Автомобили
Најпродаваните автомобили во најголемите европски земји
Реално, има навистина малку глобални автомобили во светот. На пример, Toyota Corolla е најпродаваниот автомобил во историјата на автомобилската индустрија, но во никој случај не е глобален модел.
Неговите перформанси значително се разликуваат на многу пазари, а во Европа никогаш не бил меѓу најпродаваните и најомилените модели.
Golf, од друга страна, е европска икона и втор најпродаван автомобил во историјата, но никогаш не бил во првите редови во Азија и САД. Денес, истото е со повеќето автомобили на пазарот, Европејците купуваат еден автомобил, Американците имаат други омилени, а во Кина најпопуларни автомобили се некои автомобили за кои повеќето луѓе во Европа никогаш не ни слушнале.
Во моментов, единствениот вистински успешен глобален модел кој е ист и подеднакво успешен на сите пазари е Model Y на Tesla.
Но, разликите во вкусовите на возачите не се забележуваат само од континент до континент. Дури и во самата Европа, вкусовите и преференциите на пазарите значително се разликуваат. За да открие колку се големи тие разлики, Ј.Л. се фокусираше на шесте најнаселени европски земји и провери кој автомобил во која од нив е најпопуларен.
Во Германија Golf сè уште е крал
VW Golf се појави на пазарот пред точно 50 години. Долго време не е европски бестселер и забележително падна на европските продажни топ листи. Но, тој сè уште е крал во својата земја. Речиси од почетокот на продажбата, Golf беше на врвот на германската листа на најпродавани автомобили, а така останува и денес.
Единственото нешто што се промени се количините. Во своите најдобри години достигна бројка од 400.000 нови регистрации годишно. Минатата година во Германија беа регистрирани „само“ 81.117 Golf, но и таа бројка беше доволна за одржување на првата позиција пред T-Roc и Tiguan.
Golf не е многу евтин, но во Германија сепак е „институција“, што се потврдува со фактот дека успеа (засега) да спречи тотална инвазија на теренци како единствен класичен компактен на листата на десет најдобри- продажба на автомобили во Германија.
Британците го сакаат Ford, сега е Puma
Иако Ford целосно ја „осакати“ својата европска гама во последниве години со прекин на производството на Fiesta, Mondeo и Focus, тие сепак имаат еден модел кој е доволно добар за да биде најпродаваниот автомобил во Велика Британија. Зборуваме за Puma, која беше најпродавана кола на островот минатата година, а оваа продолжи по тој пат.
Ford е институција во ОК и историски доминира на листата на најпродавани модели во оваа земја во последните неколку децении, со само неколку исклучоци. Меѓутоа, во последните години Британците, збунети од недостигот на нови Ford возила, многу талкаа пред да изберат нов фаворит. Откако Fiesta беше број еден 11 години по ред, Vauxhall Corsa го зазеде првото место во 2021 година, а следната година следеше Nissan Qashqai. Сега има уште еден Ford на врвот.
Французите најмногу сакаат Clio (и 208).
Во Франција, тие всушност немаат јасен фаворит, но претпочитаат француски градски автомобили, а со децении Peugeot и Renault се менуваат на врвот. Така беше и во последните години. Peugeot е на врвот од 2019 година, а минатата година беше претекнат од Clio, кој последен пат беше на врвот во 2019 година и многу години пред тоа.
Но, зошто Renault Clio (и градскиот Peugeot) е толку успешен? Французите, се разбира, купуваат патриотски и економски. Clio е релативно достапен, доволно мал, но прилично голем и многу економичен.
Италијанците сè уште ја обожаваат (одличната) стара Panda
Тешко дека би погодиле да не го напишевме во насловот. Да, малата стара Panda која е на пазарот од 2011 година сè уште е најпродаваниот автомобил во Италија и е веќе 12 години, практично целата кариера, откако го замени Punto на врвот. И додека во другите европски земји Panda е само „минувач на пазарот“, во Италија е вистинска институција.
Но зошто е тоа така? Од слични причини како во Франција. И во Италија се врши локален патриотски и економски шопинг. А пандата, и покрај тоа што Fiat му припаѓа на Stellantis, сепак е типичен „old school“ Fiat, кој Италијанците го ценат. Додуша, тие го ценат шармот и оригиналноста на моделот 500, но Panda е забележливо попрактична, попространа и што е најважно поевтина. Сите овие се фактори за успех кои најдобро се илустрирани со бројките за продажба.
Panda минатата година продаде 102.584 примероци. Втора беше Dacia Sandero со 48.398 примероци. Затоа, не е чудно што со доаѓањето на новата Panda, старата засега нема да згасне. Ќе продолжи да се произведува најмалку до 2026 година под името Pandina.
Во Шпанија, Sandero е на врвот, но…
Тешко е да се открие кој е омилениот автомобил на Шпанците, бидејќи се чини дека тие, за разлика од претходно споменатите земји, немаат јасен фаворит или преференција.
Во ред, можеби Seat е најпопуларниот бренд на пазарот, но дури и тоа е многу сомнително. Во последните шест години, четири различни лидери се сменија на врвот. Seat Leon (2019 и 2020), Seat Arona (2021), Hyundai Tucson (2022) и Dacia Sandero (2023). Leon моментално води оваа година, па ситуацијата би можела повторно да се промени.
Турците сакаат Fiat за кој многу луѓе не знаат што е
Најпродаваниот автомобил во Турција е Fiat Egea. Да, јасно ни е дека многу Европејци никогаш не ни слушнале за тој модел, но тој всушност не е ништо егзотично или специфично за Турција. Egea е всушност турското име за сегашниот Fiat Tipo.
Лесно е да се објасни зошто е толку успешен. Турскиот пазар е многу специфичен по љубовта кон лимузината форма, без разлика дали се работи за мали градски автомобили или големи, „вистински“ лимузини. Друга причина за неговата популарност е фактот што овој автомобил се произведува во Турција, што повлекува одредена доза на локален патриотизам и ниски цени.
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
-
Хроника1 денЕдногодишно бебе почина во кичевската болница, било донесено во тешка здравствена состојба, реанимација и медицинската помош не помогнале
-
Кичево5 часаОВР Кичево поднесе кривична пријава против поранешниот градоначалник, постапувал спротивно на законот за пожарникарство
-
Кичево9 часа„Венаки“ Кичево: Пристигнува гооолемиот „Black Friday“ со неверојатен попуст до -70% на цени на одредени производи од светски производители за санитарија и останата покуќнина
-
Хороскоп2 денаХороскоп за понеделник (24 ноември)
-
Хороскоп19 часаХороскоп за вторник (25 ноември)
-
Македонија1 ден16 годишник од Охрид извршил обљуба врз 12 годишно девојче, видеото стигнало до уценувач
-
Македонија1 денСе вози во „алкохолизирана“ состојба, МВР презеде мерки врз возачи на кои им е констатирано дека возеле под дејство на алкохол
-
Хроника4 часаМлад затвореник од струшко починал, откако во тешка здравствена состојба бил донесен во Општата болница во Охрид
