Автомобили
Неверојатен пад на продажбата на електрични автомобили во Европа
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2022/07/polnac.jpg)
Има се повеќе проблеми со електричните автомобили, а остануваат се помалку поволности за сопствениците во многу европски земји, поради што се губи интересот за нив. Иако цените на електричните автомобили сè уште не се слични на оние кои користат конвенционални погонски единици, се повеќе држави ги намалуваат или дури ги елиминираат придобивките за сопствениците на електрични возила. Ова имаше сериозно влијание на пазарот на нови автомобили во многу земји, каде што електричните возила заземаат голем дел од продажбата.
Норвешка, чиј економски развој во голема мера се потпира на нафта и гас, често се наведува како позитивен и екстремен пример за усвојување електрични возила. Благодарение на високите стимулации и стимулации, Норвежаните најмногу купуваа електрични автомобили.
Сепак, во јануари се случи ресетирање. Државата откажа бројни поволности за сопствениците на електрични автомобили, што доведе до пад на продажбата од 39.107 единици во декември на само 1.860 во јануари, што е за дури 95 отсто помалку. Сепак, треба да биде фер, и да се спореди со истиот месец лани и во тој случај падот на продажбата изнесува 76,6 отсто, додека учеството на возилата со нулта емисија на штетни гасови е намалено од 83,7 на 66,5 отсто. Во исто време, уделот на дизелите се зголеми од 2,7 на 7,6 отсто, покажуваат податоците на норвешкиот OFV.
Слично сценарио се случи и во Германија. Свеста за животната средина исчезна, а финансиската корист остана во фокусот. Продажбата на електрични автомобили е намалена за околу 80 отсто во однос на претходниот месец, на 18.136 возила.
Сепак, пореално е да се спореди продажбата со истиот период минатата година, во кој случај продажбата на електрични автомобили паднала за 13%, покажуваат податоците на германската агенција KBA. Продажбата на plug-in хибриди паднала за дури 53%, на 8.850 единици, поради укинувањето на привилегиите. Иако продажбата на бензински автомобили се зголеми (+3,5%), тоа не беше доволно да се надомести падот на продажбата на електрифицирани возила. Германскиот пазар забележа пад на продажбата од 2,6% во јануари, со вкупно продадени 179.247 автомобили.
VDA предвидува дека продажбата на електрични автомобили сепак ќе порасне оваа година, за околу 8% и дека ќе бидат испорачани околу 765.000 единици. Во исто време, се очекува пад на продажбата на plug-in хибриди за 30% до 255.000 единици, јавуваат германските медиуми.
По разочарувачките резултати во јануари, многумина се прашуваат што ќе се случи следно и дали Европа воопшто ќе биде подготвена да го прифати веќе легислативното укинување на продажбата на возила со фосилни горива.
Можни се многу сценарија, но најверојатно е едноставно снабдувањето со автомобили со класичен погон постепено да исчезне. Што се однесува до трошоците за сопственост, тие веројатно ќе пораснат, дури и за сопствениците на електрични возила.
Со намалување на уделот на класичните автомобили на европските патишта, ќе падне и продажбата на автомобилите на бензин и дизел, но и приходите што одат во државната каса. Како што пишува Index.hr, некој треба да плати за одржување на патиштата, а тоа отсекогаш бил народот. Без разлика дали се користи бензин или струја, државата секогаш ќе знае како да ги извлече потребните пари.
/Index
Автомобили
(ВИДЕО) Најновата Шкода ќе ве освои на прв поглед, најдобро продаваниот модел неодамна доби сериозна надградба
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2024/07/skoda-octavia-scaled.jpg)
Најдобро продаваниот модел на Škoda неодамна доби надградба. Ова видео ќе покаже што е уште подобро за новата верзија на Octavia. Octavia доби уште подинамичен изглед, со нови LED фарови со целосно нова графика кои му даваат на автомобилот посвеж и спортски изглед. Matrix-LED фаровите од втората генерација нудат помоќен Bi-LED модул со 36 светлосни сегменти во два реда или со елемент на дизајнот Crystallinium. Надградени се и LED задните светла и браникот.
Внатрешноста сè уште ги нагласува просторот и практичноста, но модернизираната Octavia добива и нови одржливи материјали и нов инфозабавен систем со 13-инчен екран. Дополнително, ќе нуди комбинација од гласовниот асистент Laura и напредната алатка за вештачка интелигенција ChatGPT, па сега Лаура ќе биде уште подобра во одговарање на прашања од општа култура.
Автомобилот е опремен и со нови функции за помош при возење. Сè уште има широк опсег на погонски единици: достапни се и бензински и дизел мотори, вклучувајќи благи хибридни верзии и спортска верзија RS.
Покрај караван верзијата, која е најпродаваниот автомобил во својата класа на многу пазари, Octavia секако е достапна и како хечбек.
Извор: autoblog.rs
Автомобили
Голем пад на Tesla во САД
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2022/09/tesla.jpg)
Вo Калифорнија, бројот на нови регистрации на Tesla падна за 24% во текот на вториот квартал, покажуваат податоците на дилерите, што укажува дека проблемите за производителите на електрични возила растат. Високите каматни стапки и силната конкуренција доведоа до намалена побарувачка за електрични автомобили бидејќи купувачите се одлучуваат за поевтини хибридни автомобили.
„Се чини дека клиентите повеќе не се толку привлечени кон Tesla“
Моделот Y на Tesla сè уште е најпродаваниот модел во земјата, но пазарниот удел на производителот на автомобили во првата половина од годината падна на 53,4% од 64,6% во истиот период минатата година.
„Се чини дека клиентите повеќе не се толку привлечени од Tesla“, се вели во извештајот на Здружението на дилери на нови автомобили во Калифорнија. Од друга страна, пазарниот удел на хибридните возила се зголеми на 13,4% во последните три месеци од 10,8% лани. Електричните возила со батерии држат 21,9% од пазарот, што е нешто повеќе од 21,8% од пред една година.
Автомобили
Цената на електричните автомобили наскоро би можела да се изедначи со бензинските
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2024/02/elektricno-vozilo.jpg)
За очекување е дека со падот на цените на електричните автомобили побарувачката за нив би можела да се зголеми.
За многу потенцијални купувачи на електрични автомобили најголем проблем е нивната цена. Во споредба со слични модели со мотори со внатрешно согорување, електричните возила се прилично скапи, поради што изборот често паѓа на бензински или дизел мотор наместо на возило со електричен мотор.
Сепак, ситуацијата се менува, можеби дури и побрзо од некои предвидувања. Овој тренд е особено изразен во Кина, каде што цената на бројните автомобили со електрични мотори е веќе пониска од онаа на возилата со слични карактеристики со бензински мотори. Блумберг го издвои падот на цените на батериите како главни причини за намалувањето на цената, што е поттикнато од пониската цена на суровините како што е литиумот, но и побарувачката за електрични автомобили, која е помала од очекуваното.
Тој пад на побарувачката доста ги изненади производителите на батерии бидејќи доведе до тоа што понудата ја надминува побарувачката, па компаниите мора да ги намалат цените за да го задржат својот удел на пазарот. Во последната година, според Bloomberg, цената на ќелиите на батериите паднала за цели 51 отсто, а по падот на цените на автомобилите во Кина, истото може да се очекува и на другите пазари, вклучително и европскиот. Речиси две третини од електричните автомобили достапни во Кина се веќе поевтини од споредливите автомобили со мотори со внатрешно согорување, а голем број нови поевтини електрични автомобили се планирани да бидат лансирани надвор од Кина во 20215 и 2206 година, според извештајот на Блумберг.
Глобалните производствени капацитети за литиум-јонски батерии, кога се гледа вкупната моќност на батериите, минатата година беа повеќе од двојно поголема од побарувачката, а ваквата состојба, односно многу повисоки капацитети во однос на побарувачката, треба да продолжи и во иднина. Имено, за ова треба да придонесат западните земји кои се обидуваат да бидат во чекор со Кина во однос на производството на батерии.
Побарувачката што е поголема од понудата што влијае на падот на цената е секако одлична вест за сите потенцијални купувачи на кои автомобилите со електромотори ќе им станат подостапни. Исто така, треба да се потенцираат постоечките планови на дел од автомобилските компании кои се повеќе се фокусираат на поевтини електрични возила, а интересно ќе биде да се види како овие промени ќе се одразат на состојбата на пазарот, односно колкаво е учеството на е- возилата на целокупниот пазар ќе растат.
Блумберг споменува уште една причина зошто во иднина треба да се одржуваат пониски цени за автомобили и батерии, дури и во случај на голема побарувачка за е-возила. И факт е дека кинеските и другите автомобилски компании инвестираат се повеќе пари во истражување и развој, како и во автоматизирано производство и нови фабрики, а сето тоа треба да се одрази во намалувањето на цените на батериите, т.е. , возила.
Извор: Auto Express
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (26 јули)
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за сабота (27 јули)
-
Временска прогноза2 дена
Денес и утре посвежо особено на утро, еве какво време ни претстои
-
Македонија1 ден
МВР истакна важно соопштение по повод чествување на 2-ри август во Крушево
-
Спорт2 дена
Закажано извлекувањето на паровите за новата сезона 24/25 од првата македонска фудбалска лига
-
Балкан6 часа
Во Србија граѓаните ќе предложуваат локации за „радар“ за зголемена сообраќајна контрола
-
Технологија1 ден
Apple би можел да примени технологија која му овозможува на „iPhone“ внатрешна меморија од 2TB?