Технологија
Руски хакерски групи украле најмалку 50 милиони лозинки во првите седум месеци од 2022 година преку малициозен софтвер
Руски хакерски групи околу 34 на број украле најмалку 50 милиони лозинки во првите седум месеци од 2022 година користејќи малициозен софтвер за крадење информации како RedLine и Racoon.
Украдените лозинки се главно лозинки за сметки на Steam и Roblox, лозинки за сметки на Amazon и PayPal, но и информации за плаќање и крипто паричници.
Покрај лозинките, овие групи украле 2,11 милијарди колачиња, 113.204 криптопаричници и 103.150 платежни картички. Групите се управуваат преку Telegram.
Пазарната вредност на украдените податоци се проценува на околу 5,8 милиони долари, според извештајот на фирмата за сајбер безбедност Group-IB со седиште во Сингапур.
Најголем дел од жртвите се во САД, а потоа следат Бразил, Индија, Германија, Индонезија, Филипините, Франција, Турција, Виетнам и Италија. Вкупно, повеќе од 890.000 уреди во 111 земји беа заразени во наведениот временски период.
Групата-IB рече дека неколку групи учествувале во операцијата Класискам.
Овие групи, кои се активни на Телеграм и имаат околу 200 членови во просек, се хиерархиски организирани и се состојат од администратори и работници, а вторите се одговорни за дистрибуција на малициозен софтвер.
Инфекциите се случуваат на лажни веб-страници кои служат како мамки кои изгледаат како сајтови на познати компании. На овој начин, жртвите се намамени да преземаат малициозни датотеки. Врските до таквите веб-локации се вградени во видео прегледите на YouTube за популарни игри и лотарии за социјални медиуми.
„Администраторите обично им даваат на работниците RedLine и Racoon во замена за некои од украдените податоци или пари“, велат од компанијата. „Некои групи користат три малициозен софтвер во исто време, додека други имаат само еден.
По успешната инфекција, сајбер-криминалците ги продаваат украдените информации на темната мрежа.
Group-IB ја нагласува клучната улога што ја игра Telegram во овозможувањето низа криминални активности, вклучително и користењето за објавување ажурирања на производи, обезбедување поддршка за клиентите и ексфилтрација на податоци од компромитирани уреди.
„Популарноста на шемите кои вклучуваат малициозен софтвер за крадење податоци може да се објасни со ниската бариера за влез“, објаснува Group-IB. „Почетниците не треба да имаат напредно техничко знаење бидејќи процесот е целосно автоматизиран и единствената задача на работникот е да создаде датотека со малициозен софтвер во ботот на Telegram и да го насочи сообраќајот кон него.
/b92
Магазин
Disney инвестира 1 милијарда долари во OpenAI и ги отвора своите легендарни ликови за вештачка интелигенција
Компанијата Walt Disney објави дека инвестира 1 милијарда долари во OpenAI и потпишала тригодишен договор за лиценцирање, со кој корисниците на видео-генераторот Sora ќе можат да креираат кратки видеа со повеќе од 200 ликови од универзумите на Disney, Marvel, Pixar и Star Wars.
Ова претставува прв голем договор за лиценцирање содржина меѓу холивудско студио и најновата верзија на видео-платформата на OpenAI, која при своето лансирање кон крајот на септември беше пречекана со силни критики од забавната индустрија.
Што точно опфаќа договорот
Според договорот, корисниците на Sora ќе можат да генерираат кратки видеа со:
-
Мики Маус, Дарт Вејдер, Ајронмен и Симба
-
Ликови и содржини од франшизите „Frozen“, „Inside Out“, „Toy Story“ и „The Mandalorian“
-
Костими, реквизити, возила и виртуелни средини од овие светови
Истата интелектуална сопственост ќе биде достапна и во генераторот на слики на OpenAI во рамките на ChatGPT, но со важна разлика:
-
Содржината генерирана со ликови на Disney ќе поминува низ официјални модерациски филтри на OpenAI
-
Ќе биде достапна со експлицитна согласност од Disney
Ставот на Disney за вештачката интелигенција
Извршниот директор на Disney, Роберт А. Игер, изјави дека технолошките иновации отсекогаш биле двигател на развојот на забавата и создавањето нови начини за раскажување приказни.
Според него:
-
Брзиот напредок на вештачката интелигенција претставува пресвртна точка за индустријата
-
Соработката со OpenAI ќе овозможи одговорно проширување на раскажувањето приказни, со почитување и заштита на авторите и нивните дела
Судир на две различни филозофии за авторските права
Договорот ги поврзува две компании со различна историја во областа на авторските права:
-
Disney, која во 1990-тите одигра клучна улога во обликувањето на американската политика за авторски права преку силно лобирање
-
OpenAI, која јавно изјави дека развојот на корисни AI модели не е можен без употреба на заштитени материјали
Како ќе ја користи Disney технологијата на OpenAI
Покрај лиценцирањето, Disney планира:
-
Воведување на ChatGPT за внатрешна употреба меѓу вработените
-
Користење на технологијата на OpenAI за развој на нови функции на платформата Disney+
-
Емитување на внимателно одбрани фан-видеа креирани со Sora на Disney+ од почетокот на 2026 година
Јасни ограничувања и безбедносни мерки
Договорот не вклучува користење на ликот или гласот на актерите. Двете компании нагласуваат дека:
-
Ќе се применуваат строги контролни механизми
-
Ќе се спречува генерирање на нелегална или штетна содржина
-
Ќе се почитува правото на поединците да контролираат како се користи нивниот лик и глас
Ставот на OpenAI
Извршниот директор на OpenAI, Сем Алтман, оцени дека договорот:
-
Претставува модел за соработка меѓу AI-компаниите и креативната индустрија
-
Покажува дека иновациите можат да се развиваат одговорно и со почит кон креативноста
Пресврт во односите меѓу Hollywood и OpenAI
Ова партнерство доаѓа само неколку месеци откако Disney и други големи студија:
-
Одбија да соработуваат со Sora 2 по нејзиното лансирање
-
Јавно реагираа на тогашната политика на OpenAI која дозволуваше користење на заштитени ликови без претходна согласност
Иако сега постои договор со OpenAI, Disney продолжува со строг став кон други AI-компании. Неодамна, компанијата:
-
Испрати предупредувања до Google, Meta и Character.AI
-
Заедно со NBCUniversal и Warner Bros. Discovery поднесе тужба против Midjourney поради наводно кршење на авторските права
Отворени прашања
И покрај најавата, неколку клучни детали сè уште не се целосно разјаснети:
-
Висината на надоместоците за лиценцирање
-
Дали содржината на Disney ќе се користи за обука на идни AI модели
-
Дали договорот е целосно финализиран, бидејќи е наведено дека се уште се водат дополнителни преговори
Сепак, овој потег јасно сигнализира нова фаза во односот меѓу вештачката интелигенција и креативната индустрија.
Извор: PcPress
Магазин
По iOS 26.2, Apple оди чекор понатаму: 10 клучни функции доаѓаат со идните верзии на iOS
Протечени информации од внатрешниот програмски код на Apple откриваат амбициозни планови за идните верзии iOS 26.4, iOS 27 и iOS 28. Овие верзии носат значајни промени, вклучувајќи целосно редизајнирана Siri со Apple Intelligence, подобрувања на системските апликации и напредни функции за следење на здравјето и спиењето.
Овие откритија нудат јасен увид во стратегијата на Apple за наредните години и насоката во која ќе се развива екосистемот на iPhone, iPad и Apple Watch.
iOS 26.4: Најголем пакет новини досега
Според достапните информации, Apple планира седум големи новитети во рамките на iOS 26.4:
- Нова Siri базирана на Apple Intelligence
Асистентот Siri ќе биде целосно редизајниран и ќе функционира на новата платформа за вештачка интелигенција на Apple, со попаметни одговори и подобро разбирање на контекстот. - Редизајнирана Health апликација
Новиот интерфејс ќе овозможи полесно читање и појасно прикажување на здравствените податоци. - Подобрувања во Password апликацијата
Апликацијата ќе овозможи автоматско пополнување на податоци за кредитни картички и во апликации од трети страни. - Организација во Freeform (Borderless Notes)
Freeform ќе добие можност за креирање папки, што значително ќе ја олесни организацијата на содржината. - Нов спортски дел во Apple TV
Во апликацијата Apple TV се очекува воведување посебна секција посветена на спортска содржина. - Нов систем за верификација на идентитет
Во кодот се споменува безбедносна функција што ќе го проверува интегритетот на уредот пред најава на Apple ID или iCloud. - Подобро следење на AirPods
AirPods би можеле да добијат попрецизно следење на локацијата, особено на отворен простор.
Што е планирано за iOS 27
За iOS 27, засега се идентификувани две значајни подобрувања:
- Унапредена функција „Избор“ во апликацијата Фотографии
- Поедноставен и побрз процес за спарување на AirPods со Apple уредите
iOS 28: Фокус на следење на спиењето
Кај iOS 28, во моментов е забележана една, но важна новина:
- Нови индикатори за следење на спиењето на Apple Watch, кои ќе овозможат подетална и попрецизна анализа на квалитетот на одморот.
Сè уште во развој
Важно е да се нагласи дека сите наведени функции се во фаза на развој. Apple може да ги измени нивните детали, да ги одложи или да ги воведе порано од очекуваното, во зависност од текот на развојот и интерните тестирања.
Сепак, протечените информации јасно покажуваат дека Apple сериозно инвестира во вештачката интелигенција, безбедноста и здравствените функции, со цел iOS да стане уште попаметен и поинтуитивен оперативен систем.
Извор: Benchmark
Магазин
Apple ги објави најпопуларните апликации и игри за iPhone и iPad во 2025 година
Apple ја објави официјалната листа на најпреземаните апликации и игри за iPhone и iPad уредите за 2025 година, откривајќи кои содржини доминирале меѓу корисниците ширум светот.
Најпопуларни бесплатни апликации за iPhone
Во категоријата бесплатни апликации за iPhone, убедливо првото место го зазема ChatGPT, што ја потврдува сè поголемата популарност на алатките базирани на вештачка интелигенција. Листата продолжува со:
-
Threads
-
Google
-
TikTok
-
WhatsApp
Најпреземани платени апликации за iPhone
Кога станува збор за платени апликации, корисниците најмногу се одлучувале за продуктивни и креативни алатки:
-
HotSchedules – најпопуларна платена апликација
-
Shadowrocket
-
Procreate Pocket
-
AnkiMobile Flashcards
-
Paprika Recipe Manager 3
Најпопуларни игри за iPhone
Во гејминг сегментот, 2025 година донесе јасни фаворити:
-
Block Blast! – најпреземана бесплатна игра
-
Minecraft: Dream it, Build it! – најпопуларна платена игра
-
NFL Retro Bowl ’26 – најпопуларна аркадна игра
Најпреземани игри за iPad
Корисниците на iPad покажаа слични преференции:
-
Roblox – најпопуларна бесплатна игра
-
Minecraft: Dream it, Build it! – водечки платен наслов и на iPad
Оваа листа јасно покажува дека апликациите за комуникација, креативност и вештачка интелигенција, како и игрите со отворен свет, и понатаму доминираат кај корисниците на Apple уредите.
Извор: B92
-
Кичево2 дена(ВИДЕО) Утрово Кичево под густ смог, но затоа кон месноста Крушино сонце и чист воздух
-
Хороскоп1 денХороскоп за понеделник (15 декември)
-
Кичево19 часаТППЕ Кичево вчера со полни раце работа, интервенирале врз опожарен автомобил и зграда
-
Временска прогноза1 денВременска прогноза до 22 декември, следува ладен период, појава на слана, мраз, подледици по речните долини и магла
-
Хороскоп9 часаХороскоп за вторник (16 декември)
-
Македонија16 часаОд ноќеска цената на дизелот и бензинот се намалува, еве колку ќе чини литар гориво на малопродажните објекти ширум Македонија
-
Спорт1 денРакометар од битолски ракометен клуб по завршувањето на мечот во „Биљанини Извори“ нападнал помошен тренер на охридскиот ракометен клуб по меѓусебниот натпревар
-
Технологија1 денОткриен нов малвер по име „DroidLock“ – го заклучува телефонот и снима
