Автомобили
„Шкода“ започнува со производство на новите автомобилски модели „Enyaq“ и „Enyaq Coupé“
Наследникот на третата најпродавана серија на целосно електрични модели во Европа минатата година влезе во производство. Škoda Auto започна со склопување на новиот Enyaq во својата главна фабрика во Млада Болеслав. По целосно новиот Elroq, Enyaq е вториот сериски модел од чешкиот производител на автомобили кој го прифатил дизајнерскиот јазик Modern Solid, кој ги комбинира робусноста, функционалноста и автентичноста.
Новиот Enyaq може да се пофали и со подобрена аеродинамика за поголем опсег, одржливи внатрешни материјали и нови дигитални карактеристики. Производната линија има просечно дневно производство до 300 модели Enyaq.
– „Почетокот на производството на новото семејство Enyaq е многу посебен момент за нашите производствени тимови. Како прв модел на ŠKODA базиран на MEB, неговиот претходник означи голема пресвртница во производството, поставувајќи ја основата за процесите од кои имаме корист денес. Нашироко ги адаптиравме нашите производствени капацитети, што ни овозможи да изградиме целосно електрични возила и моделот Octavia на една производна линија. Производството на новото семејство Enyaq во нашата главна фабрика во Млада Болеслав ја нагласува нашата посветеност на Чешката Република. Ова ја зајакнува нашата посветеност да ја обезбедиме долгорочната иднина на нашите локации, истовремено признавајќи ја нашата одговорност за дополнително зајакнување на улогата на земјата како клучен играч во европската автомобилска индустрија“.
Андреас Дик, член на одборот на Škoda Auto за производство и логистика вели: Новиот Enyaq, базиран на платформата MEB, излегува од најсовремената производствена линија во салата M13 во Škoda Auto во Млада Болеслав, заедно со Octavia и целосно новиот електричен компактен SUV модел, Elroq. Тоа е првата фабрика на Volkswagen Group во Европа каде што моделите ICE и BEV се произведуваат рамо до рамо, што овозможува брзо прилагодување на промените во побарувачката на потрошувачите.
Покрај склопувањето на новите Elroq и Enyaq, фабриката во Млада Болеслав произведува и батериски системи за овие возила базирани на MEB. Погонските батерии произведени таму се инсталирани и во електрични модели од други марки на групацијата Фолксваген.
Наследникот на првиот целосно електричен производствен модел на ŠKODA е достапен со две големини на батерии и три опции за погон, кои обезбедуваат моќност помеѓу 150 kW и 210 kW. Enyaq 60 и Enyaq 85 имаат еден електричен мотор и погон на задните тркала, додека Enyaq 85x додава втор електричен мотор напред за погон на сите тркала.
Благодарение на низата аеродинамички подобрувања – вклучувајќи оптимизирани воздушни завеси, ново дизајнирани тркала и затворен јаз помеѓу ладилникот и решетката – новиот Enyaq постигнува импресивен коефициент на отпор од дури 0,245 за Enyaq и 0,225 за Enyaq Coupé. Ова резултира со продолжен досег од над 590 километри (WLTP) со новото Enyaq Coupé и над 580 километри со новиот Enyaq.
Новиот Enyaq, исто така, доаѓа со уште подарежлива стандардна опрема, вклучувајќи загреани предни седишта, загреан волан, KESSY Advanced со заклучување со отворен пристап и одење, Climatronic во 3 зони, странична асистенција, предвидлива адаптивна контрола на патувањето (pACC) и помошен метеж во сообраќајот. Новите дигитални функции вклучуваат далечинска помош при паркирање и далечинско тренирано паркирање. Внатре, клиентите можат да изберат од шест опции за избор на дизајн, со силен фокус на иновативни, одржливи и издржливи материјали. Повеќе информации за придобивките од електричната мобилност се достапни во информативниот центар за е-мобилност на групацијата Volkswagen, “Enter Electric!”
Извор: Шкода / Skoda
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
-
Кичево1 денОВР Кичево го пронајде возачот кој предизвика сообраќајна несреќа во Кичево и го напушти местото на настанот
-
Македонија22 часа„ЛУКОИЛ Македонија“ во своите малопродажни објекти го враќа купувањето со „VISA“ дебитните и кредитни картички, од денес во целосна функционалност може да се користат услугите за плаќање
-
Хороскоп2 денаХороскоп за среда (26 ноември)
-
Кичево4 часаОВР Кичево поднесе кривична за лице од скопско, најдена банкарска картичка употребил за купување на производи
-
Хороскоп16 часаХороскоп за четврток (27 ноември)
-
Временска прогноза15 часаПопоски: Врнежите од дожд не престануваат, особено внимание во недела, каде можни се врнежи од снег и на превоите до 1000 нмв.
-
Lifestyle2 часа„Travelers Cycling Macedonia“ – Кичево ја лансира првата андроид мобилна апликација за велосипедизам во Македонија
-
Магазин1 денGoogle Photos добива шест нови AI-функции: Подобрено уредување, пребарување и креативност
