Автомобили
Tesla повлекува 362.758 возила поради софтверски проблеми

Tesla повлекува 362.758 возила опремени со експериментален софтвер за помош на возачот. Tesla ќе изврши ажурирање на софтверот преку воздух за да ги реши проблемите, се вели во известувањето за отповикување.
Нови проблеми за FSD системот на Tesla
Системот FSD Beta може да предизвика опасност во одредени ситуации што може да дозволи „возилото да го надмине ограничувањето на брзината или да вози низ раскрсниците на нелегален или непредвидлив начин“. Тоа го зголемува ризикот од несреќа, се вели во извештајот за отповикување на веб-страницата на американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на автопати.
Системот FSD Beta, исто така, може да има проблеми да реагира соодветно „на промените во објавените ограничувања на брзината“, се вели во известувањето.
Групата на засегнати возила вклучува голем број автомобили Tesla. Model S и Model X кои се произведуваат од 2016 година. Model 3 произведен во 2017 година и Model Y произведен во 2020 година.
Извршниот директор Илон Маск и обожавателите на Tesla се спротивставија на користењето на терминот „отповикување“ за безбедносни пропусти или проблеми што може да се поправат со ажурирања на софтверот што се прават преку воздух. Маск напиша на Твитер: „Зборот „повик“ за надградби на софтвер преку воздух е сосема погрешен!
Tesla им дозволува на илјадници возачи да тестираат нови и недовршени функции за помош на возачот на јавните патишта во САД преку програмата FSD Beta. Технологијата не го прави Tesla EV автономно, ниту безбедно да се вози без човек зад воланот подготвен да сопира или да управува во секое време.
Трошоците за софтверот FSD се 15.000 долари
Само сопствениците на Tesla кои имаат инсталиран премиум систем за помош на возачот FSD во нивните автомобили можат да се приклучат на програмата FSD Beta. Таа опција сега чини 15.000 долари однапред или 199 долари месечно во САД.
FSD Beta најдобро може да се опише како куп нови функции кои сè уште не се целосно функционални. Главната атракција е „автоматското возење по градските улици“. Оваа опција му овозможува на возилото автоматски да се движи во сложени урбани средини, иако има мали недостатоци.
Tesla никогаш не откри колку луѓе купуваат или се претплатиле на премиум програмата FSD. Во последниот повик за заработка на компанијата, Илон Маск рече: „Сега ја претставивме целосната бета верзија за самостојно возење за градските улици на приближно 400.000 клиенти во Северна Америка. Ова е огромна пресвртница за автономија. FSD Beta е единствениот начин на кој секој корисник може навистина да ја тестира најновата автономија на AI.
Според комуникациите помеѓу NHTSA и Tesla, системот претставува нешто многу поедноставно: „функција за помош на возачот SAE Ниво 2 која може да обезбеди поддршка за управување и сопирање/забрзување на возачот под одредени оперативни ограничувања“.
Во извештајот за повлекување на безбедноста се вели: „Возачот е одговорен за работата на возилото секогаш кога функцијата е вклучена. Возачот мора постојано да ја следи функцијата и да интервенира (управува, кочи или забрзува) по потреба за одржување на безбедното работење на возилото.
Извор: CNBC
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (2 јули)
-
Македонија1 ден
(ФОТО) СВР Охрид и „РЦ Запад“ подготвени за туристичката сезона и безбедноста на граѓаните и туристите
-
Магазин1 ден
(ВИДЕО) Хитот од Спасен Сиљаноски „Ќе ти дојдам вечер“ популарна и помеѓу најмладите генерации
-
Хороскоп6 часа
Хороскоп за четврток (3 јуни)
-
Магазин2 дена
YouTube повторно воведува ограничувања: што значат новите правила за помладите креатори
-
Lifestyle2 дена
Еве колку често треба да ја миете косата во лето: Ќе бидете шокирани
-
Автомобили16 часа
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците
-
Lifestyle2 дена
Путерски кифли: подобри од пекарски — меки, воздушести и неодоливи