Автомобили
На овие автомобили најмногу им се враќа километража: Нова студија носи шокантни извештаи за половни автомобили
Кога купувате користен автомобил, една од најважните работи е километражата прикажана на километражата да одговара на реалноста и да не е изменета.
За жал, незаконската практика на „враќање километри“ е почеста отколку што можете да замислите и воопшто не е тешко да се најдат половни возила на продажба чиј километарски часовник е „прилагоден“, особено на нашите простори.
Студијата на службата за истражување на Европскиот парламент покажува дека загубите поврзани со измама со километражата изнесуваат 8,8 милиони евра годишно.
Од CarVertical ни нудат студија во која анализирале дури 1,11 милиони извештаи во последните 12 месеци на 24 пазари, од САД до повеќето европски земји. Во овој извештај се издвоени 10-те автомобили со најголема лажна километража.
10. Ford Mondeo
На десеттото место е Ford Mondeo, а на северноамериканскиот пазар Ford Fusion е еден од автомобилите со најмногу отстранета километража. Извештајот покажува дека 22 отсто од примерите на часовникот имаат помалку километри отколку во реалноста.
9. Audi A6
Веднаш потоа следи седанот од Е-сегментот со знакот со четири прстени, Audi A6, кој ја намалил километражата во 22,2 отсто од случаите.
8. BMW X5
Истото се случува и со BMW X5, кој достигнува 23,4 проценти. Тој е еден од најпопуларните SUV модели на германскиот производител и многу популарно возило на повеќето европски пазари.
7. BMW X6
Се разбира, BMW X6 не заостанува. Всушност, на 23,6 проценти од користените примероци за продажба им е отстранета километражата. Впрочем, тоа е верзија на X5 во купе стил, што значи дека ако едниот е на списокот, другиот ќе биде.
6. Volkswagen Transporter
Едно од најпопуларните и најбараните комбиња во светот. Volkswagen Transporter се користи како службено возило во стотици илјади компании ширум светот, што го прави возило со висока вредност дури и кога се користи. Извештајот сугерира дека 24 отсто од испитаните Transporter биле предмет на неовластено манипулирање на километражата.
5. BMW Серија 7
Доаѓаме до третиот модел на BMW на листата. Во овој случај, тоа е предводникот на оваа марка – серијата 7, премиум седан кој ги комбинира луксузот и удобноста со најновите технолошки достигнувања на пазарот. Сепак, овие случувања не ги спречуваат измамниците да ја поминат километражата во 24,1 отсто од случаите.
4. Ауди А7
Audi A7 е исто така многу посакуван автомобил не само кај оние кои можат да го купат ново, туку и кај оние кои сакаат да го користат. Затоа е вообичаено да се најдат примери чија километража не одговара на реалноста. Студијата за која станува збор утврдува дека во 24,5 отсто од анализираните случаи во 2022 година биле откриени аномалии во нивната километража.
3. Volkswagen Touareg
Третото место, а со тоа и бронзениот медал му припаѓа на Volkswagen Touareg. 1 од 4 Туарези (25,4 проценти) има намалена километража.
2. Ford Mustang
Сребрениот медал оди во рацете на автомобил кој иако е познат низ светот, особено е вообичаен во Соединетите Американски Држави. Станува збор за Ford Mustang, еден од најпознатите автомобили во историјата. Низ шест генерации, моделот беше цел на неоправдани модификации, вклучително и намалена километража. Извештајот покажува дека 25,7 отсто од анализираните примероци биле на цел.
1. Audi А8
Конечно, автомобил со најголема километража, барем оваа година, е Audi A8. Најлуксузниот седан на Audi, кој покажува што може да направи компанијата кога се во прашање достигнувањата во автомобилската индустрија, е миленик и на измамниците кои отстрануваат километри од користените автомобили, со удел од 30,6 отсто.
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
-
Кичево2 денаОВР Кичево поднесе кривична пријава против поранешниот градоначалник, постапувал спротивно на законот за пожарникарство
-
Кичево19 часаОВР Кичево го пронајде возачот кој предизвика сообраќајна несреќа во Кичево и го напушти местото на настанот
-
Кичево2 дена„Венаки“ Кичево: Пристигнува гооолемиот „Black Friday“ со неверојатен попуст до -70% на цени на одредени производи од светски производители за санитарија и останата покуќнина
-
Македонија14 часа„ЛУКОИЛ Македонија“ во своите малопродажни објекти го враќа купувањето со „VISA“ дебитните и кредитни картички, од денес во целосна функционалност може да се користат услугите за плаќање
-
Хороскоп1 денХороскоп за среда (26 ноември)
-
Хроника2 денаМлад затвореник од струшко починал, откако во тешка здравствена состојба бил донесен во Општата болница во Охрид
-
Хороскоп8 часаХороскоп за четврток (27 ноември)
-
Временска прогноза2 денаОд утре повторно нови обилни врнежи од дожд и засилен ветер, снегот ќе биде застапен на повисоките места од државата
