Автомобили
Кои автомобили се најдобри, а кои се на дното?

Германската експертска организација TÜV SÜD со децении го објавува својот извештај за технички преглед, во кој ги наведува најквалитетните возила со најмалку дефекти и оние со најмногу дефекти.
Пандемијата на коронавирус и инфлацијата го направија своето, а возниот парк во Германија старее. TÜV прегледа вкупно 9.583.319 возила во периодот од јули 2021 до јуни 2022 година.
Во сите возрасни групи (односно над единаесет години) 20,2 отсто од автомобилите имале значителни дефекти (систем на управување, кочење, мотор…), што е за 2,3 процентни поени повеќе од претходната година.
Освен возилата кои се во просек постари, експертите од TÜV SÜD исто така гледаат на ограничените буџети на домаќинствата како причина за пониски трошоци за одржување и, како резултат на тоа, повеќе дефекти.
Севкупниот победник во извештајот на TÜV за 2023 година е Mercedes B-Class, додека Dacia Logan е позади, според HAK Review.
За прв пат просечната возраст е повисока од десет години. Очигледно е дека постарите возила стануваат се поважни за безбедноста на патиштата, а тоа го покажува и зголемената стапка на дефекти. Експертите на TÜV SÜD затоа тестираат возила стари до единаесет години.
Во однос на квалитетот, овојпат Mercedes B-Class го зазема првото место со просечна стапка на значителна дефект од само 2,0 проценти. На второ место е GLC (2,3 отсто). На ова ниво е и VW Golf Sportsvan/Plus.
Audi Q3 беше четврти со 2,4 отсто дефекти. На крајот од табелата повторно е Dacia Logan. Од мали возила треба да ги пофалиме Honda Jazz и Mazda 2 и Suzuki Vitara.
По единаесет години, ниту еден од моделите на Mercedes-Benz, BMW и Audi не е на првите позиции, што веројатно се должи на нивната употреба како службени автомобили со голема километража.
Просечната Е-класа има просечни 176.000 километри. Доколку купувате користен автомобил во Германија, оваа информација може да ви биде и водич.
ВОЗИЛА СО НАЈМАЛКУ ГРЕШКИ:
До 3 години | До 5 години | ||
Модел | Процент на грешки | Модел | Процент на грешки |
1. Mercedes Benz B-Klasa | 2,0 % | 1. Porsche 911 | 2,7 % |
2. Mercedes Benz GLC | 2,3 % | 2. Mercedes Benz SLC | 4,1 % |
2. VW Golf Sportsvan | 2,3 % | 3. Audi Q2 | 4,5 % |
4. Audi Q3 | 2,4 % | 4. Mazda CX-3 | 4,6 % |
5. Audi Q2 | 2,6 % | 4. VW Golf Sportsvan | 4,6 % |
5. Porsche Cayenne | 2,6 % | 6. Mercedes Benz B-Klasa | 4,7 % |
5. VW T-Roc | 2,6 % | 7. Mazda 2 | 5,3 % |
8. Honda Jazz | 2,7 % | 8. Audi Q5 | 5,4 % |
9. Mercedes Benz A-Klasa | 2,8 % | 9. Audi Q3 | 5,5 % |
10. Hyundai ix20 | 3,0 % | 9. Honda Jazz | 5,5 % |
10. Suzuki Vitara | 3,0 % | 11. Mercedes Benz A-Klasa | 5,6 % |
10. Volvo V40 | 3,0 % | 11. Toyota C-HR | 5,6 % |
До 7 години | До 9 години | ||
Модел | Процент на грешки | Модел | Процент на грешки |
1. Porsche 911 | 3,5 % | 1. Porsche 911 | 4,6 % |
2. Suzuki Vitara | 7,2 % | 2. Audi TT | 9,4 % |
3. VW Golf Sportsvan | 7,3 % | 3. Mercedes Benz SLK | 10,3 % |
4. Mercedes Benz B-Klasa | 7,8 % | 4. Mercedes Benz B-Klasa | 11,0 % |
5. Porsche Cayenne | 7,9 % | 5. Porsche Cayenne | 11,1 % |
6. Audi TT | 8,3 % | 6. Mercedes Benz A-Klasa | 11,7 % |
7. Mazda 2 | 8,5 % | 7. Mini Countryman | 12,3 % |
8. Suzuki SX4 | 8,8 % | 7. Mitsubishi ASX | 12,3 % |
9. Mercedes Benz A-Klasse | 9,0 % | 9. VW Golf Plus | 12,4 % |
10. Hyundai i20 | 9,1 % | 10. VW Touareg | 12,7 % |
10. Opel Karl | 9,1 % |
До 11 години | |
Модел | Процент на грешки |
1. Porsche 911 | 6,6 % |
2. Audi TT | 11,6 % |
3. Mercedes Benz SLK | 12,2 % |
4. Mini Countryman | 13,9 % |
5. Mercedes Benz B-Klasse | 14,2 % |
6. Porsche Cayenne | 14,8 % |
7. Mitsubishi ASX | 16,1 % |
8. VW Touareg | 16,5 % |
9. BMW X1 | 16,7 % |
10. Honda Jazz | 17,2 % |
Автомобили
Како да го спречите гадењето при возење?

Неколку остри кривини и многу патници во автомобилот – и еве ги првите симптоми на гадење, особено кај оние што седат на задните седишта.
Гадењето при возење се јавува затоа што центарот за рамнотежа не е усогласен со видот. Со други зборови, движењата на телото и силите што делуваат врз него не се синхронизирани со она што го гледаат очите.
Зошто доаѓа до гадење?
Погледот на патниците најчесто е насочен кон страните на автомобилот, а не кон патот пред нив. Како резултат на тоа, нивниот вестибуларен систем регистрира движење, додека очите гледаат релативно стабилна околина.
На пример, децата на задното седиште го гледаат задниот дел од предното седиште како фиксен хоризонт, но нивниот систем за рамнотежа чувствува дека возилото се движи. Оваа неусогласеност меѓу сетилата доведува до чувство на мачнина.
Кој е најчувствителен?
Децата на возраст од шест до 12 години се особено склони кон гадење, но и многу возрасни можат да имаат сериозни проблеми со оваа појава.
Како да се спречи гадењето при возење?
- Возачите треба да успорат што е можно повеќе на кривините, бидејќи наглите промени во движењето го влошуваат чувството на мачнина.
- Патниците на задното седиште треба да се обидат да гледаат низ шофершајбната, наместо на страните, за да го синхронизираат својот вид со движењата на телото.
Извор: B92
Автомобили
„Шкода“ започнува со производство на новите автомобилски модели „Enyaq“ и „Enyaq Coupé“

Наследникот на третата најпродавана серија на целосно електрични модели во Европа минатата година влезе во производство. Škoda Auto започна со склопување на новиот Enyaq во својата главна фабрика во Млада Болеслав. По целосно новиот Elroq, Enyaq е вториот сериски модел од чешкиот производител на автомобили кој го прифатил дизајнерскиот јазик Modern Solid, кој ги комбинира робусноста, функционалноста и автентичноста.
Новиот Enyaq може да се пофали и со подобрена аеродинамика за поголем опсег, одржливи внатрешни материјали и нови дигитални карактеристики. Производната линија има просечно дневно производство до 300 модели Enyaq.
– „Почетокот на производството на новото семејство Enyaq е многу посебен момент за нашите производствени тимови. Како прв модел на ŠKODA базиран на MEB, неговиот претходник означи голема пресвртница во производството, поставувајќи ја основата за процесите од кои имаме корист денес. Нашироко ги адаптиравме нашите производствени капацитети, што ни овозможи да изградиме целосно електрични возила и моделот Octavia на една производна линија. Производството на новото семејство Enyaq во нашата главна фабрика во Млада Болеслав ја нагласува нашата посветеност на Чешката Република. Ова ја зајакнува нашата посветеност да ја обезбедиме долгорочната иднина на нашите локации, истовремено признавајќи ја нашата одговорност за дополнително зајакнување на улогата на земјата како клучен играч во европската автомобилска индустрија“.
Андреас Дик, член на одборот на Škoda Auto за производство и логистика вели: Новиот Enyaq, базиран на платформата MEB, излегува од најсовремената производствена линија во салата M13 во Škoda Auto во Млада Болеслав, заедно со Octavia и целосно новиот електричен компактен SUV модел, Elroq. Тоа е првата фабрика на Volkswagen Group во Европа каде што моделите ICE и BEV се произведуваат рамо до рамо, што овозможува брзо прилагодување на промените во побарувачката на потрошувачите.
Покрај склопувањето на новите Elroq и Enyaq, фабриката во Млада Болеслав произведува и батериски системи за овие возила базирани на MEB. Погонските батерии произведени таму се инсталирани и во електрични модели од други марки на групацијата Фолксваген.
Наследникот на првиот целосно електричен производствен модел на ŠKODA е достапен со две големини на батерии и три опции за погон, кои обезбедуваат моќност помеѓу 150 kW и 210 kW. Enyaq 60 и Enyaq 85 имаат еден електричен мотор и погон на задните тркала, додека Enyaq 85x додава втор електричен мотор напред за погон на сите тркала.
Благодарение на низата аеродинамички подобрувања – вклучувајќи оптимизирани воздушни завеси, ново дизајнирани тркала и затворен јаз помеѓу ладилникот и решетката – новиот Enyaq постигнува импресивен коефициент на отпор од дури 0,245 за Enyaq и 0,225 за Enyaq Coupé. Ова резултира со продолжен досег од над 590 километри (WLTP) со новото Enyaq Coupé и над 580 километри со новиот Enyaq.
Новиот Enyaq, исто така, доаѓа со уште подарежлива стандардна опрема, вклучувајќи загреани предни седишта, загреан волан, KESSY Advanced со заклучување со отворен пристап и одење, Climatronic во 3 зони, странична асистенција, предвидлива адаптивна контрола на патувањето (pACC) и помошен метеж во сообраќајот. Новите дигитални функции вклучуваат далечинска помош при паркирање и далечинско тренирано паркирање. Внатре, клиентите можат да изберат од шест опции за избор на дизајн, со силен фокус на иновативни, одржливи и издржливи материјали. Повеќе информации за придобивките од електричната мобилност се достапни во информативниот центар за е-мобилност на групацијата Volkswagen, “Enter Electric!”
Извор: Шкода / Skoda
Автомобили
Продажбата на автомобили во ЕУ падна на почетокот на годината

Продажбата на автомобили во Европската унија (ЕУ) бележи пад во јануари 2025 година, согласно податоците на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
Во јануари, во ЕУ се регистрирани 831.000 нови автомобили, што претставува пад од 2,6 отсто во споредба со истиот месец минатата година. Овој пад доаѓа по зголемувањето на продажбата во декември, кога беше забележан раст од 5,1 отсто.
Пад на продажбата во водечките пазари
На водечките пазари во ЕУ, Франција забележа најголем пад од 6,2 отсто во продажбата на нови автомобили. Италија е близу, со пад од 5,8 отсто во бројот на регистрирани нови автомобили. Германија, исто така, бележи пад, но помал – од 2,8 отсто.
Во Шпанија, пак, продажбата на автомобили забележа силен раст од 5,3 отсто.
Продажбата на електрични и хибридни автомобили бележи пораст
Европскиот пазар за електрични автомобили на батерии бележи значителен раст од 34 отсто во јануари 2025 година во споредба со истиот месец минатата година. Овој раст доаѓа по падот од 10,2 отсто забележан во декември 2024 година.
И продажбата на хибридни електрични автомобили порасна за 18,4 отсто.
Пад на продажбата на бензински и дизел автомобили
Во исто време, продажбата на возила на бензин и дизел забележува значителен пад. Возилата на бензин бележат пад од 18,9 отсто, додека продажбата на дизел-автомобили опаѓа за 27 отсто.
Заклучок
Продажбата на автомобили во ЕУ продолжува да се менува, при што зголемувањето на електричните и хибридни возила го покажува трендот на преминување кон поеколошки опции. Сепак, традиционалните автомобили на бензин и дизел продолжуваат да бележат пад, што се очекува да има подолгорочно влијание на индустријата.
Извор: RTCG
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (5 март)
-
Временска прогноза1 ден
Нашата територија ќе биде во температурна „аномалија“ во следните десеттина дена, ќе имаме голем пораст на дневните температури, невообичаено за месец март
-
Lifestyle1 ден
Со „Минт Травел (ЈК Травел)“ вашето совршено „Лето 2025“ на неверојатни 10 рати без Камата!
-
Хороскоп55 минути
Хороскоп за четврток (6 март)
-
Магазин2 дена
Јапонци развија телевизор кој овозможува да вкусите храна
-
Спорт14 часа
Новото раководство на ФФМ со плодна работа уште на старт, конечно стартува онлајн платформа за продажба на влезници за претстојните натпревари на репрезентацијата
-
Автомобили18 часа
Како да го спречите гадењето при возење?
-
Македонија2 дена
МВР: Граѓаните да не наседнуваат на измами