Автомобили
Никогаш не ги оставајте овие предмети во автомобилот на сонце

Воздухот во кабината може да биде на 65 степени Целзиусови. Но, површините што се под директна сончева светлина може да бидат многу, многу пожешки.
Знаеме дека кабината на автомобилот оставена на сонце може да развие неверојатно висока температура.
Затоа одредени предмети во автомобилот не ги оставате на паркинг без никаква сенка, бидејќи тие буквално можат да експлодираат, предупредува веб-страницата Used Cars.
Која температура може да се развие во кабината на возилото на сонце?
Беа направени различни мерења и резултатите се застрашувачки. Да речеме, ако надвор е 35 степени Целзиусови, лесно може да биде 65 степени во автомобилот, а во некои случаи може да достигне и 70 степени!
Не е проблем само температурата на воздухот во кабината
Да, воздухот во кабината може да биде на 65 степени Целзиусови. Но, површините што се под директна сончева светлина може да бидат многу, многу пожешки.
На пример, воланот, седиштата (особено црната кожа) и површината на предната конзола под возачкото седиште лесно можат да достигнат 85 степени Целзиусови, што е температура доволна да предизвика изгореници!
Сега, замислете да оставите предмет на директна сончева светлина во таа кабина. Тоа може да биде многу опасно.
1) Запалка – лесно може да експлодира. Тоа се случувало многу пати, дури и кога не бил директно изложен на сончевите зраци, но автомобилот бил доволно долго на сонце. Ова не е урбана легенда, ова навистина се случи.
2) Мобилен телефон – одите во блиското кафуле од кое можете да ја видите колата за да не ве загрижува кражбата, а мобилниот го оставивте во кола да се полни, или сте го заборавиле или едноставно не сакате да бидете вознемирен…
Проблемот е што литиум-јонските батерии не сакаат екстремно високи температури – не велиме дека ќе експлодираат или ќе се запалат, но може да претрпат сериозни оштетувања, особено кога дополнително се загреваат од полнењето.
3) Таблет, лаптоп, „паметен“ часовник и сè слично – проблемот е ист како кај мобилните телефони.
4) Спреј од секаков вид – антиперспирант, антирепелент (комарци, крлежи), спреј за сончање, дезодоранс, освежувач на воздух – што било! Не треба да се остава во топла кабина на автомобилот, особено на директна сончева светлина.
Не мора да значи дека ќе експлодира, но постои ризик. Не зборуваме за експлозија на ниво на рачна граната – иако може да има сериозни оштетувања на внатрешноста на автомобилот. Спрејовите се „чудни“ работи – можноста за експлозија зависи од многу фактори. Секој што ги дупнал со разни алатки како дете го знае ова.
Зависи колку гас под притисок има, колку е дебел лимот, каков вентил имаат…
5) Козметички производи од различни видови – тие можат да се променат од цврста во течна состојба или од течна состојба во гасовита состојба и да бидат многу топли, што го зголемува притисокот – така што тие се истураат или избиваат од пакувањето. .
6) Газирани сокови – без разлика дали се во лименка или пластично шише, постои можност да експлодираат, можеби „сами“ или можеби кога ќе ги земете во рака и случајно ќе ги истресете додека ги ставате. торба или пренослив фрижидер, бидејќи тогаш може нагло да го зголеми притисокот во нив.
Други работи кои не треба да се оставаат во автомобилот
1) Лекови – некои лекови под влијание на висока температура можат да ги променат карактеристиките, практично да „убијат“ некој што треба да го контролира крвниот притисок и слично.
2) Храна – чоколадото ќе се стопи и ќе се претвори во сива, безлична и невкусна маса, многу други видови храна дури можат да станат отровни… Подобро да не ризикувате.
Не потценувајте колку брзо може да се загрее кабината на автомобилот!
Беа направени неколку тестови, на различни надворешни температури на воздухот, кога автомобилот беше оставен на сонце – генерално, температурата во кабината се зголемуваше изненадувачки брзо на секој тест, буквално минута во минута…
На крајот на краиштата, ако некогаш сте го оставиле автомобилот на сонце барем 10-15 минути, ова не треба да ве изненади.
Дали црните автомобили се загреваат побрзо од белите?
Да – тоа беше научно докажано пред многу децении. Сепак, тоа не значи дека белиот автомобил нема да се загрее до опасно висока температура по одредено време.
Колку брзо и колку ќе се загрее внатрешноста на автомобилот зависи од неколку фактори
– надворешна температура
– бојата на автомобилот
– аголот под кој сонцето удира во стаклото и колку чаши
– колку заштита од сонце имаат очилата (колку се затемнети)
– внатрешна боја
Има и други фактори, но ние ги наведовме само најважните.
/b92
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
Автомобили
Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.
Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци
Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.
Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.
Започнете со возење веднаш
Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.
Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.
Правилно користење на поставките
Внимавајте на поставките на системот:
-
Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен
-
Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија
-
Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата
Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик
Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.
Навечер: Отворете ги прозорците минимално
Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.
Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност
Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:
-
Променете го филтерот во кабината
-
Проверете го нивото на фреон/ладилна течност
-
Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира
Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем
Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.
Извор: Danas
Автомобили
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.
Хибриден систем со 48V технологија
Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.
Без компромис за теренски способности
И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.
„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.
Подобрено возачко искуство
Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:
-
Потивко и побрзо стартување на моторот
-
Намалени вибрации при старт-стоп работа
-
Полинеарно забрзување
-
Подобра регенерација на енергија при сопирање
Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.
Компактна батерија, висока ефикасност
Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.
Издржлива платформа и нов правец
Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.
Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (29 јуни)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за понеделник (30 јули)
-
Македонија2 часа
МВР истакна важна информација која стартува од утре 1 јули
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Се запали дива депонија покрај пат кај с.Пополжани, интервенираше ТППЕ Кичево
-
Скопје1 ден
Во Скопје посебен режим на сообраќај за утре и задутре
-
Lifestyle2 дена
Не е вода: Пијалокот што го хидрира телото најдобро
-
Хроника1 ден
МВР со детали за трагичниот настан на Дебарско езеро
-
Lifestyle2 дена
Внимавајте кога излегувате од ладна просторија на летното сонце: Еве зошто!