Следете не

Автомобили

Mercedes (се уште) не се откажува од бензинските и дизел моторите

Објавено пред

на

Mercedes ги коригираше сопствените планови во врска со електричните автомобили. Што значи ова за иднината, а што за планираната зелена транзиција во секторот патен транспорт?

Целта беше амбициозна: Mercedes планираше да произведува само електрични автомобили од 2030 година.

Следната година германскиот производител планираше да продаде ист број чисто електрични автомобили и хибриди како возила со класичен мотор со внатрешно согорување.

Mercedes е многу далеку од постигнување на таа цел. Стратегијата за целосна транзиција кон електричните автомобили ја „погреба“ лично шефот на Mercedes Ола Келениус во февруари годинава, а компанијата од Штутгарт го суспендира и поставувањето на нова платформа за електрични возила.

„Во наредните години ќе ги има и двете: електрични автомобили и ултрамодерни електрифицирани модели со внатрешно согорување.

И ако побарувачката е доволно висока, ќе ги има длабоко во триесеттите години на овој век“, рече Келениус пред две недели на Генералното собрание на компанијата – и со тоа уште еднаш јавно ја призна можеби најголемата погрешна пресметка во поновата историја на Mercedes.

Продажбата на електрични автомобили стагнира

Уделот на целосно електричните автомобили во вкупниот број регистрирани нови возила во првиот квартал од годинава во Mercedes изнесува околу десет проценти – исто како и лани. Со хибридите, е-автомобилите на Mercedes сочинуваат околу 10 отсто од глобалниот биланс, што е многу далеку од прокламираното (50 отсто) до 2025 година.

И тоа има последици: компанијата го запре развојот на нова платформа за електрични возила. Во автомобилската индустрија, платформите се нешто како градежни комплети, во кои се создаваат нови автомобили.

Досега, платформите за електрични возила и класичните модели со внатрешно согорување беа исти – без разлика дали се работи за бензин, дизел, електрични модели или хибриди, сè се работеше на иста подвижна лента.

Основната конструкција беше иста за сите модели, а во зависност од типот на возилото, во нив беше вграден соодветен погон.

Платформата „MB.EA-Large“ требаше да го промени тоа и да овозможи за прв пат дури и голем луксузен модел да се состави од темел во верзија со е-мотор и тоа со зголемување во ефикасност, на пример во доменот на подобри, посилни батерии.

Тоа беше амбициозна инвестиција во иднината на компанијата – но и скап проект. Премногу скапо за сегашните податоци за (слабата) продажба на електрични модели.

Неизвесната иднина на електромобилноста

За германскиот јавен сервис од Mercedes беше потврдено дека компанијата во секој случај сака да инвестира во електрична мобилност во иднина.

Во моментов, како што беше официјално објавено, во прашање е само споменатата платформа, но не и електричните автомобили како такви. Mercedes, како што е потврдено, ќе продолжи со понатамошен развој на батерии, мотори или софтвер.

Mercedes всушност само го следи трендот во автомобилската индустрија. Дури и BMW, по сопствено признание, не се откажува од моторите со внатрешно согорување, слична е ситуацијата и со Volkswagen (VW). И ова и покрај фактот што продажбата на Volkswagen е значително подобра од Mercedes.

Несигурност на клиентите

Производителите на автомобили реагираат само на желбите на клиентите, вели автомобилскиот експерт Фердинанд Дуденхефер во интервју за ARD. А клиентите во моментов се прилично неизвесни – поради постапките на политичарите, вели тој.

„Има многу негативни пораки кои доаѓаат од политичката сфера, поради тие пораки клиентите станаа повнимателни“, вели Дуденхефер.

Како пример, тој го наведува ненадејното суспендирање на субвенциите за електрични автомобили од страна на федералната влада. Тоа беше пред Божиќ минатата година.

Вреди да се спомене и медиумската помпа со која изјавата на шефицата на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, беше придружена со фактот дека веќе донесената забрана за продажба на бензински и дизел мотори од 2035 година во ЕУ треба да биде се преиспита.

Сето тоа негативно се одразува на продажбата на е-возила, додава германскиот експерт.

Кој се плаши од кинески електрични автомобили?

Дополнително, во автомобилската индустрија има неизвесност поради претстојниот трговски конфликт со Кина.

Вашингтон веќе воведе казнени тарифи од 100 проценти за е-возилата од Кина, поради можното нарушување на пазарната конкуренција. Во ЕУ има се погласни барања да се следи примерот на Американците.

Експертите, сепак, предупредуваат на можноста за таканаречена „спирала на казнени тарифи“: доколку Кина воведе и специјални царини, што би можело да има значителни последици за германските производители на автомобили.

Имено, Кина е можеби најважниот единствен пазар во моментов – особено во секторот за електромобилност.

Автомобили

Ferrari го исфрла навигацискиот систем од понудата

Објавено пред

на

Иако цената на најевтиното Ferrari се движи во стотици илјади (евра), навигацијата повеќе нема да се нуди во нови автомобили, дури и со дополнителни трошоци.

Ова пред се се однесува на поновите модели со 12 цилиндри и Purosangua, а беше испратено и објаснување од Ferrari. Иако навигацијата е симбол на луксуз во автомобилот долги години, со појавата на паметните телефони таа стана многу подостапна.

Системите за навигација ја изгубија својата ексклузивност, но не и употребливоста. Денес, тие нудат повеќе информации од кога било досега, особено оние што се користат на мобилните телефони. За ова се свесни и во Ферари, чии сопственици и онака возат автомобили само повремено, пишува Index.

„Го направивме тоа затоа што мислиме дека телефонот и фантастичното пресликување на телефонот се наједноставната можност и најсовремениот систем“, изјави шефот за маркетинг на Ferrari, Емануел Карандо, за Drive. „Нашите автомобили не се користат секој ден и не сакаме нашите клиенти да дознаат секогаш кога го возат своето Ferrari каков систем треба да користат. Тие имаат телефон, имаат свој Apple и Google Maps или што и да е.

И навистина, кога последен пат сте ја користеле вградената седечка навигација на вашиот автомобил наместо да го вклучите телефонот и да користите Apple CarPlay или Android Auto? Купувачите на новите модели на Ferrari нема да имаат друг избор освен да го користат својот телефон за навигација.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Како да ја намалите потрошувачката на гориво и да заштедите пари

Објавено пред

на

Неколку интересни совети за економично возење. Некои ги знаете, некои можеби не.

Германската организација Tuv Sud која се занимава со сертификација и инспекции даде неколку совети за економично возење.

За да заштедите гориво, префрлете ја брзината во поголема брзина со 2000 вртежи во минута. Многу возачи сакаат останат во помала „брзина“, но веќе со 50 км/ч можете да бидете четврта, а во зависност од односот на преносот во менувачот и типот на моторот (турбодизел, турбопетрол…) можеби дури и во петта.

Потрошувачката на гориво се намалува за дури педесет проценти ако сте во четврта брзина наместо во втора брзина во одреден момент. Новите автоматски менувачи ја оптимизираат брзината, но со прирачниците ќе треба сами да изберете.

Кога ќе видите црвено светло на семафорот, тргнете ја ногата од „гас“ и полека приближете се кон семафорот. Не притискајте ја педалата за гас до последен момент, а потоа силно сопирајте.

Не возете побрзо од 130 km/h на автопат. Често поради природата на сообраќајот, постојаното сопирање и забрзувањето, временските придобивки се минимални и потрошувачката на гориво се зголемува.

Ослободете се од непотребниот баласт, односно од работите во автомобилот што додаваат тежина. Дополнителни 100 килограми во возилото ја зголемуваат потрошувачката за 0,3 литри. Истото важи и за додатоците како што се покривни кутии и носачи за велосипеди, кои ја нарушуваат аеродинамиката на автомобилот и ја зголемуваат потрошувачката на гориво.

Конечно, гумите кои се само 0,2 бари помали од оптималниот притисок ја зголемуваат потрошувачката на гориво за десет проценти.

/B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Полначите за електрични возила се контролираат од вештачка интелигенција

Објавено пред

на

Како што повеќе луѓе возат електрични автомобили, може да се појават метеж и редици кога многу луѓе треба да полнат во исто време.

Нова студија од технолошкиот универзитет Чалмерс во Шведска покажува како станиците за полнење контролирани од вештачка интелигенција, преку паметни алгоритми, можат да им понудат на корисниците на електрични возила персонализирани цени, а со тоа да ги минимизираат трошоците и времето на чекање за клиентите

. Но, истражувачите укажуваат на важноста да се земат сериозно етичките прашања, бидејќи постои ризик вештачката интелигенција да ги искористи информациите од возачите.

Денешната комерцијална инфраструктура за полнење може да биде џунгла. Пазарот е динамичен и сложен со различни претплати и слободна конкуренција помеѓу провајдерите. На некои станици за брзо полнење може да дојде до метеж и долги редици. Во новото истражување, истражувачите на Чалмерс создадоа математички модел за да истражат колку станиците за брзо полнење контролирани од вештачката интелигенција, вештачката интелигенција, би можеле да помогнат нудејќи им на возачите на електрични автомобили персонализирани цени, кои возачите можат да ги прифатат или одбијат. Вештачката интелигенција користи алгоритми кои можат да ги приспособат цените врз основа на индивидуални фактори, како што се нивото на батеријата и географската локација на автомобилот.

„Возачите на електрични автомобили можат да изберат да споделуваат информации со давателите на станици за полнење и да добијат лична понуда за цена од паметна станица за полнење. Во нашата студија, би можеле да покажеме како реагираат рационалните и себични возачи само со прифаќање понуди кои се корисни за нив. Ова води до минимизирање и на цената и на времето на чекање“, вели Балаж Кулчар, професор на катедрата за електротехника во Чалмерс.

Во студијата, возачите секогаш имаа опција да ја одбијат личната цена и наместо тоа да изберат конвенционална станица за полнење со фиксна цена. Личните цени што ги добивале возачите може значително да се разликуваат една од друга, но речиси секогаш биле пониски од пазарните. За давателите на станици за полнење, итеративен алгоритам за вештачка интелигенција може да открие кои поединечни цени купувачот ги прифаќа и под кои услови. Меѓутоа, за време на студијата, истражувачите забележале дека во некои прилики алгоритмот значително ја зголемувал цената кога батериите на електричниот автомобил биле речиси целосно мртви, а возачот, следствено, немал друг избор освен да ја прифати понудата.

„Паметните станици за полнење можат да решат сложени цени на конкурентен пазар, но нашата студија покажува дека тие треба да се развијат и воведат со заштита на приватноста на потрошувачите, во согласност со парадигмите на одговорно-етичка вештачка интелигенција“, вели Балаж Кулчар.

Извор: autotech.news

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Временска прогноза7 секунди

Од овој четврток па се до недела екстремно топол бран ќе ја зафати Македонија, додека УВ индексот ќе биде 9

Под влијание на екстремно топла, сува  и стабилна воздушна маса со потекло од северните предели на Африка, од четврток до...

Скопје6 часа

СВР Скопје со информации за масовната физичка пресметка вчера вечер

На 17.06.2024 во СВР Скопје било пријавено дека во 22.30 часот на подрачјето на Карпош, поради нарушени меѓусоседски односи, настанала...

www.androidpolice.com www.androidpolice.com
Магазин7 часа

Chrome на Android сега може да чита веб-страници благодарение на новата функција

Google сериозно ги подобрува можностите на Chrome на верзијата на Android, дозволувајќи гласно да се читаат страниците со новата функција...

Магазин11 часа

Ова се најпотценетите прелистувачи кои мора да ги пробате

Без разлика дали користите Windows, macOS или Linux, интернет прелистувачите секако играат витална улога во вашата работа. Пропуштате ако сè...

freeimages.com (Paul Pasieczny) freeimages.com (Paul Pasieczny)
Магазин11 часа

Што бараат 97% од корисниците на Интернет?

Google сè уште тврди дека ги фаворизира веб-локациите на локални, национални домени во локалните резултати од пребарувањето. Светската статистика вели...

Спорт23 часа

Франција минимално и со среќен „автогол“ стигна до првата победа на „Еуро 2024“

И покрај некои офанзивни тешкотии, селекцијата на Франција добро го започна своето евро со победата против грубата Австрија (1-0) овој...

Хороскоп23 часа

Хороскоп за вторник (18 јуни)

ОВЕН Денес ќе имате помали промени на работното место. Нема да ви биде лесно да ги остварите своите планови. Моментално...

Автомобили1 ден

Ferrari го исфрла навигацискиот систем од понудата

Иако цената на најевтиното Ferrari се движи во стотици илјади (евра), навигацијата повеќе нема да се нуди во нови автомобили,...

Автомобили1 ден

Како да ја намалите потрошувачката на гориво и да заштедите пари

Неколку интересни совети за економично возење. Некои ги знаете, некои можеби не. Германската организација Tuv Sud која се занимава со...

Автомобили1 ден

Полначите за електрични возила се контролираат од вештачка интелигенција

Како што повеќе луѓе возат електрични автомобили, може да се појават метеж и редици кога многу луѓе треба да полнат...

НАЈЧИТАНИ