Автомобили
На овие автомобили најмногу им се враќа километража: Нова студија носи шокантни извештаи за половни автомобили

Кога купувате користен автомобил, една од најважните работи е километражата прикажана на километражата да одговара на реалноста и да не е изменета.
За жал, незаконската практика на „враќање километри“ е почеста отколку што можете да замислите и воопшто не е тешко да се најдат половни возила на продажба чиј километарски часовник е „прилагоден“, особено на нашите простори.
Студијата на службата за истражување на Европскиот парламент покажува дека загубите поврзани со измама со километражата изнесуваат 8,8 милиони евра годишно.
Од CarVertical ни нудат студија во која анализирале дури 1,11 милиони извештаи во последните 12 месеци на 24 пазари, од САД до повеќето европски земји. Во овој извештај се издвоени 10-те автомобили со најголема лажна километража.
10. Ford Mondeo
На десеттото место е Ford Mondeo, а на северноамериканскиот пазар Ford Fusion е еден од автомобилите со најмногу отстранета километража. Извештајот покажува дека 22 отсто од примерите на часовникот имаат помалку километри отколку во реалноста.
9. Audi A6
Веднаш потоа следи седанот од Е-сегментот со знакот со четири прстени, Audi A6, кој ја намалил километражата во 22,2 отсто од случаите.
8. BMW X5
Истото се случува и со BMW X5, кој достигнува 23,4 проценти. Тој е еден од најпопуларните SUV модели на германскиот производител и многу популарно возило на повеќето европски пазари.
7. BMW X6
Се разбира, BMW X6 не заостанува. Всушност, на 23,6 проценти од користените примероци за продажба им е отстранета километражата. Впрочем, тоа е верзија на X5 во купе стил, што значи дека ако едниот е на списокот, другиот ќе биде.
6. Volkswagen Transporter
Едно од најпопуларните и најбараните комбиња во светот. Volkswagen Transporter се користи како службено возило во стотици илјади компании ширум светот, што го прави возило со висока вредност дури и кога се користи. Извештајот сугерира дека 24 отсто од испитаните Transporter биле предмет на неовластено манипулирање на километражата.
5. BMW Серија 7
Доаѓаме до третиот модел на BMW на листата. Во овој случај, тоа е предводникот на оваа марка – серијата 7, премиум седан кој ги комбинира луксузот и удобноста со најновите технолошки достигнувања на пазарот. Сепак, овие случувања не ги спречуваат измамниците да ја поминат километражата во 24,1 отсто од случаите.
4. Ауди А7
Audi A7 е исто така многу посакуван автомобил не само кај оние кои можат да го купат ново, туку и кај оние кои сакаат да го користат. Затоа е вообичаено да се најдат примери чија километража не одговара на реалноста. Студијата за која станува збор утврдува дека во 24,5 отсто од анализираните случаи во 2022 година биле откриени аномалии во нивната километража.
3. Volkswagen Touareg
Третото место, а со тоа и бронзениот медал му припаѓа на Volkswagen Touareg. 1 од 4 Туарези (25,4 проценти) има намалена километража.
2. Ford Mustang
Сребрениот медал оди во рацете на автомобил кој иако е познат низ светот, особено е вообичаен во Соединетите Американски Држави. Станува збор за Ford Mustang, еден од најпознатите автомобили во историјата. Низ шест генерации, моделот беше цел на неоправдани модификации, вклучително и намалена километража. Извештајот покажува дека 25,7 отсто од анализираните примероци биле на цел.
1. Audi А8
Конечно, автомобил со најголема километража, барем оваа година, е Audi A8. Најлуксузниот седан на Audi, кој покажува што може да направи компанијата кога се во прашање достигнувањата во автомобилската индустрија, е миленик и на измамниците кои отстрануваат километри од користените автомобили, со удел од 30,6 отсто.
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
-
Македонија2 дена
МВР истакна важна информација која стартува од утре 1 јули
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (1 јули)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за среда (2 јули)
-
Магазин2 дена
Вечерва започнува првиот фитнес подкаст во Македонија за сите љубители на здравиот живот заедно со „Adastra“ и Дејан Пауновски „Pakigram“
-
Македонија22 часа
(ФОТО) СВР Охрид и „РЦ Запад“ подготвени за туристичката сезона и безбедноста на граѓаните и туристите
-
Магазин19 часа
(ВИДЕО) Хитот од Спасен Сиљаноски „Ќе ти дојдам вечер“ популарна и помеѓу најмладите генерации
-
Магазин1 ден
YouTube повторно воведува ограничувања: што значат новите правила за помладите креатори
-
Lifestyle1 ден
Еве колку често треба да ја миете косата во лето: Ќе бидете шокирани