Автомобили
Кои десет работи не треба да ги чувате во автомобилот во зима
Зимата пристигна речиси во сите делови на земјава и многу граѓани наутро се будат во минусни температури.
Познато е дека некои работи и производи не ја поднесуваат добро зимата и можат да се оштетат, како и да предизвикаат оштетување на работите околу себе. Затоа автомобилските експерти од CarMoney открија работи кои никогаш не треба да ги оставате во вашиот автомобил во зима.
Лекови
Многу луѓе ги оставаат дневните лекови во автомобилот како потсетник да ги земат на нивното секојдневно патување, но оставањето лекови во автомобилот преку ноќ во текот на зимата може да ја намали нивната ефикасност.
Тврдите таблети и капсули треба да бидат најмалку оштетени, но течностите и инекциите може да доживеат промени со ниски температури. Секогаш чувајте ги вашите лекови на собна температура за да ја одржите нивната ефикасност.
Очила
Ако ги оставите очилата за читање или дури и очилата за сонце во автомобилот во зимските месеци, може да откриете дека тие лесно се кршат.
Екстремно ниските температури може да ги оштетат леќите со тоа што ќе предизвикаат нивно проширување и собирање, што ги прави рамките подложни на пукање. Ако веќе ги чувате очилата во автомобилот, ставете ги во куќиштето.
Музички Инструменти
Секогаш носете го вашиот музички инструмент внатре за да избегнете случајно оштетување на студ.
Виолините, гитарите и виолончело и другите дрвени инструменти се чувствителни на собирање и проширување на ниски температури, што ќе ги оштети или скрши спојките, што ќе ги направи неупотребливи.
Батерии
Ако сте во искушение да оставите батерии во вашиот автомобил „само во случај да ви треба“, размислете повторно.
Ќе откриете дека вашите батерии ќе се потрошат побрзо поради ниската температура што влијае на електрохемиските реакции во самите батерии, а алкалните батерии може дури и да пукнат и да истечат.
Лаптопи и телефони
Слично на причините зошто оставањето на батериите од автомобилот во зима е лоша идеја, лаптопите и другите електронски уреди ќе поминат исто толку лошо како што нивните внатрешни литиум-јонски батерии ќе бидат загрозени од студеното време.
Скапата електроника, исто така, треба да се отстрани од автомобилот преку ноќ поради безбедносни причини.
Флаширана вода
Течноста во шишиња може да замрзне и да пукне, предизвикувајќи голема штета. Отворено шише со вода (незапечатено) што е оставено во автомобилот во текот на зимата не е добра идеја за пиење.
Иако не е особено штетно, не знаете колку микробактериски честички има во водата која била изложена на различни температури.
Спрејови
Можеби е примамливо да се чува дезодоранс во преградата за ракавици, но аеросолите можат да станат опасни доколку се изложени на екстремен студ.
Ниската температура може да предизвика дестабилизирање на конзервите под притисок, што може да доведе до пукнатини или дури и експлозија на конзервата. Истото важи и за лак за коса, боја за прскање или WD-40.
Конзервирана храна
Ниските температури можат да му наштетат на одржувањето на свежата храна. Замрзнувањето може да предизвика ширење на конзервираната храна, што предизвикува пукање на конзервата.
Ако капакот не е скршен, конзервата со храна може да се одмрзне, но ако изгледа или мириса лошо, не ја јадете.
Газирани пијалоци
Вашата омилена лименка со сок никогаш не треба да ја оставате во автомобилот преку ноќ на температури под нулата бидејќи може да создаде прилично хаос кога конзервата ќе експлодира.
Замрзнатата сода ќе се прошири додека се замрзнува и ќе го притисне CO2 внатре, што ќе предизвика експлозија на конзервата.
Бои и лакови
Ако планирате ремоделирање, не заборавајте да ги отстраните лименките со боја од вашиот автомобил оваа зима. Студот може да влијае на состојките во бојата, а замрзнувањето, ширењето, одвојувањето и здружувањето може да ја направат целосно неупотреблива.
Автомобили
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.
Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.
Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.
Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.
Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.
Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).
Извор: ACEA / Klix.ba
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза9 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Автомобили11 часа
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Спорт8 часа
Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ
-
Социјални мрежи1 ден
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година
-
Магазин8 часа
Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација