Следете не

Автомобили

Следат тектонски промени во автомобилската индустрија

Објавено пред

на

Pixabay

Во следната деценија, автомобилската индустрија ќе се промени повеќе отколку во изминатите 130 години, а навиките за возење што ги знаеме сега целосно ќе се променат.

Електрична енергија, природен гас, етанол, метанол, биодизел и водород беа само некои од кандидатите за таканареченото „гориво на иднината“, но никој досега не ја заменил нафтата како главен извор на енергија за транспорт. Сепак, тоа ќе се промени во иднина, најмногу затоа што се знае дека резервите на нафта се ограничени и временски ограничени. Бензинските пумпи и дизелите заминуваат во историјата, тоа им е јасно на сите.

Докажаните резерви на нафта и гас на големите нафтени компании се трошат алармантно брзо и се соочуваат со ризик да бидат исцрпени за помалку од 15 години, бидејќи капацитетот на нови полиња не може да ги поврати потрошените количини, предупредува норвешката аналитичка компанија „Rystad Energy“ во својата најнова анализа.

Ваквите прогнози секако се една од причините зошто се повеќе автомобилски гиганти одлучуваат да се префрлат на електрични возила, а многу компании планираат да изградат и свои фабрики за производство на батерии. Според некои проекции, војните во иднина ќе се водат токму поради батериите за електрични автомобили.

Податоците покажуваат дека лани биле продадени два милиони електрични возила во светот, а само 45.000 во 2011 година. Кина е глобален лидер, минатата година беа продадени скоро еден милион, 254 000 во САД и 198 000 во Германија. Во Норвешка, учеството на продажбата на електрични возила во вкупната продажба е дури 44 проценти.

Глобалната продажба на електрични возила оваа година може да се зголеми за 50 проценти или уште повеќе, додека продажбата на возила со внатрешно согорување се очекува да порасне помеѓу два и пет проценти. Ова се проценките на тимот аналитичари Морган Стенли, кој во својата анализа предвиде и дека глобалниот удел на електрични возила ќе достигне четири проценти, а дека до 2030 година, нивниот удел ќе се искачи на 31 процент.

За многу производители на автомобили, електронската мобилност станува главна ориентација и основна дејност.

Tesla на Илон Маск веќе најавува производство на нов тип на батерија која ќе има шест пати повеќе енергија, ќе зафаќа помалку простор и троши помалку енергија. Фолксваген објави дека планира да започне шест фабрики за производство на батерии на горивни ќелии во Европа до 2030 година, а британскиот производител на луксузни автомобили Јагуар објави дека до 2025 година сите негови модели ќе бидат електрични. „Џенерал моторс“ исто така тврди дека е на работ на комерцијализација на „најегзотичната хемија на батериите од сите“, па легендарниот американски производител на автомобили вели дека ќе „скроти литиум метал“.

Аналитичарите сметаат дека недостатокот на инфраструктура е голема пречка за побрзо прифаќање на автомобилите на батерии.

Во исто време, 40 проценти од минатите километри во Европа во 2030 година ќе бидат управувани од автономни возила. Истата година, секој десетти автомобил ќе остане без возач, а автономните возила ќе сочинуваат 40% од продажбата на нови автомобили.

Традиционалниот начин на поседување возило за десет години веројатно повеќе нема да биде како што го знаеме денес. Поголемите европски градови се преполни со автомобили.

Станува сè потешко да се најде место за паркирање, даноците на возилата растат, а самите трошоци за одржување стануваат прескапи за многумина. Прашањето со кое се занимаваат аналитичарите е дали новите генерации воопшто ќе одат на возачки испит и дали ќе имаат време и волја да ги сервисираат возилата vehicles

Истражувањето на консултантска фирма исто така покажа дека 47 проценти од европските потрошувачи би биле подготвени да се откажат од сопствениот автомобил доколку имаат на располагање широко достапна и достапна услуга робо-такси. А, од оние кои сакаат да го задржат својот автомобил, 28 проценти се подготвени да заработат пари со споделување на услуга за возење.

Според анализите, во следните десет години, бројот на возила во Европа ќе се намали од 280 на околу 200 милиони, но тоа не значи дека ќе падне продажбата на нови возила. Напротив, потрошувачите ќе сакаат да ги заменат своите возила со автономни во првиот бран, па затоа се проценува дека продажбата ќе порасне 34 проценти или 24 милиони автомобили годишно само во Европа за време на периодот на трансформација на пазарот на автомобили кон автономни возила. Веќе, авто-пилотите експериментално соработуваат со возачот во многу модели.

Експертите сметаат дека целосно автономните возила масовно ќе започнат да се продаваат само околу 2034 година, но се очекува да се очекува во следните десет години да доживееме голем број нови технологии кои само ќе не прилагодат на идниот начин на возење.

Автомобили

Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10

Објавено пред

на

Фото: Val Vesa @ unsplash
Фото: Val Vesa @ unsplash

Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.

Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар

  • Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.

  • Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.

  • Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.

Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа

  • Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).

  • Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.

  • Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.

  • Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).

  • BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).

  • Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).

Завршен пласман во Топ 10

  • Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)

  • Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)

  • Audi — 428.839 возила (-1,2%)

  • Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)

Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите

Објавено пред

на

Фото: Mae Dulay @ unsplash
Фото: Mae Dulay @ unsplash

Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.

Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.

Зошто студот го намалува притисокот во гумите?

  • Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.

  • Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).

  • За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.

Колку често треба да се проверува притисокот?

Експертите препорачуваат:

  • Најмалку еднаш месечно.

  • Во нај студените месеци – на секои две недели.

  • Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.

  • Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).

Превисок притисок – исто така опасен

Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.

Последици од премногу напумпани гуми:

  • Нерамномерно абење

  • Намален контакт со патот

  • Поголем пренос на удари и вибрации

  • Оштетување на структурата на гумата

Последици од низок притисок

Нискиот притисок е уште поопасен:

  • Оштетување на внатрешноста на гумата

  • Забрзано абење

  • Полоша контрола врз возилото

  • Подолго растојание за сопирање

  • Полошо држење во кривини

  • Поголем ризик од дупната гума

Заклучок

Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:

  • Брза

  • Евтина

  • Критична за безбедноста

  • Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво

Извор: Mondo

Прочитај повеќе...

Автомобили

Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари

Објавено пред

на

Фото: Nabeel Syed @ unsplash
Фото: Nabeel Syed @ unsplash

Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%

Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).

Раст на најголемите пазари

Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:

  • Шпанија: +15,9%

  • Германија: +7,8%

  • Франција: +2,9%

  • Италија: –0,5% (единствен пад)

Електричните автомобили со најголем скок

Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.

Најголеми зголемувања по земји:

  • Шпанија: +90,1%

  • Франција: +63,2%

  • Германија: +47,7%

Пазарен удел по тип на возила во октомври

  • Хибриди (HEV): 34,5%

  • Бензинци: 24,8%

  • Електрични – BEV: 18,9%

  • Plug-in хибриди: 10,5%

  • Дизел: 8,1%

Податоци за периодот јануари–октомври 2025

  • Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.

  • Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.

  • Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.

Најголемите пазари за електрични автомобили

Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.

Извор: Blic

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп4 часа

Хороскоп за вторник (2 декември)

ОВЕН Не се прикажува? ( Повеќе инфо ) Може да очекувате поддршка од соработниците кои се со вас. Деловното поле...

Кичево9 часа

КК „Баскет Кичево“ започнува со тренинзи по термини во спортска сала, стани и ти дел од вистинска спортска приказна со искусни тренери

КК „Баскет Кичево“ носи вистинска свежина во кошарката. Имено, по првично комплетирање на тимот, започнува со официјални тренинзни по термини,...

Македонија11 часа

ЈП за Државни патишта со санација на потпорниот ѕид и заштита кај Бигорскиот Манастир

Јавното претпријатие за државни патишта успешно реализираше проект за санација на потпорниот ѕид и заштита на регионалниот пат Р1202 во...

Македонија13 часа

Повторно паѓа цената на дизелот, бензините остануваат со иста цена за источен литар на бензинските станици ширум Македонија

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 не се менуваат, односно остануваат на исто ниво како што биле...

Спорт13 часа

ФФМ: Благодарност до селекторот Милевски, време е за нов импулс и свежа енергија во националниот тим, до 25 декември Македонија ќе има нов селектор

На денешната седница, Управниот одбор на Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) донесе одлука да не го продолжи договорот со селекторот...

Фото: Yosuke Ota @ unsplash Фото: Yosuke Ota @ unsplash
Магазин15 часа

Понекогаш е наједноставното најдобро: Печени компири со ореви и кромид

Овој рустикален рецепт комбинира три совршени текстури: крцкава печена кора, нежна внатрешност и ароматични крцкави ореви. Кромидот или празот додаваат...

Фото: Val Vesa @ unsplash Фото: Val Vesa @ unsplash
Автомобили15 часа

Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10

Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA)....

Фото: Solen Feyissa @ unsplash Фото: Solen Feyissa @ unsplash
Магазин15 часа

ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички

ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги...

Фото: Timothy Hales Bennett @ Unsplash Фото: Timothy Hales Bennett @ Unsplash
Магазин15 часа

Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува

И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот...

Фото: Jonas Leupe @ unsplash Фото: Jonas Leupe @ unsplash
Магазин16 часа

Google ги заострува правилата за Android апликациите што трошат премногу батерија

Google воведува нови правила со цел подобро управување со потрошувачката на батеријата кај Android апликациите. Компанијата најави дека наскоро ќе...

НАЈЧИТАНИ