Магазин
Првиот компјутер на Apple продаден на аукција за 400.000 долари
Првиот компјутер на Apple, еден од само 200 компјутери изградени и тестирани во 1976 година од Стив Возниак, Стив Џобс, Пети Џобс и Даниел Котке, беше продаден на аукција од калифорниската аукциска куќа John Moran Auctioneers за 400.000 долари во вторникот.
Почетната цена беше 200.000 долари, пишува BBC.
Редок пример на компјутер Apple 1 со куќиште направено од дрво е еден од само 60-те преостанати и само еден од 20-те кои сè уште работат.
Досега имаше само двајца сопственици. Првиот бил универзитетски професор, а вториот бил негов студент на кој професорот му продал компјутер за 650 долари.
BBC пишува дека новиот сопственик, покрај реткиот компјутер, добил и оригинални упатства за употреба како и касети, соопштија од калифорниската аукциска куќа.
Така, компјутерот е достапен во пакет со Panasonic CRT монитор, копија од прирачникот за Apple 1 Basic, оригиналниот прирачник за програмирање и употреба, две оригинални касети со компјутерски програми и поврзаните кабли за поврзување. Компјутерот е базиран на процесор MOS 6502 на 1 MHz и доаѓа со 4 или 8 kB RAM меморија што може да се прошири до 48 kB и 256 бајти ROM. Излезот на екранот беше исклучиво текстуален, само големи букви во 24 реда од 40 колони, пишува хрватскиот технолошки веб-портал Bug.hr.
Компјутерите на Apple 1 се продаваа по цена од „666,66 долари“ затоа што Возниак наводно сакал да ги повторува бројките и одговара на денешната цена од околу 3.000 долари.
„Ова е еден вид свет грал за колекционерите на стари електроники и компјутерска технологија“, изјави експертот за Apple 1 Кори Коен за Los Angeles Times пред аукцијата.
Стив Џобс, Стив Возниак и Роналд Вејн го основаа Apple 1 во април 1976 година во гаража во Калифорнија, а за да го финансира производството, Џобс го продаде своето комбе Volkswagen Microbus, додека Возниак го продаде својот калкулатор HP-65 за 500 долари.
Постигнатата цена од 400.000 долари не е рекорд за еден компјутер Apple 1. Во 2014 година, аукциската куќа Bonhams продаде една копија на аукција во Њујорк за 905.000 долари.
Извор: N1info
Фото: Handout / AFP / Profimedia
Магазин
Huawei го симна Apple од тронот на пазарот за носечки уреди
Иако Apple долго време доминираше на пазарот за носечки уреди благодарение на успехот на Apple Watch, новите податоци покажуваат дека ситуацијата се промени.
Во првите три квартали од годината, Huawei испорача 23,6 милиони носечки уреди, заземајќи го водечкото место со пазарен удел од 16,9%, што претставува раст од 44% во споредба со истиот период минатата година. Apple, кој забележа пад од 10% во испораките, сега има пазарен удел од 16,2%, со испорачани 22,5 милиони уреди. Xiaomi го зазеде третото место со 20,5 милиони испораки и раст од 25%, додека Samsung е на четвртото место со 11,5 милиони испораки.
Вкупно, во првите три квартали годинава се испорачани 139 милиони уреди за носење, што е мало намалување од минатогодишните 140,5 милиони. Кина продолжува да биде најголем пазар, со над 45 милиони испорачани уреди и раст од 20%. Од овој број, 33 милиони се паметни часовници, што претставува раст од 23,3%.
Успехот на Huawei се припишува на новите модели како Watch GT 5, GT 5 Pro и Watch D2, како и на проширувањето во различни региони, особено во Азија и Блискиот Исток. Дополнително, силната позиција на кинескиот пазар значително придонесе за нивниот раст.
Сепак, важно е да се истакне дека Apple сè уште го задржува првото место кога станува збор исклучиво за паметни часовници, без да се земат предвид другите уреди за носење, како фитнес лентите.
Извор: Telegraf
Магазин
YouTube почнува борба против мамката за кликнување: Нови мерки за поголема транспарентност
YouTube најави дека ќе започне со отстранување на видеа кои ги оставаат гледачите да се чувствуваат „измамени и фрустрирани“. Платформата во сопственост на Google ги дефинира ваквите видеа како содржини каде што насловот или сликичката ветуваат нешто што не е испорачано во самиот клип.
Клипови што создаваат лажно очекување
Овие видеа често користат „очигледна мамка за кликнување“, како наслови или сликички што лажно претставуваат содржина. На пример, ако сликичката сугерира „врвни политички вести“, а клипот не содржи никакви политички информации, ќе биде отстранет.
YouTube посочува дека ваквите практики ги фрустрираат гледачите кои доаѓаат на платформата со очекување да добијат корисна информација или решение за проблем.
Како ќе се спроведе чистката?
Платформата најави дека првично ќе започне со отстранување на ваквите видеа во Индија, без детали за проширување во други региони.
Во овој процес:
- Старите клипови: Ќе бидат прегледани и отстранети доколку прекршуваат правила.
- Новите клипови: Ќе бидат приоритетни за проверка и санкции.
YouTube потврди дека видеата што ги прекршуваат правилата ќе бидат избришани без претходно предупредување.
Оваа мерка е дел од напорите на платформата да обезбеди подобро корисничко искуство и да спречи манипулација со содржини.
Извор: Kurir
Магазин
Сакате да го спречите iPhone-от да ја менува осветленоста автоматски? Еве како
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза10 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Автомобили11 часа
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Спорт9 часа
Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ
-
Социјални мрежи1 ден
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година
-
Магазин8 часа
Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација