Автомобили
Германски магазин: Решението за големиот проблем со електричните автомобили не е ни блиску
Рециклирањето на батериите за електричните автомобили е клучно за создавање возила поприфатливи за животната средина, но она што изгледа како очигледна патека се забавува поради проблеми како што се недостаток на суровини и координација, пишува германскиот автомобилски магазин Automobilwoche.
За жал, решението не е блиску, велат експертите кои го обвинуваат недостатокот на стандарди, поради што рециклирањето е премногу комплицирано.
Тие, исто така, велат дека сè уште нема доволно фрлени електрични автомобили за да се обезбедат потребните батерии за повеќекратна употреба.
Берлинскиот Öko-Institut ја проценува количината на батерии во оптек во електричните автомобили на околу 100.000 тони годишно.
За 10 години таа бројка ќе изнесува еден милион тони.
Тие батерии можат да обезбедат до 80 проценти од нивниот оригинален капацитет кога се рециклираат, а моменталниот фокус на индустријата е на намалување на трошоците и зголемување на приносите од рециклирање.
Во споредба со овие цели, плановите за рециклирање на големите производители на автомобили звучат многу скромно.
Volkswagen веќе две години тестира процеси во фабриката во Салцгитер и сака таму да постигне годишен капацитет за рециклирање од 1.500 тони.
А Mercedes-Benz, заедно со фабриката за рециклирање батерии Примобиус, моментално гради фабрика во Купенхајм во Баден-Виртемберг со капацитет од 2.500 тони. Неодамна беше поставен камен-темелникот.
Бидејќи батериите кои моментално се инсталирани во електричните автомобили ќе бидат во употреба уште некое време, производителите не очекуваат голем број на враќање на батериите до крајот на деценијата.
Покрај тоа, тие батерии прво ќе добијат втор животен век како стационарни единици за складирање енергија.
Сè додека батериите од возилата не го достигнат крајот на својот корисен век, батериите од тест возилата и прототиповите ќе се рециклираат.
Компаниите за рециклирање надвор од автомобилската индустрија, исто така, полека го зголемуваат својот капацитет.
Има и други пречки што треба да се надминат.
„Батериите се сè друго освен дизајнирани за рециклирање во овој момент“, рече физичарот од Каи, Питер Бирке за списанието.
Тој спроведува истражување за рециклирање на батерии на Универзитетот во Штутгарт и на Институтот за производство инженерство и автоматизација Фраунхофер.
Недостатокот на стандардизација, исто така, го спречува масовното расклопување, бидејќи дизајнот на ќелиите на батериите варира од производител до производител.
Голем предизвик за иднината е да се автоматизира таков процес.
Мерцедес сака да започне со него оваа година, барем што се однесува до расклопувањето.
Автомобили
(ВИДЕО) „Tuning Car Show“ во Прилеп доби нова димензија со видеата на тимот од „Autodonia“
Традиционалниот „Tuning Car Show“ во Прилеп дефинитивно е еден од најпрестижните манифестации за сите љубители на автомобилизмот. На 11-ти октомври традиционално се одржа и овогоднинешното издание под покровителство на Општина Прилеп и останатите спонзори.
Вообичаено забележителни се многу видеографи, доста компании кои овој настан знаат и умеат да го пренесат, но токму нас, впечатлив пренос на овој настан ни остави „Autodonia“. Неуморните дечки на чело со Nenad Kaevik. Дечкото е специјализиран за изработка на визуелно импресивни и високо функционални дигитални решенија. Вистински љубеник на автомобилизмот кој успева на секој битен настан да биде прв.
Во оваа прилика од нашиот медиум упатуваме честитка за успешна работа, а вие не чекате уште веднаш посетете го неговиот бизнис инстаграм профил ТУКА – верувајте има што да видите, за повеќе информации за неговата работа и портфолио погледнете ТУКА
Промо видео од „Tuning Car Show“ – Прилеп:
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј
По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври
Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
-
Кичево2 денаВчера во кичевското с.Староец затекнат бил крушевчанец на криволов
-
Хороскоп1 денХороскоп за недела (26 октомври)
-
Спорт1 денФК Напредок со победа и едноминутно молчење оддаде почит кон легендата Зоран Ѓорѓиоски-Мрско
-
Култура21 часУтре е голем празник, се слави Св.Петка, за многу години „Петковден“ – честита домашна слава на сите кои чекаат гости вечерва и утре
-
Временска прогноза2 денаОд утре доаѓа бура од дождови во западниот регион од Македонија
-
Хороскоп8 часаХороскоп за понеделник (27 октомври)
-
Временска прогноза15 часаОд ноќеска засилен бран на дожд, грмежи и ветер особено во западниот регион од Република Македонија, ова се информациите
-
Магазин2 денаВидео и аудио платформата „Јутјуб“ постави нов рекорд во исплати за нивните креатори











