Автомобили
Никогаш не ги оставајте овие предмети во автомобилот на сонце
Воздухот во кабината може да биде на 65 степени Целзиусови. Но, површините што се под директна сончева светлина може да бидат многу, многу пожешки.
Знаеме дека кабината на автомобилот оставена на сонце може да развие неверојатно висока температура.
Затоа одредени предмети во автомобилот не ги оставате на паркинг без никаква сенка, бидејќи тие буквално можат да експлодираат, предупредува веб-страницата Used Cars.
Која температура може да се развие во кабината на возилото на сонце?
Беа направени различни мерења и резултатите се застрашувачки. Да речеме, ако надвор е 35 степени Целзиусови, лесно може да биде 65 степени во автомобилот, а во некои случаи може да достигне и 70 степени!
Не е проблем само температурата на воздухот во кабината
Да, воздухот во кабината може да биде на 65 степени Целзиусови. Но, површините што се под директна сончева светлина може да бидат многу, многу пожешки.
На пример, воланот, седиштата (особено црната кожа) и површината на предната конзола под возачкото седиште лесно можат да достигнат 85 степени Целзиусови, што е температура доволна да предизвика изгореници!
Сега, замислете да оставите предмет на директна сончева светлина во таа кабина. Тоа може да биде многу опасно.
1) Запалка – лесно може да експлодира. Тоа се случувало многу пати, дури и кога не бил директно изложен на сончевите зраци, но автомобилот бил доволно долго на сонце. Ова не е урбана легенда, ова навистина се случи.
2) Мобилен телефон – одите во блиското кафуле од кое можете да ја видите колата за да не ве загрижува кражбата, а мобилниот го оставивте во кола да се полни, или сте го заборавиле или едноставно не сакате да бидете вознемирен…
Проблемот е што литиум-јонските батерии не сакаат екстремно високи температури – не велиме дека ќе експлодираат или ќе се запалат, но може да претрпат сериозни оштетувања, особено кога дополнително се загреваат од полнењето.
3) Таблет, лаптоп, „паметен“ часовник и сè слично – проблемот е ист како кај мобилните телефони.
4) Спреј од секаков вид – антиперспирант, антирепелент (комарци, крлежи), спреј за сончање, дезодоранс, освежувач на воздух – што било! Не треба да се остава во топла кабина на автомобилот, особено на директна сончева светлина.
Не мора да значи дека ќе експлодира, но постои ризик. Не зборуваме за експлозија на ниво на рачна граната – иако може да има сериозни оштетувања на внатрешноста на автомобилот. Спрејовите се „чудни“ работи – можноста за експлозија зависи од многу фактори. Секој што ги дупнал со разни алатки како дете го знае ова.
Зависи колку гас под притисок има, колку е дебел лимот, каков вентил имаат…
5) Козметички производи од различни видови – тие можат да се променат од цврста во течна состојба или од течна состојба во гасовита состојба и да бидат многу топли, што го зголемува притисокот – така што тие се истураат или избиваат од пакувањето. .
6) Газирани сокови – без разлика дали се во лименка или пластично шише, постои можност да експлодираат, можеби „сами“ или можеби кога ќе ги земете во рака и случајно ќе ги истресете додека ги ставате. торба или пренослив фрижидер, бидејќи тогаш може нагло да го зголеми притисокот во нив.
Други работи кои не треба да се оставаат во автомобилот
1) Лекови – некои лекови под влијание на висока температура можат да ги променат карактеристиките, практично да „убијат“ некој што треба да го контролира крвниот притисок и слично.
2) Храна – чоколадото ќе се стопи и ќе се претвори во сива, безлична и невкусна маса, многу други видови храна дури можат да станат отровни… Подобро да не ризикувате.
Не потценувајте колку брзо може да се загрее кабината на автомобилот!
Беа направени неколку тестови, на различни надворешни температури на воздухот, кога автомобилот беше оставен на сонце – генерално, температурата во кабината се зголемуваше изненадувачки брзо на секој тест, буквално минута во минута…
На крајот на краиштата, ако некогаш сте го оставиле автомобилот на сонце барем 10-15 минути, ова не треба да ве изненади.
Дали црните автомобили се загреваат побрзо од белите?
Да – тоа беше научно докажано пред многу децении. Сепак, тоа не значи дека белиот автомобил нема да се загрее до опасно висока температура по одредено време.
Колку брзо и колку ќе се загрее внатрешноста на автомобилот зависи од неколку фактори
– надворешна температура
– бојата на автомобилот
– аголот под кој сонцето удира во стаклото и колку чаши
– колку заштита од сонце имаат очилата (колку се затемнети)
– внатрешна боја
Има и други фактори, но ние ги наведовме само најважните.
/b92
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“
Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.
Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.
Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.
Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.
Извор: Autonet.hr
Автомобили
Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?
Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?
Краток одговор:
Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.
Опасност од пожар
Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.
- Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.
Може ли моторот да се оштети?
Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:
- Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
- Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.
Безбедносни совети при полнење гориво
- Исклучете го моторот.
- Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
- Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
- Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.
Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.
Извор: B92
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (14 декември)
-
Кичево21 час
Со „Integral House“ – Кичево, се ѐ полесно, тимот на професионалци вашиот дом ќе го направат во чекор со модерната „smart“ технологија, во движење и на дофат
-
Хороскоп7 часа
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Влажен студен бран се ближи кон наша територија, ќе имаме нови врнежи од дожд утре и снег на планинските превои
-
Македонија17 часа
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет13 часа
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Спорт2 дена
Македонија во група со Белгија, Велс, Казахстан и Лихтенштајн за квалификации за СП 2026
-
Технологија1 ден
(ВИДЕО) Што може најмоќната „Google AI“ – „Gemini 2.0“ ?