Автомобили
Германски магазин: Решението за големиот проблем со електричните автомобили не е ни блиску
Рециклирањето на батериите за електричните автомобили е клучно за создавање возила поприфатливи за животната средина, но она што изгледа како очигледна патека се забавува поради проблеми како што се недостаток на суровини и координација, пишува германскиот автомобилски магазин Automobilwoche.
За жал, решението не е блиску, велат експертите кои го обвинуваат недостатокот на стандарди, поради што рециклирањето е премногу комплицирано.
Тие, исто така, велат дека сè уште нема доволно фрлени електрични автомобили за да се обезбедат потребните батерии за повеќекратна употреба.
Берлинскиот Öko-Institut ја проценува количината на батерии во оптек во електричните автомобили на околу 100.000 тони годишно.
За 10 години таа бројка ќе изнесува еден милион тони.
Тие батерии можат да обезбедат до 80 проценти од нивниот оригинален капацитет кога се рециклираат, а моменталниот фокус на индустријата е на намалување на трошоците и зголемување на приносите од рециклирање.
Во споредба со овие цели, плановите за рециклирање на големите производители на автомобили звучат многу скромно.
Volkswagen веќе две години тестира процеси во фабриката во Салцгитер и сака таму да постигне годишен капацитет за рециклирање од 1.500 тони.
А Mercedes-Benz, заедно со фабриката за рециклирање батерии Примобиус, моментално гради фабрика во Купенхајм во Баден-Виртемберг со капацитет од 2.500 тони. Неодамна беше поставен камен-темелникот.
Бидејќи батериите кои моментално се инсталирани во електричните автомобили ќе бидат во употреба уште некое време, производителите не очекуваат голем број на враќање на батериите до крајот на деценијата.
Покрај тоа, тие батерии прво ќе добијат втор животен век како стационарни единици за складирање енергија.
Сè додека батериите од возилата не го достигнат крајот на својот корисен век, батериите од тест возилата и прототиповите ќе се рециклираат.
Компаниите за рециклирање надвор од автомобилската индустрија, исто така, полека го зголемуваат својот капацитет.
Има и други пречки што треба да се надминат.
„Батериите се сè друго освен дизајнирани за рециклирање во овој момент“, рече физичарот од Каи, Питер Бирке за списанието.
Тој спроведува истражување за рециклирање на батерии на Универзитетот во Штутгарт и на Институтот за производство инженерство и автоматизација Фраунхофер.
Недостатокот на стандардизација, исто така, го спречува масовното расклопување, бидејќи дизајнот на ќелиите на батериите варира од производител до производител.
Голем предизвик за иднината е да се автоматизира таков процес.
Мерцедес сака да започне со него оваа година, барем што се однесува до расклопувањето.
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92