Автомобили
Škoda испорача 926.600 возила на клиентите ширум светот во 2024 година

Чешкиот производител на автомобили ги зголеми испораките на возила за 6,9% во споредба со 2023 година. Најпродавани модели беа Octavia (215.700 возила; + 12,4% на годишно ниво), Kamiq (126.000; + 8,2%) и Fabia, кои забележаа најголем процентен раст од годишно ниво (117.100; + 24,1). % )
Škoda бележи раст првенствено на европските пазари, со најголем апсолутен раст во Германија, Турција, Велика Британија, Полска и Шпанија. Побарувачката на клиентите за целосно електричниот модел Enyaq остана силна, со испорачани 79.500 единици (-2,6% на годишно ниво)
Влегување во 2025 година со најмладото и најсеопфатното портфолио досега: продажбата на ЕВ ќе биде поттикната од новиот целосно електричен компактен SUV Elroq и неодамна лансираниот нов Enyaq, додека SUV Kylaq ќе го поддржи растот во Индија
– Škoda Auto постигна одлични перформанси во 2024 година, испорачувајќи 926.600 возила на клиентите ширум светот – зголемување од 6,9% во споредба со претходната година и покрај многу динамичното пазарно опкружување. Германија остана најголемиот пазар на компанијата со испорачани 187.100 возила, што претставува зголемување од 29.200 автомобили во споредба со 2023 година. Значителен апсолутен раст е забележан и во Турција (8.600), Обединетото Кралство (8.400), Полска (7.500) и Шпанија (6.200). Редизајнираната Octavia го задржа статусот на најпродаван модел на марката Škoda, со испорачани 215.700 единици (+12,4%). И покрај зголемената конкуренција и забавувањето на побарувачката за целосно електрични возила низ индустријата, серијата Enyaq го привлече вниманието на купувачите. Škoda продолжи со глобално ажурирање на салоните во согласност со својот нов корпоративен идентитет, трансформирајќи повеќе од 230 салони до денес. Влегувајќи во 2025 година, брендот е подготвен за понатамошен раст со своето најмладо и најсеопфатно портфолио на производи досега, кое опфаќа 12 серии на модели. Тука спаѓаат целосно електричниот и достапен SUV Elroq, новиот, популарен Enyaq и компактниот теренец Kylaq, кои треба да ја зголемат продажбата на индискиот пазар.
– „Возбудливо е да се види позитивниот одговор на клиентите што резултираше со раст на нашите пратки во 2024 година и покрај нестабилното пазарно опкружување. Со нови или освежени модели во нашето портфолио, благодарен сум на сите мои колеги во Škoda кои ги дизајнираат, градат и продаваат нашите автомобили, како и на секојдневните истражувачи и нивните семејства кои ги прават дел од нивниот живот. Нашите клучни европски пазари се силни благодарение на извонредниот дизајн, напредната безбедност и другите карактеристики и секогаш нудат нешто повеќе во секој модел. Во основата на овие предности е нашата стратегија да им понудиме на клиентите избор на погонски единици во оваа ера на транзиција: бензински и дизел мотори со внатрешно согорување, благи и plug-in хибриди и целосно електрични модели. Нашиот успех во испораката во 2024 година е најдобрата подготовка што можеме да ја имаме за уште една предизвикувачка година и следната фаза на раст на нашата стратегија за интернационализација во Индија, АСЕАН и Блискиот Исток. Додека се подготвуваме да прославиме 130 години постоење оваа година, Škoda Auto е на вистинскиот пат“.
Клаус Зелмер, извршен директор на Škoda Auto
„Во 2024 година, забележавме раст од 6,9% на глобалните испораки на годишно ниво, главно поттикнат од нашето проширено и ажурирано портфолио. Постапивме особено добро на нашите клучни пазари во Западна и Источна Европа. Гледајќи ја нашата палета на модели, нашата ажурирана Octavia и новата генерација модели Superb и Kodiaq постигнаа значителни зголемувања. Целосно електричното семејство Enyaq го продолжи своето успешно патување во 2024 година со речиси 80.000 испораки ширум светот, заземајќи ги првите места во регистрациите на електрични возила на неколку европски пазари. Дополнително, повеќе од 20.000 нарачки за нашиот нов електричен компактен SUV Elroq беа примени до крајот на годината. Во однос на оптимизирање на корисничкото искуство, интензивно работевме на подобрување на апликацијата MyŠkoda и дополнително проширување на нашите дигитални услуги како што се Pay to Park и Pay to Fuel. Воведувањето на нашето глобално освежување на салоните продолжи додека го прикажуваме нашиот нов корпоративен идентитет во над 230 салони до денес.
Мартин Јан, член на одборот на Škoda Auto за продажба и маркетинг
„Континуираната силна побарувачка за нашите модели е основата на нашата долгорочна финансиска стабилност, што ни овозможува да ги направиме потребните инвестиции во иднината на компанијата и да ја обезбедиме нашата долгорочна конкурентност. Нашата примарна цел е дополнително да ја подобриме ефикасноста и продуктивноста и да продолжиме со успешната имплементација на нашата програма Next Level Efficiency+. Овој пристап е неопходен за решавање на тековните задачи и предизвици кои претстојат, како што се построги даноци за емисиите во Европа. Ќе продолжиме да имаме корист од блиската соработка во рамките на групацијата Volkswagen и да ги максимизираме синергиите со Core Brand Group“.
Škoda Auto испорачува до клиентите во 2024 година (во единици, заокружено, по модел; +/- во проценти во споредба со 2023 година):
Škoda Octavia 215.700; +12,4%
Škoda Kamiq 126.000; +8,2%
Škoda Fabia 117.100; +24,1%
Škoda Kodiaq 114.500; +8,1%
Škoda Karoq 109.400; +9,3%
Škoda Enyaq 79.500; -2,6%
Škoda Superb 72.800; +7,9%
Škoda Scala 56.300; -10,0%
Škoda Kushaq 19.300; -27,4%
Škoda Slavia 16.000; -19,6%
Извор: Skoda
Автомобили
Фолксваген продаде 1,5 милиони електрични автомобили и најави поевтини модели

Фолксваген постигна нов историски успех во преминот кон електрична мобилност – електричниот автомобил со сериски број 1.500.000 од семејството ID беше свечено предаден во фабриката во Емден.
Станува збор за црн ID.7 Tourer Pro со домет до 606 километри. Првите модели ID беа испорачани во септември 2020 година, а само пет години подоцна Фолксваген е лидер во статистиката за регистрации на електрични возила – не само во Германија, туку и во цела Европа.
ID.7 Tourer во првата половина на 2025 година беше најпродаваниот електричен автомобил на германскиот пазар.
Фабриката во Емден – целосно електрична
Фолксваген инвестираше повеќе од една милијарда евра за да ја трансформира фабриката во Емден во ексклузивен погон за електрични автомобили. Заедно со фабриките во Цвикау и Дрезден, ова е единствената фабрика на VW во светот што е целосно посветена на електрични модели.
Нови, поевтини модели од ID семејството
Фолксваген најави дека наскоро ќе понуди и поевтини електрични автомобили за пошироката публика:
-
ID.2all – компактен модел со цена под 25.000 евра (очекуван во 2026 година)
-
ID.Every – основен модел за околу 20.000 евра (очекуван во 2027 година)
„Целта е јасна – електромобилноста мора да биде достапна за сите, прифатлива по цена, сигурна и одржлива,“ изјави Мартин Сандер од Фолксваген.
Извор: B92
Автомобили
Што знаеме за легендарниот „BMW E21“ кој ги освои сите симпатии на експертите и купувачите

Првата BMW Серија 3 (E21), претставена во 1975 година, создаде сосема нова класа на возила и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време. Оваа прва генерација означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната линија на модели во историјата на брендот.
Револуција во дизајн и концепт
- Прв BMW со сосема нов систем за означување на моделите: 316, 318, 320, 320i
- Дизајн од легендарниот Пол Брак
- Спортска лимузина со 3 врати, луксузен ентериер, и кокпит ориентиран кон возачот – нешто невидено дотогаш
BMW вложи 35 милиони германски марки во развојот на наследникот на Серијата 02 – најголемата инвестиција на компанијата дотогаш.
Ризикот се исплатеше: E21 ги освои и експертите и купувачите.
Зошто E21 стана легенда?
✔️ Прв BMW со каросерија дизајнирана со зони на гужвање (пасивна безбедност)
✔️ Нов кокпит свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
✔️ Спортска суспензија + висококвалитетен ентериер – комбинација без конкуренција
✔️ Моторна гама:
🔹 1.6 (90 КС)
🔹 1.8 (98 КС)
🔹 2.0 (109 КС)
🔹 2.0i (125 КС) – користен и во DTM трките
Шестцилиндричниот момент – 1977
Во 1977 година пристигнаа легендарните шестцилиндрични мотори:
- 320/6 и 323i
- До 143 КС
- Максимална брзина: 190 км/ч
Феноменален пазарен успех
📊 Резултатите не изостанаа:
- Најпродаван модел: 320i (31% од продажбата)
- 77% од купувачите ги навеле перформансите како главна причина за купување
- 2/3 од сопствениците рекле дека би купиле BMW повторно
До крајот на производството во 1983 година, беа произведени точно:
1.364.039 примероци,
од кои 4.595 беа кабриолет верзијата Baur – дотогаш незабележан успех во историјата на BMW.
Накратко:
E21 не беше само првата Серија 3.
Тоа беше автомобилот што ја редефинираше целата премиум класа – и засекогаш го промени BMW.
Извор: BMW automotive
Автомобили
Рекордна продажба на електрични возила во Европа

Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал. Речиси 600.000 електрични возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е јасен знак за закрепнување на продажбата, која претходно растеше побавно од очекуваното.
Пристапноста како клуч за успех
-
Рекордната испорака, за која се предвидува дека ќе биде надмината во тековниот квартал, е резултат на појавата на попристапни модели на пазарот.
-
Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, ова е пресвртница бидејќи електричните возила конечно стануваат подостапни и попривлечни за приватните купувачи, а не само за корпоративниот сектор.
Раст поттикнат од европски и кинески производители
-
Европските компании како Stellantis и Renault воведуваат модели со пониска цена за да привлечат поширока публика и да ги исполнат регулативите на ЕУ за емисии.
-
Развојот на мрежата за полнење низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да најдат станица за време на патување.
-
Продажбата на кинески електрични возила, особено на BYD, расте значително и се натпреварува со Tesla за глобалното лидерство. Во моментов, едно од десет електрични возила во Европа е произведено во Кина.
Субвенции како дополнителен стимул
-
Во Франција повторно се воведува шема за социјален лизинг.
-
Владата на Велика Британија обезбедува субвенции до 3.750 фунти за одредени модели.
-
Сепак, попустот е ограничен на автомобили со цена под 37.000 фунти, што ги исклучува Tesla и дел од кинеските модели како BYD.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (20 август)
-
Кичево1 ден
Претставници од КУД „Бисер“ – Кичево се натпреваруваат за најубава народна носија на фестивалот во Полска, да им дадеме македонска поддршка
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за четврток (21 август)
-
Македонија2 дена
МВР соопшти за деталите околу сообраќајката кај с.Ботун на магистралниот пат Охрид-Кичево, каде учесници беа два автомобили и едно тешко товарно возило
-
Кичево22 часа
Непланиран времен прекин на електрична енергија во кичевските села Вранештица, Цер, Кладник и околината
-
Временска прогноза1 ден
Краткотрајна стабилизација на времето, во петок ќе имаме транспорт на Сахарска прашина, така што атмосферата ќе биде заматена и времето ќе биде спарно
-
Спорт1 ден
Фудбалската репрезентација на Македонија до 16 години убедливо ја победи Црна Гора на пријателскиот меч одигран вчера на „Билјанини Извори“ во Охрид
-
Македонија1 ден
УЈП: Фирми во Македонија не исплатиле плати и придонеси на своите вработени