Технологија
Шокантна измама во „Google Maps“: 10.000 лажни профили „демнеле“ жртви
Гугл откри шокантна измама на својата популарна апликација „Google Maps“, во која се вклучени повеќе од 10.000 лажни деловни профили. Измамниците користеле софистицирани техники за да ги измамат корисниците и да добијат финансиска добивка преку лажни деловни огласи. Компанијата реагираше брзо, ги елиминираше овие нелегитимни профили и најави правна постапка против сите вклучени во оваа глобална измама.
Измамата започнала кога една браварска компанија од Тексас пријавила дека на Google Maps има лажен бизнис кој се претставувал како нивен. Овој случај беше само врвот на ледениот брег.
Откако Google го истражуваше извештајот, беше откриено дека стотици измамници ширум светот користат Google Maps за да поставуваат лажни деловни профили, особено во индустриите кои нудат итни услуги, како што се бравари, влечење и поправки.
– „Овој тип на измама е сериозна закана за довербата што корисниците ја даваат во нашата платформа. Кога добиваме извештаи, вложуваме голем напор за да ги идентификуваме и отстраниме сите слични лажни огласи“, рече Халима Делејн Прадо, генерален советник на Google.
Истрагата спроведена од Google откри дека измамниците не се само локални, туку се мрежни низ целиот свет. Во многу случаи, овие мрежи ги користеа социјалните медиуми како Фејсбук за да шират лажни информации и да создадат илузија на популарност и доверба во нивните „деловни профили“.
На пример, еден од триковите беше објавување реклами на групи на Фејсбук, оценување на лажни компании со пет ѕвездички за да се создаде лажна слика за квалитетот на нивните услуги. Овој систем потоа се пренесува на прегледите на Google, што го отежнува идентификувањето на измамниците.
„Овие измамници стануваат сè пософистицирани. Мрежите за измами го користат секој можен канал за да стигнат до своите цели“, рече Прадо.
Google брзо реагираше, отстранувајќи повеќе од 10.000 лажни деловни профили. Сепак, компанијата не застана тука. Во следните месеци, Google ќе продолжи да спроведува ригорозни мерки против измамниците, вклучително и правни дејствија против сите кои учествувале во оваа измама. Компанијата јасно стави до знаење дека нема да толерира доведување на корисниците во заблуда или нарушување на интегритетот на нејзините услуги.
„Со оглед на тоа што овие измами можат да имаат сериозно влијание врз нашите корисници, решивме да ги преземеме сите неопходни правни чекори за да го заштитиме интегритетот на нашите платформи“, нагласи Прадо.
Како што забележа Google, најголемиот број на лажни огласи се концентрирани во оние индустрии кои нудат услуги потребни во итни и стресни ситуации.
Браварите, водоводџиите, службите за влечење и другите „услуги за итни случаи“ често се мета на измамници бидејќи луѓето, кога ќе се најдат во такви околности, често немаат време да ги потврдат информациите. Ова им овозможува на измамниците да поставуваат лажни профили и брзо да обезбедат профит.
– „Веројатно сте слушнале за лажни реклами за бравари кои тврдат дека се во вашата област, но нивната измама доаѓа со скриени трошоци или лоши услови. Иако многу од овие услуги се потребни веднаш, корисниците треба да бидат претпазливи и да ги проверат информациите“, советува Прадо.
– Додека Google работи на елиминирање на измамите, корисниците можат да преземат одредени чекори за да се заштитат од лажни деловни профили: Проверете ги прегледите: Обрнете внимание на прегледите што изгледаат премногу совршени, бидејќи измамниците често објавуваат лажни позитивни критики.
Контактирајте со компанијата пред да вработите: Пред да ангажирате услуга, проверете дали компанијата навистина постои и дали нивните информации се точни.
Внимавајте на непрофесионалните практики: лажните деловни профили често користат агресивни маркетинг техники или нереални цени за да привлечат корисници.
Google останува посветен на обезбедување точни и корисни информации за корисниците, а борбата против измамата на Google Maps и другите платформи е приоритет. Компанијата се надева дека, преку проактивна акција и соработка со законодавците, ќе може да создаде побезбеден онлајн простор за сите корисници.
Во меѓувреме, корисниците треба да бидат внимателни и секогаш да ги проверуваат информациите пред да се одлучат за одредени услуги, особено во итни случаи, пренесува kurir.rs
Технологија
„Sony“ го лансира најновиот супер моќен продукт „Sony A7 V“, опремен со нов сензор и „partial stacked“ архитектура
На пазарот излегува супер моќниот „Sony a7 V“, кој претставува напреден хибриден фотоапарат насочен кон ентузијасти и полупрофесионалци, опремен со нов 33MP CMOS сензор со partial stacked архитектура. Моделот носи значителни подобрувања во брзината на работа, автофокусот и видео можностите, со што се издвојува како многу моќна алатка за фотографи и видеографи.
Клучни карактеристики
- 33MP full-frame „partial-stacked“ сензор
- IBIS стабилизација до 7.5 EV во центарот
- AI-базирано препознавање на шест категории субјекти
- 30fps континуирано снимање без затемнување
- Pre-burst снимање до 1 секунда пред целосно притиснување на блендата
- 3.2″ екран со целосна артикулација
- Две USB-C порти (една за податоци, една за напојување)
- 4K 60p од 7K oversampling, 4K 120p со 1.5x кроп
- AI автоматско кадрирање и стабилизација при видео
Подобренија на сензорот
Иако резолуцијата останува 33MP, Sony вгради дополнително коло за значително побрзо читање на податоците една од најголемите слабости кај претходниот a7 IV. Овој пристап, веќе виден во некои 24MP модели, сега за првпат се применува на повисока резолуција.
Благодарение на тоа:
- рафално снимање до 30fps е можно со целосно 14-битно читање, без прибегнување кон „lossy“ RAW компресија,
- e-shutter брзината е зголемена на 1/16000 сек,
- Sony тврди дека не постои намалување на динамичкиот опсег при високи брзини на читање, што ќе се потврди при тестирање.
IBIS системот е исто така значително подобрен од 5.5EV на 7.5EV стабилизација, што овозможува посигурно снимање во услови со малку светлина.
Нов процесор и напреден автофокус
Сензорот работи во комбинација со новиот процесор Bionz XR2, кој го носи најновиот Sony AF систем во линијата a7. Наместо ограничено препознавање субјекти (како кај a7 IV), a7 V идентификува:
- луѓе, животни, птици,
- возила, инсекти,
- и нуди унифициран Auto режим за автоматски избор.
Следењето е побрзо, попрецизно и значително постабилно при високи стапки на снимање.
Нови RAW формати
Sony воведува нов „лесен“ RAW формат, наменет да понуди помали датотеки без деградација карактеристична за стариот lossy RAW. Сè уште нема поддршка од трети страни, но Sony ветува подобра оптимизација без компромиси.
AI функции во видео режим
Покрај AF-подобренијата, AI системот овозможува нови функции во видео:
Автоматско кадрирање
Камерата автоматски го следи субјектот и го извршува „виртуелен“ пан или зум, како да имате оператор зад камерата. Достапни се три нивоа на кроп, со опција прво да се прикаже широкиот кадар пред активирањето на следењето.
AI стабилизација на кадар
Покрај корекција на тресење, системот ја задржува позицијата на субјектот во кадарот (центар или друга зададена точка). Снимката потоа се зголемува до финалната резолуција.
Pre-burst снимање
Функцијата позната од a9 III овозможува снимање до 1 секунда пред реалното притискање на блендата. Интервалот може прецизно да се прилагоди од 1 секунда до 0.03 секунди, зависно од потребите и типот на сцена. Ова функционира со сите стапки на снимање.
Видео подобрувања
Побрзиот сензор овозможува значајно подобрени видео перформанси:
- дуплирани стапки на кадрирање во однос на a7 IV,
- 4K 60p преку 7K oversampling,
- 4K 120p со 1.5x кроп,
- можност за вчитување на персонални LUT-ови за преглед со точна градација,
- LUT-от може да се зачува како metadata за полесна работа при монтажа.
За разлика од FX серијата, LUT-овите не можат директно да се вметнат во финалната снимка.
Позиционирање на пазарот
Sony a7 V се наоѓа во најжешкиот сегмент на пазарот помеѓу почетничките и професионалните модели. Неговите главни конкуренти се:
- Canon EOS R6 III
- Panasonic S1 II (со нов фирмвер)
- Nikon Z6 III
Со комбинација од брзина, интелигентни технологии и моќни видео можности, a7 V се наметнува како многу сериозен конкурент во оваа класа.
Извор: Sony Electonics
Подетални одлични рецензии ќе најдете на видеото направено од јутјуберот Jason Vong
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Спорт1 денКичевскиот фудбалски судија Лика во среда ќе биде прв помошен судија на „play-off“ дуелот меѓу Нант и Макаби Хаифа
-
Магазин2 денаИвана од Кичево оваа година по петти пат изработува новогодишни честитки за да помогне на лица и здруженија каде е најпотребно
-
Хороскоп1 денХороскоп за сабота (6 декември)
-
Lifestyle2 дена(ВИДЕО) Анатоли фитнес момчето кое стана вистинска сензација на „ТикТок“ конечно препознат од неговата публика
-
Временска прогноза2 денаВрнежите од дожд продолжуваат, Попоски апелира за зголемување на нивоата од реките и езерата
-
Временска прогноза13 часаСе менува ли климата? Најава за невообичаено топло време од следната седмица во месец декември – ова се информациите
-
Македонија1 ден„ЛУКОИЛ Македонија“ продолжува да функционира во нормални рамки
-
Хороскоп2 часаХороскоп за недела (7 декември)
