Автомобили
Паѓаат рекорди: Огромен скок на продажбата на електрични автомобили
Автомобилската индустрија минува низ револуционерни моменти и значително ќе влијае на глобалниот пазар доколку се оствари очекуваната проценка дека една петтина од продадените автомобили во 2023 година ќе бидат електрични.
Тоа особено ќе има последици на пазарот на различни ресурси, но пред се нафта. До 2030 година се очекува помалку да се користат пет милиони барели нафта дневно. Оваа година би можела да биде рекордна за побарувачка на електрични автомобили, со проценет скок од 35 отсто во споредба со минатата година.
Според извештаите на Меѓународната агенција за енергетика, во 2022 година во светот се продадени десет милиони електрични автомобили, а споменатиот скок од 35 проценти подразбира продадени 14 милиони електрични автомобили во 2023 година, односно четири милиони повеќе од овие возила на патиштата. Во рок од две години нивниот удел скокна за десет отсто на светскиот пазар, а се очекува овој процент да се зголемува од година во година.
Директорот на оваа агенција изјави дека автомобилите се секако почетна фаза во електрификацијата на возилата, но дека тоа го чекаат и други транспортни средства. Земјите во кои на пазарот се продаваат се повеќе електрични возила во однос на возилата со внатрешно согорување секако се оние со развиени економии како земјите од ЕУ, САД, но пред се Кина, каде што се наоѓаат дури половина од продадените електрични возила.
Се очекува до 2030 година во споменатите земји 60 отсто од автомобилите на улиците да бидат електрични, а тој процес особено ќе ги забрза различните јавни политики, програми, субвенции и други мерки за кои одлучуваат се поголем број земји. .
Како што пишува енергетскиот портал, најавените проекти со сегашната динамика на производство на батерии можат да ги исполнат поставените цели за 2030 година, а Кина се уште доминира во производството на батерии и секоја година го зголемува својот процент од извозот на електрични автомобили на светскиот пазар – третина од автомобилите минатата година се продадени со потекло од оваа земја.
Што се однесува до помалку развиените земји, продажбата на електрични автомобили се зголеми за повеќе од три пати во Индија и Индонезија минатата година. Специфично за овие економии е тоа што транспортните средства на две или три тркала кои се електрични се многу поприсутни, а тоа можеме да го забележиме и во Македонија.
Автомобили
Најпродаваниот нов автомобил во Европа станува електричен
Потврда од врвот на компанијата потврдува дека следната генерација на популарниот компактен модел, Dacia Sandero, кој беше најпродаван автомобил во Европа во 2024 година, ќе добие целосно електрична варијанта до крајот на 2027 година. Потврдата дојде од извршниот директор на Dacia, Денис Ле Вот, а информацијата ја пренесува Automotive News Europe.
Во моментов, Dacia нуди само еден целосно електричен модел, „Spring“, а компанијата се надева дека ценовната стратегија и електричната понуда на брендот ќе ја направат силна конкуренција, особено во однос на растечката кинеска офанзива на европскиот пазар.
Ако Sandero сака да го задржи статусот на најпродаван модел во Европа, ќе мора да понуди повеќе, но и да стане еден од најевтините автомобили на пазарот. Ова важи и за понудата на електрични автомобили, каде што кинеските марки се сериозна закана. Најавите велат дека комбинацијата од прозорецот на Renault со моќен мотор од 95 КС и батерија од 40 kWh за автономија од 300 километри ќе биде најверојатната опција за новиот електричен Sandero.
Во рамките на Renault, Dacia ја презема клучната улога во конкуренцијата на најприфатливите модели, како во понудата на автомобили со фосилни горива, така и на електрични автомобили. Доделувањето на титулата Европски автомобил на годината за моделот Renault 5 дополнително ќе ја зајакне оваа стратегија.
Наскоро, Sandero ќе добие и Hybrid 140 верзија, што ќе го направи моделот попосакуван кај купувачите кои бараат минимална потрошувачка на гориво и сите предности на автоматски менувач. Ова беше очекувано, имајќи предвид дека моделот Jogger веќе го нуди истиот погон, а технолошки е идентичен со Sandero. Претходно, Ле Вот ја потврди хибридната верзија за британскиот AutoExpress, но без да потврди можни модификации.
Извор: Index
Автомобили
Клучна година за електричните возила: Инвестиции, предизвици и иднина
Електричните возила (EV) се наоѓаат на крстопат во 2024 година, со мешани резултати и очекувања за значајни промени во индустријата.
Политички и пазарни предизвици
Со промената на администрацијата, ставот кон електричните возила се соочува со нови предизвици. Даночниот кредит од 7.500 долари за купување на електрично возило би можел да биде укинат. Басем Амури, извршен директор на EV Connect, изјави дека и покрај можните краткорочни потешкотии, електричните возила веќе достигнаа критична маса на прифаќање.
„Електричните возила сега се реална опција за сè поголем број потрошувачи,“ изјави Амури.
EV Connect, основана во 2009 година, нуди решенија за полнење електрични возила и станици за полнење. Компанијата во 2022 година беше преземена од Schneider Electric.
Мешани резултати за EV индустријата
Некои производители, како General Motors (GM), ги намалија инвестициите во EV технологијата. GM ја продаде речиси целата фабрика за батерии во Мичиген на својот партнер LG Energy Solutions, фокусирајќи се на фабриките во Охајо и Тенеси.
И покрај ова, продажбата на EV возила на GM во четвртиот квартал двојно се зголеми, достигнувајќи 43.982 единици. На годишно ниво, испораките скокнаа за 50%, достигнувајќи 114.432 возила.
Мери Бара, извршна директорка на GM, останува оптимист: „Електричните возила се подобри, но достапноста на станиците за полнење сè уште е предизвик.“
Инвестиции и иднина
Извршниот директор на Toyota, Дејвид Крист, изјави дека инвестициските трендови нема да се променат поради политичките промени. Toyota најави нови EV и plug-in хибридни модели, како и изградба на фабрика за батерии во Северна Каролина, која ќе започне со работа во 2025 година.
Спојувања и консолидација
Амури предвидува дека индустријата за електрични возила ќе се соочи со спојувања и преземања во базата на добавувачи. „Ќе има победници и губитници, а тоа ќе биде појасно до 2025 година,“ рече тој.
Оваа година ветува да биде клучна за иднината на електричните возила, со иновации, адаптација и решавање на предизвиците пред оваа растечка индустрија.
Извор: Forbes
Автомобили
(ВИДЕО) „Mazda CX-80“ е прогласен за најдобар голем „SUV“ во својата класа од „Euro NCAP“
Целосно новата Mazda CX-80 е прогласена за најдобар голем SUV во својата класа од страна на Euro NCAP во својата најнова серија тестови. Ова престижно признание ја потврдува посветеноста на Mazda за безбедност и иновативност…
Во 2024 година, Euro NCAP тестираше вкупно 44 автомобили, при што Mazda CX-80 стана најдобар автомобил во категоријата големи SUV, тесно победувајќи го Audi Q6 e-tron. Ова признание е доказ за посветеноста на Mazda да обезбеди највисоко ниво на безбедност на своите клиенти.
Mazda CX-80 постигна извонреден резултат од 92% во категоријата за заштита на возрасни патници, со максимални оценки во тестовите за страничен и заден удар. Во категоријата за заштита на децата, тој постигна импресивни 88%, обезбедувајќи највисоко ниво на заштита за помладите патници. Автомобилот постигна резултат од 84% за заштита на ранливите учесници во сообраќајот, што ја истакнува посветеноста на Mazda за безбедноста на пешаците и велосипедистите. Дополнително, тој постигна резултат од 79% во категоријата системи за помош на возачот, што ја истакнува посветеноста на Mazda да ги опреми своите возила со најновите безбедносни технологии.
Супериорните безбедносни перформанси на Mazda CX-80 ја надополнуваат неговата удобност, практичност и разноврсност, со што се истакнува во сегментот SUV со седум седишта. Направен во Јапонија, овој предводник на Mazda го отелотворува дизајнот и инженерската извонредност на Mazda. Извонредните безбедносни оценки ја одразуваат посветеноста на Mazda за безбедноста на клиентите. Оценката за пет ѕвезди е поддржана од модуларната флексибилна архитектура на Mazda (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), која ги подобрува карактеристиките на возењето со мотор поставен напред, погон на задните тркала и погон на сите тркала со акцент на погонот на задните тркала. Со три реда седишта, CX-80 е најпространото возило во европската гама на Mazda, кое нуди удобност, разновидност, напредна технологија и Mazda возни перформанси.
Основана во 1996 година со цел да ја подобри безбедноста на возилата, Euro NCAP годишно ја доделува титулата „Најдобар во класата“ на автомобилите со највисоки оценки, помагајќи им на потрошувачите да ги изберат најбезбедните возила за нивните потреби. За да го одреди рејтингот „Најдобар во класата“, Euro NCAP пресметува пондериран збир на бодови во четири области за проценка на безбедноста: заштита на возрасни патници, заштита на деца, заштита на пешаци и системи за помош на возачот. Овој вкупен резултат се користи за споредба на автомобилите. Автомобилите се квалификуваат за „Најдобри во класата“ врз основа на оценките што ги добиваат за моделите со основна безбедносна опрема.
Извор: Mazda Press
-
Кичево1 ден
Поради загадениот воздух во Кичево, издадени важни мерки и препораки од Министерството за животна средина и просторно планирање
-
Lifestyle1 ден
Внимателно со киселата зелка: Кои се ризиците за здравјето?
-
Спорт19 часа
(ФОТО) Доаѓаат големи работи, дијамантот Елмас на маса со Пандев и претседателот на ФФМ Масар Омерагиќ, за плановите во иднина
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (23 јануари)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за петок (24 јануари)
-
Lifestyle1 ден
Кардиолозите предупредуваат: Ова е најштетниот вид кафе за вашето срце
-
Временска прогноза2 дена
Температури во пораст и магла особено во кичевскиот регион
-
Спорт1 ден
ФФМ ги истакна условите за работа на тренери и физиотерапевти од Спортската академија