Автомобили
Škoda испорача 926.600 возила на клиентите ширум светот во 2024 година

Чешкиот производител на автомобили ги зголеми испораките на возила за 6,9% во споредба со 2023 година. Најпродавани модели беа Octavia (215.700 возила; + 12,4% на годишно ниво), Kamiq (126.000; + 8,2%) и Fabia, кои забележаа најголем процентен раст од годишно ниво (117.100; + 24,1). % )
Škoda бележи раст првенствено на европските пазари, со најголем апсолутен раст во Германија, Турција, Велика Британија, Полска и Шпанија. Побарувачката на клиентите за целосно електричниот модел Enyaq остана силна, со испорачани 79.500 единици (-2,6% на годишно ниво)
Влегување во 2025 година со најмладото и најсеопфатното портфолио досега: продажбата на ЕВ ќе биде поттикната од новиот целосно електричен компактен SUV Elroq и неодамна лансираниот нов Enyaq, додека SUV Kylaq ќе го поддржи растот во Индија
– Škoda Auto постигна одлични перформанси во 2024 година, испорачувајќи 926.600 возила на клиентите ширум светот – зголемување од 6,9% во споредба со претходната година и покрај многу динамичното пазарно опкружување. Германија остана најголемиот пазар на компанијата со испорачани 187.100 возила, што претставува зголемување од 29.200 автомобили во споредба со 2023 година. Значителен апсолутен раст е забележан и во Турција (8.600), Обединетото Кралство (8.400), Полска (7.500) и Шпанија (6.200). Редизајнираната Octavia го задржа статусот на најпродаван модел на марката Škoda, со испорачани 215.700 единици (+12,4%). И покрај зголемената конкуренција и забавувањето на побарувачката за целосно електрични возила низ индустријата, серијата Enyaq го привлече вниманието на купувачите. Škoda продолжи со глобално ажурирање на салоните во согласност со својот нов корпоративен идентитет, трансформирајќи повеќе од 230 салони до денес. Влегувајќи во 2025 година, брендот е подготвен за понатамошен раст со своето најмладо и најсеопфатно портфолио на производи досега, кое опфаќа 12 серии на модели. Тука спаѓаат целосно електричниот и достапен SUV Elroq, новиот, популарен Enyaq и компактниот теренец Kylaq, кои треба да ја зголемат продажбата на индискиот пазар.
– „Возбудливо е да се види позитивниот одговор на клиентите што резултираше со раст на нашите пратки во 2024 година и покрај нестабилното пазарно опкружување. Со нови или освежени модели во нашето портфолио, благодарен сум на сите мои колеги во Škoda кои ги дизајнираат, градат и продаваат нашите автомобили, како и на секојдневните истражувачи и нивните семејства кои ги прават дел од нивниот живот. Нашите клучни европски пазари се силни благодарение на извонредниот дизајн, напредната безбедност и другите карактеристики и секогаш нудат нешто повеќе во секој модел. Во основата на овие предности е нашата стратегија да им понудиме на клиентите избор на погонски единици во оваа ера на транзиција: бензински и дизел мотори со внатрешно согорување, благи и plug-in хибриди и целосно електрични модели. Нашиот успех во испораката во 2024 година е најдобрата подготовка што можеме да ја имаме за уште една предизвикувачка година и следната фаза на раст на нашата стратегија за интернационализација во Индија, АСЕАН и Блискиот Исток. Додека се подготвуваме да прославиме 130 години постоење оваа година, Škoda Auto е на вистинскиот пат“.
Клаус Зелмер, извршен директор на Škoda Auto
„Во 2024 година, забележавме раст од 6,9% на глобалните испораки на годишно ниво, главно поттикнат од нашето проширено и ажурирано портфолио. Постапивме особено добро на нашите клучни пазари во Западна и Источна Европа. Гледајќи ја нашата палета на модели, нашата ажурирана Octavia и новата генерација модели Superb и Kodiaq постигнаа значителни зголемувања. Целосно електричното семејство Enyaq го продолжи своето успешно патување во 2024 година со речиси 80.000 испораки ширум светот, заземајќи ги првите места во регистрациите на електрични возила на неколку европски пазари. Дополнително, повеќе од 20.000 нарачки за нашиот нов електричен компактен SUV Elroq беа примени до крајот на годината. Во однос на оптимизирање на корисничкото искуство, интензивно работевме на подобрување на апликацијата MyŠkoda и дополнително проширување на нашите дигитални услуги како што се Pay to Park и Pay to Fuel. Воведувањето на нашето глобално освежување на салоните продолжи додека го прикажуваме нашиот нов корпоративен идентитет во над 230 салони до денес.
Мартин Јан, член на одборот на Škoda Auto за продажба и маркетинг
„Континуираната силна побарувачка за нашите модели е основата на нашата долгорочна финансиска стабилност, што ни овозможува да ги направиме потребните инвестиции во иднината на компанијата и да ја обезбедиме нашата долгорочна конкурентност. Нашата примарна цел е дополнително да ја подобриме ефикасноста и продуктивноста и да продолжиме со успешната имплементација на нашата програма Next Level Efficiency+. Овој пристап е неопходен за решавање на тековните задачи и предизвици кои претстојат, како што се построги даноци за емисиите во Европа. Ќе продолжиме да имаме корист од блиската соработка во рамките на групацијата Volkswagen и да ги максимизираме синергиите со Core Brand Group“.
Škoda Auto испорачува до клиентите во 2024 година (во единици, заокружено, по модел; +/- во проценти во споредба со 2023 година):
Škoda Octavia 215.700; +12,4%
Škoda Kamiq 126.000; +8,2%
Škoda Fabia 117.100; +24,1%
Škoda Kodiaq 114.500; +8,1%
Škoda Karoq 109.400; +9,3%
Škoda Enyaq 79.500; -2,6%
Škoda Superb 72.800; +7,9%
Škoda Scala 56.300; -10,0%
Škoda Kushaq 19.300; -27,4%
Škoda Slavia 16.000; -19,6%
Извор: Skoda
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври

Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
Автомобили
Заборавете на замаглувањето на прозорците: Како да се ослободите од влагата во автомобилот

Во текот на есента и зимата, влагата во автомобилот станува чест и непријатен проблем. Замаглените прозорци ја намалуваат видливоста, го отежнуваат возењето и го зголемуваат ризикот од несреќи. Наместо секојпат да го бришете стаклото со крпа или да користите привремени решенија, многу е поефикасно да спречите појава на кондензација уште од корен.
Во продолжение следуваат неколку практични совети за тоа како да се справите со влагата во вашиот автомобил и да обезбедите јасна видливост во текот на студените месеци.
Чистота наспроти влага
За почеток, заменете го филтерот за кабината. Со оглед на квалитетот на воздухот во нашите градови, филтерот треба редовно да се менува. Нечистотијата што влегува низ системот за вентилација ја намалува неговата ефикасност и со време не може да ја апсорбира влагата што ја носи есента.
Во најголем дел од случаите, наједноставното и најефикасно решение е замената. Нов филтер не е скап — во зависност од моделот на возилото, цените се движат околу 1.000 денари, додека поефикасните јаглеродни филтри се приближно двојно поскапи, пишува Polovniautomobili.com.
Следниот чекор е детално чистење на автомобилот. Листовите, калта и другите нечистотии во внатрешноста собираат влага која подоцна ја замаглува шофершајбната. Исчистете ја и усисајте ја кабината, а прозорците избришете ги со сува микрофибер крпа.
Проверете ги и одводните канали долж покривот, особено кај шофершајбната. Отворете ја хаубата и исчистете ги сите одводи — таму често се собираат лисја и кал, кои можат да предизвикаат навлегување на вода во ентериерот. Освен што ја зголемува влагата, ова може долгорочно да ги оштети електричните инсталации.
Внимавајте што оставате во автомобилот
Иако изгледа очигледно, не оставајте влажни крпи, облека или обувки во автомобилот. Влагата од нив останува заробена во затворен простор и при ниски температури кондензира или замрзнува на стаклата.
Ако користите платнени подни простирки, заменете ги со гумени за зимскиот период. Платнените лесно ја впиваат влагата од обувките, па под нив можете да ставите и стар весник што ќе ја впива водата — само менувајте го редовно.
Како да ја отстраните влагата од автомобилот
Ако влагата веќе е присутна во ентериерот, не грижете се – решението постои. Најефикасниот начин е возење на подолга релација со вклучен клима-уред. Климатизацијата ќе ја извлече влагата од воздухот, а топлината ќе помогне таа да испари. По едно вакво возење, ентериерот ќе биде значително посув.
Доколку не сакате да возите, можете да користите перници против влага што ги нудат производителите на авто-додатоци. Тие апсорбираат дел од влагата, иако нивната ефикасност варира.
Постои и домашно решение – земете стар зимски чорап, наполнете го со посипка за мачки (silica gel) и оставете го во автомобилот преку зимата. Посипката ќе ја собира влагата сè додека не се натопи; потоа заменете ја со нова. Ако влагата е поголема, поставете уште еден чорап.
Искуство плус: користете го сонцето
И зимското сонце може да ви помогне. Ако автомобилот е паркиран на сончево место, ентериерот природно ќе се загрее. Доволно е малку да ги отворите прозорците, за влагата постепено да излезе надвор.
Секако, правете го ова само ако автомобилот се наоѓа на безбедно место, каде нема ризик од кражба.
Со редовна грижа, чист автомобил и малку внимание, влагата повеќе нема да ви го уништува утрото. Видливоста ќе биде подобра, а возењето побезбедно и попријатно.
Извор: Danas
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (13 октомври)
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за вторник (14 октомври)
-
Временска прогноза1 ден
Нов влажен бран проследен со ладен воздух веќе од среда се очекува кон наша територија
-
Македонија21 час
Од вечерва поевтинуваат горивата, ова е новата цена за литар
-
Временска прогноза12 часа
Пред нас динамична Есен, снегот може да подрани оваа година
-
Спорт12 часа
(ВИДЕО) „Бомба“ од слободен удар на Енис Барди носи израмнување на мечот со Казахстан, одиме на победа!
-
Спорт1 ден
Димитриевски: Очекувам силна поддршка од трибините, „Целта е јасна, излегуваме на терен по победа“
-
Македонија23 часа
МЗ: Во тек е дистрибуција на вакцините против сезонски грип низ јавните здравствени установи, по што во текот на оваа недела граѓаните што се пријавиле за бесплатна вакцинација ќе бидат известени со СМС порака за терминот за вакцинација