Автомобили
Најпродаваните автомобили во најголемите европски земји

Реално, има навистина малку глобални автомобили во светот. На пример, Toyota Corolla е најпродаваниот автомобил во историјата на автомобилската индустрија, но во никој случај не е глобален модел.
Неговите перформанси значително се разликуваат на многу пазари, а во Европа никогаш не бил меѓу најпродаваните и најомилените модели.
Golf, од друга страна, е европска икона и втор најпродаван автомобил во историјата, но никогаш не бил во првите редови во Азија и САД. Денес, истото е со повеќето автомобили на пазарот, Европејците купуваат еден автомобил, Американците имаат други омилени, а во Кина најпопуларни автомобили се некои автомобили за кои повеќето луѓе во Европа никогаш не ни слушнале.
Во моментов, единствениот вистински успешен глобален модел кој е ист и подеднакво успешен на сите пазари е Model Y на Tesla.
Но, разликите во вкусовите на возачите не се забележуваат само од континент до континент. Дури и во самата Европа, вкусовите и преференциите на пазарите значително се разликуваат. За да открие колку се големи тие разлики, Ј.Л. се фокусираше на шесте најнаселени европски земји и провери кој автомобил во која од нив е најпопуларен.
Во Германија Golf сè уште е крал
VW Golf се појави на пазарот пред точно 50 години. Долго време не е европски бестселер и забележително падна на европските продажни топ листи. Но, тој сè уште е крал во својата земја. Речиси од почетокот на продажбата, Golf беше на врвот на германската листа на најпродавани автомобили, а така останува и денес.
Единственото нешто што се промени се количините. Во своите најдобри години достигна бројка од 400.000 нови регистрации годишно. Минатата година во Германија беа регистрирани „само“ 81.117 Golf, но и таа бројка беше доволна за одржување на првата позиција пред T-Roc и Tiguan.
Golf не е многу евтин, но во Германија сепак е „институција“, што се потврдува со фактот дека успеа (засега) да спречи тотална инвазија на теренци како единствен класичен компактен на листата на десет најдобри- продажба на автомобили во Германија.
Британците го сакаат Ford, сега е Puma
Иако Ford целосно ја „осакати“ својата европска гама во последниве години со прекин на производството на Fiesta, Mondeo и Focus, тие сепак имаат еден модел кој е доволно добар за да биде најпродаваниот автомобил во Велика Британија. Зборуваме за Puma, која беше најпродавана кола на островот минатата година, а оваа продолжи по тој пат.
Ford е институција во ОК и историски доминира на листата на најпродавани модели во оваа земја во последните неколку децении, со само неколку исклучоци. Меѓутоа, во последните години Британците, збунети од недостигот на нови Ford возила, многу талкаа пред да изберат нов фаворит. Откако Fiesta беше број еден 11 години по ред, Vauxhall Corsa го зазеде првото место во 2021 година, а следната година следеше Nissan Qashqai. Сега има уште еден Ford на врвот.
Французите најмногу сакаат Clio (и 208).
Во Франција, тие всушност немаат јасен фаворит, но претпочитаат француски градски автомобили, а со децении Peugeot и Renault се менуваат на врвот. Така беше и во последните години. Peugeot е на врвот од 2019 година, а минатата година беше претекнат од Clio, кој последен пат беше на врвот во 2019 година и многу години пред тоа.
Но, зошто Renault Clio (и градскиот Peugeot) е толку успешен? Французите, се разбира, купуваат патриотски и економски. Clio е релативно достапен, доволно мал, но прилично голем и многу економичен.
Италијанците сè уште ја обожаваат (одличната) стара Panda
Тешко дека би погодиле да не го напишевме во насловот. Да, малата стара Panda која е на пазарот од 2011 година сè уште е најпродаваниот автомобил во Италија и е веќе 12 години, практично целата кариера, откако го замени Punto на врвот. И додека во другите европски земји Panda е само „минувач на пазарот“, во Италија е вистинска институција.
Но зошто е тоа така? Од слични причини како во Франција. И во Италија се врши локален патриотски и економски шопинг. А пандата, и покрај тоа што Fiat му припаѓа на Stellantis, сепак е типичен „old school“ Fiat, кој Италијанците го ценат. Додуша, тие го ценат шармот и оригиналноста на моделот 500, но Panda е забележливо попрактична, попространа и што е најважно поевтина. Сите овие се фактори за успех кои најдобро се илустрирани со бројките за продажба.
Panda минатата година продаде 102.584 примероци. Втора беше Dacia Sandero со 48.398 примероци. Затоа, не е чудно што со доаѓањето на новата Panda, старата засега нема да згасне. Ќе продолжи да се произведува најмалку до 2026 година под името Pandina.
Во Шпанија, Sandero е на врвот, но…
Тешко е да се открие кој е омилениот автомобил на Шпанците, бидејќи се чини дека тие, за разлика од претходно споменатите земји, немаат јасен фаворит или преференција.
Во ред, можеби Seat е најпопуларниот бренд на пазарот, но дури и тоа е многу сомнително. Во последните шест години, четири различни лидери се сменија на врвот. Seat Leon (2019 и 2020), Seat Arona (2021), Hyundai Tucson (2022) и Dacia Sandero (2023). Leon моментално води оваа година, па ситуацијата би можела повторно да се промени.
Турците сакаат Fiat за кој многу луѓе не знаат што е
Најпродаваниот автомобил во Турција е Fiat Egea. Да, јасно ни е дека многу Европејци никогаш не ни слушнале за тој модел, но тој всушност не е ништо егзотично или специфично за Турција. Egea е всушност турското име за сегашниот Fiat Tipo.
Лесно е да се објасни зошто е толку успешен. Турскиот пазар е многу специфичен по љубовта кон лимузината форма, без разлика дали се работи за мали градски автомобили или големи, „вистински“ лимузини. Друга причина за неговата популарност е фактот што овој автомобил се произведува во Турција, што повлекува одредена доза на локален патриотизам и ниски цени.
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
-
Кичево1 ден
Во с.Цер кичевско биле забележани непознати лица кои нуделе Цептер продукти и запишувале присуство
-
Кичево8 часа
Неконтролирано се движел, по пријава во Кичево бил сопрен, констатирано е дека бил пијан!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (18 јули)
-
Хроника2 дена
МВР со детали за стравичната несреќа во Охрид каде со мопед загина тинејџер на 16 години
-
Македонија14 часа
Се „лета“ на патиштата, на радар фатен 75 годишник од Охрид, возел 126 км/ч на место каде дозволено е 50?
-
Македонија1 ден
Поради пожар затворен за сообраќај автопатот од наплатна рампа Миладиновци до клучка Бунарџик, во двата правца, возилата се насочуваат кон Петровец
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за сабота (19 јули)
-
Хроника14 часа
Од охридска плажа до болницата Св.Стефан донесен 65 годишник од БиХ без знаци на живот