Автомобили
(ГАЛЕРИЈА) Кичевчани уживаа во денешниот „Track Days“ во организација на „Custom Car Racing Team“ од Скопје

Денешниот ден го заокружуваме со автомобилизмот, имено како што најавивме во организација на „Custom Car Racing Team“ од Скопје по втор пат се организираше „Track Days“ два дена во Кичево на добропознатата автомото стаза во склоп на АРМ.
Своја минутажа на патеката имаа и нашите членови од нашиот матичен „Car Club-Кичево“, председателот Тане Данилоски и Драган Станкоски. Што се однесува до самиот вовед на денот издвојуваме – убаво време, одличен амбиент, прекрасната публика која уживаше во супер атрактивните кружни возења, вкусна храна и ладни напитоци е она што можеше да се опише со неколку зборови. На овој настан недостасуваше нашиот пријател Кристијан Бојоски поради дефект на својот автомобил и нашиот почесен гостин од Скопје – Бојан „Боле“ Тодороски кој беше исто така оправдано отсутен поради здравствени причини.
Пред најубавата галерија, за крај го запрашавме првиот човек на „Custom Car Racing Team“ – Мики Делев да ни ги каже импресиите од денешниот ден и плановите во иднина.
- Упатуваме специјална благодарност до сите кои учествуваа, домаќините од Кичево на чело со Александар Трајаноски кои се потрудија на максимално ниво да го одржуваат редот и безбедноста на патеката како и останатите структурни организации, без нив сигурно немаше да изгледа тоа така. Исто така благодарност и до вашиот тим од „Порта.мк“ кој секогаш ни дава поддршка кога доаѓаме тука и ја прави најубавата галерија. Она што пред љубителите на автомобилизмот можам да го ветам е дека до година имаме големи планови, еден од нив е да направиме „Национална Автомобилистичка Асоцијација“ за која имаме поддршка од сите македонски професионални возачи – но има време.
Денешниот ден преку нашиот објектив изгледаше вака, доколку ја пропушти вчерашната галерија посетија ТУКА:
[ngg src=”galleries” ids=”7″ display=”basic_thumbnail” images_per_page=”50″ number_of_columns=”3″ ajax_pagination=”1″]
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево21 час
(ФОТО) Предмалку во кичевско спречен нов поголем пожар на стрниште и сува трева кој поради ветерот стигнал речиси до куќите
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (30 јули)
-
Хороскоп16 часа
Хороскоп за четврток (31 јули)
-
Кичево3 часа
Ќе имаме по свежо време, но во Кичево вечерва епицентарот ќе биде на градскиот плоштад!
-
Спорт21 час
Германската Бундеслига воведува камери на судиите и јавни објаснувања за „VAR“