Автомобили
Одите на одмор? 20 совети за ноќно возење

Како да возите ноќе што е можно побезбедно и со што помал напор.
Со оглед на тоа што сезоната на одмор треба да започне, многумина ќе тргнат на патување долга 1.000 километри ноќе за да ги избегнат горештините, гужвите или поради некоја друга причина, пишува на веб-страницата Used Cars. Затоа, даваме совети како да возите ноќе што побезбедно и со што е можно помал напор.
1. Средете ги фаровите – добро осветлениот пат е важен од повеќе причини. Најпрво, полесно ќе забележите препрека, дупка или предмет што паднал од друго возило или животно кое трча преку патот.
Помалку ќе се напрегате и ќе ги напрегате очите, така што ќе бидете поодморени додека возите и ќе пристигнувате на крајната дестинација поодморени. Затоа, проверете ја состојбата на вашите фарови сами или во сервисен центар.
Ако лошо светат, решете го проблемот на време – можеби треба да ја замените сијалицата, а можеби решението е да ги полирате фаровите. Имено, матираните и изгребани фарови можат драстично полошо да го осветлат патот.
Исто така, многу е важно фаровите да бидат добро насочени и не заборавајте да ја прилагодите висината на светлосниот зрак со контролата во кабината пред патувањето, бидејќи автомобилот најверојатно ќе биде со товар на задниот дел. .
2. Проверете ги и сите други светла – проверете дали работат позициските светла, трепкачите, стоп светлата, светлата за рикверц, светлата во кабината…
3. Измијте го шофершајбната – чистото ветробранско стакло во голема мера го намалува отсјајот од возилата што доаѓаат од спротивната страна, затоа добро измијте го внатре и надвор. Нагласуваме дека ветробранското стакло треба да се мие и одвнатре, особено ако пушите во автомобилот.
4. Дополнете ја течноста за миење на шофершајбната – бидејќи сигурно ќе има залепени инсекти за шофершајбната, ќе ви треба многу течност за миење на шофершајбната, па дополнете ја, а не е лоша идеја да понесете резервна.
5. Проверете ги бришачите – ако бришачите се лоши, џабе сте го измиле шофершајбната. Затоа, не штедете на новите бришачи.
6. Отстранете ги инсектите од шофершајбната за време на патувањето – секогаш кога ќе застанете да одморите, проверете ја шофершајбната и отстранете ги заглавените инсекти.
7. Прилагодете го внатрешниот ретровизор за ноќно возење – префрлете го ретровизорот во темна положба за возење за да избегнете да бидете заслепени од светлата на возилата зад вас, освен ако немате ретровизор со автоматско затемнување.
8. Обидете се да дремете во текот на денот пред патувањето – ако можете да се „присилите“ да дремете во текот на денот, тоа би било одлично, иако малкумина возачи успеваат во тоа поради сите подготовки за одмор, кои може да биде доста стресно.
9. Добрата вентилација е важна – прилагодете ја вентилацијата за да внесете доволно свеж воздух во кабината, а климата исто така може да помогне, бидејќи постудениот воздух помага да останете будни. Се разбира, не треба да претерувате.
10. Исправете го грбот на седиштето – премногу „навалена“ положба на седиштето може да ви го олесни заспивањето, затоа исправете го грбот – но не над границата на положбата која ќе ве измори.
11. Правете почести паузи – бидејќи сакате да стигнете што е можно поскоро, постои природна аверзија кон паузите, бидејќи секое застанување го гледате како чисто губење време.
Сепак, паузите се исклучително важни за безбедноста, особено при ноќно возење на автопат. Застанете на безбедни места, на пр. бензински пумпи, задолжително излезете од кола, прошетајте, истегнете се, пијте вода, измијте се и сл.
12. Кафе и енергетски пијалоци – медицинските експерти се поделени по ова прашање, но ако поголеми количини кафе или енергетски пијалоци безбедно ќе ве однесат до крајната дестинација, тогаш тоа е совршено „прифатлив“ резултат.
Секако, „докторите“ често велат дека одржувањето на будност со кафе и енергетски пијалоци носи само краткорочни ефекти доколку сте навистина уморни и поспани, додека долгорочно ве прави уште поуморни, т.е. штом ќе исчезнат ефектите од кофеинот, ќе бидете уште поуморни.
Наместо тоа, се советува да застанете некаде и да дремете половина час или еден час.
На вас како возач зависи да процените што е најбезбедно – тоа е на прво место.
13. Пред да возите, не јадете тешка храна, а за самото возење подгответе храна која повремено можете да ја земате по малку – на пр. кикирики, крекери, лебници… Чоколадните плочки не се баш најдобриот избор, бидејќи можат да ви дадат ненадеен поттик на енергија поради високата содржина на шеќер, но не трае долго, бидејќи поради наглиот скок на инсулинот , вашата енергија ќе падне релативно брзо и ќе се чувствувате повеќе уморни од порано.
14. Музика – слушајте нешто што ќе ве држи будни – некоја динамична музика, аудио книга која ќе ве фокусира или подкаст. Она што сакате да го слушате подгответе го навреме и ставете го на USB или телефон, за да не морате да ги „бркате“ радио станиците во разни прилики.
15. Строго почитувајте ги ограничувањата на брзината и бидете повнимателни од вообичаено – иако има помалку возила на патот во текот на ноќта, има процент на возачи кои се уморни и ненаспани, а видот им е намален поради темнината или отсјајот од други возила. Има и такви кои мислат дека ноќе нема полиција, па сакаат да ги тестираат можностите на нивните автомобили.
16. Колку помалку светлина во кабината, толку подобро го гледате патот – намалете го осветлувањето на контролната табла и осветлувањето на сè друго што светнува. Понекогаш возачите заминуваат на пр. задно светло во кабината за да можат да ги следат децата, но и тоа светло може да биде добро одвлекување на вниманието за возачот. Или го вклучувате светлото во кабината додека јадете или пиете додека возите или барате нешто, а потоа едноставно заборавате да го исклучите…
17. Ако чувствувате сериозен излив на замор, не ризикувајте, туку застанете што е можно поскоро на безбедно место и дремнете кратко – нема друг лек, бидејќи голема количина на кофеин може привремено да „закрепне „Вие, но многу брзо ќе го изгуби својот ефект.
18. Пијте доволно течности – секогаш при рака имајте шише со вода. Избегнувајте сокови од секаков вид. Чистата вода е најдобра за одржување на жедта под контрола, а може да биде и чешма – не мора да купувате куп скапи шишиња, можете сами да ги наполните од еден единствен „балон“.
19. Доколку носите диоптриски очила, корисно е да имате леќи со антирефлективна обвивка, бидејќи тие ќе помогнат да се спречи отсјајот.
20. Понесете резервна гума – овој совет не е директно поврзан со ноќното возење, но доколку се појави проблем со гумата среде ноќ, среде „ништо“, ќе можете сами да ја менувате гумата во 03:00 часот: 00 наместо да чекате со часови за да пристигне помош, мобилни вулканизери, пребарување на најблискиот вулканизер итн.
Заклучок
Иако ова се совети за ноќно возење, не советуваме да патувате ноќе. Но, ако веќе сте решиле дека „повеќе вреди“, не заборавајте дека безбедноста е на прво место – а првата и најважна точка е вие како возач да можете безбедно да управувате со автомобилот.
Среќен пат!
Автомобили
Ford открива повеќе за новите буџетски возила

Најавата доаѓа со големи очекувања
• Ford ќе открие повеќе информации за своите претстојни евтини електрични возила на настан што ќе се одржи на 11 август во Кентаки.
• Извршниот директор Џим Фарли најави дека ова ќе биде „момент на Модел Т“ за компанијата, посочувајќи дека се работи за голема пресвртница во нивната историја.
• Изјавата доаѓа во време кога одделот за електрични возила на Ford пријавува загуба од 1,3 милијарди долари во вториот квартал од 2025 година.
Проблеми со постоечките модели
• Продажбата на нивните врвни електрични возила, F-150 Lightning и Mustang Mach-E, опаѓа.
• Пазарната клима станува сè потешка, особено под втората администрација на Трамп, која покажува помала поддршка за EV индустријата.
Тајниот EV тим на Ford
• Фарли уште во февруари 2024 година потврди дека Ford има посебен тим кој работи на развој на поевтино електрично возило.
• Тимот го води Алан Кларк, поранешен извршен директор во Tesla, а во него се вклучени и експерти од компании како Tesla, Rivian, Apple и Lucid Motors.
Планови за иднината
• Првото возило на новата нискобуџетна EV платформа ќе биде пикап од средна големина.
• Лансирањето на ова возило е планирано за 2027 година.
• Ford изјави дека платформата ќе поддржува повеќе стилови на возила, наменети и за малопродажни и за комерцијални клиенти.
• Возилата ќе понудат и „персонализирани дигитални искуства“, што укажува на фокус кон софтвер и UX.
Конкуренцијата не мирува
• Во моментов, речиси и да нема електрични возила на американскиот пазар по цена под 30.000 долари.
• Но тоа наскоро ќе се промени:
-
Tesla планира да започне со продажба на поедноставен, можеби и помал Model Y уште оваа година.
-
General Motors ќе го врати Chevrolet Bolt во продажба следната година.
-
Стартапот Slate Auto, поддржан од Џеф Безос, ќе пушти во продажба евтин електричен пикап веќе кон крајот на 2026 година.
Извор: TechCrunch
Автомобили
Mercedes G-класата собори рекорд: произведен 600.000 примерок

Легендата продолжува
Веќе 46 години, Mercedes-Benz G-класата е симбол на луксуз, моќ и трајност. Позната по својот карактеристичен „кубен“ дизајн и извонредни теренски способности, G-класата штотуку достигна нова важна пресвртница.
Произведен е 600.000-тиот примерок на G-класата
Mercedes-Benz објави дека неодамна е произведен 600.000-тиот примерок – целосно електричниот модел G580 со EQ технологија, во боја Obsidian Black metallic. Возилото беше склопено во фабриката во Грац, Австрија, каде што се произведуваат сите G модели. Овој примерок нема да биде задржан, туку ќе биде продаден на клиент.
Популарноста на G-класата расте
Иако моделите од S и E-класата се произведуваат подолго време, G-класата стана вистинска икона. Побарувачката е висока, цената екстремна, а листите на чекање се протегаат со години. Според Mercedes, ова е и најиндивидуализираниот модел во понудата – над 90% од купувачите избираат барем една опција од „Manufaktur“, а во просек се избираат по три. Побарувачката за ексклузивни бои исто така расте, со над 20.000 нијанси достапни од минатата година.
Успехот на G-класата лежи во конзистентноста
Од нејзиното деби во 1979 година, G-класата значително еволуираше, но остана верна на своите корени. Силуетата речиси и не се сменила за скоро 50 години – реткост во денешната автомобилска индустрија. И покрај тоа што денес е побрза и полуксузна, G-класата сè уште нуди вистински теренски перформанси благодарение на класичната шасија и трите диференцијални блокади.
Рекордот зборува за растот на брендот
Оваа бројка од 600.000 возила е уште позначајна ако се земе предвид дека пред само две години, компанијата го одбележа производството на 500.000 примероци со специјално ретро издание. За споредба, на Mercedes му беа потребни три години за да премине од 400.000 на 500.000 примероци, што значи дека побарувачката сериозно расте.
Заклучок
Со својата препознатлива форма, теренски карактер и сè поголема електрификација, G-класата останува еден од најпосакуваните SUV модели на светскиот пазар. Следната пресвртница – 700.000 – не изгледа толку далечна.
Извор: B92
Автомобили
Полека, но сигурно: Германците преминуваат на електрична енергија

Бројот на новорегистрирани електрични автомобили во Германија значително се зголеми во јули. Според податоците на Федералната администрација за моторни возила, повеќе од 48.600 возила биле регистрирани како електрични, што претставува раст од 58% во споредба со истиот месец лани.
Клучни податоци:
-
Уделот на електричните возила на батерии (BEV) достигна 18,4% – што значи дека речиси секој петти нов автомобил е на електричен погон.
-
Високата побарувачка започна од почетокот на 2025 година, откако падна интересот во текот на 2024 година.
-
Во периодот јануари – јули 2025, регистрирани се над 297.000 нови BEV возила, што е зголемување од 38,4% споредено со истиот период во 2024 година.
Според Здружението на меѓународни производители на моторни возила (VDIK), растот се должи на зголемената понуда во поевтиниот сегмент.
„Зголемувањето го припишуваме на значително поголемата понуда на возила во сегментот на почетно ниво,“
изјави претседателката на VDIK, Имелда Лабе (Labbé).
„Во изминатите месеци, многу брендови воведоа нови модели кои се технички зрели и, што е уште поважно, достапни за широк спектар на клиенти.“
Тесла во опаѓање на германскиот пазар
Спротивно на позитивниот тренд, американскиот производител Tesla продолжува да се соочува со пад во продажбата. Во јули 2025, Tesla продала само околу 1.100 нови возила во Германија – што е пад од над 55% во споредба со истиот месец минатата година.
Општ пазар на автомобили во Германија
Во сите сегменти и типови на погони, во Германија во јули се регистрирани вкупно 264.802 нови патнички автомобили, што е пораст од околу 11% во споредба со претходната година.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (8 август)
-
Кичево24 часа
(ВИДЕО) Во кичевското село Мидинци денеска беше осветен новиот Крст, симбол на надеж и љубовта Божја кон луѓето
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за сабота (9 август)
-
Македонија8 часа
(ФОТО) Полиција од РЦ Запад, Франгово и Лабуништа запленија огревно дрво, безправно исечени, сторителите во бегство
-
Култура1 ден
Денеска се слави Преподобната маченичка Параскева, позната меѓународот како Св.Петка
-
Хроника3 часа
Трагедија на охридско езеро, жител на Бугарија при нуркање повеќе не излегол од водите на езерото
-
Временска прогноза20 часа
Топлиот бран во Македонија ќе се задржи до следниот викенд