Автомобили
Останува ли Германија без познатата авто-индустрија? За десет години речиси 2 милиони возила се помалку произведени..

Пазарот на автомобили минува низ тектонски промени. Ова станува јасно кога се гледа производството на возила, како што може да се види од податоците од индустриската информативна служба Marklines.
Handelsblatt ги толкуваше и испрати јасно предупредување до Германија. Во 2012 година во Германија се произведени 5,6 милиони патнички автомобили и комбиња, а во 2022 година само 3,6 милиони.
Фактот дека корпорациите како VW, Mercedes и BMW сепак оствариле рекордни профити (вкупно 49,2 милијарди евра) се припишува на експанзијата на странското производство.
Водачите на индустријата колективно произведоа повеќе од десет милиони возила надвор од Германија во 2022 година. Високите цени на енергијата, трошоците за работна сила и даноците гарантираат дека овој тренд веројатно ќе продолжи и ќе се интензивира во иднина.
На ова треба да се додаде и зголемената важност на електричните автомобили. VW произведува во Шпанија, Mercedes во Кина и Полска.
CAR Center Automotive Research пресмета дека цената на еден час работа, вклучувајќи ги дополнителните трошоци за работна сила, изнесува 59 евра во германската автомобилска индустрија, а 28 евра во Шпанија. Во Унгарија и Полска само 13.
Здружението на германската автомобилска индустрија (ВДА) смета дека итно е потребна офанзива за Германија како индустриска локација. Во спротивно, Германија се заканува да се лизне во безначајност на глобално ниво.
Ова веќе се случи во делот на малите автомобили, поради високите трошоци. Во Германија од 2022 година повеќе нема да се произведуваат мали и микро автомобили.
Во делот на малите автомобили и големите комбиња е забележан пад од речиси 90 отсто од 2012 година. Благодарение на подобреното снабдување со чипови, производството на возила треба повторно да се зголеми оваа година.
Меѓутоа, во Германија нема да има враќање на бројките од последната деценија. Здруженијата на работниците во индустријата се особено загрижени.
Електричните автомобили бараат значително помалку делови. Ќелиите на батериите доаѓаат во голем број од Азија. Како резултат на тоа, работните места се изложени на ризик, особено кај добавувачите во автомобилската индустрија.
Во Германија, BMW и Mercedes се фокусираа на производство на луксузни автомобили како што се серијата 7 и S-класата. Повеќето од другите доаѓаат од странство.
Многу добавувачи во автомобилската индустрија немаат можност да се преселат на други локации (надвор од Германија) и со тоа да ги загубат клучните работни места и работни места.
Извор: vesti-online.com
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт1 ден
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт1 ден
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (14 септември)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин1 ден
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин1 ден
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Македонија8 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза11 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно