Автомобили
Škoda испорача 926.600 возила на клиентите ширум светот во 2024 година

Чешкиот производител на автомобили ги зголеми испораките на возила за 6,9% во споредба со 2023 година. Најпродавани модели беа Octavia (215.700 возила; + 12,4% на годишно ниво), Kamiq (126.000; + 8,2%) и Fabia, кои забележаа најголем процентен раст од годишно ниво (117.100; + 24,1). % )
Škoda бележи раст првенствено на европските пазари, со најголем апсолутен раст во Германија, Турција, Велика Британија, Полска и Шпанија. Побарувачката на клиентите за целосно електричниот модел Enyaq остана силна, со испорачани 79.500 единици (-2,6% на годишно ниво)
Влегување во 2025 година со најмладото и најсеопфатното портфолио досега: продажбата на ЕВ ќе биде поттикната од новиот целосно електричен компактен SUV Elroq и неодамна лансираниот нов Enyaq, додека SUV Kylaq ќе го поддржи растот во Индија
– Škoda Auto постигна одлични перформанси во 2024 година, испорачувајќи 926.600 возила на клиентите ширум светот – зголемување од 6,9% во споредба со претходната година и покрај многу динамичното пазарно опкружување. Германија остана најголемиот пазар на компанијата со испорачани 187.100 возила, што претставува зголемување од 29.200 автомобили во споредба со 2023 година. Значителен апсолутен раст е забележан и во Турција (8.600), Обединетото Кралство (8.400), Полска (7.500) и Шпанија (6.200). Редизајнираната Octavia го задржа статусот на најпродаван модел на марката Škoda, со испорачани 215.700 единици (+12,4%). И покрај зголемената конкуренција и забавувањето на побарувачката за целосно електрични возила низ индустријата, серијата Enyaq го привлече вниманието на купувачите. Škoda продолжи со глобално ажурирање на салоните во согласност со својот нов корпоративен идентитет, трансформирајќи повеќе од 230 салони до денес. Влегувајќи во 2025 година, брендот е подготвен за понатамошен раст со своето најмладо и најсеопфатно портфолио на производи досега, кое опфаќа 12 серии на модели. Тука спаѓаат целосно електричниот и достапен SUV Elroq, новиот, популарен Enyaq и компактниот теренец Kylaq, кои треба да ја зголемат продажбата на индискиот пазар.
– „Возбудливо е да се види позитивниот одговор на клиентите што резултираше со раст на нашите пратки во 2024 година и покрај нестабилното пазарно опкружување. Со нови или освежени модели во нашето портфолио, благодарен сум на сите мои колеги во Škoda кои ги дизајнираат, градат и продаваат нашите автомобили, како и на секојдневните истражувачи и нивните семејства кои ги прават дел од нивниот живот. Нашите клучни европски пазари се силни благодарение на извонредниот дизајн, напредната безбедност и другите карактеристики и секогаш нудат нешто повеќе во секој модел. Во основата на овие предности е нашата стратегија да им понудиме на клиентите избор на погонски единици во оваа ера на транзиција: бензински и дизел мотори со внатрешно согорување, благи и plug-in хибриди и целосно електрични модели. Нашиот успех во испораката во 2024 година е најдобрата подготовка што можеме да ја имаме за уште една предизвикувачка година и следната фаза на раст на нашата стратегија за интернационализација во Индија, АСЕАН и Блискиот Исток. Додека се подготвуваме да прославиме 130 години постоење оваа година, Škoda Auto е на вистинскиот пат“.
Клаус Зелмер, извршен директор на Škoda Auto
„Во 2024 година, забележавме раст од 6,9% на глобалните испораки на годишно ниво, главно поттикнат од нашето проширено и ажурирано портфолио. Постапивме особено добро на нашите клучни пазари во Западна и Источна Европа. Гледајќи ја нашата палета на модели, нашата ажурирана Octavia и новата генерација модели Superb и Kodiaq постигнаа значителни зголемувања. Целосно електричното семејство Enyaq го продолжи своето успешно патување во 2024 година со речиси 80.000 испораки ширум светот, заземајќи ги првите места во регистрациите на електрични возила на неколку европски пазари. Дополнително, повеќе од 20.000 нарачки за нашиот нов електричен компактен SUV Elroq беа примени до крајот на годината. Во однос на оптимизирање на корисничкото искуство, интензивно работевме на подобрување на апликацијата MyŠkoda и дополнително проширување на нашите дигитални услуги како што се Pay to Park и Pay to Fuel. Воведувањето на нашето глобално освежување на салоните продолжи додека го прикажуваме нашиот нов корпоративен идентитет во над 230 салони до денес.
Мартин Јан, член на одборот на Škoda Auto за продажба и маркетинг
„Континуираната силна побарувачка за нашите модели е основата на нашата долгорочна финансиска стабилност, што ни овозможува да ги направиме потребните инвестиции во иднината на компанијата и да ја обезбедиме нашата долгорочна конкурентност. Нашата примарна цел е дополнително да ја подобриме ефикасноста и продуктивноста и да продолжиме со успешната имплементација на нашата програма Next Level Efficiency+. Овој пристап е неопходен за решавање на тековните задачи и предизвици кои претстојат, како што се построги даноци за емисиите во Европа. Ќе продолжиме да имаме корист од блиската соработка во рамките на групацијата Volkswagen и да ги максимизираме синергиите со Core Brand Group“.
Škoda Auto испорачува до клиентите во 2024 година (во единици, заокружено, по модел; +/- во проценти во споредба со 2023 година):
Škoda Octavia 215.700; +12,4%
Škoda Kamiq 126.000; +8,2%
Škoda Fabia 117.100; +24,1%
Škoda Kodiaq 114.500; +8,1%
Škoda Karoq 109.400; +9,3%
Škoda Enyaq 79.500; -2,6%
Škoda Superb 72.800; +7,9%
Škoda Scala 56.300; -10,0%
Škoda Kushaq 19.300; -27,4%
Škoda Slavia 16.000; -19,6%
Извор: Skoda
Автомобили
(ВИДЕО) „Ферари Ф50“ оваа година слави 30 години од производство на еден од најзначајните суперавтомобили

„Ферари Ф50 Легаси тур“ 2025 слави 30 години од еден од најзначајните суперавтомобили на „Ферари“ со патување низ Тоскана и круг на патеката Фиорано. Но, ова не е само прашање на возење – ова е и деби на сосема нова гума Pirelli направена ексклузивно за F50.
Ферари ја оживува историјата со секој настан на Легаси. Од Сатурнија до Маранело, од кривулести патишта до бучавата на тркачката патека, ова е прослава на инженерството, убавината и длабоката врска помеѓу машината и возачот, пренесува autoblog.rs.
Автомобили
„Hyundai“ во иднина би можел да лансира погон на задни „хибрит“ тркала

Кога новиот Hyundai Palisade дебитираше во САД минатата недела, конечно ја пополни празнината во линијата со хибриден погон. Поставувањето го спојува 2,5-литарски, четирицилиндричен турбо мотор со тандем од електрични мотори, интегриран во шест-брзински автоматски менувач за вкупно 334 КС и 460 Nm максимален вртежен момент.
Она што е интересно е дека Hyundai планира да лансира варијанта со погон на задните тркала во 2026 година која ќе го содржи предметниот погон. Во меѓувреме, премиум-дивизијата на корејската марка, Genesis, исто така влегува во хибридниот простор, но само одбрани, „клучни модели“ ќе добијат електрифицирани погонски единици.
За автомобили со пониски цени, Hyundai развива втор хибриден систем кој користи помал, 1,6-литарски турбо мотор. Во овој случај, ефикасноста е подобрена за четири проценти, а максималниот вртежен момент е малку зголемен, од 367 на 380 Nm. Иако ниту еден модел не е конкретно именуван, веројатен кандидат за усвојување на ова склопување е Hyundai Tucson, бидејќи сегашната хибридна верзија произведува помал максимален вртежен момент од споменатите два.
Хибридната понуда на Hyundai Group ќе се движи од компактни до големи возила, вклучувајќи ги и моделите на Genesis. Комбинираната излезна моќност ќе се движи од сто и нешто до триста и нешто коњи.
Како што е случајот со новиот Palisade, хибридното поставување со два мотори има двојна цел: едната е да се грижи за стартувањето, генерирањето електрична енергија во батеријата и неговата употреба, додека другата се однесува на погонот и регенеративното сопирање.
Во поврзаните вести, Hyundai потврди дека ќе продолжи да нуди механички систем за погон на сите тркала, со одредени модели кои користат e-AWD, кој користи електричен мотор на задната оска.
Извор: Automotoshow.rs
Фото: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Mercedes-Benz“ наскоро надоградува „steer-by-wire“ технологија која не бара механичка врска помеѓу волан и предни тркала

Започнува нова ера за купувачи на „Mercedes-Benz“. Компанијата ќе биде првиот германски производител на автомобили што ќе понуди сериско возило со систем „steer-by-wire“ од 2026 година.
Оваа технологија не бара механичка врска помеѓу воланот и предните тркала. Наместо тоа, барањата на возачот за управување се пренесуваат брзо и директно преку електричен кабел или жица.
Возачите ќе имаат корист од прилагодливите коефициенти на воланот, управувањето на задната оска и помалку преполната внатрешност. Без разлика дали се движите по градските улици или автопатишта, искуството станува поинтуитивно и постабилно. Плус, помалку вибрации значи потивко возење.
Овој систем не се однесува само на технологијата – туку на презамислување на начинот на кој возиме, како се чувствуваме и како комуницираме со патот, пишуваат колегите од водечкиот веб за автомобили – autoblog.rs
Погледнете во продолжение за што станува збор:
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (9 мај)
-
Хороскоп16 часа
Хороскоп за сабота (10 мај)
-
Македонија2 дена
На ГП Блато албански државјанин ставил пари во патни исправи, бил лишен од слобода
-
Хроника1 ден
МВР со детали за убиството во Штип, приведени биле и помагачи на сторителот
-
Скопје24 часа
Посебен режим на сообраќај во Скопје во недела
-
Временска прогноза7 часа
Од викендов драстично поладно, особено на утро, ова се информациите
-
Македонија6 часа
ОВР Струга: Стружанец возел мотор пијан и излетал од патот