Свет
Италија ги заострува мерките за борба против Ковид

Соочена со четвртиот бран на коронавирус, италијанската влада донесе одлука за нови рестрикции за лицата кои не се вакцинирани.
Италија уште еднаш ги заостри мерките против ширењето на коронавирусот, воведувајќи нови ограничувања за невакцинираните лица. За да бидат послужени во ресторан, да гледаат филм во кино или претстава во театар, да танцуваат во диско или да одат на стадион да гледаат натпревар, Италијанците од 6 декември ќе треба да приложат потврда дека или се вакцинирани или прележале Ковид. Негативен тест повеќе нема да биде доволен.
Со воведувањето на таканаречената „super green passa“, италијанската влада се обидува да ја ограничи пандемијата, чиј четврти бран се шири низ Европа, но не ги погоди Апенините толку силно како некои други земји, како што е Германија, Австрија или Велика Британија.
Соопштувањето на новите мерки, премиерот Марио Драги на прес-конференција го започна токму од оваа теза. „Ситуацијата во Италија е под контрола. Благодарение на кампањата за вакцинација, тој веројатно е меѓу најдобрите во Европа“, рече Драги, но потоа посочи дека не смее да игнорира што се случува во соседството и додаде дека бројките што ја прикажуваат пандемијата растат и во Италија.
Според официјалните податоци, во неделата од 18 до 24 ноември откриени се 71.336 нови случаи на Ковид или повеќе од 10 илјади дневно, што е зголемување за 26,5 отсто во однос на претходните седум дена. Фреквенцијата е 118 позитива на 100.000 луѓе. Во пораст е и бројот на починати: во претходната недела се регистрирани 450 смртни случаи, што е зголемување од 8,7 отсто.
За да се „спасат“ божиќните и новогодишните празници
Во исто време, многу пофалената италијанска кампања за вакцинација неодамна почна да стагнира. Во владиниот извештај од 23 ноември се наведува дека повеќе од 45 милиони луѓе го завршиле циклусот на вакцинација, што е 84,23 отсто од населението над 12 години. Тоа значи дека има 8,5 милиони Италијанци кои не се вакцинирани од различни причини: некои затоа што не смеат да бидат клинички, други затоа што се плашат, трети затоа што не сакаат…
Новите мерки, значи, најмногу се однесуваат на невакцинираните, како што истакна Драги, за да се „спасат“ божиќните и новогодишните празници. „Сакаме да ја одржиме нормалноста што ја постигнавме оваа година и да останеме отворени“, нагласи италијанскиот премиер, изразувајќи надеж дека „оние на кои им беше ограничено ќе можат да се вратат во сите делови на општеството“.
Почнувајќи од ова лето, државната влада избра воведување на пасош за Ковид, наречен „зелена пропусница“, како стратегија за борба против коронавирусот. Најпрво тоа беше неопходно за пристап до јавните места во затворен простор, а од 15 октомври тоа мора да биде достапно за сите работници, во јавниот и приватниот сектор, во спротивно им се заканува суспензија од работа.
Сега владата на Драги одлучи да воведе два вида „зелен сертификат“: „основниот“ може да се добие и врз основа на негативен тест за Ковид, во кој случај важи 72 часа (молекуларен тест) или 48 часа (антигенски). додека „подобрена“ или „супер“ зелена пропусница „како што ја нарекуваат некои медиуми, важи само по вакцинацијата или шест месеци по закрепнувањето.
Основен и „super green pass“
Не е лесно да се разјаснат разликите во примената помеѓу двата сертификати, бидејќи тоа зависи и од географскиот фактор и распространетоста на вирусот во одредени делови на Италија.
Доколку одреден регион се наоѓа во жолтата зона, каде што е зголемено присуството на вирусот, ќе биде неопходно да се прикаже „super green pass“ за пристап до културни и спортски настани, како и барови и ресторани во затворен простор. Ова правило ќе важи за цела Италија, без разлика на зоната, за време на божиќните и новогодишните празници, од 6 декември до 15 јануари.
Основниот „green pass“, односно добиен по негативен тест, останува доволен документ за сите вработени и за користење на јавниот превоз.
Новина е што „зелениот сертификат“ од 6 декември ќе биде задолжителен во сите превозни средства, односно во градскиот превоз (досега се бараше исклучиво на меѓуградски и меѓународни возови, автобуски, воздушни или бродски линии…).
Ова прашање, како што јави „Република“, предизвика полемики во Владата: Против Драги беше министерот за внатрешни работи Лучијано Ламоргезе, за кого е проблематична одлуката за контрола на „green passa“ во јавниот превоз од страна на силите за јавен ред.
Полицијата нема работна сила за ефективни контроли
„Не можеме да гарантираме дека ќе контролираме на најдобар начин, ни недостасува работна сила и ресурси“, предупреди Ламоргезе, на што Драги одговори дека не сака ни да слушне за тој аргумент: „Основно е да се заострат контролите, а Министерството за внатрешни работи да го направи тоа“.
Ќе направиме што можеме“, велат од полицијата, со надеж дека војската ќе може да им помогне за да може да ја покрие контролата на патниците во градските автобуси, трамваи или метро и тоа само на примерок.
Некои медиуми, пак, веќе се загрижени за тоа како ќе биде можно да се спроведе ефективна контрола низ целата земја и да известуваат за растечкиот феномен на игнорирање на прописите низ општеството. Il Messaggero, на пример, објавува дека познатиот и почитуван ТВ водител на научни емисии Пјеро Анџела поднел тужба против римски ресторан каде што не му била побарана „green pass“.
„Сопствениците на објектите се должни да се грижат за здравјето на своите клиенти. А ако не го сторат тоа, наше е да го сигнализираме тоа. „Да се зборува за мерки за заштита на јавни места е неефективно ако нема контроли“, рече Ангела.
Меѓу другите мерки што ги воведе италијанската влада, вреди да се спомене дека времетраењето на зелениот пропус по вакцинацијата беше скратено од 12 на 9 месеци, а вакцинацијата стана задолжителна за училишниот персонал, администрацијата во здравствените установи, полицијата, армијата и спасувачите. . Во исто време, лекарите и другиот медицински персонал мора да добијат трета таканаречена „booster“ доза од вакцината.
Заштитни маски и на отворено
Освен тоа, градоначалниците на некои градови, како Милано, Болоња, Бергамо и Падова, воведоа регулатива за задолжително носење заштитна маска на отворено. Регулативата важи само за централните делови на овие градови.
Италијанската влада едногласно го усвои новиот пакет мерки, иако во најавите се шпекулираше дека против воведувањето ќе се спротивстават претставниците на десничарската лига, која ја сочинува владејачката коалиција. Некои членови на партијата, почнувајќи од претседателот Матео Салвини, редовно зборуваат во медиумите против овој тип на ограничувања, понекогаш експлицитно, а понекогаш меѓу редови.
Но, како и неколку пати досега, Лигата застана на страната на Драги, најмногу благодарение на инсистирањето на гувернерите на Ломбардија, Венето и Фриули-Венеција Џулија, Атили Фонтана, Лука Заја и Масимилијано Федрига, кои се шампиони на оваа партија. Магазинот „Post“ го искористи овој факт за да праша дали слабее влијанието на Салвини во Лигата, која според последните анкети ја губи поддршката од електоратот.
Огромното мнозинство Италијанци, од друга страна, ги поддржуваат напорите на владата на Драги да го ограничи ширењето на вирусот. Иако се во малцинство, тие се и многу гласни противници на мерките. Неколку илјади луѓе редовно се собираат во римскиот циркус Максимус и во центарот на Милано за време на викендите за да протестираат против ограничувањата.
/AlJazeera/
Фото: Pixabay
Свет
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.
Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.
Шокантни податоци и неизбежни последици
Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.
Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.
Подигање на нивото на морето и ризик од поплави
Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.
Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.
Глечерите – индикатор за иднината на планетата
Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.
Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.
„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.
Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите
Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.
„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.
Заклучок
Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.
Извор: N1Info
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
Свет
Санторини не мирува, нов силен земјотрес регистриран пред неполн час, ова се информациите

Земјотрес со јачина од 5,3 степени според Рихтеровата скала е регистриран во понеделник, 10 февруари, во 21 часот и 16 минути во областа Санторини во Грција. Според достапните податоци, епицентарот на земјотресот бил лоциран во областа со географски координати на географска ширина 36,6741 и географска должина 25,6137.
Епицентарот на земјотресот, според податоците на Европско-медитеранскиот сеизмолошки центар, се наоѓа на длабочина од приближно 14 километри југозападно од областа Камарион, под површината на земјата.

ФОТО: ЕМСЦ
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија2 дена
Нова бензинска станица на ЛУКОИЛ во Гостивар, целосно модернизиран објект во населба Драчево
-
Култура2 дена
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Автомобили2 дена
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?
-
Македонија13 часа
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Свет2 дена
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува
-
Магазин20 часа
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети