеми за 25 отсто од 2,573 милијарди долари на 3,222 милијарди долари, додека оперативниот профит се зголеми за 64% – од 239 милиони долари на 392 милиони долари.
Бидејќи курсот на американскиот долар и еврото е речиси 1:1, сите бројки може слободно да се префрлаат во европската валута.
Вкупната исплата поделена помеѓу десетте тимови се зголеми од 1,157 милијарди долари на 1,215 милијарди долари, што претставува зголемување од 5%.
Сопствениците на натпреварот, американски „Либерти медиа“, јасно ставија до знаење колкаво позитивно влијание имал Лас Вегас, особено во последниот квартал од годината, што укажува дека настанот бил успешен за организацијата.
Во врска со зголемувањето на приходите, компанијата забележа: „Приходот од промоција на трки се зголеми првенствено поради приходите од билетите од инаугуративната Гран При на Лас Вегас и другите договорни зголемувања на надоместоците“.
Лас Вегас полн хит
На некои возачи не им се допадна холивудската атмосфера во „градот на гревот“, но нејзиниот финансиски ефект не може да се спори.
„Приходите од спонзорството се зголемија поради признавањето на приходите од Големата награда на Лас Вегас, приходите од новите спонзори и растот на приходите од постоечките спонзори“
Сепак, сето тоа не е добра вест, бидејќи некои трошоци се зголемени.
„Продажните, општите и административните трошоци се зголемија во текот на годината поради повисоките трошоци за персонал, ИТ и маркетинг, како и трошоците поврзани со планирањето и работењето на Гран При на Лас Вегас, делумно компензирани со пониски правни и професионални такси и претпочитање на странска валута“. рекоа.од „Либерти медиа“.
Расте популарност
Извршниот директор на F1 , Стефано Доменикали, јасно стави до знаење дека минатата година беше успешна за организацијата, а не само во чисто финансиска смисла.
„Минатата 2023 година означи уште една неверојатна сезона за F1“, изјави Италијанецот.
„Имавме силен ангажман на сите платформи, со рекордна посетеност на трки. И нашата конкуренција ја задржа својата позиција како најбрзо растечка лига на социјалните мрежи четврта година по ред.
F1 бележи континуиран раст на обожавателите, особено на американскиот пазар, зајакнат со успешното Гран При на Лас Вегас и меѓу помладата и повеќе женска публика.
/B92
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Хороскоп2 дена
Месечен Хороскоп (август)
-
Хороскоп13 часа
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Култура13 часа
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Мобилни уреди19 часа
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна
-
Македонија57 минути
Запленета поголема количина брендирана стока без документација, лишено од слобода едно лице