Автомобили
Најпродаваните автомобили во најголемите европски земји

Реално, има навистина малку глобални автомобили во светот. На пример, Toyota Corolla е најпродаваниот автомобил во историјата на автомобилската индустрија, но во никој случај не е глобален модел.
Неговите перформанси значително се разликуваат на многу пазари, а во Европа никогаш не бил меѓу најпродаваните и најомилените модели.
Golf, од друга страна, е европска икона и втор најпродаван автомобил во историјата, но никогаш не бил во првите редови во Азија и САД. Денес, истото е со повеќето автомобили на пазарот, Европејците купуваат еден автомобил, Американците имаат други омилени, а во Кина најпопуларни автомобили се некои автомобили за кои повеќето луѓе во Европа никогаш не ни слушнале.
Во моментов, единствениот вистински успешен глобален модел кој е ист и подеднакво успешен на сите пазари е Model Y на Tesla.
Но, разликите во вкусовите на возачите не се забележуваат само од континент до континент. Дури и во самата Европа, вкусовите и преференциите на пазарите значително се разликуваат. За да открие колку се големи тие разлики, Ј.Л. се фокусираше на шесте најнаселени европски земји и провери кој автомобил во која од нив е најпопуларен.
Во Германија Golf сè уште е крал
VW Golf се појави на пазарот пред точно 50 години. Долго време не е европски бестселер и забележително падна на европските продажни топ листи. Но, тој сè уште е крал во својата земја. Речиси од почетокот на продажбата, Golf беше на врвот на германската листа на најпродавани автомобили, а така останува и денес.
Единственото нешто што се промени се количините. Во своите најдобри години достигна бројка од 400.000 нови регистрации годишно. Минатата година во Германија беа регистрирани „само“ 81.117 Golf, но и таа бројка беше доволна за одржување на првата позиција пред T-Roc и Tiguan.
Golf не е многу евтин, но во Германија сепак е „институција“, што се потврдува со фактот дека успеа (засега) да спречи тотална инвазија на теренци како единствен класичен компактен на листата на десет најдобри- продажба на автомобили во Германија.
Британците го сакаат Ford, сега е Puma
Иако Ford целосно ја „осакати“ својата европска гама во последниве години со прекин на производството на Fiesta, Mondeo и Focus, тие сепак имаат еден модел кој е доволно добар за да биде најпродаваниот автомобил во Велика Британија. Зборуваме за Puma, која беше најпродавана кола на островот минатата година, а оваа продолжи по тој пат.
Ford е институција во ОК и историски доминира на листата на најпродавани модели во оваа земја во последните неколку децении, со само неколку исклучоци. Меѓутоа, во последните години Британците, збунети од недостигот на нови Ford возила, многу талкаа пред да изберат нов фаворит. Откако Fiesta беше број еден 11 години по ред, Vauxhall Corsa го зазеде првото место во 2021 година, а следната година следеше Nissan Qashqai. Сега има уште еден Ford на врвот.
Французите најмногу сакаат Clio (и 208).
Во Франција, тие всушност немаат јасен фаворит, но претпочитаат француски градски автомобили, а со децении Peugeot и Renault се менуваат на врвот. Така беше и во последните години. Peugeot е на врвот од 2019 година, а минатата година беше претекнат од Clio, кој последен пат беше на врвот во 2019 година и многу години пред тоа.
Но, зошто Renault Clio (и градскиот Peugeot) е толку успешен? Французите, се разбира, купуваат патриотски и економски. Clio е релативно достапен, доволно мал, но прилично голем и многу економичен.
Италијанците сè уште ја обожаваат (одличната) стара Panda
Тешко дека би погодиле да не го напишевме во насловот. Да, малата стара Panda која е на пазарот од 2011 година сè уште е најпродаваниот автомобил во Италија и е веќе 12 години, практично целата кариера, откако го замени Punto на врвот. И додека во другите европски земји Panda е само „минувач на пазарот“, во Италија е вистинска институција.
Но зошто е тоа така? Од слични причини како во Франција. И во Италија се врши локален патриотски и економски шопинг. А пандата, и покрај тоа што Fiat му припаѓа на Stellantis, сепак е типичен „old school“ Fiat, кој Италијанците го ценат. Додуша, тие го ценат шармот и оригиналноста на моделот 500, но Panda е забележливо попрактична, попространа и што е најважно поевтина. Сите овие се фактори за успех кои најдобро се илустрирани со бројките за продажба.
Panda минатата година продаде 102.584 примероци. Втора беше Dacia Sandero со 48.398 примероци. Затоа, не е чудно што со доаѓањето на новата Panda, старата засега нема да згасне. Ќе продолжи да се произведува најмалку до 2026 година под името Pandina.
Во Шпанија, Sandero е на врвот, но…
Тешко е да се открие кој е омилениот автомобил на Шпанците, бидејќи се чини дека тие, за разлика од претходно споменатите земји, немаат јасен фаворит или преференција.
Во ред, можеби Seat е најпопуларниот бренд на пазарот, но дури и тоа е многу сомнително. Во последните шест години, четири различни лидери се сменија на врвот. Seat Leon (2019 и 2020), Seat Arona (2021), Hyundai Tucson (2022) и Dacia Sandero (2023). Leon моментално води оваа година, па ситуацијата би можела повторно да се промени.
Турците сакаат Fiat за кој многу луѓе не знаат што е
Најпродаваниот автомобил во Турција е Fiat Egea. Да, јасно ни е дека многу Европејци никогаш не ни слушнале за тој модел, но тој всушност не е ништо егзотично или специфично за Турција. Egea е всушност турското име за сегашниот Fiat Tipo.
Лесно е да се објасни зошто е толку успешен. Турскиот пазар е многу специфичен по љубовта кон лимузината форма, без разлика дали се работи за мали градски автомобили или големи, „вистински“ лимузини. Друга причина за неговата популарност е фактот што овој автомобил се произведува во Турција, што повлекува одредена доза на локален патриотизам и ниски цени.
Автомобили
(ВИДЕО) „Ферари Ф50“ оваа година слави 30 години од производство на еден од најзначајните суперавтомобили

„Ферари Ф50 Легаси тур“ 2025 слави 30 години од еден од најзначајните суперавтомобили на „Ферари“ со патување низ Тоскана и круг на патеката Фиорано. Но, ова не е само прашање на возење – ова е и деби на сосема нова гума Pirelli направена ексклузивно за F50.
Ферари ја оживува историјата со секој настан на Легаси. Од Сатурнија до Маранело, од кривулести патишта до бучавата на тркачката патека, ова е прослава на инженерството, убавината и длабоката врска помеѓу машината и возачот, пренесува autoblog.rs.
Автомобили
„Hyundai“ во иднина би можел да лансира погон на задни „хибрит“ тркала

Кога новиот Hyundai Palisade дебитираше во САД минатата недела, конечно ја пополни празнината во линијата со хибриден погон. Поставувањето го спојува 2,5-литарски, четирицилиндричен турбо мотор со тандем од електрични мотори, интегриран во шест-брзински автоматски менувач за вкупно 334 КС и 460 Nm максимален вртежен момент.
Она што е интересно е дека Hyundai планира да лансира варијанта со погон на задните тркала во 2026 година која ќе го содржи предметниот погон. Во меѓувреме, премиум-дивизијата на корејската марка, Genesis, исто така влегува во хибридниот простор, но само одбрани, „клучни модели“ ќе добијат електрифицирани погонски единици.
За автомобили со пониски цени, Hyundai развива втор хибриден систем кој користи помал, 1,6-литарски турбо мотор. Во овој случај, ефикасноста е подобрена за четири проценти, а максималниот вртежен момент е малку зголемен, од 367 на 380 Nm. Иако ниту еден модел не е конкретно именуван, веројатен кандидат за усвојување на ова склопување е Hyundai Tucson, бидејќи сегашната хибридна верзија произведува помал максимален вртежен момент од споменатите два.
Хибридната понуда на Hyundai Group ќе се движи од компактни до големи возила, вклучувајќи ги и моделите на Genesis. Комбинираната излезна моќност ќе се движи од сто и нешто до триста и нешто коњи.
Како што е случајот со новиот Palisade, хибридното поставување со два мотори има двојна цел: едната е да се грижи за стартувањето, генерирањето електрична енергија во батеријата и неговата употреба, додека другата се однесува на погонот и регенеративното сопирање.
Во поврзаните вести, Hyundai потврди дека ќе продолжи да нуди механички систем за погон на сите тркала, со одредени модели кои користат e-AWD, кој користи електричен мотор на задната оска.
Извор: Automotoshow.rs
Фото: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Mercedes-Benz“ наскоро надоградува „steer-by-wire“ технологија која не бара механичка врска помеѓу волан и предни тркала

Започнува нова ера за купувачи на „Mercedes-Benz“. Компанијата ќе биде првиот германски производител на автомобили што ќе понуди сериско возило со систем „steer-by-wire“ од 2026 година.
Оваа технологија не бара механичка врска помеѓу воланот и предните тркала. Наместо тоа, барањата на возачот за управување се пренесуваат брзо и директно преку електричен кабел или жица.
Возачите ќе имаат корист од прилагодливите коефициенти на воланот, управувањето на задната оска и помалку преполната внатрешност. Без разлика дали се движите по градските улици или автопатишта, искуството станува поинтуитивно и постабилно. Плус, помалку вибрации значи потивко возење.
Овој систем не се однесува само на технологијата – туку на презамислување на начинот на кој возиме, како се чувствуваме и како комуницираме со патот, пишуваат колегите од водечкиот веб за автомобили – autoblog.rs
Погледнете во продолжение за што станува збор:
-
Кичево1 ден
Во семеен стан во блокот на Ламели во Кичево доцна вечерва избувнал пожар
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (8 мај)
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за петок (9 мај)
-
Македонија2 дена
(ФОТО) СВР Охрид одржа свеченост по повод 7-ми мај „Денот на Полицијата“
-
Гејминг2 дена
(ВИДЕО) Излезе новиот трејлер на популарната и долгоочекувана „GTA VI“
-
Македонија2 дена
Малолетник од Блаце украл мотор, па експресно бил пронајден од Полицијата
-
Спорт2 дена
ФФМ со интензивна постапка за утврдување на неправилностите од мечот помеѓу Кожуф и Башкими
-
Македонија16 часа
На ГП Блато албански државјанин ставил пари во патни исправи, бил лишен од слобода