Следете не

Автомобили

Tesla тврди дека возењето со вклучен Autopilot е осум пати побезбедно

Објавено пред

на

Tesla објави интересен извештај за безбедноста на своите автомобили, врз основа на податоците собрани во текот на првиот квартал од 2024 година. Извештајот ја нагласува важноста од користење на полуавтономниот систем „Full Self-Driving“ (FSD) додека возите.

Според Tesla, овој систем за помош на возачот драстично ја намалува веројатноста за сообраќајна несреќа. Tesla тврди дека во првиот квартал од 2024 година, врз основа на податоците од нивните електрични автомобили, имало една несреќа на 12,28 милиони поминати километри кога системот бил активен.

Во автомобилите во кои системот не бил активен, на секои 1,54 милиони километри се случувала по една несреќа

Компанијата ги спореди тие податоци со најновите податоци на американската Национална управа за безбедност во сообраќајот и Федералната управа за автопати, според кои во САД во просек има по една сообраќајна несреќа на секои 1,08 милиони километри.

Tesla објави и табела која ја прикажува историјата на несреќи со и без FSD или Autopilot. Трендот покажува дека со текот на годините се зголемува бројот на поминати километри по несреќа, што би требало да значи дека нивните автомобили се побезбедни.

Tesla исто така нагласува дека оваа статистика ги вклучува сите несреќи, вклучително и оние во кои ниту еден систем за помош на возачот не може да интервенира за да спречи судир, како на пример друго возило кое удрило во Tesla кога автомобилот бил запрен.

Иако Tesla може да се пофали со ефикасноста на своите полуавтономни системи за помош на возачот, компанијата беше предмет на бројни истраги за несреќи што се случија со активниот систем Autopilot или FSD.

Но, треба да се нагласи дека повеќето од овие несреќи се виновни на возачите бидејќи претерано се потпирале на системот и не следеле што се случува на патот пред нив. Многумина тврдат дека самата компанија Tesla е виновна за овие случаи, бидејќи имињата Full Self-Driving и Autopilot сугерираат дека автомобилот може целосно да вози сам, но всушност станува збор за полуавтономни системи кои служат само за помош на возачот , а не целосно автономно возење.

/AutoBlog

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Одите на одмор? 20 совети за ноќно возење

Објавено пред

на

Како да возите ноќе што е можно побезбедно и со што помал напор.

Со оглед на тоа што сезоната на одмор треба да започне, многумина ќе тргнат на патување долга 1.000 километри ноќе за да ги избегнат горештините, гужвите или поради некоја друга причина, пишува на веб-страницата Used Cars. Затоа, даваме совети како да возите ноќе што побезбедно и со што е можно помал напор.

1. Средете ги фаровите – добро осветлениот пат е важен од повеќе причини. Најпрво, полесно ќе забележите препрека, дупка или предмет што паднал од друго возило или животно кое трча преку патот.

Помалку ќе се напрегате и ќе ги напрегате очите, така што ќе бидете поодморени додека возите и ќе пристигнувате на крајната дестинација поодморени. Затоа, проверете ја состојбата на вашите фарови сами или во сервисен центар.

Ако лошо светат, решете го проблемот на време – можеби треба да ја замените сијалицата, а можеби решението е да ги полирате фаровите. Имено, матираните и изгребани фарови можат драстично полошо да го осветлат патот.

Исто така, многу е важно фаровите да бидат добро насочени и не заборавајте да ја прилагодите висината на светлосниот зрак со контролата во кабината пред патувањето, бидејќи автомобилот најверојатно ќе биде со товар на задниот дел. .

2. Проверете ги и сите други светла – проверете дали работат позициските светла, трепкачите, стоп светлата, светлата за рикверц, светлата во кабината…

3. Измијте го шофершајбната – чистото ветробранско стакло во голема мера го намалува отсјајот од возилата што доаѓаат од спротивната страна, затоа добро измијте го внатре и надвор. Нагласуваме дека ветробранското стакло треба да се мие и одвнатре, особено ако пушите во автомобилот.

4. Дополнете ја течноста за миење на шофершајбната – бидејќи сигурно ќе има залепени инсекти за шофершајбната, ќе ви треба многу течност за миење на шофершајбната, па дополнете ја, а не е лоша идеја да понесете резервна.

5. Проверете ги бришачите – ако бришачите се лоши, џабе сте го измиле шофершајбната. Затоа, не штедете на новите бришачи.

6. Отстранете ги инсектите од шофершајбната за време на патувањето – секогаш кога ќе застанете да одморите, проверете ја шофершајбната и отстранете ги заглавените инсекти.

7. Прилагодете го внатрешниот ретровизор за ноќно возење – префрлете го ретровизорот во темна положба за возење за да избегнете да бидете заслепени од светлата на возилата зад вас, освен ако немате ретровизор со автоматско затемнување.

8. Обидете се да дремете во текот на денот пред патувањето – ако можете да се „присилите“ да дремете во текот на денот, тоа би било одлично, иако малкумина возачи успеваат во тоа поради сите подготовки за одмор, кои може да биде доста стресно.

9. Добрата вентилација е важна – прилагодете ја вентилацијата за да внесете доволно свеж воздух во кабината, а климата исто така може да помогне, бидејќи постудениот воздух помага да останете будни. Се разбира, не треба да претерувате.

10. Исправете го грбот на седиштето – премногу „навалена“ положба на седиштето може да ви го олесни заспивањето, затоа исправете го грбот – но не над границата на положбата која ќе ве измори.

11. Правете почести паузи – бидејќи сакате да стигнете што е можно поскоро, постои природна аверзија кон паузите, бидејќи секое застанување го гледате како чисто губење време.
Сепак, паузите се исклучително важни за безбедноста, особено при ноќно возење на автопат. Застанете на безбедни места, на пр. бензински пумпи, задолжително излезете од кола, прошетајте, истегнете се, пијте вода, измијте се и сл.

12. Кафе и енергетски пијалоци – медицинските експерти се поделени по ова прашање, но ако поголеми количини кафе или енергетски пијалоци безбедно ќе ве однесат до крајната дестинација, тогаш тоа е совршено „прифатлив“ резултат.
Секако, „докторите“ често велат дека одржувањето на будност со кафе и енергетски пијалоци носи само краткорочни ефекти доколку сте навистина уморни и поспани, додека долгорочно ве прави уште поуморни, т.е. штом ќе исчезнат ефектите од кофеинот, ќе бидете уште поуморни.
Наместо тоа, се советува да застанете некаде и да дремете половина час или еден час.
На вас како возач зависи да процените што е најбезбедно – тоа е на прво место.

13. Пред да возите, не јадете тешка храна, а за самото возење подгответе храна која повремено можете да ја земате по малку – на пр. кикирики, крекери, лебници… Чоколадните плочки не се баш најдобриот избор, бидејќи можат да ви дадат ненадеен поттик на енергија поради високата содржина на шеќер, но не трае долго, бидејќи поради наглиот скок на инсулинот , вашата енергија ќе падне релативно брзо и ќе се чувствувате повеќе уморни од порано.

14. Музика – слушајте нешто што ќе ве држи будни – некоја динамична музика, аудио книга која ќе ве фокусира или подкаст. Она што сакате да го слушате подгответе го навреме и ставете го на USB или телефон, за да не морате да ги „бркате“ радио станиците во разни прилики.

15. Строго почитувајте ги ограничувањата на брзината и бидете повнимателни од вообичаено – иако има помалку возила на патот во текот на ноќта, има процент на возачи кои се уморни и ненаспани, а видот им е намален поради темнината или отсјајот од други возила. Има и такви кои мислат дека ноќе нема полиција, па сакаат да ги тестираат можностите на нивните автомобили.

16. Колку помалку светлина во кабината, толку подобро го гледате патот – намалете го осветлувањето на контролната табла и осветлувањето на сè друго што светнува. Понекогаш возачите заминуваат на пр. задно светло во кабината за да можат да ги следат децата, но и тоа светло може да биде добро одвлекување на вниманието за возачот. Или го вклучувате светлото во кабината додека јадете или пиете додека возите или барате нешто, а потоа едноставно заборавате да го исклучите…

17. Ако чувствувате сериозен излив на замор, не ризикувајте, туку застанете што е можно поскоро на безбедно место и дремнете кратко – нема друг лек, бидејќи голема количина на кофеин може привремено да „закрепне „Вие, но многу брзо ќе го изгуби својот ефект.

18. Пијте доволно течности – секогаш при рака имајте шише со вода. Избегнувајте сокови од секаков вид. Чистата вода е најдобра за одржување на жедта под контрола, а може да биде и чешма – не мора да купувате куп скапи шишиња, можете сами да ги наполните од еден единствен „балон“.

19. Доколку носите диоптриски очила, корисно е да имате леќи со антирефлективна обвивка, бидејќи тие ќе помогнат да се спречи отсјајот.

20. Понесете резервна гума – овој совет не е директно поврзан со ноќното возење, но доколку се појави проблем со гумата среде ноќ, среде „ништо“, ќе можете сами да ја менувате гумата во 03:00 часот: 00 наместо да чекате со часови за да пристигне помош, мобилни вулканизери, пребарување на најблискиот вулканизер итн.

Заклучок

Иако ова се совети за ноќно возење, не советуваме да патувате ноќе. Но, ако веќе сте решиле дека „повеќе вреди“, не заборавајте дека безбедноста е на прво место – а првата и најважна точка е вие ​​како возач да можете безбедно да управувате со автомобилот.

Среќен пат!

Прочитај повеќе...

Автомобили

Многу луѓе го прават тоа при полнење гориво, а тоа може да го оштети автомобилот

Објавено пред

на

Секој што вози автомобили со мотори со внатрешно согорување треба да следи голем број безбедносни чекори при полнење гориво на бензинските пумпи.

При полнење, исклучете го моторот, никогаш не правете ја целата операција со запалена цигара, а се препорачува да не користите мобилен телефон во текот на целата процедура.

Сепак, постои една работа што речиси сите од нас ја направиле барем еднаш. Во желбата да точиме што е можно повеќе гориво, откако сигурносниот вентил ќе престане да се полни, ако сме решиле да наполниме „до горе“, вообичаена акција е да се обидеме да додадеме малку повеќе гориво со последователно полнење, пишува Autoklub. .

Сепак, системот за исклучување на горивото нема да дозволи да се додаде повеќе течност во резервоарот откако ќе се исклучи. Што значи дека помалото количество гориво што се обидуваме да го истуриме всушност се открива како вишок и се отфрла преку одводната цевка.

Тоа може да биде опасно

Според тоа, возачот на крајот го плаќа горивото што не го ставил во резервоарот. Освен финансиските расходи, оваа навика може сериозно да го оштети вашиот автомобил.

Горивото што не завршува во резервоарот може да се распрсне и да се истури преку автомобилот, оштетувајќи ја бојата. Од друга страна, при полнење на резервоарот се ослободуваат гасови кои можат да го оштетат филтерот со активен јаглен што го имаат модерните автомобили со дополнително напрегање на цревото.

Овој филтер служи за отстранување на испарувањата кои се акумулираат при полнење гориво, па во случај на дефект, емисиите на возилата би се зголемиле и работата би можела да стане неправилна.

/Danas

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Автомобили5 часа

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни....

Магазин5 часа

Toshiba подготвува хард дискови со капацитет од над 30 ТБ

Toshiba ги предизвикува Seagate и Western Digital тврдејќи дека има хард дискови во своите лаборатории кои имаат капацитет од повеќе...

Магазин5 часа

Apple Intelligence носи нови функции на iPhone, интеграција ChatGPT и повеќе

На WWDC 2024, Apple го претстави Apple Intelligence, што носи подобрувања во Siri и интеграција со ChatGPT. Новите алатки за...

Временска прогноза6 часа

Сепак во петок пад на температурите за околу 10 степени, топлото време попушта

По максимумот на овој топол бран кој во најтоплите предели од Македонија ќе донесе температури и до околу 40, 41...

Спорт20 часа

Македонија со два крајно сомнителни пенали загуби од Чешка на гостински терен, последниот беше досуден во 97-та минута од натпреварот

Македонската А репрезентација со два сомнително досудени пенали загуби од домашната Чешка со 2:1 на контролниот натпревар во Храдец Кралове....

Хороскоп20 часа

Хороскоп за вторник (11 јуни)

ОВЕН Овенот има многу хобија и слободно време, но некој близок има нешто против сето тоа! Размислете како би реагирале...

Македонија24 часа

Важно известување од Мин.за здравство за претстојните денови

Од Институтот за Јавно здравје и метео-алармот на Управата за хидрометеоролошки работи се добиени информации дека на 11.06.2024 (вторник) и...

Спорт1 ден

Ова се стартните 11 на Македонската репрезентација против Чешка

За мечот против Чешка, ова се стартните 11 за Македонската репрезентација

Временска прогноза1 ден

Утре и во среда пеколно жешко, ова се најновите метео вести за Македонија и регионот

Својот максимум овој многу топол бран во Македонија кој е со потекло од северните предели на Африка ќе го достигне...

Кичево1 ден

Започнува Европското првенство, „ART Caffe“ – Кичево ве кани на „фудбалска треска“ со видео бим за фудбалските утакмици, апетисани за секого и одличен амбиент!

„ART Caffe“, на ул. „Борис Кидрич“ бр.1, објект кој е ваш верен пријател повеќе од 10 години, каде најубавото кафе...

НАЈЧИТАНИ