Автомобили
Кои земји имаат статистички најмногу автомобили со лажна измината километража?

Статистиката покажува дека вообичаено поминуваме 3 до 5 години возејќи ист автомобил. Тоа значи дека има 2 или дури 3 можности продавачите да не измамат за една деценија! Значи, колку е ризично денес да се купи користен автомобил?
Се испостави дека одговорот зависи од земјата во која живеете, пишува Карвертикал.
За почетокот на годината решивме да дознаеме како фреквенцијата на враќање на километражата варира од земја до земја. Така, спроведовме истражување, гледајќи приближно 900.000 извештаи за историјата на автомобили собрани во текот на 2021 година.
Прочитајте за наодите од нашето истражување, како и совети како да ги избегнете автомобилите со вратена километража.
Конкретно, балтичките земји како единица имаат најлоши бројки врз основа на нашите наоди. На прво место е Латвија, со над 24% од прегледаните возила кои покажуваат знаци на неовластено отворање на километражата. Не заостануваат Естонија и Литванија кои ги заземаа 3-то и 4-то место.
Сепак, балтичките земји се мал пазар. Кога станува збор за голем број возила со ваков тип на измами, треба да се погледне уште на исток и југ, во земји како Романија (второ место), која има стапка на враќање од речиси 20%, како и Русија и Украина.
Се издвојуваат и Полска (12%) и Унгарија (14%), како и Чешка, Словачка, Словенија, Хрватска и Србија, каде што околу 10% од сите автомобили имаат вратена километража.
Овој проблем е поретко во побогатите западноевропски земји, каде што луѓето имаат тенденција да купуваат понови автомобили. Но, сепак, проблемот таму е почест отколку што мислат повеќето луѓе! Колку е скапа измама со лажна километража?
Проблемот со измамите со километражата е што тоа е „тивок“, но скап проблем. Според Европската комисија, измамата со километражата предизвикува штета од околу 9,6 милијарди евра годишно.
Многу користени автомобили во Источна Европа доаѓаат од пазарите во Германија, Франција, Белгија, Холандија и Италија. Дури 30% -50% од овие автомобили продадени преку границите имаат лажна километража. и додека економската штета може да биде тешко да се пресмета, механизмот е прилично едноставен:
● Кога купувате автомобил со лажна километража, преплаќате (приближно 25%)
● Ќе плаќате уште повеќе за поправки
● Ќе ви биде навистина тешко да го продадете автомобилот во иднина
Како да избегнете автомобили со вратена километража
За жал, немаме причина да веруваме дека измамата со километражата ќе стане помал проблем во 2022 година и понатаму. Ова кривично дело тешко се казнува, и затоа што тешко се пронаоѓаат сторителите и затоа што казните не се многу чести.
Овде, повторно, ја гледаме разликата помеѓу Западна Европа, каде што поместувањето на километражата наназад е сериозно кривично дело и властите се поспособни да го спроведат, и Источна Европа, каде што едноставно не е толку страшно.
Затоа, најдобро е купувачот да ја провери историјата на автомобилот. Ако го погледнете бројот на шасијата на кој било автомобил, можете да видите како неговата километража се променила со текот на времето. Ова ќе ви помогне да избегнете измамници и да изберете само автомобили со вистински отчитувања на километражата.
Со оглед на недостатокот на чипови што ги мачат производителите на автомобили, пазарот на половни автомобили најверојатно ќе биде попопуларен од кога било, па затоа е добро да бидете подготвени за сите трикови што дилерите можат да ги смислат!
Извор: b92.net
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
-
Кичево1 ден
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Кичево23 часа
Ноќеска „ТППЕ Кичево“ со полни раце работа, спречен поголем пожар во населба „Девеана“
-
Македонија20 часа
Прилеп: Традицијата продолжува, на 11-ти октомври на „Авто слалом“, кичевчанецот Кристијан Бојоски во нов поход кон пиедесталот на награди!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за четврток (9 октомври)
-
Хроника2 дена
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ
-
Технологија2 дена
„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони
-
Хроника19 часа
Во Битола на „Партизанска“ удрен пешак со своето куче. На пешакот му се констатирани тешки телесни повреди, додека кучето било усмртено