Автомобили
Полначите за електрични возила се контролираат од вештачка интелигенција

Како што повеќе луѓе возат електрични автомобили, може да се појават метеж и редици кога многу луѓе треба да полнат во исто време.
Нова студија од технолошкиот универзитет Чалмерс во Шведска покажува како станиците за полнење контролирани од вештачка интелигенција, преку паметни алгоритми, можат да им понудат на корисниците на електрични возила персонализирани цени, а со тоа да ги минимизираат трошоците и времето на чекање за клиентите
. Но, истражувачите укажуваат на важноста да се земат сериозно етичките прашања, бидејќи постои ризик вештачката интелигенција да ги искористи информациите од возачите.
Денешната комерцијална инфраструктура за полнење може да биде џунгла. Пазарот е динамичен и сложен со различни претплати и слободна конкуренција помеѓу провајдерите. На некои станици за брзо полнење може да дојде до метеж и долги редици. Во новото истражување, истражувачите на Чалмерс создадоа математички модел за да истражат колку станиците за брзо полнење контролирани од вештачката интелигенција, вештачката интелигенција, би можеле да помогнат нудејќи им на возачите на електрични автомобили персонализирани цени, кои возачите можат да ги прифатат или одбијат. Вештачката интелигенција користи алгоритми кои можат да ги приспособат цените врз основа на индивидуални фактори, како што се нивото на батеријата и географската локација на автомобилот.
„Возачите на електрични автомобили можат да изберат да споделуваат информации со давателите на станици за полнење и да добијат лична понуда за цена од паметна станица за полнење. Во нашата студија, би можеле да покажеме како реагираат рационалните и себични возачи само со прифаќање понуди кои се корисни за нив. Ова води до минимизирање и на цената и на времето на чекање“, вели Балаж Кулчар, професор на катедрата за електротехника во Чалмерс.
Во студијата, возачите секогаш имаа опција да ја одбијат личната цена и наместо тоа да изберат конвенционална станица за полнење со фиксна цена. Личните цени што ги добивале возачите може значително да се разликуваат една од друга, но речиси секогаш биле пониски од пазарните. За давателите на станици за полнење, итеративен алгоритам за вештачка интелигенција може да открие кои поединечни цени купувачот ги прифаќа и под кои услови. Меѓутоа, за време на студијата, истражувачите забележале дека во некои прилики алгоритмот значително ја зголемувал цената кога батериите на електричниот автомобил биле речиси целосно мртви, а возачот, следствено, немал друг избор освен да ја прифати понудата.
„Паметните станици за полнење можат да решат сложени цени на конкурентен пазар, но нашата студија покажува дека тие треба да се развијат и воведат со заштита на приватноста на потрошувачите, во согласност со парадигмите на одговорно-етичка вештачка интелигенција“, вели Балаж Кулчар.
Извор: autotech.news
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Скопје1 ден
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија1 ден
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Временска прогноза1 ден
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Музика8 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Свет1 ден
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Македонија1 ден
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила