Автомобили
Škoda испорача 926.600 возила на клиентите ширум светот во 2024 година

Чешкиот производител на автомобили ги зголеми испораките на возила за 6,9% во споредба со 2023 година. Најпродавани модели беа Octavia (215.700 возила; + 12,4% на годишно ниво), Kamiq (126.000; + 8,2%) и Fabia, кои забележаа најголем процентен раст од годишно ниво (117.100; + 24,1). % )
Škoda бележи раст првенствено на европските пазари, со најголем апсолутен раст во Германија, Турција, Велика Британија, Полска и Шпанија. Побарувачката на клиентите за целосно електричниот модел Enyaq остана силна, со испорачани 79.500 единици (-2,6% на годишно ниво)
Влегување во 2025 година со најмладото и најсеопфатното портфолио досега: продажбата на ЕВ ќе биде поттикната од новиот целосно електричен компактен SUV Elroq и неодамна лансираниот нов Enyaq, додека SUV Kylaq ќе го поддржи растот во Индија
– Škoda Auto постигна одлични перформанси во 2024 година, испорачувајќи 926.600 возила на клиентите ширум светот – зголемување од 6,9% во споредба со претходната година и покрај многу динамичното пазарно опкружување. Германија остана најголемиот пазар на компанијата со испорачани 187.100 возила, што претставува зголемување од 29.200 автомобили во споредба со 2023 година. Значителен апсолутен раст е забележан и во Турција (8.600), Обединетото Кралство (8.400), Полска (7.500) и Шпанија (6.200). Редизајнираната Octavia го задржа статусот на најпродаван модел на марката Škoda, со испорачани 215.700 единици (+12,4%). И покрај зголемената конкуренција и забавувањето на побарувачката за целосно електрични возила низ индустријата, серијата Enyaq го привлече вниманието на купувачите. Škoda продолжи со глобално ажурирање на салоните во согласност со својот нов корпоративен идентитет, трансформирајќи повеќе од 230 салони до денес. Влегувајќи во 2025 година, брендот е подготвен за понатамошен раст со своето најмладо и најсеопфатно портфолио на производи досега, кое опфаќа 12 серии на модели. Тука спаѓаат целосно електричниот и достапен SUV Elroq, новиот, популарен Enyaq и компактниот теренец Kylaq, кои треба да ја зголемат продажбата на индискиот пазар.
– „Возбудливо е да се види позитивниот одговор на клиентите што резултираше со раст на нашите пратки во 2024 година и покрај нестабилното пазарно опкружување. Со нови или освежени модели во нашето портфолио, благодарен сум на сите мои колеги во Škoda кои ги дизајнираат, градат и продаваат нашите автомобили, како и на секојдневните истражувачи и нивните семејства кои ги прават дел од нивниот живот. Нашите клучни европски пазари се силни благодарение на извонредниот дизајн, напредната безбедност и другите карактеристики и секогаш нудат нешто повеќе во секој модел. Во основата на овие предности е нашата стратегија да им понудиме на клиентите избор на погонски единици во оваа ера на транзиција: бензински и дизел мотори со внатрешно согорување, благи и plug-in хибриди и целосно електрични модели. Нашиот успех во испораката во 2024 година е најдобрата подготовка што можеме да ја имаме за уште една предизвикувачка година и следната фаза на раст на нашата стратегија за интернационализација во Индија, АСЕАН и Блискиот Исток. Додека се подготвуваме да прославиме 130 години постоење оваа година, Škoda Auto е на вистинскиот пат“.
Клаус Зелмер, извршен директор на Škoda Auto
„Во 2024 година, забележавме раст од 6,9% на глобалните испораки на годишно ниво, главно поттикнат од нашето проширено и ажурирано портфолио. Постапивме особено добро на нашите клучни пазари во Западна и Источна Европа. Гледајќи ја нашата палета на модели, нашата ажурирана Octavia и новата генерација модели Superb и Kodiaq постигнаа значителни зголемувања. Целосно електричното семејство Enyaq го продолжи своето успешно патување во 2024 година со речиси 80.000 испораки ширум светот, заземајќи ги првите места во регистрациите на електрични возила на неколку европски пазари. Дополнително, повеќе од 20.000 нарачки за нашиот нов електричен компактен SUV Elroq беа примени до крајот на годината. Во однос на оптимизирање на корисничкото искуство, интензивно работевме на подобрување на апликацијата MyŠkoda и дополнително проширување на нашите дигитални услуги како што се Pay to Park и Pay to Fuel. Воведувањето на нашето глобално освежување на салоните продолжи додека го прикажуваме нашиот нов корпоративен идентитет во над 230 салони до денес.
Мартин Јан, член на одборот на Škoda Auto за продажба и маркетинг
„Континуираната силна побарувачка за нашите модели е основата на нашата долгорочна финансиска стабилност, што ни овозможува да ги направиме потребните инвестиции во иднината на компанијата и да ја обезбедиме нашата долгорочна конкурентност. Нашата примарна цел е дополнително да ја подобриме ефикасноста и продуктивноста и да продолжиме со успешната имплементација на нашата програма Next Level Efficiency+. Овој пристап е неопходен за решавање на тековните задачи и предизвици кои претстојат, како што се построги даноци за емисиите во Европа. Ќе продолжиме да имаме корист од блиската соработка во рамките на групацијата Volkswagen и да ги максимизираме синергиите со Core Brand Group“.
Škoda Auto испорачува до клиентите во 2024 година (во единици, заокружено, по модел; +/- во проценти во споредба со 2023 година):
Škoda Octavia 215.700; +12,4%
Škoda Kamiq 126.000; +8,2%
Škoda Fabia 117.100; +24,1%
Škoda Kodiaq 114.500; +8,1%
Škoda Karoq 109.400; +9,3%
Škoda Enyaq 79.500; -2,6%
Škoda Superb 72.800; +7,9%
Škoda Scala 56.300; -10,0%
Škoda Kushaq 19.300; -27,4%
Škoda Slavia 16.000; -19,6%
Извор: Skoda
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп7 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Култура1 ден
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Македонија2 дена
Нова бензинска станица на ЛУКОИЛ во Гостивар, целосно модернизиран објект во населба Драчево
-
Автомобили2 дена
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?
-
Македонија9 часа
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Свет2 дена
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува
-
Магазин16 часа
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети