Автомобили
На овие автомобили најмногу им се враќа километража: Нова студија носи шокантни извештаи за половни автомобили

Кога купувате користен автомобил, една од најважните работи е километражата прикажана на километражата да одговара на реалноста и да не е изменета.
За жал, незаконската практика на „враќање километри“ е почеста отколку што можете да замислите и воопшто не е тешко да се најдат половни возила на продажба чиј километарски часовник е „прилагоден“, особено на нашите простори.
Студијата на службата за истражување на Европскиот парламент покажува дека загубите поврзани со измама со километражата изнесуваат 8,8 милиони евра годишно.
Од CarVertical ни нудат студија во која анализирале дури 1,11 милиони извештаи во последните 12 месеци на 24 пазари, од САД до повеќето европски земји. Во овој извештај се издвоени 10-те автомобили со најголема лажна километража.
10. Ford Mondeo
На десеттото место е Ford Mondeo, а на северноамериканскиот пазар Ford Fusion е еден од автомобилите со најмногу отстранета километража. Извештајот покажува дека 22 отсто од примерите на часовникот имаат помалку километри отколку во реалноста.
9. Audi A6
Веднаш потоа следи седанот од Е-сегментот со знакот со четири прстени, Audi A6, кој ја намалил километражата во 22,2 отсто од случаите.
8. BMW X5
Истото се случува и со BMW X5, кој достигнува 23,4 проценти. Тој е еден од најпопуларните SUV модели на германскиот производител и многу популарно возило на повеќето европски пазари.
7. BMW X6
Се разбира, BMW X6 не заостанува. Всушност, на 23,6 проценти од користените примероци за продажба им е отстранета километражата. Впрочем, тоа е верзија на X5 во купе стил, што значи дека ако едниот е на списокот, другиот ќе биде.
6. Volkswagen Transporter
Едно од најпопуларните и најбараните комбиња во светот. Volkswagen Transporter се користи како службено возило во стотици илјади компании ширум светот, што го прави возило со висока вредност дури и кога се користи. Извештајот сугерира дека 24 отсто од испитаните Transporter биле предмет на неовластено манипулирање на километражата.
5. BMW Серија 7
Доаѓаме до третиот модел на BMW на листата. Во овој случај, тоа е предводникот на оваа марка – серијата 7, премиум седан кој ги комбинира луксузот и удобноста со најновите технолошки достигнувања на пазарот. Сепак, овие случувања не ги спречуваат измамниците да ја поминат километражата во 24,1 отсто од случаите.
4. Ауди А7
Audi A7 е исто така многу посакуван автомобил не само кај оние кои можат да го купат ново, туку и кај оние кои сакаат да го користат. Затоа е вообичаено да се најдат примери чија километража не одговара на реалноста. Студијата за која станува збор утврдува дека во 24,5 отсто од анализираните случаи во 2022 година биле откриени аномалии во нивната километража.
3. Volkswagen Touareg
Третото место, а со тоа и бронзениот медал му припаѓа на Volkswagen Touareg. 1 од 4 Туарези (25,4 проценти) има намалена километража.
2. Ford Mustang
Сребрениот медал оди во рацете на автомобил кој иако е познат низ светот, особено е вообичаен во Соединетите Американски Држави. Станува збор за Ford Mustang, еден од најпознатите автомобили во историјата. Низ шест генерации, моделот беше цел на неоправдани модификации, вклучително и намалена километража. Извештајот покажува дека 25,7 отсто од анализираните примероци биле на цел.
1. Audi А8
Конечно, автомобил со најголема километража, барем оваа година, е Audi A8. Најлуксузниот седан на Audi, кој покажува што може да направи компанијата кога се во прашање достигнувањата во автомобилската индустрија, е миленик и на измамниците кои отстрануваат километри од користените автомобили, со удел од 30,6 отсто.
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Музика1 ден
(ВИДЕО) Кичевчани во полн ефект до достигнувања на соништата, „Men Of Silver Soul“ на „Marbled In Stone“ ќе ви стане омилена веднаш!
-
Кичево2 дена
Кичево на нозе: Да помогнеме во потрагата утре во с.Белица кичевско за исчезнатата баба Велјанка
-
Кичево1 ден
Среќен крај, баба Велјанка е пронајдена жива и здрава
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (8 септември)
-
Спорт1 ден
(ФОТО) На пауза во Кичево, полека финишира 34-то издание на мото-рели „Независност Македонија 2025“
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за вторник (9 септември)
-
Македонија5 часа
МВР со детали за тешката сообраќајка со мотоцикли на магистралниот пат Гостивар-Кичево вчера
-
Македонија1 ден
Среќен роденден Татковино! „Нека ни е честит 8-ми септември, 34 години самостојна и независна Република Македонија!“