Автомобили
Одите на одмор? 20 совети за ноќно возење
Како да возите ноќе што е можно побезбедно и со што помал напор.
Со оглед на тоа што сезоната на одмор треба да започне, многумина ќе тргнат на патување долга 1.000 километри ноќе за да ги избегнат горештините, гужвите или поради некоја друга причина, пишува на веб-страницата Used Cars. Затоа, даваме совети како да возите ноќе што побезбедно и со што е можно помал напор.
1. Средете ги фаровите – добро осветлениот пат е важен од повеќе причини. Најпрво, полесно ќе забележите препрека, дупка или предмет што паднал од друго возило или животно кое трча преку патот.
Помалку ќе се напрегате и ќе ги напрегате очите, така што ќе бидете поодморени додека возите и ќе пристигнувате на крајната дестинација поодморени. Затоа, проверете ја состојбата на вашите фарови сами или во сервисен центар.
Ако лошо светат, решете го проблемот на време – можеби треба да ја замените сијалицата, а можеби решението е да ги полирате фаровите. Имено, матираните и изгребани фарови можат драстично полошо да го осветлат патот.
Исто така, многу е важно фаровите да бидат добро насочени и не заборавајте да ја прилагодите висината на светлосниот зрак со контролата во кабината пред патувањето, бидејќи автомобилот најверојатно ќе биде со товар на задниот дел. .
2. Проверете ги и сите други светла – проверете дали работат позициските светла, трепкачите, стоп светлата, светлата за рикверц, светлата во кабината…
3. Измијте го шофершајбната – чистото ветробранско стакло во голема мера го намалува отсјајот од возилата што доаѓаат од спротивната страна, затоа добро измијте го внатре и надвор. Нагласуваме дека ветробранското стакло треба да се мие и одвнатре, особено ако пушите во автомобилот.
4. Дополнете ја течноста за миење на шофершајбната – бидејќи сигурно ќе има залепени инсекти за шофершајбната, ќе ви треба многу течност за миење на шофершајбната, па дополнете ја, а не е лоша идеја да понесете резервна.
5. Проверете ги бришачите – ако бришачите се лоши, џабе сте го измиле шофершајбната. Затоа, не штедете на новите бришачи.
6. Отстранете ги инсектите од шофершајбната за време на патувањето – секогаш кога ќе застанете да одморите, проверете ја шофершајбната и отстранете ги заглавените инсекти.
7. Прилагодете го внатрешниот ретровизор за ноќно возење – префрлете го ретровизорот во темна положба за возење за да избегнете да бидете заслепени од светлата на возилата зад вас, освен ако немате ретровизор со автоматско затемнување.
8. Обидете се да дремете во текот на денот пред патувањето – ако можете да се „присилите“ да дремете во текот на денот, тоа би било одлично, иако малкумина возачи успеваат во тоа поради сите подготовки за одмор, кои може да биде доста стресно.
9. Добрата вентилација е важна – прилагодете ја вентилацијата за да внесете доволно свеж воздух во кабината, а климата исто така може да помогне, бидејќи постудениот воздух помага да останете будни. Се разбира, не треба да претерувате.
10. Исправете го грбот на седиштето – премногу „навалена“ положба на седиштето може да ви го олесни заспивањето, затоа исправете го грбот – но не над границата на положбата која ќе ве измори.
11. Правете почести паузи – бидејќи сакате да стигнете што е можно поскоро, постои природна аверзија кон паузите, бидејќи секое застанување го гледате како чисто губење време.
Сепак, паузите се исклучително важни за безбедноста, особено при ноќно возење на автопат. Застанете на безбедни места, на пр. бензински пумпи, задолжително излезете од кола, прошетајте, истегнете се, пијте вода, измијте се и сл.
12. Кафе и енергетски пијалоци – медицинските експерти се поделени по ова прашање, но ако поголеми количини кафе или енергетски пијалоци безбедно ќе ве однесат до крајната дестинација, тогаш тоа е совршено „прифатлив“ резултат.
Секако, „докторите“ често велат дека одржувањето на будност со кафе и енергетски пијалоци носи само краткорочни ефекти доколку сте навистина уморни и поспани, додека долгорочно ве прави уште поуморни, т.е. штом ќе исчезнат ефектите од кофеинот, ќе бидете уште поуморни.
Наместо тоа, се советува да застанете некаде и да дремете половина час или еден час.
На вас како возач зависи да процените што е најбезбедно – тоа е на прво место.
13. Пред да возите, не јадете тешка храна, а за самото возење подгответе храна која повремено можете да ја земате по малку – на пр. кикирики, крекери, лебници… Чоколадните плочки не се баш најдобриот избор, бидејќи можат да ви дадат ненадеен поттик на енергија поради високата содржина на шеќер, но не трае долго, бидејќи поради наглиот скок на инсулинот , вашата енергија ќе падне релативно брзо и ќе се чувствувате повеќе уморни од порано.
14. Музика – слушајте нешто што ќе ве држи будни – некоја динамична музика, аудио книга која ќе ве фокусира или подкаст. Она што сакате да го слушате подгответе го навреме и ставете го на USB или телефон, за да не морате да ги „бркате“ радио станиците во разни прилики.
15. Строго почитувајте ги ограничувањата на брзината и бидете повнимателни од вообичаено – иако има помалку возила на патот во текот на ноќта, има процент на возачи кои се уморни и ненаспани, а видот им е намален поради темнината или отсјајот од други возила. Има и такви кои мислат дека ноќе нема полиција, па сакаат да ги тестираат можностите на нивните автомобили.
16. Колку помалку светлина во кабината, толку подобро го гледате патот – намалете го осветлувањето на контролната табла и осветлувањето на сè друго што светнува. Понекогаш возачите заминуваат на пр. задно светло во кабината за да можат да ги следат децата, но и тоа светло може да биде добро одвлекување на вниманието за возачот. Или го вклучувате светлото во кабината додека јадете или пиете додека возите или барате нешто, а потоа едноставно заборавате да го исклучите…
17. Ако чувствувате сериозен излив на замор, не ризикувајте, туку застанете што е можно поскоро на безбедно место и дремнете кратко – нема друг лек, бидејќи голема количина на кофеин може привремено да „закрепне „Вие, но многу брзо ќе го изгуби својот ефект.
18. Пијте доволно течности – секогаш при рака имајте шише со вода. Избегнувајте сокови од секаков вид. Чистата вода е најдобра за одржување на жедта под контрола, а може да биде и чешма – не мора да купувате куп скапи шишиња, можете сами да ги наполните од еден единствен „балон“.
19. Доколку носите диоптриски очила, корисно е да имате леќи со антирефлективна обвивка, бидејќи тие ќе помогнат да се спречи отсјајот.
20. Понесете резервна гума – овој совет не е директно поврзан со ноќното возење, но доколку се појави проблем со гумата среде ноќ, среде „ништо“, ќе можете сами да ја менувате гумата во 03:00 часот: 00 наместо да чекате со часови за да пристигне помош, мобилни вулканизери, пребарување на најблискиот вулканизер итн.
Заклучок
Иако ова се совети за ноќно возење, не советуваме да патувате ноќе. Но, ако веќе сте решиле дека „повеќе вреди“, не заборавајте дека безбедноста е на прво место – а првата и најважна точка е вие како возач да можете безбедно да управувате со автомобилот.
Среќен пат!
Автомобили
(ВИДЕО) „Tuning Car Show“ во Прилеп доби нова димензија со видеата на тимот од „Autodonia“
Традиционалниот „Tuning Car Show“ во Прилеп дефинитивно е еден од најпрестижните манифестации за сите љубители на автомобилизмот. На 11-ти октомври традиционално се одржа и овогоднинешното издание под покровителство на Општина Прилеп и останатите спонзори.
Вообичаено забележителни се многу видеографи, доста компании кои овој настан знаат и умеат да го пренесат, но токму нас, впечатлив пренос на овој настан ни остави „Autodonia“. Неуморните дечки на чело со Nenad Kaevik. Дечкото е специјализиран за изработка на визуелно импресивни и високо функционални дигитални решенија. Вистински љубеник на автомобилизмот кој успева на секој битен настан да биде прв.
Во оваа прилика од нашиот медиум упатуваме честитка за успешна работа, а вие не чекате уште веднаш посетете го неговиот бизнис инстаграм профил ТУКА – верувајте има што да видите, за повеќе информации за неговата работа и портфолио погледнете ТУКА
Промо видео од „Tuning Car Show“ – Прилеп:
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј
По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври
Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
-
Кичево12 часаУтре во НУЦК „Кочо Рацин“ – Кичево, се организира „Хуманитарен концерт“ на здружение на родители на деца со пречки во развој, да бидеме хумани!
-
Хороскоп2 денаХороскоп за четврток (23 октомври)
-
Хороскоп24 часаХороскоп за петок (24 октомври)
-
Временска прогноза1 денПериодот пред нас со нови врнежи деновиве и силен ветер до 70 км/час
-
Македонија2 денаДенеска е 23-ти октомври, ден на Македонската Револуционерна Организација
-
Македонија13 часаВо недела наутро започнува зимското сметање на време, со тоа што стрелките се враќаат еден час поназад
-
Македонија12 часаАМСМ: Поради излетано тешко товарно возило, патот Скопје-Куманово кај Хиподром (обиколница) е во прекин
-
Македонија54 минутиВисоки претставници на МВР денес беа во работна посета на ГП Блато и ОВР Дебар











