Автомобили
Колку гориво троши клима уредот во автомобилот и како да се намали потрошувачката на минимум

Кога првпат ќе го стартувате автомобилот, клима уредот мора да работи напорно за да ја сведе внатрешната температура на удобно ниво.
Поради нашите вообичаено топли и сончеви лета, повеќето од нас често ја користат климата во автомобилот. Особено за време на топлотни бранови, како оној што моментално ја погодува Македонија, климата може да биде многу важна за да ви помогне да се разладите и да се чувствувате удобно, пишува KwikFit.
Можеби сте слушнале дека спуштените прозорци може да ја намалат ефикасноста на ладењето, но дали некогаш сте се запрашале колку гориво троши клима уредот на вашиот автомобил?
Како функционира системот за климатизација во автомобилот?
Начинот на кој функционира системот за климатизација на вашиот автомобил значи дека е потребна одредена количина на енергија за да се пренесе ладен гас во кабината на вашиот автомобил. Во овој систем, компресорот содржи средство за ладење, исто како и вашиот фрижидер. Како што влегува свеж воздух во системот, ладилното средство предизвикува значителен пад на температурата на воздухот. Во овој момент, течноста за ладење се претвора во течност и се отстрануваат сите нечистотии.
Течноста стигнува до вентилот за термичка експанзија каде што може да се ограничи протокот на течноста. Ви дава контрола над внатрешната температура на автомобилот. Конечно, течноста се претвора во пареа која може да патува низ намотките за испарување за да се разнесе низ отворите како убаво изладен воздух. Ладилното средство се враќа во гасот и целиот процес може да се повтори за да се обезбеди постојан ладен воздух.
На компресорот му е потребна енергија за да работи со системот за климатизација на вашето возило и затоа ќе користи одредена количина гориво секогаш кога системот работи. Тоа би можело да ја зголеми потрошувачката на гориво за дури 10 проценти, а ефектите се особено забележливи на кратки патувања.
Кога првпат ќе го стартувате автомобилот, клима уредот мора да работи напорно за да ја спушти внатрешната температура на соодветното ниво. Меѓутоа, откако автомобилот ќе се олади доволно, можете да одлучите да го намалите протокот, да ја зголемите температурата или целосно да ја исклучите климатизацијата. На долго патување, малку е веројатно дека клима уредот ќе треба да работи цел пат. Затоа, зголемената потрошувачка на гориво предизвикана од користењето на клима уредот може да биде позабележителна на кратко патување.
Постојат неколку начини на кои можете да заштедите гориво додека возите, вклучително и бавно и непречено забрзување и сопирање, почитување на ограничувањето на брзината и уверување дека притисокот во гумите е точен за вашите гуми. Ова се неколку од најчестите значајни начини кои веројатно нема да влијаат многу на вашите патувања. Сепак, постојат неколку помалку очигледни чекори што можете да ги преземете, вклучително и исклучување на радиото и ограничување на тежината во вашето возило.
Ако сте загрижени дека вашиот клима уред користи премногу од вашето скапоцено гориво, постојат неколку начини на кои можете да ја намалите неговата потрошувачка:
Паркирајте под сенка: Ако е можно, подобро е да го паркирате возилото под сенка наместо на отворено каде што сонцето може да го загрее. Не само што вашето возило ќе остане ладно, туку нема да ви треба толку многу да го користите клима уредот.
Отворете ги прозорците кога првпат одите: Кога за прв пат тргнувате на пат, подобро е да ги отворите прозорците неколку минути. На овој начин ќе го отстраните најголемиот дел од топлиот воздух во кабината и затоа вашиот клима уред нема да мора да работи толку напорно.
Одржувајте ги прозорците отворени при кратки возења: И покрај тоа што многу луѓе мислат, возењето со отворени прозорци не е толку лошо за гориво кога возите со мала брзина. Затоа, доколку возите низ помали градови и градови, со отворањето на прозорците ќе заштедите повеќе гориво отколку да користите клима уред. Ако возите по експресни патишта, покорисно е да користите клима уред бидејќи дополнителното влечење предизвикано од отворените прозорци може да потроши дополнително гориво.
Намалете ја климата откако вашиот автомобил ќе се излади: Откако автомобилот ќе се олади доволно, протокот на воздух може да се намали така што помалку воздух ќе влезе во кабината или можете малку да ја зголемите температурата. И двете од овие работи ќе значат дека компресорот не мора да работи толку напорно. Се разбира, во однос на потрошувачката на гориво, најкорисно е да се вози без клима уред и со отворени прозорци, но во топол ден тоа веројатно не е можно или пожелно.
Исто така, важно е редовно да го сервисирате клима уредот на вашето возило. Ова треба да се прави на секои две години за да се осигура дека системот работи ефикасно и дека потрошеното средство за ладење е заменето. Кога нивото на ладилното средство ќе падне, системот мора да работи понапорно за да ја произведе потребната количина ладен воздух. Ова ќе потроши повеќе гориво, па затоа е добра идеја да го сервисирате вашиот клима уред редовно за да заштедите уште повеќе гориво.
/n1info
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (4 септември)
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за петок (5 септември)
-
Кичево8 часа
Поради одржување на атлетска трка во Кичево, во недела следните улици и делови на градот ќе бидат затворени за сообраќај
-
Свет1 ден
(ВИДЕО) „Ден на жалост“ во Португалија по страшната трагедија каде од шините излета жичара и одзеде најмалце 15 животи, неофицијално има и странци
-
Македонија1 ден
МВР: Кривична пријава против петмина вработени во Агенцијата за храна и ветеринарство за „злоупотреба на службена положба и овластување“
-
Временска прогноза1 ден
Најавената промена на времето се оствари, во текот на ноќта наврнаа 23 л/м2 дожд
-
Спорт1 ден
Елмас пред вечерашниот настап против Саудиска Арабија: „Ние секогаш излегуваме на терен по победа, со верба во квалитетот што го имаме.“
-
Социјални мрежи1 ден
Корисниците во повеќе европски земји, како и кај нас пријавија потешкотии при користење на „Google, Gmail“ и останатите сервиси