Автомобили
Кои десет работи не треба да ги чувате во автомобилот во зима

Зимата пристигна речиси во сите делови на земјава и многу граѓани наутро се будат во минусни температури.
Познато е дека некои работи и производи не ја поднесуваат добро зимата и можат да се оштетат, како и да предизвикаат оштетување на работите околу себе. Затоа автомобилските експерти од CarMoney открија работи кои никогаш не треба да ги оставате во вашиот автомобил во зима.
Лекови
Многу луѓе ги оставаат дневните лекови во автомобилот како потсетник да ги земат на нивното секојдневно патување, но оставањето лекови во автомобилот преку ноќ во текот на зимата може да ја намали нивната ефикасност.
Тврдите таблети и капсули треба да бидат најмалку оштетени, но течностите и инекциите може да доживеат промени со ниски температури. Секогаш чувајте ги вашите лекови на собна температура за да ја одржите нивната ефикасност.
Очила
Ако ги оставите очилата за читање или дури и очилата за сонце во автомобилот во зимските месеци, може да откриете дека тие лесно се кршат.
Екстремно ниските температури може да ги оштетат леќите со тоа што ќе предизвикаат нивно проширување и собирање, што ги прави рамките подложни на пукање. Ако веќе ги чувате очилата во автомобилот, ставете ги во куќиштето.
Музички Инструменти
Секогаш носете го вашиот музички инструмент внатре за да избегнете случајно оштетување на студ.
Виолините, гитарите и виолончело и другите дрвени инструменти се чувствителни на собирање и проширување на ниски температури, што ќе ги оштети или скрши спојките, што ќе ги направи неупотребливи.
Батерии
Ако сте во искушение да оставите батерии во вашиот автомобил „само во случај да ви треба“, размислете повторно.
Ќе откриете дека вашите батерии ќе се потрошат побрзо поради ниската температура што влијае на електрохемиските реакции во самите батерии, а алкалните батерии може дури и да пукнат и да истечат.
Лаптопи и телефони
Слично на причините зошто оставањето на батериите од автомобилот во зима е лоша идеја, лаптопите и другите електронски уреди ќе поминат исто толку лошо како што нивните внатрешни литиум-јонски батерии ќе бидат загрозени од студеното време.
Скапата електроника, исто така, треба да се отстрани од автомобилот преку ноќ поради безбедносни причини.
Флаширана вода
Течноста во шишиња може да замрзне и да пукне, предизвикувајќи голема штета. Отворено шише со вода (незапечатено) што е оставено во автомобилот во текот на зимата не е добра идеја за пиење.
Иако не е особено штетно, не знаете колку микробактериски честички има во водата која била изложена на различни температури.
Спрејови
Можеби е примамливо да се чува дезодоранс во преградата за ракавици, но аеросолите можат да станат опасни доколку се изложени на екстремен студ.
Ниската температура може да предизвика дестабилизирање на конзервите под притисок, што може да доведе до пукнатини или дури и експлозија на конзервата. Истото важи и за лак за коса, боја за прскање или WD-40.
Конзервирана храна
Ниските температури можат да му наштетат на одржувањето на свежата храна. Замрзнувањето може да предизвика ширење на конзервираната храна, што предизвикува пукање на конзервата.
Ако капакот не е скршен, конзервата со храна може да се одмрзне, но ако изгледа или мириса лошо, не ја јадете.
Газирани пијалоци
Вашата омилена лименка со сок никогаш не треба да ја оставате во автомобилот преку ноќ на температури под нулата бидејќи може да создаде прилично хаос кога конзервата ќе експлодира.
Замрзнатата сода ќе се прошири додека се замрзнува и ќе го притисне CO2 внатре, што ќе предизвика експлозија на конзервата.
Бои и лакови
Ако планирате ремоделирање, не заборавајте да ги отстраните лименките со боја од вашиот автомобил оваа зима. Студот може да влијае на состојките во бојата, а замрзнувањето, ширењето, одвојувањето и здружувањето може да ја направат целосно неупотреблива.
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт1 ден
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт2 дена
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин1 ден
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин1 ден
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Македонија9 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза12 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно
-
Здравје и убавина9 часа
Единствен рецепт за појак имунитет