Автомобили
Кои земји имаат статистички најмногу автомобили со лажна измината километража?

Статистиката покажува дека вообичаено поминуваме 3 до 5 години возејќи ист автомобил. Тоа значи дека има 2 или дури 3 можности продавачите да не измамат за една деценија! Значи, колку е ризично денес да се купи користен автомобил?
Се испостави дека одговорот зависи од земјата во која живеете, пишува Карвертикал.
За почетокот на годината решивме да дознаеме како фреквенцијата на враќање на километражата варира од земја до земја. Така, спроведовме истражување, гледајќи приближно 900.000 извештаи за историјата на автомобили собрани во текот на 2021 година.
Прочитајте за наодите од нашето истражување, како и совети како да ги избегнете автомобилите со вратена километража.
Конкретно, балтичките земји како единица имаат најлоши бројки врз основа на нашите наоди. На прво место е Латвија, со над 24% од прегледаните возила кои покажуваат знаци на неовластено отворање на километражата. Не заостануваат Естонија и Литванија кои ги заземаа 3-то и 4-то место.
Сепак, балтичките земји се мал пазар. Кога станува збор за голем број возила со ваков тип на измами, треба да се погледне уште на исток и југ, во земји како Романија (второ место), која има стапка на враќање од речиси 20%, како и Русија и Украина.
Се издвојуваат и Полска (12%) и Унгарија (14%), како и Чешка, Словачка, Словенија, Хрватска и Србија, каде што околу 10% од сите автомобили имаат вратена километража.
Овој проблем е поретко во побогатите западноевропски земји, каде што луѓето имаат тенденција да купуваат понови автомобили. Но, сепак, проблемот таму е почест отколку што мислат повеќето луѓе! Колку е скапа измама со лажна километража?
Проблемот со измамите со километражата е што тоа е „тивок“, но скап проблем. Според Европската комисија, измамата со километражата предизвикува штета од околу 9,6 милијарди евра годишно.
Многу користени автомобили во Источна Европа доаѓаат од пазарите во Германија, Франција, Белгија, Холандија и Италија. Дури 30% -50% од овие автомобили продадени преку границите имаат лажна километража. и додека економската штета може да биде тешко да се пресмета, механизмот е прилично едноставен:
● Кога купувате автомобил со лажна километража, преплаќате (приближно 25%)
● Ќе плаќате уште повеќе за поправки
● Ќе ви биде навистина тешко да го продадете автомобилот во иднина
Како да избегнете автомобили со вратена километража
За жал, немаме причина да веруваме дека измамата со километражата ќе стане помал проблем во 2022 година и понатаму. Ова кривично дело тешко се казнува, и затоа што тешко се пронаоѓаат сторителите и затоа што казните не се многу чести.
Овде, повторно, ја гледаме разликата помеѓу Западна Европа, каде што поместувањето на километражата наназад е сериозно кривично дело и властите се поспособни да го спроведат, и Источна Европа, каде што едноставно не е толку страшно.
Затоа, најдобро е купувачот да ја провери историјата на автомобилот. Ако го погледнете бројот на шасијата на кој било автомобил, можете да видите како неговата километража се променила со текот на времето. Ова ќе ви помогне да избегнете измамници и да изберете само автомобили со вистински отчитувања на километражата.
Со оглед на недостатокот на чипови што ги мачат производителите на автомобили, пазарот на половни автомобили најверојатно ќе биде попопуларен од кога било, па затоа е добро да бидете подготвени за сите трикови што дилерите можат да ги смислат!
Извор: b92.net
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Македонија1 ден
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Здравје и убавина1 ден
Единствен рецепт за појак имунитет
-
Скопје11 часа
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Временска прогноза1 ден
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно
-
Скопје1 ден
(ВИДЕО) Уништени над 4 тони и 18 илјади стебла марихуана и повеќе од 21 килограми друга дрога
-
Македонија8 часа
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата