Автомобили
Неверојатен пад на продажбата на електрични автомобили во Европа

Има се повеќе проблеми со електричните автомобили, а остануваат се помалку поволности за сопствениците во многу европски земји, поради што се губи интересот за нив. Иако цените на електричните автомобили сè уште не се слични на оние кои користат конвенционални погонски единици, се повеќе држави ги намалуваат или дури ги елиминираат придобивките за сопствениците на електрични возила. Ова имаше сериозно влијание на пазарот на нови автомобили во многу земји, каде што електричните возила заземаат голем дел од продажбата.
Норвешка, чиј економски развој во голема мера се потпира на нафта и гас, често се наведува како позитивен и екстремен пример за усвојување електрични возила. Благодарение на високите стимулации и стимулации, Норвежаните најмногу купуваа електрични автомобили.
Сепак, во јануари се случи ресетирање. Државата откажа бројни поволности за сопствениците на електрични автомобили, што доведе до пад на продажбата од 39.107 единици во декември на само 1.860 во јануари, што е за дури 95 отсто помалку. Сепак, треба да биде фер, и да се спореди со истиот месец лани и во тој случај падот на продажбата изнесува 76,6 отсто, додека учеството на возилата со нулта емисија на штетни гасови е намалено од 83,7 на 66,5 отсто. Во исто време, уделот на дизелите се зголеми од 2,7 на 7,6 отсто, покажуваат податоците на норвешкиот OFV.
Слично сценарио се случи и во Германија. Свеста за животната средина исчезна, а финансиската корист остана во фокусот. Продажбата на електрични автомобили е намалена за околу 80 отсто во однос на претходниот месец, на 18.136 возила.
Сепак, пореално е да се спореди продажбата со истиот период минатата година, во кој случај продажбата на електрични автомобили паднала за 13%, покажуваат податоците на германската агенција KBA. Продажбата на plug-in хибриди паднала за дури 53%, на 8.850 единици, поради укинувањето на привилегиите. Иако продажбата на бензински автомобили се зголеми (+3,5%), тоа не беше доволно да се надомести падот на продажбата на електрифицирани возила. Германскиот пазар забележа пад на продажбата од 2,6% во јануари, со вкупно продадени 179.247 автомобили.
VDA предвидува дека продажбата на електрични автомобили сепак ќе порасне оваа година, за околу 8% и дека ќе бидат испорачани околу 765.000 единици. Во исто време, се очекува пад на продажбата на plug-in хибриди за 30% до 255.000 единици, јавуваат германските медиуми.
По разочарувачките резултати во јануари, многумина се прашуваат што ќе се случи следно и дали Европа воопшто ќе биде подготвена да го прифати веќе легислативното укинување на продажбата на возила со фосилни горива.
Можни се многу сценарија, но најверојатно е едноставно снабдувањето со автомобили со класичен погон постепено да исчезне. Што се однесува до трошоците за сопственост, тие веројатно ќе пораснат, дури и за сопствениците на електрични возила.
Со намалување на уделот на класичните автомобили на европските патишта, ќе падне и продажбата на автомобилите на бензин и дизел, но и приходите што одат во државната каса. Како што пишува Index.hr, некој треба да плати за одржување на патиштата, а тоа отсекогаш бил народот. Без разлика дали се користи бензин или струја, државата секогаш ќе знае како да ги извлече потребните пари.
/Index
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Кичево2 дена
Ќе имаме по свежо време, но во Кичево вечерва епицентарот ќе биде на градскиот плоштад!
-
Хороскоп1 ден
Месечен Хороскоп (август)
-
Хороскоп5 часа
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Култура5 часа
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Мобилни уреди11 часа
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна