Следете не

Автомобили

Германски магазин: Решението за големиот проблем со електричните автомобили не е ни блиску

Објавено пред

на

Рециклирањето на батериите за електричните автомобили е клучно за создавање возила поприфатливи за животната средина, но она што изгледа како очигледна патека се забавува поради проблеми како што се недостаток на суровини и координација, пишува германскиот автомобилски магазин Automobilwoche.

За жал, решението не е блиску, велат експертите кои го обвинуваат недостатокот на стандарди, поради што рециклирањето е премногу комплицирано.

Тие, исто така, велат дека сè уште нема доволно фрлени електрични автомобили за да се обезбедат потребните батерии за повеќекратна употреба.

Берлинскиот Öko-Institut ја проценува количината на батерии во оптек во електричните автомобили на околу 100.000 тони годишно.

За 10 години таа бројка ќе изнесува еден милион тони.

Тие батерии можат да обезбедат до 80 проценти од нивниот оригинален капацитет кога се рециклираат, а моменталниот фокус на индустријата е на намалување на трошоците и зголемување на приносите од рециклирање.

Во споредба со овие цели, плановите за рециклирање на големите производители на автомобили звучат многу скромно.

Volkswagen веќе две години тестира процеси во фабриката во Салцгитер и сака таму да постигне годишен капацитет за рециклирање од 1.500 тони.

А Mercedes-Benz, заедно со фабриката за рециклирање батерии Примобиус, моментално гради фабрика во Купенхајм во Баден-Виртемберг со капацитет од 2.500 тони. Неодамна беше поставен камен-темелникот.

Бидејќи батериите кои моментално се инсталирани во електричните автомобили ќе бидат во употреба уште некое време, производителите не очекуваат голем број на враќање на батериите до крајот на деценијата.

Покрај тоа, тие батерии прво ќе добијат втор животен век како стационарни единици за складирање енергија.

Сè додека батериите од возилата не го достигнат крајот на својот корисен век, батериите од тест возилата и прототиповите ќе се рециклираат.

Компаниите за рециклирање надвор од автомобилската индустрија, исто така, полека го зголемуваат својот капацитет.

Има и други пречки што треба да се надминат.

„Батериите се сè друго освен дизајнирани за рециклирање во овој момент“, рече физичарот од Каи, Питер Бирке за списанието.

Тој спроведува истражување за рециклирање на батерии на Универзитетот во Штутгарт и на Институтот за производство инженерство и автоматизација Фраунхофер.

Недостатокот на стандардизација, исто така, го спречува масовното расклопување, бидејќи дизајнот на ќелиите на батериите варира од производител до производител.

Голем предизвик за иднината е да се автоматизира таков процес.

Мерцедес сака да започне со него оваа година, барем што се однесува до расклопувањето.

Автомобили

Последните десет години овие популарни автомобилски брендови скокнале неверојатни 68 отсто за нивната куповна цена

Објавено пред

на

Драматичниот скок на цените на новите автомобили во Европа открива загрижувачки тренд кој може да го промени начинот на кој купуваме возила. Според најновото истражување на водечката европска платформа „AutoScout24“, просечната цена на 10-те најпопуларни автомобили е зголемена за неверојатни 68% во последните десет години. Додека во 2014 година просечната цена беше 14.236 евра, денес за истата гама возила треба да платиме дури 23.977 евра.

Овој пораст далеку ја надминува стапката на инфлација која во истиот период изнесуваше 19,4 отсто. Експертите предупредуваат дека ова е само почеток на трендот што може да го отежне пристапот до нови возила за граѓаните со просечни примања.

Една од клучните промени на пазарот е доминацијата на SUV моделите, кои практично ги изместија малите градски автомобили. Ако ги споредиме најпродаваните модели, гледаме драстична промена – додека во 2014 година купувачите најчесто избираа компактни модели како Volkswagen Golf или Renault Clio, денес моделите како Peugeot 2008 или Volkswagen T-Roc се во водство. Прогнозите се уште подраматични – се очекува теренците да учествуваат со повеќе од 60 проценти од сите нови регистрации во наредните години.

Анализата покажува дека неколку фактори влијаеле на ваквиот драстичен скок на цените. Строгите еколошки и безбедносни прописи во ЕУ, зголемените цени на суровините и покомплексната логистика се само некои од причините зошто новите автомобили станаа практично недостапни за просечниот купувач. Посебно загрижува фактот што производителите се повеќе го напуштаат производството на мали и достапни модели, фокусирајќи се на поголеми и технолошки понапредни автомобили со повисоки профитни маржи.

– Портпаролот на „AutoScout24“ предупредува дека регулативите за емисиите на CAFE дополнително ќе ги зголемат цените. Производителите се принудени да продаваат повеќе електрични возила за да ги надоместат трошоците за производство на конвенционални автомобили, што создава маѓепсан круг на пораст на цените. Ако ги споредиме цените на поединечните модели, разликата е очигледна – Dacia Sandero во 2014 година чинеше 7.900 евра, додека денес чини 13.490 евра. Уште подраматичен пример е Toyota Corolla, чија цена достигна 25.000 евра, што ја прави практично недостапна за просечниот купувач, пренесува telegraf.rs

Прочитај повеќе...

Автомобили

BMW M5 E60 го слави својот 20-ти роденден

Објавено пред

на

Можеби најдобриот BMW M5 на сите времиња оваа година го слави својот 20-ти роденден. Во тоа време, тој беше најбрзиот сериски седан во светот. До денес, тоа е едно од најпознатите достигнувања на спортската дивизија на BMW M, кое никогаш нема да се повтори.

Можете ли да замислите ако еден голем производител на автомобили денес одлучи да инсталира атмосферски 10-цилиндричен мотор кој не се „плаши“ од високи вртежи? И подоцна да се примени истата идеја за голем семеен вагон врз основа на тоа? Ако им се восхитувате на спортските Баварци, несомнено веќе знаете за што зборуваме.

Марката од Минхен официјално објавува дека оваа година се одбележуваат 20 години од лансирањето на четвртата генерација на BMW M5. Веројатно сите го знаеме по неговата внатрешна ознака E60 од првата деценија на новиот милениум, кога стана првиот седан во светот со мотор со десет цилиндри. Фабриката беше јасно инспирирана од тркачката програма на BMW Sauber F1 Team за време на нејзиниот развој.

BMW M5 E60 првпат се појави на пазарот во почетокот на 2005 година, а најголемата предност досега е неговиот мотор. По својот претходник, E39, со мотор со осум цилиндри, марката реши да го зголеми бројот на цилиндрите за уште два, давајќи му на светот бучен мотор што ви ја крева косата при максимални вртежи.

Срцето на четвртата „М-петка“ беше атмосферскиот 5.0 литарски V10 S85B50 бензински мотор со 373 kW (507 КС) при 7.750 вртежи во минута. Овој технички скапоцен камен беше претставен во официјалните материјали за печатот дури и во расклопена состојба, но подоцнежните искуства на сопственикот покажаа дека има проблеми. Најчестиот проблем беше лошото подмачкување. Знаеме дека сопствениците го „растегнаа“ на високи вртежи, но имаше многу што ретко го менуваа маслото.

За жал, во Европа немавме многу избор, бидејќи кај нас BMW M5 E60 се продаваше исклучиво со седумстепен роботски менувач SMG Drivelogic. Во Северна Америка, сепак, клиентите можеа да изберат и класичен шест-брзински мануелен менувач. Со традиционалниот погон на задните тркала, овој M5 сакаше да лебди.

Во моментот на неговото лансирање, BMW M5 E60 беше најбрзиот сериски седан во светот. Основната максимална брзина беше само 250 km/h, но ако доплатите за M Driver’s Package, ќе добиете суперавтомобил со четири седишта со максимална брзина од 305 km/h и забрзување од 0 до 100 km/h за 4,1 секунда.

Потоа го мина познатиот Нирбургринг за 8 минути и 13 секунди. А оние кои се сеќаваат на тоа ќе се сетат дека професионалната германска возачка Сабине Шмиц често ја возела таму како „ринг такси“ кога земала туристи.

BMW M5 E60 првично беше произведен како седан, но од пролетта 2007 година е достапен и како семеен вагон. Денес, M5 Touring е реткост, бидејќи фабриката произведе само 1.025 примероци, додека во исто време беа произведени 19.523 стандардни седани.

Извор: Klix.ba

Прочитај повеќе...

Автомобили

Произведен последниот VW Arteon, додека VW од неодамна исто така го прекина и популарниот „VR-6“ мотор по речиси 34 години производство

Објавено пред

на

Еден од најубавите модерни модели на Фолксваген официјално повеќе го нема. Откако прекина лифтбекот на Arteon во 2023 година, вагонот исто така се пензионира. Никогаш не се продаваше во Америка, попрактичниот Shooting Brake беше направен во фабриката во Оснабрик, додека обичниот модел излезе од производната лента во Емден. VW изгради речиси 190.000 единици во текот на осум години на производство за „седан“ и пет за моделот со долг покрив.

– Портпаролот на VW, Андреас Г. Шлајт, ја сподели тажната вест на својот профил на LinkedIn. Пропаѓањето на Arteon Shooting Brake е поместено за една година. Во 2024 година, Мартин Хубе, портпарол на Arteon, Passat, Touareg и претстојниот ID.2 ни кажа дека вагонот ќе биде укинат во 2026 година. Сепак, фабриката во Оснабрик веќе престана да го прави стилскиот семеен автомобил.

VW ќе продолжи да го гради својот единствен кабриолет во истата фабрика каде што е направена поубавата, полуксузна алтернатива Passat Variant. Конечниот T-Roc Cabriolet ќе биде склопен во средината на 2027 година. Што се случува со растението после тоа? Неговата судбина не е решена, но VW вели дека ги истражува опциите „за поинаква употреба на страницата“.

– VW имаше намера да изгради уште поубав и поскап автомобил кој ќе се наоѓа над Arteon. Во средината на 2022 година беше откриен активен прототип на втората генерација на Phaeton. Да беше во производство, водечкиот автомобил ќе беше долг околу 208,6 инчи (5,3 метри), приближно со иста големина како најновата BMW Серија 7. О, и германскиот производител на автомобили сакаше да набие мотор W-12 под хаубата. Дизелгејт се случи, а VW на крајот реши да го прекине проектот.

Освен што ги прекина автомобилите што ги спомнавме, VW неодамна се поздрави и со својот VR-6 мотор по речиси 34 години производство, пренесува motor1.com

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

На денешен ден6 часа

На денешен ден – 16 јануари

1778.- Франција ја призна независноста на Соединетите Држави за време на американската војна за независност од британското колонијално владеење (1775-83)....

Временска прогноза7 часа

Стабилизација и целосно разведрување, но со многу ниски ноќни и утрински температури, нови снежни врнежи за сега на повидок после големиот празник Богојавление „Водици“

Од овој петок, па за време на викендот ќе имаме стабилизирање и целосно разведрување на времето во Македонија, и истото...

Хороскоп8 часа

Хороскоп за четврток (16 јануари)

ОВЕН Можеби се премногу посветени на некои ситни обврски и проблеми, па ги занемарувате оние крупните. Може да очекувате пријатна...

Спорт8 часа

Македонската ракометна репрезентација со „реми“ го започна големото натпреварување, испуштивме голема победа против Унгарците, но одиме понатаму!

Репрезентацијата на Македонија го постигна првиот бод на Светското првенство, бидејќи во првиот осминафинален натпревар ремизираше со Унгарија 27:27. Во...

Автомобили14 часа

Последните десет години овие популарни автомобилски брендови скокнале неверојатни 68 отсто за нивната куповна цена

Драматичниот скок на цените на новите автомобили во Европа открива загрижувачки тренд кој може да го промени начинот на кој...

Скопје15 часа

Скопјанка пријавила дека машко лице ја допирало по телото

На 14.01.2025 во 22.00 часот во СВР Скопје, 18 – годишна девојка од Скопје пријавила дека во влез од станбена...

Lifestyle20 часа

Најдобрите утрински навики за здрав почеток на денот, тврдат кардиолозите

Утринските навики се важни за подобро расположение и мотивација. Тие исто така може да имаат различни здравствени придобивки и може...

Магазин20 часа

Не трошете пари за поправки! Шест знаци дека е време за нов мобилен телефон

Секој мобилен телефон има свој рок на траење. Еве како да препознаете кога е време да инвестирате во нов уред....

Магазин20 часа

Зошто корисниците на iPhone не се воодушевени од функциите на Apple AI?

Истражувањата покажуваат млака реакција од корисниците на iPhone кон функциите на вештачката интелигенција. Со лансирањето на iOS 18.1, Apple ги...

Магазин20 часа

OpenAI го претстави Tasks: Нов виртуелен асистент со вештачка интелигенција

Вештачката интелигенција се пробива и во светот на виртуелните асистенти. OpenAI им зададе сериозен предизвик на технолошките компании што веќе...

НАЈЧИТАНИ