Автомобили
Како високата топлина влијае на перформансите на моторот на автомобилот?

Екстремните температури никогаш не се добар знак за вашиот автомобил. Во случај на летни горештини, механиката, а уште повеќе електрониката на моторот, може да ги трпи последиците, како кај автомобилите со мотори со внатрешно согорување, така и кај поновите возила со електричен погон.
Во лето, кога температурите се екстремно високи, патувањето со автомобил може да стане покомплицирана задача од вообичаено, како за возачот и патниците, така и за самите возила.
Екстремните температури, без разлика дали се поради студ или топлина, не се сојузници на електрониката, механиката или другите компоненти на автомобилот, како што се сопирачките или гумите. Важно е да знаеме како може да бидат погодени од екстремната топлина за да можеме подобро да ги идентификуваме потенцијалните проблеми.
Како топлината влијае на перформансите на класичниот SUS мотор?
На моторот со внатрешно согорување, без разлика дали е бензин или дизел, влијаат надворешните температури веќе над 25 степени, а проблемите се јавуваат или се влошуваат над 30 степени, а особено кога температурата надминува 40 степени, пишува Кликс.
За да разбереме како надворешната температура влијае на моторот со внатрешно согорување, прво мора да разбереме како работи.
Така, во внатрешноста на цилиндрите се внесува воздух и се вбризгува гориво, чија мешавина ќе предизвика експлозија која ќе ги придвижи клиповите и тоа ќе генерира сила потребна за возење на тркалата на возилото.
Кога велиме дека топлината не му помага на моторот да работи најдобро, тоа е затоа што топлиот воздух што треба да влезе во цилиндрите има помалку кислород во него. На тој начин смесата во моторот нема да биде идеална.
Ова има два директни ефекти врз перформансите на моторот. Од една страна, моторот може да претрпи губење на моќноста, а ситуацијата може да се влоши ако моторот е потпомогнат од турбополнач. Од друга страна, потрошувачката на гориво ќе се зголеми, бидејќи моторот, за да го компензира недостатокот на кислород, ќе се обиде да ја направи смесата побогата со вбризгување на повеќе гориво, што ја намалува автономијата.
Многу е важно системот за ладење да функционира правилно и нивото на течноста за ладење да биде во нормални граници. Важно е правилно да се одржува возилото и периодично да се проверуваат основните параметри и течности. Уште подобро ако патувате во раните утрински часови.
Како топлината влијае на електричните возила?
Екстремната топлина не влијае само на моторот SUS, туку и автомобилите со електрични мотори можат да наидат на проблеми, но во помала мера. Како и SUS моторите, тие исто така имаат систем за ладење кој се грижи за дисипација на топлина за време на работата.
Сепак, постои вистински проблем со екстремната топлина во електричното возило, а тоа е дека иако моторот не е толку погоден, сепак батеријата е таа што навистина страда.
Секој систем за складирање енергија, без разлика на се, ќе страда повеќе од екстремните температури.
Батеријата на електричното возило оптимално работи во температурен опсег помеѓу 20 и 25 степени. Ако овие бројки се надминат, електрохемиските реакции што се случуваат во внатрешноста на батеријата се забрзуваат, што влијае на нејзината изведба и нејзиниот животен век.
Експертите истакнуваат дека проблемот лежи во намалувањето на електричниот опсег поради топлината во батериите. Без да се земат предвид други фактори, како што се теренот, употребата на климатизацијата или стилот на возење, батеријата може да претрпи намалување на опсегот за 2,8 проценти на 27 степени, 5 проценти на 32 степени, 15 проценти на 35 степени, а опсегот може да се намали до 31 отсто на температура на воздухот над 38 степени.
Како и кај моторите SUS, имањето систем за течно ладење е од клучно значење за нивното правилно функционирање. Топлинските пумпи ќе овозможат подобро управување со температурата, особено кога батеријата треба да се наполни.
Извор: CityMagazine
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за четврток (18 септември)
-
Македонија2 дена
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика1 ден
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Македонија2 дена
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила
-
Временска прогноза1 ден
Брз продор на ладен воздух од север, додека само утре услови за слаб локален дожд
-
Магазин1 ден
Осум iOS 26 промени што мора да ги пробате
-
Магазин1 ден
Samsung го претстави One UI 8 – еве кога Galaxy уредите ќе го добијат ажурирањето