Автомобили
На аукција ќе оди и репликата Nissan Skyline GT-R на Paul Walker во легендарниот „Fast & Furious“ од 2009 година

Реплика на Nissan Skyline GT-R (R34) управувана од американскиот актер Пол Вокер во филмот „Fast & Furious“ од 2009 година ќе биде понудена на продажба преку аукција. Автомобилот поседува боја во легендарното Bayside Blue, а Вокер лично го избрал за четвртиот дел од популарната франшиза. Обожавателите ќе се сеќаваат дека овој автомобил се проби низ густ сообраќај на улиците на Лос Анџелес додека се бореше против BMW M5 (E39) и Nissan Silvia за време на нелегална улична трка.
Познато е дека Вокер бил голем обожавател на споменатиот модел, па одиграл голема улога во развојот и модификацијата на овој автомобил, дури и до најситни детали. JDM „лекот“ беше увезен од Јапонија, а компанијата Kaizo Industries го подготви моторот RB26DETT.
Запуштениот автомобил го доби потребното внимание и повторно блесна во полн сјај. Според Кликс, Вокер обрнал внимание на деталите и одбил да користи какви било налепници за да одржи „чист изглед“.
Дизајнот е суптилно подобрен со браникот Nismo Version II и страничните здолништа, како и хаубата East Bear и 19-инчните тркала Volk Racing RE30.
Skyline доби неколку надградби на перформансите, добивајќи интеркулер Turbonetics поставен напред, издувен систем Nismo NE-1, сопствен ролна кафез и титаниумски ARC потпори. Моќноста на моторот е зголемена на 500 КС.
Автомобилот доби Nismo пружини и Retora сопирачки со шест клипни предни и четири клипни задни клешти, додека стандардниот волан беше заменет со спортски Momo волан покриен со Alcantara. Задните седишта беа отстранети за да се намали тежината. Напред има две OMP тркачки седишта со безбедносни појаси со пет точки. Сепак, внатрешноста не е целосно спартанска бидејќи содржи звучен систем на Sony, head-up дисплеј и единица MFD Xenarc Display програмирана да работи со единицата ECU.
Позицијата на возачкото седиште е фиксирана и одредена според упатствата на Вокер и не е променета од снимањето.
Подоцна, автомобилот бил „мета“ на американските цариници кои го конфискувале поради фактот што всушност никогаш не бил официјално продаден во САД. Во 2012 година е вратен, а потоа транспортиран во Германија.
Историјата на автомобилот е непозната од времето кога беше во Јапонија. Сепак, моментално е во одлична состојба.
Аукцијата ќе се одржи помеѓу 28 април и 5 мај во Брисел, Белгија.
Извор: Klix.ba
Автомобили
„Dacia Sandero“ е официјално најпродаваниот автомобил во Европа минатата година според „Јато Dynamics“

Dacia Sandero беше најпродаваниот автомобил во Европа минатата година, според податоците објавени од индустрискиот аналитичар Jato Dynamics. Во Европа (вклучувајќи ја Велика Британија), минатата година беа регистрирани вкупно 268.101 Sanderos, надминувајќи го второпласираниот Renault Clio за повеќе од 50.000 примероци. На третото место заврши Volkswagen Golf со 215.715 продадени автомобили.
Продажбата на Tesla Model Y падна за 17% на 209.214. Сепак, сепак беше доволно да си го обезбеди местото како најпопуларен електричен автомобил во Европа.
SUV-ите останаа најпопуларниот тип на автомобили во Европа минатата година, со рекордни 54% од вкупната продажба (околу 6,92 милиони автомобили), што е за 4% повеќе во споредба со 2023 година. Од 50-те најпродавани модели, 27 беа SUV.
Продажбата на супермини се зголеми за 1,3% до 2,0 милиони (или 15,5% од пазарот), додека традиционалниот сегмент Ц (хечбек) и сегментот Д (салони) паднаа за 1,3% и 3,3%, соодветно.
Пазарниот удел на електричните возила се намали од 15,7% во 2023 година на 15,4% минатата година, додека уделот на бензинските модели се зголеми од 47,9% на 48,4%.
Јато Динамикс го препиша падот на ЕВ со повлекувањето на стимулациите, како и нивната висока просечна цена. Продажбата на електрични возила се очекува да се зголеми во 2025 година, бидејќи на пазарот доаѓаат нови, попристапни модели (како што се Renault 5 и Fiat Grande Panda).
Продолжен пад на уделот на дизел автомобили продолжи, паѓајќи за 1,7% на годишно ниво, на 14,3%. Во меѓувреме, plug-in хибридите паднаа од 7,7% од пазарот на 7,3%, а хибридите се зголемија од 9,9% на 11,8% од пазарот.
Извор: Jato.com / Autoblog.rs
Автомобили
Volkswagen ќе мора да опстои до 2026 година без нови електрични модели

Во следниот период, Volkswagen е принуден да ја продава постојната EV технологија на нови клиенти, што претставува голем предизвик.
Поминаа повеќе од четири години откако Volkswagen ги лансираше целосно електричните модели ID.3 и ID.4. При нивното пристигнување, многумина веруваа дека овие два модели би можеле сериозно да ѝ конкурираат на Tesla.
Сепак, ситуацијата не се разви како што се очекуваше. Во 2025 година Volkswagen се соочува со уште една тешка година за своите електрични возила.
Без нови електрични модели до 2026 година
Слично како и во 2024 година, Volkswagen нема да претстави нови електрични модели во 2025 година. Последниот дополнителен модел во нивната електрична линија беше ID.7, кој дебитираше во третиот квартал од 2023 година.
Следниот голем чекор за Volkswagen ќе биде ID.2, долгоочекуван модел кој се очекува да се појави на одредени пазари дури во 2026 година. Овој модел, со планирана цена под 25.000 евра, ќе нуди простор сличен на Golf, но со компактни димензии како Polo.
„Во следната година, VW е принуден да продава стара технологија на нови клиенти,“ изјави германскиот автомобилски аналитичар Матијас Шмит за Bloomberg.
Проблеми на клучните пазари
Volkswagen веќе се соочува со значителни предизвици на пазарите во САД, Европа и Кина:
- Во Европа, кратењето на субвенциите, особено во Германија, ја намали побарувачката.
- Во Кина, еден од најважните пазари за долгорочната стратегија на VW, компанијата губи терен од локалните ривали, кои нудат поевтини и иновативни електрични возила.
Дури и луксузните модели како Audi Q8 e-tron и Porsche Taycan не успеваат да постигнат значителен успех на пазарот, каде доминираат попристапни електрични автомобили од кинески брендови.
Нова стратегија за Кина
Клучен дел од планот на Volkswagen за освојување на кинескиот пазар е новото партнерство со Xpeng.
Двете компании работат на заедничка електрична и електронска (E&E) платформа, која ќе биде основа за сите електрични возила произведени од VW во Кина.
Првите модели од ова партнерство ќе бидат лансирани во 2026 година и ќе вклучуваат два модели од средната класа, од кои едниот ќе биде SUV.
Volkswagen има за цел да ја зголеми годишната продажба во Кина од 2,93 милиони возила во 2023 година на 4 милиони до 2030 година.
Изјава од Volkswagen
„Воведувањето на нови модели е едно решение, но подеднакво е важно да се задржи нашата широка палета,“ изјави портпаролот на VW, Стефан Фосвинкел.
„Во последните години вложивме многу труд и развивме навистина добри модели со високо ниво на квалитет и напреден софтвер.“
Извор: B92
Автомобили
Ова се користените автомобили што треба да ги избегнувате

Со влегување во новата календарска година, многу возачи размислуваат за промена на автомобилот. Купувањето користено возило обично предизвикува мешавина од возбуда и стрес.
Technischer Überwachungsverein (TÜV) е германска организација која врши технички прегледи и издава сертификати за производи и услуги во различни индустрии, вклучувајќи ја и автомобилската индустрија. Нивните извештаи се значаен извор на информации за возачите, механичарите и потенцијалните купувачи на половни автомобили.
Бидејќи многу половни автомобили се увезуваат во регионот од Германија, овие извештаи можат да бидат корисни и за нашите купувачи.
Клучни податоци од извештајот TÜV за 2025 година:
- 20,6% од автомобилите во германските технички станици не добиле позитивна оцена поради значителни или опасни дефекти.
- 11,5% од возилата покажале помали дефекти, што е зголемување од 0,3% во однос на претходната година.
Во извештајот се анализирани податоци од 10,2 милиони технички прегледи на 228 модели, поделени по возрасни категории.
Најподложни на дефекти според староста:
2-3 години:
- Tesla Model 3 – 14,2%
- Ford Mondeo – 13,2%
- Škoda Scala – 11,8%
4-5 години:
- Tesla Model 3 – 19,5%
- Volkswagen Sharan – 17,7%
- BMW Серија 5/Серија 6 – 17,7%
6-7 години:
- Dacia Dokker – 26,5%
- Dacia Duster – 24,3%
- BMW Серија 5/Серија 6 – 23,6%
8-9 години:
- Dacia Dokker – 30,9%
- Dacia Duster – 29,7%
- Dacia Sandero – 28,6%
10-11 години:
- Dacia Logan – 39,6%
- Dacia Duster – 34,1%
- Renault Twingo – 33%
Стареењето на автомобилите во Германија
Просечната старост на автомобилите во Германија моментално изнесува 10,3 години, што е значително зголемување во споредба со 2011 година, кога просекот бил 8,3 години. Во моментов, околу половина од сите регистрирани автомобили се стари десет години или повеќе.
Извор: B92
-
Кичево1 ден
(ВИДЕО) Вечерва салата во НУЦК „Кочо Рацин“ беше претесна да ги собере сите кичевчани кои максимално дадоа своја поддршка за лекување на Дејан Огненоски
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (9 февруари)
-
Здравје и убавина21 час
Ова е еден од најздравите чаеви, го нормализира холестеролот, шеќерот во крвта и го обновува црниот дроб
-
Хороскоп5 часа
Хороскоп за понеделник (10 февруари)
-
Здравје и убавина14 часа
Зошто не треба да го задржувате кивањето во себе, како грда навика
-
Мобилни уреди2 дена
Имате iPhone? Овој вирус се појави прв пат во историјата на мобилниот уред и неговиот оперативен систем „iOS“
-
Скопје2 дена
Дури 570 санкции во главниот град, 150 од нив биле за возење со брзина поголема од дозволената
-
Спорт2 дена
УЕФА претставници со високи очекувања и оценка за судиската организација при ФФМ, визиите и методите за имплементација на „ВАР“ беа презентирани од претседателот Омерагиќ