Свет
ОН: Човештвото влегува во спирала на самоуништување
Човештвото страда од „нарушена перцепција на ризик“, што нè охрабрува да се вклучиме во активности и однесувања што предизвикуваат климатски промени и се поголем број катастрофи ширум светот, предупредија во вторникот ОН.
Во новиот извештај, Канцеларијата на ОН за намалување на ризиците од катастрофи (UNDRR) откри дека во последните две децении на глобално ниво има меѓу 350 и 500 катастрофи од средни и големи размери секоја година. Тоа е пет пати повеќе од просекот од претходните три децении, се вели во извештајот.
Со оглед на климатските промени, се очекува уште почесто да се случуваат катастрофални настани предизвикани од суша, екстремни температури и разорни поплави.
Извештајот проценува дека до 2030 година годишно ќе доживуваме 560 катастрофи ширум светот или во просек 1,5 катастрофи секој ден. УНДРР рече дека остриот пораст на глобалните катастрофи може да се припише на „нарушената перцепција на ризикот заснована на оптимизам, потценување и непобедливост“.
Ова, велат тие, доведе до политички, финансиски и развојни одлуки кои ја зголемија ранливоста и ги ставија луѓето во опасност.
Игнорирањето на огромните ризици со кои се соочуваме „го става човештвото во спирала на самоуништување“, предупреди во изјавата заменик-генералниот секретар на ОН, Амина Мохамед. „Класнувањето на алармот со кажување на вистината не само што е неопходно, туку и клучно“, додаде шефицата на УНДРР, Мами Мизутори. „Науката е јасна. Поевтино е да се преземе акција пред катастрофата да уништи, отколку да чекате да се случи уништувањето и да реагирате откако ќе се случи“, изјави таа за Фондацијата Томсон Ројтерс.
Меѓувладиниот панел на ОН за климатски промени оваа година предупреди дека ефектите од климатските промени, од горештини до суши и поплави, ќе станат почести и поинтензивни и ќе ја оштетат природата, луѓето и областите во кои живеат.
Чекај сега, плати подоцна
Игнорирањето на ризикот има висока цена. Катастрофите ширум светот чинат приближно 160 милијарди евра годишно во текот на изминатата деценија, се вели во извештајот. Но, најголемиот дел паѓа на земјите со пониски приходи, кои годишно губат во просек по еден процент од својот национален БДП поради катастрофи, во споредба со само 0,1 до 0,2 отсто во побогатите земји.
Најтешко погодени се азиско-пацифичките земји, кои губат 1,6 отсто од БДП годишно, се вели во извештајот пред глобалниот форум за катастрофи на индонезискиот остров Бали во мај.
На пример, на Филипините, милиони луѓе сè уште се опоравуваат од тајфунот Раи што ги опустоши во декември. Убија повеќе од 300 луѓе, раселени стотици илјади луѓе, а штетата беше проценета на приближно 500 милиони долари.
Како што расте бројот на катастрофи, така ќе растат и трошоците.
Во извештајот се проценува дека уште 37,6 милиони луѓе ќе живеат во екстремна сиромаштија до 2030 година поради влијанието на климатските промени и катастрофи.
Во меѓувреме, повеќето штети поврзани со катастрофи не се покриени од осигурителите. „Катастрофите може да се спречат, но само ако земјите инвестираат време и ресурси за да ги разберат и намалат нивните ризици“, се вели во соопштението на Мизутори.
Таа предупреди дека „со намерно игнорирање на ризикот и неуспех да го интегрира во одлучувањето, светот всушност го финансира сопственото уништување“.
/n1info.com/
Свет
Јапонската ракета „Каирос“ откажа неколку минути по полетувањето
Јапонската компанија Space One ја истражува причината за неуспехот на ракетата Kairos, која абортираше по десет минути поради нејзиниот автономен систем за самоуништување.
Јапонската „Спејс 1“ го прекина летот на својата ракета „Каирос“ набргу по полетувањето во средата, што го означи вториот неуспешен обид за девет месеци да стане првата јапонска приватна компанија што испрати сателит во вселената.
Тоа е најновото во низата неуспеси во развојот на ракетите на Јапонија, бидејќи владата се обидува да ја зајакне домашната вселенска индустрија со цел од 30 лансирање ракети годишно до почетокот на 2030-тите. Властите се посветени да ја претворат Јапонија во центар на азискиот вселенски сообраќај.
Вториот лет на Каирос, кој траеше само десет минути, беше прекинат затоа што „да се оствари неговата мисија би било тешко“, рече Space One во е-пошта до новинарите. „Несоодветните поставки за летот го активираа автономниот систем за самоуништување на ракетата, иако не беа пронајдени никакви хардверски проблеми“, рече Space One. Компанијата најави истрага.
Сликите во живо од локалната власт на префектурата Вакајама покажаа дека 18-метарската ракета со цврсто гориво полетала од вселенското пристаниште Кии во западна Јапонија во 11 часот по локално време, но ја губи стабилноста на својата траекторија додека се искачувала.
Ракетата, која се упати во орбитата на надморска височина од околу 500 километри над површината на Земјата, носеше пет мали сателити, вклучително и еден од Тајванската вселенска агенција.
Space One со седиште во Токио е основана во 2018 година од Canon Electronics, воздухопловната поделба на IHI Corporation, градежната компанија Shimizu и банката поддржана од државата, со цел до 2029 година да лансира 20 мали ракети годишно за да се задоволи зголемената побарувачка за лансирање сателити. .
На својот прв лет во март, Каирос, кој носеше јапонски владин сателит, експлодираше пет секунди по лансирањето.
Други неодамнешни јапонски проекти за ракети исто така се соочија со неуспеси.
Јапонската агенција за истражување на вселената (JAXA) го одложи дебитантскиот лет на новата ракета со цврсто гориво Epsilon S, откако нејзиниот тест минатиот месец по втор пат не успеа.
Поголемата ракета H3 на JAXA на течно гориво, исто така, не успеа при нејзиното инаугуративно лансирање во март 2023 година, но нејзините следни три летови оваа година сепак беа успешни.
Во 2019 година, Interstellar Technologies стана првата јапонска компанија која испрати ракета во вселената без товар, но нејзиниот орбитален фрлач Zero сè уште е во развој, пренесува balkans.aljazeera.net
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за четврток (19 декември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (18 декември)
-
Кичево2 дена
Соопштение од кичевската црква Св.Петар и Павле по повод благословување и осветување на славските колачи за големиот ден Св.Николај Мирликијски
-
Кичево22 часа
Дедо Мраз пристигна во Кичево, на голема радост на најмилите
-
Временска прогноза2 дена
Еве какво време не очекува викендот пред нас
-
Автомобили2 дена
По нивното автомобилско стратешко партнерство, дали производителите на автомобили „Honda“ и „Nissan“ ќе се спојат?
-
Култура20 часа
Пред нас е големиот празник Св.Никола, светоцот заштитник на децата, сиромашните и работниците, за многу години најчестата слава во македонските домови!
-
Социјални мрежи2 дена
Апликацијата „ТикТок“ за социјалните медиуми се соочува со проблеми, дали и предочи потенцијална забрана во САД?