Автомобили
Колку гориво троши клима уредот во автомобилот и како да се намали потрошувачката на минимум
Кога првпат ќе го стартувате автомобилот, клима уредот мора да работи напорно за да ја сведе внатрешната температура на удобно ниво.
Поради нашите вообичаено топли и сончеви лета, повеќето од нас често ја користат климата во автомобилот. Особено за време на топлотни бранови, како оној што моментално ја погодува Македонија, климата може да биде многу важна за да ви помогне да се разладите и да се чувствувате удобно, пишува KwikFit.
Можеби сте слушнале дека спуштените прозорци може да ја намалат ефикасноста на ладењето, но дали некогаш сте се запрашале колку гориво троши клима уредот на вашиот автомобил?
Како функционира системот за климатизација во автомобилот?
Начинот на кој функционира системот за климатизација на вашиот автомобил значи дека е потребна одредена количина на енергија за да се пренесе ладен гас во кабината на вашиот автомобил. Во овој систем, компресорот содржи средство за ладење, исто како и вашиот фрижидер. Како што влегува свеж воздух во системот, ладилното средство предизвикува значителен пад на температурата на воздухот. Во овој момент, течноста за ладење се претвора во течност и се отстрануваат сите нечистотии.
Течноста стигнува до вентилот за термичка експанзија каде што може да се ограничи протокот на течноста. Ви дава контрола над внатрешната температура на автомобилот. Конечно, течноста се претвора во пареа која може да патува низ намотките за испарување за да се разнесе низ отворите како убаво изладен воздух. Ладилното средство се враќа во гасот и целиот процес може да се повтори за да се обезбеди постојан ладен воздух.
На компресорот му е потребна енергија за да работи со системот за климатизација на вашето возило и затоа ќе користи одредена количина гориво секогаш кога системот работи. Тоа би можело да ја зголеми потрошувачката на гориво за дури 10 проценти, а ефектите се особено забележливи на кратки патувања.
Кога првпат ќе го стартувате автомобилот, клима уредот мора да работи напорно за да ја спушти внатрешната температура на соодветното ниво. Меѓутоа, откако автомобилот ќе се олади доволно, можете да одлучите да го намалите протокот, да ја зголемите температурата или целосно да ја исклучите климатизацијата. На долго патување, малку е веројатно дека клима уредот ќе треба да работи цел пат. Затоа, зголемената потрошувачка на гориво предизвикана од користењето на клима уредот може да биде позабележителна на кратко патување.
Постојат неколку начини на кои можете да заштедите гориво додека возите, вклучително и бавно и непречено забрзување и сопирање, почитување на ограничувањето на брзината и уверување дека притисокот во гумите е точен за вашите гуми. Ова се неколку од најчестите значајни начини кои веројатно нема да влијаат многу на вашите патувања. Сепак, постојат неколку помалку очигледни чекори што можете да ги преземете, вклучително и исклучување на радиото и ограничување на тежината во вашето возило.
Ако сте загрижени дека вашиот клима уред користи премногу од вашето скапоцено гориво, постојат неколку начини на кои можете да ја намалите неговата потрошувачка:
Паркирајте под сенка: Ако е можно, подобро е да го паркирате возилото под сенка наместо на отворено каде што сонцето може да го загрее. Не само што вашето возило ќе остане ладно, туку нема да ви треба толку многу да го користите клима уредот.
Отворете ги прозорците кога првпат одите: Кога за прв пат тргнувате на пат, подобро е да ги отворите прозорците неколку минути. На овој начин ќе го отстраните најголемиот дел од топлиот воздух во кабината и затоа вашиот клима уред нема да мора да работи толку напорно.
Одржувајте ги прозорците отворени при кратки возења: И покрај тоа што многу луѓе мислат, возењето со отворени прозорци не е толку лошо за гориво кога возите со мала брзина. Затоа, доколку возите низ помали градови и градови, со отворањето на прозорците ќе заштедите повеќе гориво отколку да користите клима уред. Ако возите по експресни патишта, покорисно е да користите клима уред бидејќи дополнителното влечење предизвикано од отворените прозорци може да потроши дополнително гориво.
Намалете ја климата откако вашиот автомобил ќе се излади: Откако автомобилот ќе се олади доволно, протокот на воздух може да се намали така што помалку воздух ќе влезе во кабината или можете малку да ја зголемите температурата. И двете од овие работи ќе значат дека компресорот не мора да работи толку напорно. Се разбира, во однос на потрошувачката на гориво, најкорисно е да се вози без клима уред и со отворени прозорци, но во топол ден тоа веројатно не е можно или пожелно.
Исто така, важно е редовно да го сервисирате клима уредот на вашето возило. Ова треба да се прави на секои две години за да се осигура дека системот работи ефикасно и дека потрошеното средство за ладење е заменето. Кога нивото на ладилното средство ќе падне, системот мора да работи понапорно за да ја произведе потребната количина ладен воздух. Ова ќе потроши повеќе гориво, па затоа е добра идеја да го сервисирате вашиот клима уред редовно за да заштедите уште повеќе гориво.
/n1info
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
-
Кичево1 денОВР Кичево поднесе кривична пријава против поранешниот градоначалник, постапувал спротивно на законот за пожарникарство
-
Кичево4 часаОВР Кичево го пронајде возачот кој предизвика сообраќајна несреќа во Кичево и го напушти местото на настанот
-
Кичево1 ден„Венаки“ Кичево: Пристигнува гооолемиот „Black Friday“ со неверојатен попуст до -70% на цени на одредени производи од светски производители за санитарија и останата покуќнина
-
Хороскоп2 денаХороскоп за вторник (25 ноември)
-
Хороскоп18 часаХороскоп за среда (26 ноември)
-
Хроника1 денМлад затвореник од струшко починал, откако во тешка здравствена состојба бил донесен во Општата болница во Охрид
-
Временска прогноза1 денОд утре повторно нови обилни врнежи од дожд и засилен ветер, снегот ќе биде застапен на повисоките места од државата
-
Магазин1 денРецепт за најсочните мини пици: Брзи, меки и едноставно неодоливи
