Автомобили
Tesla повлекува 362.758 возила поради софтверски проблеми
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2022/09/tesla.jpg)
Tesla повлекува 362.758 возила опремени со експериментален софтвер за помош на возачот. Tesla ќе изврши ажурирање на софтверот преку воздух за да ги реши проблемите, се вели во известувањето за отповикување.
Нови проблеми за FSD системот на Tesla
Системот FSD Beta може да предизвика опасност во одредени ситуации што може да дозволи „возилото да го надмине ограничувањето на брзината или да вози низ раскрсниците на нелегален или непредвидлив начин“. Тоа го зголемува ризикот од несреќа, се вели во извештајот за отповикување на веб-страницата на американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на автопати.
Системот FSD Beta, исто така, може да има проблеми да реагира соодветно „на промените во објавените ограничувања на брзината“, се вели во известувањето.
Групата на засегнати возила вклучува голем број автомобили Tesla. Model S и Model X кои се произведуваат од 2016 година. Model 3 произведен во 2017 година и Model Y произведен во 2020 година.
Извршниот директор Илон Маск и обожавателите на Tesla се спротивставија на користењето на терминот „отповикување“ за безбедносни пропусти или проблеми што може да се поправат со ажурирања на софтверот што се прават преку воздух. Маск напиша на Твитер: „Зборот „повик“ за надградби на софтвер преку воздух е сосема погрешен!
Tesla им дозволува на илјадници возачи да тестираат нови и недовршени функции за помош на возачот на јавните патишта во САД преку програмата FSD Beta. Технологијата не го прави Tesla EV автономно, ниту безбедно да се вози без човек зад воланот подготвен да сопира или да управува во секое време.
Трошоците за софтверот FSD се 15.000 долари
Само сопствениците на Tesla кои имаат инсталиран премиум систем за помош на возачот FSD во нивните автомобили можат да се приклучат на програмата FSD Beta. Таа опција сега чини 15.000 долари однапред или 199 долари месечно во САД.
FSD Beta најдобро може да се опише како куп нови функции кои сè уште не се целосно функционални. Главната атракција е „автоматското возење по градските улици“. Оваа опција му овозможува на возилото автоматски да се движи во сложени урбани средини, иако има мали недостатоци.
Tesla никогаш не откри колку луѓе купуваат или се претплатиле на премиум програмата FSD. Во последниот повик за заработка на компанијата, Илон Маск рече: „Сега ја претставивме целосната бета верзија за самостојно возење за градските улици на приближно 400.000 клиенти во Северна Америка. Ова е огромна пресвртница за автономија. FSD Beta е единствениот начин на кој секој корисник може навистина да ја тестира најновата автономија на AI.
Според комуникациите помеѓу NHTSA и Tesla, системот претставува нешто многу поедноставно: „функција за помош на возачот SAE Ниво 2 која може да обезбеди поддршка за управување и сопирање/забрзување на возачот под одредени оперативни ограничувања“.
Во извештајот за повлекување на безбедноста се вели: „Возачот е одговорен за работата на возилото секогаш кога функцијата е вклучена. Возачот мора постојано да ја следи функцијата и да интервенира (управува, кочи или забрзува) по потреба за одржување на безбедното работење на возилото.
Извор: CNBC
Автомобили
(ВИДЕО) Најновата Шкода ќе ве освои на прв поглед, најдобро продаваниот модел неодамна доби сериозна надградба
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2024/07/skoda-octavia-scaled.jpg)
Најдобро продаваниот модел на Škoda неодамна доби надградба. Ова видео ќе покаже што е уште подобро за новата верзија на Octavia. Octavia доби уште подинамичен изглед, со нови LED фарови со целосно нова графика кои му даваат на автомобилот посвеж и спортски изглед. Matrix-LED фаровите од втората генерација нудат помоќен Bi-LED модул со 36 светлосни сегменти во два реда или со елемент на дизајнот Crystallinium. Надградени се и LED задните светла и браникот.
Внатрешноста сè уште ги нагласува просторот и практичноста, но модернизираната Octavia добива и нови одржливи материјали и нов инфозабавен систем со 13-инчен екран. Дополнително, ќе нуди комбинација од гласовниот асистент Laura и напредната алатка за вештачка интелигенција ChatGPT, па сега Лаура ќе биде уште подобра во одговарање на прашања од општа култура.
Автомобилот е опремен и со нови функции за помош при возење. Сè уште има широк опсег на погонски единици: достапни се и бензински и дизел мотори, вклучувајќи благи хибридни верзии и спортска верзија RS.
Покрај караван верзијата, која е најпродаваниот автомобил во својата класа на многу пазари, Octavia секако е достапна и како хечбек.
Извор: autoblog.rs
Автомобили
Голем пад на Tesla во САД
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2022/09/tesla.jpg)
Вo Калифорнија, бројот на нови регистрации на Tesla падна за 24% во текот на вториот квартал, покажуваат податоците на дилерите, што укажува дека проблемите за производителите на електрични возила растат. Високите каматни стапки и силната конкуренција доведоа до намалена побарувачка за електрични автомобили бидејќи купувачите се одлучуваат за поевтини хибридни автомобили.
„Се чини дека клиентите повеќе не се толку привлечени кон Tesla“
Моделот Y на Tesla сè уште е најпродаваниот модел во земјата, но пазарниот удел на производителот на автомобили во првата половина од годината падна на 53,4% од 64,6% во истиот период минатата година.
„Се чини дека клиентите повеќе не се толку привлечени од Tesla“, се вели во извештајот на Здружението на дилери на нови автомобили во Калифорнија. Од друга страна, пазарниот удел на хибридните возила се зголеми на 13,4% во последните три месеци од 10,8% лани. Електричните возила со батерии држат 21,9% од пазарот, што е нешто повеќе од 21,8% од пред една година.
Автомобили
Цената на електричните автомобили наскоро би можела да се изедначи со бензинските
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2024/02/elektricno-vozilo.jpg)
За очекување е дека со падот на цените на електричните автомобили побарувачката за нив би можела да се зголеми.
За многу потенцијални купувачи на електрични автомобили најголем проблем е нивната цена. Во споредба со слични модели со мотори со внатрешно согорување, електричните возила се прилично скапи, поради што изборот често паѓа на бензински или дизел мотор наместо на возило со електричен мотор.
Сепак, ситуацијата се менува, можеби дури и побрзо од некои предвидувања. Овој тренд е особено изразен во Кина, каде што цената на бројните автомобили со електрични мотори е веќе пониска од онаа на возилата со слични карактеристики со бензински мотори. Блумберг го издвои падот на цените на батериите како главни причини за намалувањето на цената, што е поттикнато од пониската цена на суровините како што е литиумот, но и побарувачката за електрични автомобили, која е помала од очекуваното.
Тој пад на побарувачката доста ги изненади производителите на батерии бидејќи доведе до тоа што понудата ја надминува побарувачката, па компаниите мора да ги намалат цените за да го задржат својот удел на пазарот. Во последната година, според Bloomberg, цената на ќелиите на батериите паднала за цели 51 отсто, а по падот на цените на автомобилите во Кина, истото може да се очекува и на другите пазари, вклучително и европскиот. Речиси две третини од електричните автомобили достапни во Кина се веќе поевтини од споредливите автомобили со мотори со внатрешно согорување, а голем број нови поевтини електрични автомобили се планирани да бидат лансирани надвор од Кина во 20215 и 2206 година, според извештајот на Блумберг.
Глобалните производствени капацитети за литиум-јонски батерии, кога се гледа вкупната моќност на батериите, минатата година беа повеќе од двојно поголема од побарувачката, а ваквата состојба, односно многу повисоки капацитети во однос на побарувачката, треба да продолжи и во иднина. Имено, за ова треба да придонесат западните земји кои се обидуваат да бидат во чекор со Кина во однос на производството на батерии.
Побарувачката што е поголема од понудата што влијае на падот на цената е секако одлична вест за сите потенцијални купувачи на кои автомобилите со електромотори ќе им станат подостапни. Исто така, треба да се потенцираат постоечките планови на дел од автомобилските компании кои се повеќе се фокусираат на поевтини електрични возила, а интересно ќе биде да се види како овие промени ќе се одразат на состојбата на пазарот, односно колкаво е учеството на е- возилата на целокупниот пазар ќе растат.
Блумберг споменува уште една причина зошто во иднина треба да се одржуваат пониски цени за автомобили и батерии, дури и во случај на голема побарувачка за е-возила. И факт е дека кинеските и другите автомобилски компании инвестираат се повеќе пари во истражување и развој, како и во автоматизирано производство и нови фабрики, а сето тоа треба да се одрази во намалувањето на цените на батериите, т.е. , возила.
Извор: Auto Express
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (26 јули)
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за сабота (27 јули)
-
Временска прогноза2 дена
Денес и утре посвежо особено на утро, еве какво време ни претстои
-
Македонија1 ден
МВР истакна важно соопштение по повод чествување на 2-ри август во Крушево
-
Спорт2 дена
Закажано извлекувањето на паровите за новата сезона 24/25 од првата македонска фудбалска лига
-
Балкан6 часа
Во Србија граѓаните ќе предложуваат локации за „радар“ за зголемена сообраќајна контрола
-
Технологија1 ден
Apple би можел да примени технологија која му овозможува на „iPhone“ внатрешна меморија од 2TB?