Автомобили
Како високата топлина влијае на перформансите на моторот на автомобилот?

Екстремните температури никогаш не се добар знак за вашиот автомобил. Во случај на летни горештини, механиката, а уште повеќе електрониката на моторот, може да ги трпи последиците, како кај автомобилите со мотори со внатрешно согорување, така и кај поновите возила со електричен погон.
Во лето, кога температурите се екстремно високи, патувањето со автомобил може да стане покомплицирана задача од вообичаено, како за возачот и патниците, така и за самите возила.
Екстремните температури, без разлика дали се поради студ или топлина, не се сојузници на електрониката, механиката или другите компоненти на автомобилот, како што се сопирачките или гумите. Важно е да знаеме како може да бидат погодени од екстремната топлина за да можеме подобро да ги идентификуваме потенцијалните проблеми.
Како топлината влијае на перформансите на класичниот SUS мотор?
На моторот со внатрешно согорување, без разлика дали е бензин или дизел, влијаат надворешните температури веќе над 25 степени, а проблемите се јавуваат или се влошуваат над 30 степени, а особено кога температурата надминува 40 степени, пишува Кликс.
За да разбереме како надворешната температура влијае на моторот со внатрешно согорување, прво мора да разбереме како работи.
Така, во внатрешноста на цилиндрите се внесува воздух и се вбризгува гориво, чија мешавина ќе предизвика експлозија која ќе ги придвижи клиповите и тоа ќе генерира сила потребна за возење на тркалата на возилото.
Кога велиме дека топлината не му помага на моторот да работи најдобро, тоа е затоа што топлиот воздух што треба да влезе во цилиндрите има помалку кислород во него. На тој начин смесата во моторот нема да биде идеална.
Ова има два директни ефекти врз перформансите на моторот. Од една страна, моторот може да претрпи губење на моќноста, а ситуацијата може да се влоши ако моторот е потпомогнат од турбополнач. Од друга страна, потрошувачката на гориво ќе се зголеми, бидејќи моторот, за да го компензира недостатокот на кислород, ќе се обиде да ја направи смесата побогата со вбризгување на повеќе гориво, што ја намалува автономијата.
Многу е важно системот за ладење да функционира правилно и нивото на течноста за ладење да биде во нормални граници. Важно е правилно да се одржува возилото и периодично да се проверуваат основните параметри и течности. Уште подобро ако патувате во раните утрински часови.
Како топлината влијае на електричните возила?
Екстремната топлина не влијае само на моторот SUS, туку и автомобилите со електрични мотори можат да наидат на проблеми, но во помала мера. Како и SUS моторите, тие исто така имаат систем за ладење кој се грижи за дисипација на топлина за време на работата.
Сепак, постои вистински проблем со екстремната топлина во електричното возило, а тоа е дека иако моторот не е толку погоден, сепак батеријата е таа што навистина страда.
Секој систем за складирање енергија, без разлика на се, ќе страда повеќе од екстремните температури.
Батеријата на електричното возило оптимално работи во температурен опсег помеѓу 20 и 25 степени. Ако овие бројки се надминат, електрохемиските реакции што се случуваат во внатрешноста на батеријата се забрзуваат, што влијае на нејзината изведба и нејзиниот животен век.
Експертите истакнуваат дека проблемот лежи во намалувањето на електричниот опсег поради топлината во батериите. Без да се земат предвид други фактори, како што се теренот, употребата на климатизацијата или стилот на возење, батеријата може да претрпи намалување на опсегот за 2,8 проценти на 27 степени, 5 проценти на 32 степени, 15 проценти на 35 степени, а опсегот може да се намали до 31 отсто на температура на воздухот над 38 степени.
Како и кај моторите SUS, имањето систем за течно ладење е од клучно значење за нивното правилно функционирање. Топлинските пумпи ќе овозможат подобро управување со температурата, особено кога батеријата треба да се наполни.
Извор: CityMagazine
Автомобили
„Hyundai“ во иднина би можел да лансира погон на задни „хибрит“ тркала

Кога новиот Hyundai Palisade дебитираше во САД минатата недела, конечно ја пополни празнината во линијата со хибриден погон. Поставувањето го спојува 2,5-литарски, четирицилиндричен турбо мотор со тандем од електрични мотори, интегриран во шест-брзински автоматски менувач за вкупно 334 КС и 460 Nm максимален вртежен момент.
Она што е интересно е дека Hyundai планира да лансира варијанта со погон на задните тркала во 2026 година која ќе го содржи предметниот погон. Во меѓувреме, премиум-дивизијата на корејската марка, Genesis, исто така влегува во хибридниот простор, но само одбрани, „клучни модели“ ќе добијат електрифицирани погонски единици.
За автомобили со пониски цени, Hyundai развива втор хибриден систем кој користи помал, 1,6-литарски турбо мотор. Во овој случај, ефикасноста е подобрена за четири проценти, а максималниот вртежен момент е малку зголемен, од 367 на 380 Nm. Иако ниту еден модел не е конкретно именуван, веројатен кандидат за усвојување на ова склопување е Hyundai Tucson, бидејќи сегашната хибридна верзија произведува помал максимален вртежен момент од споменатите два.
Хибридната понуда на Hyundai Group ќе се движи од компактни до големи возила, вклучувајќи ги и моделите на Genesis. Комбинираната излезна моќност ќе се движи од сто и нешто до триста и нешто коњи.
Како што е случајот со новиот Palisade, хибридното поставување со два мотори има двојна цел: едната е да се грижи за стартувањето, генерирањето електрична енергија во батеријата и неговата употреба, додека другата се однесува на погонот и регенеративното сопирање.
Во поврзаните вести, Hyundai потврди дека ќе продолжи да нуди механички систем за погон на сите тркала, со одредени модели кои користат e-AWD, кој користи електричен мотор на задната оска.
Извор: Automotoshow.rs
Фото: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Mercedes-Benz“ наскоро надоградува „steer-by-wire“ технологија која не бара механичка врска помеѓу волан и предни тркала

Започнува нова ера за купувачи на „Mercedes-Benz“. Компанијата ќе биде првиот германски производител на автомобили што ќе понуди сериско возило со систем „steer-by-wire“ од 2026 година.
Оваа технологија не бара механичка врска помеѓу воланот и предните тркала. Наместо тоа, барањата на возачот за управување се пренесуваат брзо и директно преку електричен кабел или жица.
Возачите ќе имаат корист од прилагодливите коефициенти на воланот, управувањето на задната оска и помалку преполната внатрешност. Без разлика дали се движите по градските улици или автопатишта, искуството станува поинтуитивно и постабилно. Плус, помалку вибрации значи потивко возење.
Овој систем не се однесува само на технологијата – туку на презамислување на начинот на кој возиме, како се чувствуваме и како комуницираме со патот, пишуваат колегите од водечкиот веб за автомобили – autoblog.rs
Погледнете во продолжение за што станува збор:
Автомобили
(ВИДЕО) „Lexus“ ќе го претстави целосно новиот „ES“ на саемот за автомобили во Шангај

Lexus ќе го претстави целосно новиот ES на претстојниот меѓународен саем за автомобили во Шангај. Деталите за целосно новиот ES, глобален модел кој ги усовршува напредните технологии за електрификација и продолжува да ја развива својата препознатлива тишина и удобност при возењето, ќе бидат објавени на прес-конференција на штандот на Lexus на 23 април.
Додека го чекаме дебито на оваа нова луксузна понуда, Lexus објави тизер видеа клипови кои прикажуваат некои од уникатните дизајнерски елементи, пренесуваат „global.toyota“
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (28 април)
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за вторник (29 април)
-
Македонија21 час
Од ноќеска поскапуваат нафтените деривати, ова е новата цена!
-
Спорт2 дена
ФФМ со експресно соопштение ја извести јавноста во врска со случајот ФК Гостивар
-
Здравје и убавина2 дена
Мувлата на овошјата може да доведе до несакани последици по здравјето на човекот
-
Скопје2 дена
СВР Скопје изрече 96 санкции, 41 од нив биле за возење со брзина поголема од дозволената
-
Магазин19 часа
„Сите за Кочани – Трчаме заедно!“ – „Денот на Европа“ со хуманитарна трка во седум македонски градови, наменета за погодените од трагедијата во Кочани
-
Занимливости19 часа
Светскиот гигант „Google“ ќе ги враќа вработените во своите канцеларии, работењето од дома ќе стане минато