Автомобили
Колку долго траат батериите на Tesla? Одговорот може да ве изненади
Купувањето Tesla, или кој било друг електричен автомобил, секако носи возбуда, но и многу прашања. А најголемата е: колку долго очекувате да трае батеријата? Моторите со внатрешно согорување можат да издржат од 200 илјади до два милиони километри со соодветно одржување и грижа, но кога станува збор за батерија на автомобилот, нема да можете да ги менувате свеќичките и да го смените маслото за се да биде во совршен ред. Tesla вели дека вашите батерии треба да траат исто колку и автомобилот, но што всушност значи тоа?
Не е важно дали возите многу или малку
Па, комплицирано е. Многу фактори го зголемуваат или намалуваат животниот век на вашата батерија, така што нема дефинитивен одговор. Последно што сакате е да добиете сметка од околу 15 илјади евра за замена на батеријата на вашиот автомобил стар само неколку години. За среќа, иако најстариот Model S е стар нешто повеќе од една деценија, сегашните податоци покажуваат дека батериите на Tesla добро се држат.
Но, тоа не одговара на прашањето колку долго трае батеријата на Tesla? Запомнете: не е важно дали возите само неколку километри месечно или ако возите секој ден, времето и потрошувачката ги трошат батериите. Она што можете да го очекувате со новата Tesla е дека ќе изгубите околу 5% од капацитетот на батеријата во првите 80.000 километри. После тоа, деградацијата е многу побавна, па во возилата кои поминуваат стотици илјади километри, тие ќе деградираат само неколку процентни поени повеќе.
Во извештајот на Tesla за 2022 година, компанијата проценува дека по 200.000 милји (или 320.000 km) што ги поминале автомобилите по американските патишта, нивните електрични возила губат во просек само 12% од нивниот капацитет. Ако ги погледнете различните форуми на Tesla, ќе видите тони објави од сопствениците кои објавуваат слични проценти без оглед на годината. Ова е особено импресивно кога знаете колку технологијата на батерии на Tesla напреднала откако се појави првиот Model S на патот, со неговата батерија никел-кобалт-алуминиум (NCA).
Технологијата само се подобри со текот на времето. Ќе биде интересно да се види како поцврстите литиум-железо-фосфатни батерии во одредени Model 3 и поголемите никел-кобалт-манган батерии во Y AWD Standard Range Model се држат по еднакво време на пат.
Секој кој има мобилен телефон многу добро знае како се распаѓаат батериите
Во совршен свет, батериите на нашите електрични возила не би го изгубиле својот капацитет, тие би поминале илјада и пол километри со едно полнење и би можеле целосно да се наполнат за 30 секунди. Можеби ќе добиеме некои од овие работи во иднина, но засега треба да ја прифатиме реалноста. Батериите се деградираат: ова е факт што секој го доживеа откако го има својот паметен телефон неколку години. Батериите на електричните автомобили реагираат на ист начин и треба да се очекува разумна количина на деградација во текот на сопственоста.
Tesla нуди гаранции за батерии кои „покриваат поправка или замена неопходни за да се поправат дефектите во материјалите или изработката на кој било дел произведен или испорачан од Tesla што се појавуваат при нормална употреба“. Компанијата смета дека 70% капацитет е праг, велејќи дека ако батеријата на Tesla се намали за повеќе од 30% во одреден период на сопственост, имате право на поправка без трошоци за компанијата, но ако се намали за само 29 %, тие ќе го сметаат за „нормално“.
1.9 verschlafen🙈 pic.twitter.com/2J72Rmiu0G
— Hansjörg von Gemmingen – Hornberg (@gem8mingen) November 14, 2023
Маск ветува 1500 циклуси
Сепак, гарантните периоди на батеријата се разликуваат малку во зависност од моделот и сите имаат времетраење од осум години. Тесла верува дека нивните автомобили се способни да траат многу подолго од ова, и многумина укажуваат на X пост на Илон Маск во 2019 година. целосен циклус на целосно празнење и полнење на батеријата. Ако им се верува на овие бројки и на подобрувањата оттогаш, компанијата веројатно мисли дека првите, вторите или дури третите сопственици не треба премногу да се грижат за батериите.
Како што велат, разговорот е евтин. Каде е доказот од реалниот свет? Во Германија, Хансјоерг фон Геминген-Хорнберг поседува Tesla Model S од 2014 година, кој помина повеќе од милион милји (1,9 милиони километри) до минатиот месец. Но, тој не можеше да го направи тоа со една батерија, тој беше сосема јасен дека на патот до тој момент електричните мотори беа заменети 13 пати (сите под гаранција) и батеријата беше заменета три пати – во просек приближно 330.000 милји. по батерија.
За тоа време, можеби не требаше да го менувате моторот во вашиот автомобил три пати, но колку можеби сте потрошиле за поправки, одржување и потрошен материјал што не се покриени со гаранцијата? Многу возила со конвенционално гориво нема да издржат толку долго без долгогодишно одржување и поправки.
Автомобили
Зошто автомобилските гуми се црни? Историски развој и значење
Автомобилските гуми не биле секогаш црни. Првично, производителите користеле природна гума, која има светла, млечна боја. Ова резултирало со гуми со бел или светол изглед. За да ја подобрат издржливоста на гумите, првично додавале цинк оксид, кој дополнително ги осветлувал гумите.
Воведување на саѓи
Со развојот на автомобилската индустрија на крајот на 20-тиот век, производителите се соочиле со зголемени барања за перформанси, брзина и трајност на гумите. Ова ги поттикнало да бараат начини за зајакнување на гумата. Во 1910-тите години, откриле дека додавањето на саѓи значително ги подобрува издржливоста и перформансите на гумите. Саѓите ја зајакнуваат структурата на гумата, ја прават поотпорна на абење и ја штитат од УВ зраци и топлина. Ова, исто така, ја намалува можноста за пукање и го продолжува животниот век на гумите.
Промена на стандардите
До 1920-тите години, додавањето на саѓи стана стандардна практика во производството на гуми. Ова ја направи гумата црна, а воедно ги подобри практичните аспекти, како што е отпорноста на нечистотија и полесното одржување. Оваа промена не само што ја подобри издржливоста, туку и ја намали фреквенцијата на замена на гумите, што значеше долгорочна заштеда за потрошувачите.
Влијанието врз пазарот
Подолгиот век на траење на гумите влијаеше на моделите на купување и ги натера производителите да развијат нови типови на гуми, како зимски гуми и гуми за високи перформанси. Употребата на саѓи, исто така, овозможи на производителите да ги задоволат различните потреби на глобалните пазари, особено во региони со лоша патна инфраструктура и екстремни временски услови.
Одржливост и иднината на гумите
Во последните години, поради растечките еколошки регулативи, производителите истражуваат алтернативни материјали и поеколошки методи за производство на гуми. Саѓите сè уште играат важна улога, но истражувањата се насочени кон создавање одржливи материјали кои ќе ја задржат функционалноста, а ќе имаат помало влијание врз животната средина.
Така, црната боја на автомобилските гуми не е случајност, туку резултат на долгогодишни истражувања и иновации кои ја подобриле нивната функционалност и издржливост.
Извор: B92
Автомобили
Мерцедес потврди: „Ќе направиме супер SUV електричен теренец“
Овој автомобил би требало да им конкурира на Lotus Eletre, Porsche Cayenne Electric и бензинскиот BMW XM. Исто како што XM ја разви М дивизијата на BMW од темел, новиот Mercedes е целосно развиен од AMG, наместо да се базира на постоечки модел како што е теренецот EQS.
Се очекува да пристигне во 2026 година, по лансирањето на втората генерација на купето со четири врати на Mercedes-AMG GT – првиот автомобил што ја користи архитектурата AMG.EA.
Развиена од платформата MB.EA на Mercedes, структурата AMG е изменета за да ги користи напредните електрични мотори на Yasa. Така, AMG.EA може да поддржува пар мотори на секоја своја оска, што сугерира дека најекстремните автомобили што ја користат платформата можат лесно да понудат повеќе од 1000 КС.
Структурата ќе има и електрична енергија од 800 V и батерија специфична за AMG која користи силиконска анода. Новиот автомобил ќе биде позициониран како наследник на постоечкиот Mercedes-AMG GLE 63 модел, чија цена е околу 150.000 евра, пренесува vesti-online.com
Автомобили
„Lamborghini Urus“ е распродаден до 2026 година, а „Revuelto“ до почетокот на 2027 година
Иако фејслифтираниот Lamborghini Urus сега се продава исклучиво како PHEV, бизнисот на компанијата цвета. Според Motor1, Lamborghini има доволно нарачки за Urus да го задржи зафатен до 2025 година. Со други зборови, новите нарачки за „Super SUV“ нема да бидат пополнети до 2026 година.
Првиот Urus беше лансиран пред седум години, додека новиот се очекува дури на крајот на деценијата. Моделот од втората генерација ќе се префрли на целосно електричен погон кога ќе пристигне околу 2029 година.
Што се однесува до Revuelto, овој модел на Lamborghini е исто така жешка стока. Времето на чекање за plug-in хибриден V12 суперавтомобил надминува две години. Ако го нарачате денес значи дека ќе го добиете кон крајот на 2026 или почетокот на 2027 година.
Lamborghini исто така споменува дека новиот Temerario доби „многу позитивен одговор од јавноста“ по неговата светска премиера во средината на август за време на Монтерејската недела на моторот.
Lamborghini продаде рекордни 10.112 автомобили во 2023 година, а оваа година е уште подобра. Компанијата го имаше својот најдобар период јануари-септември досега, откако испорача 8.411 возила. Ова е зголемување од 8,6 отсто во однос на првите девет месеци од минатата година.
Исто така, приходите од девет месеци се зголемени за 20 отсто, на 2,43 милијарди евра.
Извор: autoblog.rs
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (10 ноември)
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Вечерва се реализира спектакуларен концерт на КУД „Нико Пусоски“ од Кичево, каде со своето присуство настанот го збогатија гостите од соседна Србија
-
Временска прогноза22 часа
Од денес уште постуден бран, а следуваат поројни дождови и снег на планините
-
Хороскоп6 часа
Хороскоп за понеделник (11 ноември)
-
Lifestyle2 дена
Пет лесни начини за омекнување на тврдо парче месо
-
Автомобили2 дена
Зошто автомобилските гуми се црни? Историски развој и значење
-
Гејминг1 ден
Кога финално излегува „GTA 6“ – фановите нестрпливи?