Следете не

Автомобили

САД размислува за забрана на кинеските возила: Причини и последици

Објавено пред

на

Администрацијата на САД, предводена од претседателот во заминување Џо Бајден, ги финализира правилата кои би можеле практично да ги елиминираат кинеските автомобили и камиони од американскиот пазар.

Потенцијална забрана заради национална безбедност

Според извештаите на „Ројтерс“, Министерството за трговија на САД предложило целосна забрана за клучниот кинески софтвер и хардвер во возилата поврзани на интернет. Забраната би стапила на сила постепено, почнувајќи со возилата произведени во 2027 година (софтвер) и 2029 година (хардвер).

Оваа мерка е мотивирана од стравот од:

  • Масовен надзор: Возилата опремени со камери, микрофони и системи за навигација би можеле да собираат чувствителни податоци за движењата и навиките на граѓаните.
  • Шпионажа и саботажа: Потенцијална злоупотреба на технологијата за хакирање, особено кај автономните возила.

Што се опфаќа со забраната?

Предложените мерки важат не само за кинеските возила, туку и за рускиот софтвер и хардвер. Исклучоци би можеле да се направат за:

  • Тешки комерцијални возила над 4,5 тони: Ова ќе им овозможи на компании како BYD да продолжат со производство на електрични автобуси во Калифорнија.
  • Стар кинески софтвер: Под услов да не се одржува од кинески компании.

Реакции од индустријата

  • Polestar и Volvo: Шведските брендови, во сопственост на кинеската Geely, предупредија дека предложените правила може целосно да го блокираат нивниот пристап до американскиот пазар.
  • Американските производители: Компании како General Motors и Ford би можеле да продолжат да увезуваат одредени возила од Кина доколку се обезбеди соодветно одобрение.
  • Алијансата за автомобилски иновации: Претставувајќи ги гиганти како Toyota, Volkswagen и Hyundai, неуспешно побара дополнителна година за усогласување со новите правила.

Новоизбраниот претседател Трамп

Со стапување на функцијата, Доналд Трамп најавува целосна забрана за увоз на кинески автомобили, но би дозволил нивно производство во САД. Овој чекор е во согласност со претходните политики на администрацијата на Бајден, која воведе високи царини за кинеските електрични возила и санкции за клучни кинески компании како CATL.

Американската стратегија ги рефлектира зголемените тензии со Кина, ставајќи ја националната безбедност како приоритет наспроти економските интереси.

Извор: B92

Автомобили

Фолксваген продаде 1,5 милиони електрични автомобили и најави поевтини модели

Објавено пред

на

Фото: Aidan Hancock @ unsplash

Фолксваген постигна нов историски успех во преминот кон електрична мобилност – електричниот автомобил со сериски број 1.500.000 од семејството ID беше свечено предаден во фабриката во Емден.

Станува збор за црн ID.7 Tourer Pro со домет до 606 километри. Првите модели ID беа испорачани во септември 2020 година, а само пет години подоцна Фолксваген е лидер во статистиката за регистрации на електрични возила – не само во Германија, туку и во цела Европа.

ID.7 Tourer во првата половина на 2025 година беше најпродаваниот електричен автомобил на германскиот пазар.

Фабриката во Емден – целосно електрична
Фолксваген инвестираше повеќе од една милијарда евра за да ја трансформира фабриката во Емден во ексклузивен погон за електрични автомобили. Заедно со фабриките во Цвикау и Дрезден, ова е единствената фабрика на VW во светот што е целосно посветена на електрични модели.

Нови, поевтини модели од ID семејството
Фолксваген најави дека наскоро ќе понуди и поевтини електрични автомобили за пошироката публика:

  • ID.2all – компактен модел со цена под 25.000 евра (очекуван во 2026 година)

  • ID.Every – основен модел за околу 20.000 евра (очекуван во 2027 година)

„Целта е јасна – електромобилноста мора да биде достапна за сите, прифатлива по цена, сигурна и одржлива,“ изјави Мартин Сандер од Фолксваген.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Што знаеме за легендарниот „BMW E21“ кој ги освои сите симпатии на експертите и купувачите

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Miłosz Klinowski

Првата BMW Серија 3 (E21), претставена во 1975 година, создаде сосема нова класа на возила и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време. Оваа прва генерација означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната линија на модели во историјата на брендот.

Револуција во дизајн и концепт

  • Прв BMW со сосема нов систем за означување на моделите: 316, 318, 320, 320i
  • Дизајн од легендарниот Пол Брак
  • Спортска лимузина со 3 врати, луксузен ентериер, и кокпит ориентиран кон возачот – нешто невидено дотогаш

BMW вложи 35 милиони германски марки во развојот на наследникот на Серијата 02 – најголемата инвестиција на компанијата дотогаш.
Ризикот се исплатеше: E21 ги освои и експертите и купувачите.


Зошто E21 стана легенда?

✔️ Прв BMW со каросерија дизајнирана со зони на гужвање (пасивна безбедност)
✔️ Нов кокпит свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
✔️ Спортска суспензија + висококвалитетен ентериер – комбинација без конкуренција
✔️ Моторна гама:
    🔹 1.6 (90 КС)
    🔹 1.8 (98 КС)
    🔹 2.0 (109 КС)
    🔹 2.0i (125 КС) – користен и во DTM трките


Шестцилиндричниот момент – 1977

Во 1977 година пристигнаа легендарните шестцилиндрични мотори:

  • 320/6 и 323i
  • До 143 КС
  • Максимална брзина: 190 км/ч

Феноменален пазарен успех

📊 Резултатите не изостанаа:

  • Најпродаван модел: 320i (31% од продажбата)
  • 77% од купувачите ги навеле перформансите како главна причина за купување
  • 2/3 од сопствениците рекле дека би купиле BMW повторно

До крајот на производството во 1983 година, беа произведени точно:

1.364.039 примероци,
од кои 4.595 беа кабриолет верзијата Baur – дотогаш незабележан успех во историјата на BMW.


Накратко:

E21 не беше само првата Серија 3.
Тоа беше автомобилот што ја редефинираше целата премиум класа – и засекогаш го промени BMW.

Извор: BMW automotive

Прочитај повеќе...

Автомобили

Рекордна продажба на електрични возила во Европа

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash

Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал. Речиси 600.000 електрични возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е јасен знак за закрепнување на продажбата, која претходно растеше побавно од очекуваното.

Пристапноста како клуч за успех

  • Рекордната испорака, за која се предвидува дека ќе биде надмината во тековниот квартал, е резултат на појавата на попристапни модели на пазарот.

  • Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, ова е пресвртница бидејќи електричните возила конечно стануваат подостапни и попривлечни за приватните купувачи, а не само за корпоративниот сектор.

Раст поттикнат од европски и кинески производители

  • Европските компании како Stellantis и Renault воведуваат модели со пониска цена за да привлечат поширока публика и да ги исполнат регулативите на ЕУ за емисии.

  • Развојот на мрежата за полнење низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да најдат станица за време на патување.

  • Продажбата на кинески електрични возила, особено на BYD, расте значително и се натпреварува со Tesla за глобалното лидерство. Во моментов, едно од десет електрични возила во Европа е произведено во Кина.

Субвенции како дополнителен стимул

  • Во Франција повторно се воведува шема за социјален лизинг.

  • Владата на Велика Британија обезбедува субвенции до 3.750 фунти за одредени модели.

  • Сепак, попустот е ограничен на автомобили со цена под 37.000 фунти, што ги исклучува Tesla и дел од кинеските модели како BYD.

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Магазин1 час

Nintendo Switch 2 поставува нов рекорд: продадени над 6 милиони конзоли за помалку од еден месец

Импресивен почеток за новата генерацијаNintendo во својот последен квартален извештај објави дека Switch 2 е продаден во 5,82 милиони примероци...

Хороскоп14 часа

Хороскоп за четврток (21 август)

ОВЕН Денес ќе бидете стимулирани на различни начини. Ќе бидете фасцинирани од се што блеска, па внимавајте да не ги...

Кичево22 часа

Непланиран времен прекин на електрична енергија во кичевските села Вранештица, Цер, Кладник и околината

Од „ЕВН Дистрибуција“ информираат дека има непланиран дефект на електрична енергија во кичевските села Вранештица, Цер, Кладник и околината. Веројатно...

Спорт1 ден

Фудбалската репрезентација на Македонија до 16 години убедливо ја победи Црна Гора на пријателскиот меч одигран вчера на „Билјанини Извори“ во Охрид

Македонската фудбалска репрезентација до 16 години забележа убедлива победа од 3:0 против селекцијата на Црна Гора на пријателскиот натпревар кој...

Македонија1 ден

УЈП: Фирми во Македонија не исплатиле плати и придонеси на своите вработени

Голем број компании не ги испочитуваа законските обврски за јули. УЈП испрати опомени. Според податоците на Управата за јавни приходи...

Кичево1 ден

Претставници од КУД „Бисер“ – Кичево се натпреваруваат за најубава народна носија на фестивалот во Полска, да им дадеме македонска поддршка

Меѓународниот фестивал на фолклорот на планинските предели кој се одржува во Закопане во срцето на Полските Карпати, на платото во...

Храна1 ден

Направете домашен кечап – без хемикалии и адитиви

Кечапот е еден од најчестите додатоци на трпезата – совршено се комбинира со помфрит, бургери, печени компири и многу други...

Магазин1 ден

Серијата Xiaomi 16 носи големи промени и два Pro модели

Премиум серијата паметни телефони на Xiaomi досега секогаш се состоеше од три модели – основен, Pro и Ultra. Првите два...

Магазин1 ден

Кога треба да ги замените HDMI каблите?

HDMI 2.1 носи значителни предности во однос на HDMI 2.0 – поголема брзина, подобар звук и можност за 4K на...

Lifestyle1 ден

Зошто е корисно да испиеме чаша вода веднаш по будењето?

Водата е најважниот извор на живот и сочинува околу 60% од нашето тело. Редовната хидратација е клучна за добро здравје,...

НАЈЧИТАНИ