Автомобили
Кои автомобили се најдобри, а кои се на дното?

Германската експертска организација TÜV SÜD со децении го објавува својот извештај за технички преглед, во кој ги наведува најквалитетните возила со најмалку дефекти и оние со најмногу дефекти.
Пандемијата на коронавирус и инфлацијата го направија своето, а возниот парк во Германија старее. TÜV прегледа вкупно 9.583.319 возила во периодот од јули 2021 до јуни 2022 година.
Во сите возрасни групи (односно над единаесет години) 20,2 отсто од автомобилите имале значителни дефекти (систем на управување, кочење, мотор…), што е за 2,3 процентни поени повеќе од претходната година.
Освен возилата кои се во просек постари, експертите од TÜV SÜD исто така гледаат на ограничените буџети на домаќинствата како причина за пониски трошоци за одржување и, како резултат на тоа, повеќе дефекти.
Севкупниот победник во извештајот на TÜV за 2023 година е Mercedes B-Class, додека Dacia Logan е позади, според HAK Review.
За прв пат просечната возраст е повисока од десет години. Очигледно е дека постарите возила стануваат се поважни за безбедноста на патиштата, а тоа го покажува и зголемената стапка на дефекти. Експертите на TÜV SÜD затоа тестираат возила стари до единаесет години.
Во однос на квалитетот, овојпат Mercedes B-Class го зазема првото место со просечна стапка на значителна дефект од само 2,0 проценти. На второ место е GLC (2,3 отсто). На ова ниво е и VW Golf Sportsvan/Plus.
Audi Q3 беше четврти со 2,4 отсто дефекти. На крајот од табелата повторно е Dacia Logan. Од мали возила треба да ги пофалиме Honda Jazz и Mazda 2 и Suzuki Vitara.
По единаесет години, ниту еден од моделите на Mercedes-Benz, BMW и Audi не е на првите позиции, што веројатно се должи на нивната употреба како службени автомобили со голема километража.
Просечната Е-класа има просечни 176.000 километри. Доколку купувате користен автомобил во Германија, оваа информација може да ви биде и водич.
ВОЗИЛА СО НАЈМАЛКУ ГРЕШКИ:
До 3 години | До 5 години | ||
Модел | Процент на грешки | Модел | Процент на грешки |
1. Mercedes Benz B-Klasa | 2,0 % | 1. Porsche 911 | 2,7 % |
2. Mercedes Benz GLC | 2,3 % | 2. Mercedes Benz SLC | 4,1 % |
2. VW Golf Sportsvan | 2,3 % | 3. Audi Q2 | 4,5 % |
4. Audi Q3 | 2,4 % | 4. Mazda CX-3 | 4,6 % |
5. Audi Q2 | 2,6 % | 4. VW Golf Sportsvan | 4,6 % |
5. Porsche Cayenne | 2,6 % | 6. Mercedes Benz B-Klasa | 4,7 % |
5. VW T-Roc | 2,6 % | 7. Mazda 2 | 5,3 % |
8. Honda Jazz | 2,7 % | 8. Audi Q5 | 5,4 % |
9. Mercedes Benz A-Klasa | 2,8 % | 9. Audi Q3 | 5,5 % |
10. Hyundai ix20 | 3,0 % | 9. Honda Jazz | 5,5 % |
10. Suzuki Vitara | 3,0 % | 11. Mercedes Benz A-Klasa | 5,6 % |
10. Volvo V40 | 3,0 % | 11. Toyota C-HR | 5,6 % |
До 7 години | До 9 години | ||
Модел | Процент на грешки | Модел | Процент на грешки |
1. Porsche 911 | 3,5 % | 1. Porsche 911 | 4,6 % |
2. Suzuki Vitara | 7,2 % | 2. Audi TT | 9,4 % |
3. VW Golf Sportsvan | 7,3 % | 3. Mercedes Benz SLK | 10,3 % |
4. Mercedes Benz B-Klasa | 7,8 % | 4. Mercedes Benz B-Klasa | 11,0 % |
5. Porsche Cayenne | 7,9 % | 5. Porsche Cayenne | 11,1 % |
6. Audi TT | 8,3 % | 6. Mercedes Benz A-Klasa | 11,7 % |
7. Mazda 2 | 8,5 % | 7. Mini Countryman | 12,3 % |
8. Suzuki SX4 | 8,8 % | 7. Mitsubishi ASX | 12,3 % |
9. Mercedes Benz A-Klasse | 9,0 % | 9. VW Golf Plus | 12,4 % |
10. Hyundai i20 | 9,1 % | 10. VW Touareg | 12,7 % |
10. Opel Karl | 9,1 % |
До 11 години | |
Модел | Процент на грешки |
1. Porsche 911 | 6,6 % |
2. Audi TT | 11,6 % |
3. Mercedes Benz SLK | 12,2 % |
4. Mini Countryman | 13,9 % |
5. Mercedes Benz B-Klasse | 14,2 % |
6. Porsche Cayenne | 14,8 % |
7. Mitsubishi ASX | 16,1 % |
8. VW Touareg | 16,5 % |
9. BMW X1 | 16,7 % |
10. Honda Jazz | 17,2 % |
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
-
Кичево17 часа
Во сабота традиционална „Мото парада 2025“ по повод „Петровден“, именден на нашиот градски храм „Св.Петар и Павле“
-
Кичево2 дена
Нова самопослужна автоперална „Fi-Go“ во Кичево: Брзо, практично и достапно решение за чисто возило
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (8 јули)
-
Спорт2 дена
(ВИДЕО) Екипата на „Рибник-Добреноец“ го освои првото место на традиционалниот турнир во мал фудбал по повод „Иванден“ с.Староец
-
Македонија2 дена
ТППЕ Кичево сеуште дејствуваат во Самоков, до моментов 8 активни пожари ширум Македонија
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за среда (9 јули)
-
Lifestyle1 ден
Напиток што ги топи килограмите, го чисти телото и забрзува метаболизмот – резултатите се видливи за 7 дена
-
Македонија2 дена
Цената на бензините се намалува, додека на дизелот се покачува