Автомобили
Следат тектонски промени во автомобилската индустрија

Во следната деценија, автомобилската индустрија ќе се промени повеќе отколку во изминатите 130 години, а навиките за возење што ги знаеме сега целосно ќе се променат.
Електрична енергија, природен гас, етанол, метанол, биодизел и водород беа само некои од кандидатите за таканареченото „гориво на иднината“, но никој досега не ја заменил нафтата како главен извор на енергија за транспорт. Сепак, тоа ќе се промени во иднина, најмногу затоа што се знае дека резервите на нафта се ограничени и временски ограничени. Бензинските пумпи и дизелите заминуваат во историјата, тоа им е јасно на сите.
Докажаните резерви на нафта и гас на големите нафтени компании се трошат алармантно брзо и се соочуваат со ризик да бидат исцрпени за помалку од 15 години, бидејќи капацитетот на нови полиња не може да ги поврати потрошените количини, предупредува норвешката аналитичка компанија „Rystad Energy“ во својата најнова анализа.
Ваквите прогнози секако се една од причините зошто се повеќе автомобилски гиганти одлучуваат да се префрлат на електрични возила, а многу компании планираат да изградат и свои фабрики за производство на батерии. Според некои проекции, војните во иднина ќе се водат токму поради батериите за електрични автомобили.
Податоците покажуваат дека лани биле продадени два милиони електрични возила во светот, а само 45.000 во 2011 година. Кина е глобален лидер, минатата година беа продадени скоро еден милион, 254 000 во САД и 198 000 во Германија. Во Норвешка, учеството на продажбата на електрични возила во вкупната продажба е дури 44 проценти.
Глобалната продажба на електрични возила оваа година може да се зголеми за 50 проценти или уште повеќе, додека продажбата на возила со внатрешно согорување се очекува да порасне помеѓу два и пет проценти. Ова се проценките на тимот аналитичари Морган Стенли, кој во својата анализа предвиде и дека глобалниот удел на електрични возила ќе достигне четири проценти, а дека до 2030 година, нивниот удел ќе се искачи на 31 процент.
За многу производители на автомобили, електронската мобилност станува главна ориентација и основна дејност.
Tesla на Илон Маск веќе најавува производство на нов тип на батерија која ќе има шест пати повеќе енергија, ќе зафаќа помалку простор и троши помалку енергија. Фолксваген објави дека планира да започне шест фабрики за производство на батерии на горивни ќелии во Европа до 2030 година, а британскиот производител на луксузни автомобили Јагуар објави дека до 2025 година сите негови модели ќе бидат електрични. „Џенерал моторс“ исто така тврди дека е на работ на комерцијализација на „најегзотичната хемија на батериите од сите“, па легендарниот американски производител на автомобили вели дека ќе „скроти литиум метал“.
Аналитичарите сметаат дека недостатокот на инфраструктура е голема пречка за побрзо прифаќање на автомобилите на батерии.
Во исто време, 40 проценти од минатите километри во Европа во 2030 година ќе бидат управувани од автономни возила. Истата година, секој десетти автомобил ќе остане без возач, а автономните возила ќе сочинуваат 40% од продажбата на нови автомобили.
Традиционалниот начин на поседување возило за десет години веројатно повеќе нема да биде како што го знаеме денес. Поголемите европски градови се преполни со автомобили.
Станува сè потешко да се најде место за паркирање, даноците на возилата растат, а самите трошоци за одржување стануваат прескапи за многумина. Прашањето со кое се занимаваат аналитичарите е дали новите генерации воопшто ќе одат на возачки испит и дали ќе имаат време и волја да ги сервисираат возилата vehicles
Истражувањето на консултантска фирма исто така покажа дека 47 проценти од европските потрошувачи би биле подготвени да се откажат од сопствениот автомобил доколку имаат на располагање широко достапна и достапна услуга робо-такси. А, од оние кои сакаат да го задржат својот автомобил, 28 проценти се подготвени да заработат пари со споделување на услуга за возење.
Според анализите, во следните десет години, бројот на возила во Европа ќе се намали од 280 на околу 200 милиони, но тоа не значи дека ќе падне продажбата на нови возила. Напротив, потрошувачите ќе сакаат да ги заменат своите возила со автономни во првиот бран, па затоа се проценува дека продажбата ќе порасне 34 проценти или 24 милиони автомобили годишно само во Европа за време на периодот на трансформација на пазарот на автомобили кон автономни возила. Веќе, авто-пилотите експериментално соработуваат со возачот во многу модели.
Експертите сметаат дека целосно автономните возила масовно ќе започнат да се продаваат само околу 2034 година, но се очекува да се очекува во следните десет години да доживееме голем број нови технологии кои само ќе не прилагодат на идниот начин на возење.
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт1 ден
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт2 дена
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин2 дена
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин2 дена
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Хороскоп1 час
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Македонија11 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза15 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно