Автомобили
Никогаш не ги оставајте овие предмети во автомобилот на сонце

Воздухот во кабината може да биде на 65 степени Целзиусови. Но, површините што се под директна сончева светлина може да бидат многу, многу пожешки.
Знаеме дека кабината на автомобилот оставена на сонце може да развие неверојатно висока температура.
Затоа одредени предмети во автомобилот не ги оставате на паркинг без никаква сенка, бидејќи тие буквално можат да експлодираат, предупредува веб-страницата Used Cars.
Која температура може да се развие во кабината на возилото на сонце?
Беа направени различни мерења и резултатите се застрашувачки. Да речеме, ако надвор е 35 степени Целзиусови, лесно може да биде 65 степени во автомобилот, а во некои случаи може да достигне и 70 степени!
Не е проблем само температурата на воздухот во кабината
Да, воздухот во кабината може да биде на 65 степени Целзиусови. Но, површините што се под директна сончева светлина може да бидат многу, многу пожешки.
На пример, воланот, седиштата (особено црната кожа) и површината на предната конзола под возачкото седиште лесно можат да достигнат 85 степени Целзиусови, што е температура доволна да предизвика изгореници!
Сега, замислете да оставите предмет на директна сончева светлина во таа кабина. Тоа може да биде многу опасно.
1) Запалка – лесно може да експлодира. Тоа се случувало многу пати, дури и кога не бил директно изложен на сончевите зраци, но автомобилот бил доволно долго на сонце. Ова не е урбана легенда, ова навистина се случи.
2) Мобилен телефон – одите во блиското кафуле од кое можете да ја видите колата за да не ве загрижува кражбата, а мобилниот го оставивте во кола да се полни, или сте го заборавиле или едноставно не сакате да бидете вознемирен…
Проблемот е што литиум-јонските батерии не сакаат екстремно високи температури – не велиме дека ќе експлодираат или ќе се запалат, но може да претрпат сериозни оштетувања, особено кога дополнително се загреваат од полнењето.
3) Таблет, лаптоп, „паметен“ часовник и сè слично – проблемот е ист како кај мобилните телефони.
4) Спреј од секаков вид – антиперспирант, антирепелент (комарци, крлежи), спреј за сончање, дезодоранс, освежувач на воздух – што било! Не треба да се остава во топла кабина на автомобилот, особено на директна сончева светлина.
Не мора да значи дека ќе експлодира, но постои ризик. Не зборуваме за експлозија на ниво на рачна граната – иако може да има сериозни оштетувања на внатрешноста на автомобилот. Спрејовите се „чудни“ работи – можноста за експлозија зависи од многу фактори. Секој што ги дупнал со разни алатки како дете го знае ова.
Зависи колку гас под притисок има, колку е дебел лимот, каков вентил имаат…
5) Козметички производи од различни видови – тие можат да се променат од цврста во течна состојба или од течна состојба во гасовита состојба и да бидат многу топли, што го зголемува притисокот – така што тие се истураат или избиваат од пакувањето. .
6) Газирани сокови – без разлика дали се во лименка или пластично шише, постои можност да експлодираат, можеби „сами“ или можеби кога ќе ги земете во рака и случајно ќе ги истресете додека ги ставате. торба или пренослив фрижидер, бидејќи тогаш може нагло да го зголеми притисокот во нив.
Други работи кои не треба да се оставаат во автомобилот
1) Лекови – некои лекови под влијание на висока температура можат да ги променат карактеристиките, практично да „убијат“ некој што треба да го контролира крвниот притисок и слично.
2) Храна – чоколадото ќе се стопи и ќе се претвори во сива, безлична и невкусна маса, многу други видови храна дури можат да станат отровни… Подобро да не ризикувате.
Не потценувајте колку брзо може да се загрее кабината на автомобилот!
Беа направени неколку тестови, на различни надворешни температури на воздухот, кога автомобилот беше оставен на сонце – генерално, температурата во кабината се зголемуваше изненадувачки брзо на секој тест, буквално минута во минута…
На крајот на краиштата, ако некогаш сте го оставиле автомобилот на сонце барем 10-15 минути, ова не треба да ве изненади.
Дали црните автомобили се загреваат побрзо од белите?
Да – тоа беше научно докажано пред многу децении. Сепак, тоа не значи дека белиот автомобил нема да се загрее до опасно висока температура по одредено време.
Колку брзо и колку ќе се загрее внатрешноста на автомобилот зависи од неколку фактори
– надворешна температура
– бојата на автомобилот
– аголот под кој сонцето удира во стаклото и колку чаши
– колку заштита од сонце имаат очилата (колку се затемнети)
– внатрешна боја
Има и други фактори, но ние ги наведовме само најважните.
/b92
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија2 дена
Нова бензинска станица на ЛУКОИЛ во Гостивар, целосно модернизиран објект во населба Драчево
-
Култура2 дена
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Македонија14 часа
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Магазин21 час
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети
-
Lifestyle21 час
Храна која е ултра-обработена, но не е лоша за вашето здравје
-
Автомобили21 час
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo