Свет
ОН: Човештвото влегува во спирала на самоуништување
Човештвото страда од „нарушена перцепција на ризик“, што нè охрабрува да се вклучиме во активности и однесувања што предизвикуваат климатски промени и се поголем број катастрофи ширум светот, предупредија во вторникот ОН.
Во новиот извештај, Канцеларијата на ОН за намалување на ризиците од катастрофи (UNDRR) откри дека во последните две децении на глобално ниво има меѓу 350 и 500 катастрофи од средни и големи размери секоја година. Тоа е пет пати повеќе од просекот од претходните три децении, се вели во извештајот.
Со оглед на климатските промени, се очекува уште почесто да се случуваат катастрофални настани предизвикани од суша, екстремни температури и разорни поплави.
Извештајот проценува дека до 2030 година годишно ќе доживуваме 560 катастрофи ширум светот или во просек 1,5 катастрофи секој ден. УНДРР рече дека остриот пораст на глобалните катастрофи може да се припише на „нарушената перцепција на ризикот заснована на оптимизам, потценување и непобедливост“.
Ова, велат тие, доведе до политички, финансиски и развојни одлуки кои ја зголемија ранливоста и ги ставија луѓето во опасност.
Игнорирањето на огромните ризици со кои се соочуваме „го става човештвото во спирала на самоуништување“, предупреди во изјавата заменик-генералниот секретар на ОН, Амина Мохамед. „Класнувањето на алармот со кажување на вистината не само што е неопходно, туку и клучно“, додаде шефицата на УНДРР, Мами Мизутори. „Науката е јасна. Поевтино е да се преземе акција пред катастрофата да уништи, отколку да чекате да се случи уништувањето и да реагирате откако ќе се случи“, изјави таа за Фондацијата Томсон Ројтерс.
Меѓувладиниот панел на ОН за климатски промени оваа година предупреди дека ефектите од климатските промени, од горештини до суши и поплави, ќе станат почести и поинтензивни и ќе ја оштетат природата, луѓето и областите во кои живеат.
Чекај сега, плати подоцна
Игнорирањето на ризикот има висока цена. Катастрофите ширум светот чинат приближно 160 милијарди евра годишно во текот на изминатата деценија, се вели во извештајот. Но, најголемиот дел паѓа на земјите со пониски приходи, кои годишно губат во просек по еден процент од својот национален БДП поради катастрофи, во споредба со само 0,1 до 0,2 отсто во побогатите земји.
Најтешко погодени се азиско-пацифичките земји, кои губат 1,6 отсто од БДП годишно, се вели во извештајот пред глобалниот форум за катастрофи на индонезискиот остров Бали во мај.
На пример, на Филипините, милиони луѓе сè уште се опоравуваат од тајфунот Раи што ги опустоши во декември. Убија повеќе од 300 луѓе, раселени стотици илјади луѓе, а штетата беше проценета на приближно 500 милиони долари.
Како што расте бројот на катастрофи, така ќе растат и трошоците.
Во извештајот се проценува дека уште 37,6 милиони луѓе ќе живеат во екстремна сиромаштија до 2030 година поради влијанието на климатските промени и катастрофи.
Во меѓувреме, повеќето штети поврзани со катастрофи не се покриени од осигурителите. „Катастрофите може да се спречат, но само ако земјите инвестираат време и ресурси за да ги разберат и намалат нивните ризици“, се вели во соопштението на Мизутори.
Таа предупреди дека „со намерно игнорирање на ризикот и неуспех да го интегрира во одлучувањето, светот всушност го финансира сопственото уништување“.
/n1info.com/
Свет
(ВИДЕО) Среќна Нова 2025 година од Сиднеј, Австралија
Новата 2025 година беше дочекана и во Сиднеј, со прекрасен огномет кој секоја година во живо го следат се повеќе луѓе.
Од пристанишниот мост беше поставен огномет, а спектаклот на небото во живо го следеа повеќе од милион луѓе.
Happy New Year 2025 from Sydney, Australiapic.twitter.com/IYLD7RZDmU
— Massimo (@Rainmaker1973) December 31, 2024
На приемот настапи британскиот пејач Роби Вилијамс, а музика ќе се користи и во Австралија за да им се оддаде почит на домородните племиња од таа земја.
Тие прво ја дочекаа Новата година на малиот остров Лајн, кој припаѓа на островската држава Кирибати во централниот дел на Тихиот Океан.
Последните населени места за добредојде на 2025 година ќе бидат островите Ниуе и Американска Самоа, лоцирани југозападно од Кирибати во јужниот дел на Пацификот.
Свет
Јапонската ракета „Каирос“ откажа неколку минути по полетувањето
Јапонската компанија Space One ја истражува причината за неуспехот на ракетата Kairos, која абортираше по десет минути поради нејзиниот автономен систем за самоуништување.
Јапонската „Спејс 1“ го прекина летот на својата ракета „Каирос“ набргу по полетувањето во средата, што го означи вториот неуспешен обид за девет месеци да стане првата јапонска приватна компанија што испрати сателит во вселената.
Тоа е најновото во низата неуспеси во развојот на ракетите на Јапонија, бидејќи владата се обидува да ја зајакне домашната вселенска индустрија со цел од 30 лансирање ракети годишно до почетокот на 2030-тите. Властите се посветени да ја претворат Јапонија во центар на азискиот вселенски сообраќај.
Вториот лет на Каирос, кој траеше само десет минути, беше прекинат затоа што „да се оствари неговата мисија би било тешко“, рече Space One во е-пошта до новинарите. „Несоодветните поставки за летот го активираа автономниот систем за самоуништување на ракетата, иако не беа пронајдени никакви хардверски проблеми“, рече Space One. Компанијата најави истрага.
Сликите во живо од локалната власт на префектурата Вакајама покажаа дека 18-метарската ракета со цврсто гориво полетала од вселенското пристаниште Кии во западна Јапонија во 11 часот по локално време, но ја губи стабилноста на својата траекторија додека се искачувала.
Ракетата, која се упати во орбитата на надморска височина од околу 500 километри над површината на Земјата, носеше пет мали сателити, вклучително и еден од Тајванската вселенска агенција.
Space One со седиште во Токио е основана во 2018 година од Canon Electronics, воздухопловната поделба на IHI Corporation, градежната компанија Shimizu и банката поддржана од државата, со цел до 2029 година да лансира 20 мали ракети годишно за да се задоволи зголемената побарувачка за лансирање сателити. .
На својот прв лет во март, Каирос, кој носеше јапонски владин сателит, експлодираше пет секунди по лансирањето.
Други неодамнешни јапонски проекти за ракети исто така се соочија со неуспеси.
Јапонската агенција за истражување на вселената (JAXA) го одложи дебитантскиот лет на новата ракета со цврсто гориво Epsilon S, откако нејзиниот тест минатиот месец по втор пат не успеа.
Поголемата ракета H3 на JAXA на течно гориво, исто така, не успеа при нејзиното инаугуративно лансирање во март 2023 година, но нејзините следни три летови оваа година сепак беа успешни.
Во 2019 година, Interstellar Technologies стана првата јапонска компанија која испрати ракета во вселената без товар, но нејзиниот орбитален фрлач Zero сè уште е во развој, пренесува balkans.aljazeera.net
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
-
Кичево2 дена
Најсреќните пронаоѓачи до сега од Кичево, кои го извадија светиот Крст за „Водици“ од осветените води
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (18 јануари)
-
Кичево2 дена
Известување до сите водичарски кумови од Кичево и кичевско
-
Кичево19 часа
Во Кичево до сега 36 верници пријавени, кои ќе се обидат да го пронајдат Чесниот Крст за утрешниот празник Богојавлениe
-
Македонија1 ден
Посебно внимание во сообраќајот поради појава на голомразица „подледена површина“ на асфалтот
-
Култура23 часа
Денес е „Водопост“ или „Водокрст“ денот пред „Богојавление“, овие работи треба да ги знаеме
-
Македонија1 час
Охриѓани со јавна поддршка преку транспаренти, Епископот Партениј да биде поставен за Митрополит на Дебарско-кичевската епархија
-
Хороскоп11 часа
Празничен Хороскоп за недела (19 јануари)