Следете не

Автомобили

Колку гориво троши клима уредот во автомобилот и како да се намали потрошувачката на минимум

Објавено пред

на

Кога првпат ќе го стартувате автомобилот, клима уредот мора да работи напорно за да ја сведе внатрешната температура на удобно ниво.

Поради нашите вообичаено топли и сончеви лета, повеќето од нас често ја користат климата во автомобилот. Особено за време на топлотни бранови, како оној што моментално ја погодува Македонија, климата може да биде многу важна за да ви помогне да се разладите и да се чувствувате удобно, пишува KwikFit.

Можеби сте слушнале дека спуштените прозорци може да ја намалат ефикасноста на ладењето, но дали некогаш сте се запрашале колку гориво троши клима уредот на вашиот автомобил?

Како функционира системот за климатизација во автомобилот?

Начинот на кој функционира системот за климатизација на вашиот автомобил значи дека е потребна одредена количина на енергија за да се пренесе ладен гас во кабината на вашиот автомобил. Во овој систем, компресорот содржи средство за ладење, исто како и вашиот фрижидер. Како што влегува свеж воздух во системот, ладилното средство предизвикува значителен пад на температурата на воздухот. Во овој момент, течноста за ладење се претвора во течност и се отстрануваат сите нечистотии.

Течноста стигнува до вентилот за термичка експанзија каде што може да се ограничи протокот на течноста. Ви дава контрола над внатрешната температура на автомобилот. Конечно, течноста се претвора во пареа која може да патува низ намотките за испарување за да се разнесе низ отворите како убаво изладен воздух. Ладилното средство се враќа во гасот и целиот процес може да се повтори за да се обезбеди постојан ладен воздух.

На компресорот му е потребна енергија за да работи со системот за климатизација на вашето возило и затоа ќе користи одредена количина гориво секогаш кога системот работи. Тоа би можело да ја зголеми потрошувачката на гориво за дури 10 проценти, а ефектите се особено забележливи на кратки патувања.

Кога првпат ќе го стартувате автомобилот, клима уредот мора да работи напорно за да ја спушти внатрешната температура на соодветното ниво. Меѓутоа, откако автомобилот ќе се олади доволно, можете да одлучите да го намалите протокот, да ја зголемите температурата или целосно да ја исклучите климатизацијата. На долго патување, малку е веројатно дека клима уредот ќе треба да работи цел пат. Затоа, зголемената потрошувачка на гориво предизвикана од користењето на клима уредот може да биде позабележителна на кратко патување.

Постојат неколку начини на кои можете да заштедите гориво додека возите, вклучително и бавно и непречено забрзување и сопирање, почитување на ограничувањето на брзината и уверување дека притисокот во гумите е точен за вашите гуми. Ова се неколку од најчестите значајни начини кои веројатно нема да влијаат многу на вашите патувања. Сепак, постојат неколку помалку очигледни чекори што можете да ги преземете, вклучително и исклучување на радиото и ограничување на тежината во вашето возило.

Ако сте загрижени дека вашиот клима уред користи премногу од вашето скапоцено гориво, постојат неколку начини на кои можете да ја намалите неговата потрошувачка:

Паркирајте под сенка: Ако е можно, подобро е да го паркирате возилото под сенка наместо на отворено каде што сонцето може да го загрее. Не само што вашето возило ќе остане ладно, туку нема да ви треба толку многу да го користите клима уредот.

Отворете ги прозорците кога првпат одите: Кога за прв пат тргнувате на пат, подобро е да ги отворите прозорците неколку минути. На овој начин ќе го отстраните најголемиот дел од топлиот воздух во кабината и затоа вашиот клима уред нема да мора да работи толку напорно.

Одржувајте ги прозорците отворени при кратки возења: И покрај тоа што многу луѓе мислат, возењето со отворени прозорци не е толку лошо за гориво кога возите со мала брзина. Затоа, доколку возите низ помали градови и градови, со отворањето на прозорците ќе заштедите повеќе гориво отколку да користите клима уред. Ако возите по експресни патишта, покорисно е да користите клима уред бидејќи дополнителното влечење предизвикано од отворените прозорци може да потроши дополнително гориво.

Намалете ја климата откако вашиот автомобил ќе се излади: Откако автомобилот ќе се олади доволно, протокот на воздух може да се намали така што помалку воздух ќе влезе во кабината или можете малку да ја зголемите температурата. И двете од овие работи ќе значат дека компресорот не мора да работи толку напорно. Се разбира, во однос на потрошувачката на гориво, најкорисно е да се вози без клима уред и со отворени прозорци, но во топол ден тоа веројатно не е можно или пожелно.

Исто така, важно е редовно да го сервисирате клима уредот на вашето возило. Ова треба да се прави на секои две години за да се осигура дека системот работи ефикасно и дека потрошеното средство за ладење е заменето. Кога нивото на ладилното средство ќе падне, системот мора да работи понапорно за да ја произведе потребната количина ладен воздух. Ова ќе потроши повеќе гориво, па затоа е добра идеја да го сервисирате вашиот клима уред редовно за да заштедите уште повеќе гориво.

/n1info

Автомобили

„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Објавено пред

на

ФОТО: printscreen/youtube/RECAnything

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).

Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.

Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.

Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.

Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.

Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.

Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.

Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.

Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.

Извор: cars.usnews.com

Прочитај повеќе...

Автомобили

(ВИДЕО) „Audi“ месецов ќе го претстави новиот модел на „Q3“

Објавено пред

на

ФОТО: Lucho Renolfi @ Unsplash.com

На 16 јуни, Audi ќе го претстави новиот модел Q3, со кој планира да постави нови стандарди во премиум компактниот сегмент. Овој модел, кој веќе повеќе од десет години е дел од понудата на Audi, ќе влезе во својата трета генерација.

Извршниот директор на Audi AG, Гернот Делнер, нагласува дека Q3 е еден од најпродаваните модели на компанијата, со над два милиони продадени примероци ширум светот. Тој истакнува дека со новиот Q3 се обновува еден клучен сегмент од понудата на Audi, како дел од поширока производствена стратегија.

Новата генерација ќе се одликува со поистакнат и динамичен дизајн, преден дел со заоблена форма и широка решетка во стил на саќе. Освен освежениот изглед, автомобилот ќе биде опремен и со бројни дигитални и технолошки новитети.

Q3 ќе биде достапен со различни SUS мотори и повеќе plug-in хибридни опции. Потврдена е и враќањето на Sportback верзијата.

Audi вложува значителни средства во развојот на новата хибридна технологија, а според Делнер, и покрај транзицијата кон електрични возила, SUS моторите ќе имаат значајна улога во претстојниот период – особено како дел од хибридните решенија. Во наредните месеци, се очекува и официјално лансирање на PHEV (plug-in хибрид) варијантите од новиот Q3.

Целосните детали, слики и видеа од моделот ќе бидат достапни на 16 јуни во 21:30 часот по централноевропско време.

Извор: Audi

Прочитај повеќе...

Автомобили

Новиот прототип на „Subaru“ се очекува да дебитира на „Japan Mobility Show 2025“

Објавено пред

на

ФОТО: Colby Ray @ Unsplash.com

Главниот технолошки директор на Субару, Тецуо Фуџинуки, накратко зборуваше за новото возило, кое според тизер фотографијата најверојатно е поврзана со новата генерација на моделот WRX, не откривајќи го директно името. Тој изјави дека автомобилот ќе користи усовршен систем за погон на сите тркала, инспириран од оној што се користи во тркачката серија Супер Таикју.

Јапонското списание „Car Watch“ пренесе дека Фуџинуки го опишал автомобилот како „атрактивен“, со најава дека ќе има уште поимпресивна верзија во иднина. Повеќе детали ќе бидат објавени на самиот саем.

Според „Carscoops“, иако нема официјална потврда, сите знаци укажуваат дека ова е новата, долгоочекувана верзија на WRX, можеби дури и во STI издание.

Сликата што беше објавена не открива многу, но се гледа агресивен дизајн, со спортска аеродинамика. Предниот дел изгледа како модернизирана верзија на сегашниот WRX, со голема маска, нагласен сплитер и хауба со отвор за воздух.

Покрај новиот модел, Субару потврди и дека работи на следната генерација на својот боксер мотор. Иако сè уште нема многу технички детали, се знае дека моторот ќе биде прилагоден за користење јаглеродно неутрално гориво E20 и е можно да има хибридна поддршка. Не се знае точно колкава ќе биде работната зафатнина или колку цилиндри ќе има.

Во изјава за Best Car Web, Фуџинуки ја нагласи посветеноста на Субару кон своите клиенти. Тој изјави: „Им благодариме на сите кои го избираат Субару. Ќе продолжиме да создаваме автомобили што ќе го оправдаат нивниот избор.“

Повеќе информации се очекуваат на отворањето на Јапонскиот саем за мобилност на 30 октомври 2025 година.

Извор: Carscoops / Car Watch / Subaru

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Lifestyle55 минути

Што навистина се случува кога кожата ќе изгори од сонце?

Изгорениците од сонце не се само моментално црвенило – тие се знак за длабоко оштетување на кожата. Под површината се...

Хороскоп13 часа

Хороскоп за недела (22 јуни)

ОВЕН Може да очекувате промени поврзани со вашето работно место. Пред вас е фаза која може да биде многу турбулентна....

Македонија1 ден

Возач од тетовско нов рекордер, возел 190 на саат на место ограничено 80 км/ч

На 20.06.2025 во 10.51 часот на патот Гостивар – Тетово, кај клучка Камењане, полициски службеници од Полициската станица за безбедност...

Временска прогноза1 ден

Претежно сончево и по свежо на утро со северен ветер

Под влијание на стабилна, сува и посвежа воздушна маса од север, викендов повремено ќе засилува ветерот од северен правец, особено...

На денешен ден1 ден

Времеплов: На денешен ден – 21 јуни

На денешен ден 21 јуни, хронолошки подредени значајни настани што се случиле низ различни години и делови на светот. Еве краток...

Хороскоп2 дена

Хороскоп за сабота (21 јуни)

ОВЕН Можеби немате веќе нови идеи и тешко ви е да имате позитивни мисли кога станува збор за работата. Мора...

Македонија2 дена

Од ноќеска ново поскапување на дизелот, ова е новата цена

Малопродажнaта цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 2,00 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Lifestyle2 дена

Валкан клима уред? Потенцијална закана за здравјето – еве зошто

Клима уредите се незаменливи во летните месеци, но ако не се одржуваат правилно, можат да претставуваат сериозна опасност за здравјето....

Lifestyle2 дена

Црното кафе може да има здравствени придобивки – но само ако се пие вака

Новите истражувања покажуваат дека умерената консумација на кафе – особено црно и без шеќер – може да има позитивно влијание...

Магазин2 дена

Facebook воведува Passkey: Безбедна најава без лозинка

За разлика од класичните лозинки, Passkey не може да се украде, погоди или протече, бидејќи не се внесува ниту испраќа....

НАЈЧИТАНИ