Следете не

Автомобили

Следат тектонски промени во автомобилската индустрија

Објавено пред

на

Pixabay

Во следната деценија, автомобилската индустрија ќе се промени повеќе отколку во изминатите 130 години, а навиките за возење што ги знаеме сега целосно ќе се променат.

Електрична енергија, природен гас, етанол, метанол, биодизел и водород беа само некои од кандидатите за таканареченото „гориво на иднината“, но никој досега не ја заменил нафтата како главен извор на енергија за транспорт. Сепак, тоа ќе се промени во иднина, најмногу затоа што се знае дека резервите на нафта се ограничени и временски ограничени. Бензинските пумпи и дизелите заминуваат во историјата, тоа им е јасно на сите.

Докажаните резерви на нафта и гас на големите нафтени компании се трошат алармантно брзо и се соочуваат со ризик да бидат исцрпени за помалку од 15 години, бидејќи капацитетот на нови полиња не може да ги поврати потрошените количини, предупредува норвешката аналитичка компанија „Rystad Energy“ во својата најнова анализа.

Ваквите прогнози секако се една од причините зошто се повеќе автомобилски гиганти одлучуваат да се префрлат на електрични возила, а многу компании планираат да изградат и свои фабрики за производство на батерии. Според некои проекции, војните во иднина ќе се водат токму поради батериите за електрични автомобили.

Податоците покажуваат дека лани биле продадени два милиони електрични возила во светот, а само 45.000 во 2011 година. Кина е глобален лидер, минатата година беа продадени скоро еден милион, 254 000 во САД и 198 000 во Германија. Во Норвешка, учеството на продажбата на електрични возила во вкупната продажба е дури 44 проценти.

Глобалната продажба на електрични возила оваа година може да се зголеми за 50 проценти или уште повеќе, додека продажбата на возила со внатрешно согорување се очекува да порасне помеѓу два и пет проценти. Ова се проценките на тимот аналитичари Морган Стенли, кој во својата анализа предвиде и дека глобалниот удел на електрични возила ќе достигне четири проценти, а дека до 2030 година, нивниот удел ќе се искачи на 31 процент.

За многу производители на автомобили, електронската мобилност станува главна ориентација и основна дејност.

Tesla на Илон Маск веќе најавува производство на нов тип на батерија која ќе има шест пати повеќе енергија, ќе зафаќа помалку простор и троши помалку енергија. Фолксваген објави дека планира да започне шест фабрики за производство на батерии на горивни ќелии во Европа до 2030 година, а британскиот производител на луксузни автомобили Јагуар објави дека до 2025 година сите негови модели ќе бидат електрични. „Џенерал моторс“ исто така тврди дека е на работ на комерцијализација на „најегзотичната хемија на батериите од сите“, па легендарниот американски производител на автомобили вели дека ќе „скроти литиум метал“.

Аналитичарите сметаат дека недостатокот на инфраструктура е голема пречка за побрзо прифаќање на автомобилите на батерии.

Во исто време, 40 проценти од минатите километри во Европа во 2030 година ќе бидат управувани од автономни возила. Истата година, секој десетти автомобил ќе остане без возач, а автономните возила ќе сочинуваат 40% од продажбата на нови автомобили.

Традиционалниот начин на поседување возило за десет години веројатно повеќе нема да биде како што го знаеме денес. Поголемите европски градови се преполни со автомобили.

Станува сè потешко да се најде место за паркирање, даноците на возилата растат, а самите трошоци за одржување стануваат прескапи за многумина. Прашањето со кое се занимаваат аналитичарите е дали новите генерации воопшто ќе одат на возачки испит и дали ќе имаат време и волја да ги сервисираат возилата vehicles

Истражувањето на консултантска фирма исто така покажа дека 47 проценти од европските потрошувачи би биле подготвени да се откажат од сопствениот автомобил доколку имаат на располагање широко достапна и достапна услуга робо-такси. А, од оние кои сакаат да го задржат својот автомобил, 28 проценти се подготвени да заработат пари со споделување на услуга за возење.

Според анализите, во следните десет години, бројот на возила во Европа ќе се намали од 280 на околу 200 милиони, но тоа не значи дека ќе падне продажбата на нови возила. Напротив, потрошувачите ќе сакаат да ги заменат своите возила со автономни во првиот бран, па затоа се проценува дека продажбата ќе порасне 34 проценти или 24 милиони автомобили годишно само во Европа за време на периодот на трансформација на пазарот на автомобили кон автономни возила. Веќе, авто-пилотите експериментално соработуваат со возачот во многу модели.

Експертите сметаат дека целосно автономните возила масовно ќе започнат да се продаваат само околу 2034 година, но се очекува да се очекува во следните десет години да доживееме голем број нови технологии кои само ќе не прилагодат на идниот начин на возење.

Автомобили

Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash
Фото: Michael Fousert @ unsplash

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.

Реален досег наспроти ветувањата

  • Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.

  • Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.

  • Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.

Проблеми и влијание на условите

  • 41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.

  • Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.

Разлики меѓу брендовите

  • Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.

  • Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.

  • Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.

Доверба во електричната технологија

И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:

  • 81% би го избрале истиот модел повторно.

  • 11% би смениле бренд.

  • Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.

Извор: AutoBlog

Прочитај повеќе...

Автомобили

BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/video/youtube

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.

Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.

Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.

Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.

Извор: Engadged

Прочитај повеќе...

Автомобили

Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Објавено пред

на

Фото: Martin Katler @ unsplash
Фото: Martin Katler @ unsplash

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.

Volkswagen Group и понатаму водечки

Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.

Stellantis стабилно на второ место

На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.

Renault и Hyundai-Kia со силен раст

На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.

Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата

BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.

Geely сè поактивен во Европа

Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.

Toyota лидер во електрификацијата

Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.

Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.

Извор: 24Sata

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп56 минути

Хороскоп за петок (19 септември)

ОВЕН Бидете јасни и гласни, но не фокусирајте се само на приказни за планови. Денот е идеален за први чекори...

Скопје3 часа

МВР поднесе кривична пријава за загрозување на животната средина со отпад во Трубарево

Министерството за внатрешни работи до Основното јавно обвинителство Скопје денеска поднесе кривична пријава против М.Д (56), Л.Д. (26), В.М. (43)...

Кичево10 часа

Во недела на големиот празник рождество на Пресвета Богородица, во кичевско с.Другово ќе се осветува поставениот Крст

Со голема радост и духовен трепет од с.Другово известуваат дека на големиот празник Рождество на Пресвета Богородица, ќе се изврши...

Фото: Sten Ritterfeld @ unsplash Фото: Sten Ritterfeld @ unsplash
Магазин12 часа

Како батеријата на телефонот да трае цел ден? Еве три клучни совети

Денес паметните телефони се незаменливи – ги користиме за навигација, фотографирање, комуникација и пристап до информации во секое време. Но,...

Скопје13 часа

Малолетници на 12 и 14 годишна возраст од угостителски објект одзеле пари од вработени и побегнале, едниот се заканил со остар предмет

На 17.09.2025 во 17:30 часот во Скопје, на подрачјето на Центар, полициски службеници од СВР Скопје лишија од слобода двајца...

Спорт13 часа

Просинечки најверојатно ќе биде сменет од селектор на Црна Гора, своето деби го започна со победи над Македонија и Белорусија

Роберт Просинечки повеќе нема да ја извршува функцијата селектор на фудбалската репрезентација на Црна Гора. На седницата на Извршниот одбор...

Временска прогноза14 часа

Следната седмица вистинска промена на времето

Невообичани ладни утра за овој период од годината со потпросечни температури на воздухот се пред нас, а преку денот ќе...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (18 септември)

ОВЕН Вашата страст и ентузијазам денес ќе ја истакнат вашата креативност. Ова е одличен период за да започнете некое уметничко...

Технологија1 ден

(ВИДЕО) „DJI“ официјално го претстави својот нов дрон од серијата „мини“ – DJI Mini 5 PRO

Предмалку реномираната „DJI“ го претстави новиот дрон од серијата „мини“ – DJI Mini 5 Pro кој практично претставува ново ниво...

Фото: Michael Fousert @ unsplash Фото: Michael Fousert @ unsplash
Автомобили1 ден

Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа...

НАЈЧИТАНИ