Автомобили
Најпродаваните автомобили во најголемите европски земји

Реално, има навистина малку глобални автомобили во светот. На пример, Toyota Corolla е најпродаваниот автомобил во историјата на автомобилската индустрија, но во никој случај не е глобален модел.
Неговите перформанси значително се разликуваат на многу пазари, а во Европа никогаш не бил меѓу најпродаваните и најомилените модели.
Golf, од друга страна, е европска икона и втор најпродаван автомобил во историјата, но никогаш не бил во првите редови во Азија и САД. Денес, истото е со повеќето автомобили на пазарот, Европејците купуваат еден автомобил, Американците имаат други омилени, а во Кина најпопуларни автомобили се некои автомобили за кои повеќето луѓе во Европа никогаш не ни слушнале.
Во моментов, единствениот вистински успешен глобален модел кој е ист и подеднакво успешен на сите пазари е Model Y на Tesla.
Но, разликите во вкусовите на возачите не се забележуваат само од континент до континент. Дури и во самата Европа, вкусовите и преференциите на пазарите значително се разликуваат. За да открие колку се големи тие разлики, Ј.Л. се фокусираше на шесте најнаселени европски земји и провери кој автомобил во која од нив е најпопуларен.
Во Германија Golf сè уште е крал
VW Golf се појави на пазарот пред точно 50 години. Долго време не е европски бестселер и забележително падна на европските продажни топ листи. Но, тој сè уште е крал во својата земја. Речиси од почетокот на продажбата, Golf беше на врвот на германската листа на најпродавани автомобили, а така останува и денес.
Единственото нешто што се промени се количините. Во своите најдобри години достигна бројка од 400.000 нови регистрации годишно. Минатата година во Германија беа регистрирани „само“ 81.117 Golf, но и таа бројка беше доволна за одржување на првата позиција пред T-Roc и Tiguan.
Golf не е многу евтин, но во Германија сепак е „институција“, што се потврдува со фактот дека успеа (засега) да спречи тотална инвазија на теренци како единствен класичен компактен на листата на десет најдобри- продажба на автомобили во Германија.
Британците го сакаат Ford, сега е Puma
Иако Ford целосно ја „осакати“ својата европска гама во последниве години со прекин на производството на Fiesta, Mondeo и Focus, тие сепак имаат еден модел кој е доволно добар за да биде најпродаваниот автомобил во Велика Британија. Зборуваме за Puma, која беше најпродавана кола на островот минатата година, а оваа продолжи по тој пат.
Ford е институција во ОК и историски доминира на листата на најпродавани модели во оваа земја во последните неколку децении, со само неколку исклучоци. Меѓутоа, во последните години Британците, збунети од недостигот на нови Ford возила, многу талкаа пред да изберат нов фаворит. Откако Fiesta беше број еден 11 години по ред, Vauxhall Corsa го зазеде првото место во 2021 година, а следната година следеше Nissan Qashqai. Сега има уште еден Ford на врвот.
Французите најмногу сакаат Clio (и 208).
Во Франција, тие всушност немаат јасен фаворит, но претпочитаат француски градски автомобили, а со децении Peugeot и Renault се менуваат на врвот. Така беше и во последните години. Peugeot е на врвот од 2019 година, а минатата година беше претекнат од Clio, кој последен пат беше на врвот во 2019 година и многу години пред тоа.
Но, зошто Renault Clio (и градскиот Peugeot) е толку успешен? Французите, се разбира, купуваат патриотски и економски. Clio е релативно достапен, доволно мал, но прилично голем и многу економичен.
Италијанците сè уште ја обожаваат (одличната) стара Panda
Тешко дека би погодиле да не го напишевме во насловот. Да, малата стара Panda која е на пазарот од 2011 година сè уште е најпродаваниот автомобил во Италија и е веќе 12 години, практично целата кариера, откако го замени Punto на врвот. И додека во другите европски земји Panda е само „минувач на пазарот“, во Италија е вистинска институција.
Но зошто е тоа така? Од слични причини како во Франција. И во Италија се врши локален патриотски и економски шопинг. А пандата, и покрај тоа што Fiat му припаѓа на Stellantis, сепак е типичен „old school“ Fiat, кој Италијанците го ценат. Додуша, тие го ценат шармот и оригиналноста на моделот 500, но Panda е забележливо попрактична, попространа и што е најважно поевтина. Сите овие се фактори за успех кои најдобро се илустрирани со бројките за продажба.
Panda минатата година продаде 102.584 примероци. Втора беше Dacia Sandero со 48.398 примероци. Затоа, не е чудно што со доаѓањето на новата Panda, старата засега нема да згасне. Ќе продолжи да се произведува најмалку до 2026 година под името Pandina.
Во Шпанија, Sandero е на врвот, но…
Тешко е да се открие кој е омилениот автомобил на Шпанците, бидејќи се чини дека тие, за разлика од претходно споменатите земји, немаат јасен фаворит или преференција.
Во ред, можеби Seat е најпопуларниот бренд на пазарот, но дури и тоа е многу сомнително. Во последните шест години, четири различни лидери се сменија на врвот. Seat Leon (2019 и 2020), Seat Arona (2021), Hyundai Tucson (2022) и Dacia Sandero (2023). Leon моментално води оваа година, па ситуацијата би можела повторно да се промени.
Турците сакаат Fiat за кој многу луѓе не знаат што е
Најпродаваниот автомобил во Турција е Fiat Egea. Да, јасно ни е дека многу Европејци никогаш не ни слушнале за тој модел, но тој всушност не е ништо егзотично или специфично за Турција. Egea е всушност турското име за сегашниот Fiat Tipo.
Лесно е да се објасни зошто е толку успешен. Турскиот пазар е многу специфичен по љубовта кон лимузината форма, без разлика дали се работи за мали градски автомобили или големи, „вистински“ лимузини. Друга причина за неговата популарност е фактот што овој автомобил се произведува во Турција, што повлекува одредена доза на локален патриотизам и ниски цени.
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт10 часа
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт21 час
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (14 септември)
-
Хороскоп8 часа
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Спорт2 дена
Анчелоти до Нејмар: „Во денешно време е морате да бидете во добра форма“
-
Магазин19 часа
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин19 часа
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн