Автомобили
Кои се последиците од лошото гориво на автомобилот?
Времето на лошо гориво, се надеваме, е зад нас, а во денешно време ретко кој размислува на која бензинска пумпа го полнат резервоарот на својот автомобил. Сепак, не се сите горива исти, па оние со послаб квалитет генерално му нанесуваат поголема штета на возилото, а следниот тест направен во САД открива на кои компоненти особено влијае употребата на гориво со послаб квалитет.
YouTube каналот Total Seal Piston Rings објави видео во кое се анализира разликата помеѓу стандардното гориво и најдобрите горива достапни на американскиот пазар. Како и во Европа, различните видови гориво што се продаваат во САД мора да се придржуваат до одредени стандарди, односно да имаат одредена количина на адитиви во бензинот.
Премиум горивата, по правило, имаат уште повеќе адитиви од пропишаното ниво, но во САД постои друга категорија на бензин наречена бензин „Top Tier“. Тоа е стандард воспоставен од производителите на автомобили за да ги поттикнат возачите да користат гориво со уште повисок квалитет. За да може горивото да има ознака „Top Tier“, мора да исполнува голем број услови во однос на адитивите, а овие услови се далеку над пропишаните со закон.
Производителите на автомобили како BMW, Stellantis, General Motors, Ford, Mercedes-Benz, Honda, Toyota и Volkswagen го спонзорираат развојот на овој бензин.
Американската автомобилска асоцијација спроведе независна независна студија споредувајќи го бензинот „Top Tier“ со гориво што едноставно ги исполнува минималните американски стандарди и откри дека бензинот „Top Tier“ остава 19 пати помалку наслаги на важните делови на моторот како што се инјекторите, вентилите и клиповите за време на симулација од 16.000 километри возење.
Акумулацијата на наслаги на овие компоненти на крајот доведува до прекумерно разредување на моторното масло, што доведува до поголемо абење на моторот. Повеќе купчиња значат и помала ефикасност и перформанси, па затоа е најдобро да ги намалите колку што е можно повеќе.
Во Европа не постои таква строга категоризација, но многу производители на горива се обидуваат да направат премиум горива со највисок квалитет, кои би требало да имаат ист ефект врз моторот на автомобилот. Главната разлика на таквите горива е исто така многу повеќе адитиви од стандардниот, обичен Еуросупер.
/Danas
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“
Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.
Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.
Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.
Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.
Извор: Autonet.hr
Автомобили
Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?
Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?
Краток одговор:
Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.
Опасност од пожар
Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.
- Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.
Може ли моторот да се оштети?
Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:
- Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
- Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.
Безбедносни совети при полнење гориво
- Исклучете го моторот.
- Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
- Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
- Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.
Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.
Извор: B92
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (10 декември)
-
Кичево7 часа
Ивана од Кичево и оваа година изработи новогодишни честитки за да помогне на лица и здруженија каде е најпотребно
-
Македонија10 часа
МВР денес спроведе акција со обвинители на ГОКК во Битола, Неготино, Кичево, Велес и Скопје
-
Хороскоп4 часа
Хороскоп за среда (11 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Долгорочната метео анализа предвидува многу ниски температури под нулата, истите започнуваат од средина на месец декември
-
Спорт1 ден
Во Охрид започнаа градежните активности за изградба на западната трибина на градскиот стадион
-
Магазин14 часа
Топ 10 најпродавани телефони во светот за крајот на 2024 година
-
Lifestyle2 дена
Сакате да живеете подолго? Еве колку кафе треба да пиете според науката