Автомобили
Следат тектонски промени во автомобилската индустрија
Во следната деценија, автомобилската индустрија ќе се промени повеќе отколку во изминатите 130 години, а навиките за возење што ги знаеме сега целосно ќе се променат.
Електрична енергија, природен гас, етанол, метанол, биодизел и водород беа само некои од кандидатите за таканареченото „гориво на иднината“, но никој досега не ја заменил нафтата како главен извор на енергија за транспорт. Сепак, тоа ќе се промени во иднина, најмногу затоа што се знае дека резервите на нафта се ограничени и временски ограничени. Бензинските пумпи и дизелите заминуваат во историјата, тоа им е јасно на сите.
Докажаните резерви на нафта и гас на големите нафтени компании се трошат алармантно брзо и се соочуваат со ризик да бидат исцрпени за помалку од 15 години, бидејќи капацитетот на нови полиња не може да ги поврати потрошените количини, предупредува норвешката аналитичка компанија „Rystad Energy“ во својата најнова анализа.
Ваквите прогнози секако се една од причините зошто се повеќе автомобилски гиганти одлучуваат да се префрлат на електрични возила, а многу компании планираат да изградат и свои фабрики за производство на батерии. Според некои проекции, војните во иднина ќе се водат токму поради батериите за електрични автомобили.
Податоците покажуваат дека лани биле продадени два милиони електрични возила во светот, а само 45.000 во 2011 година. Кина е глобален лидер, минатата година беа продадени скоро еден милион, 254 000 во САД и 198 000 во Германија. Во Норвешка, учеството на продажбата на електрични возила во вкупната продажба е дури 44 проценти.
Глобалната продажба на електрични возила оваа година може да се зголеми за 50 проценти или уште повеќе, додека продажбата на возила со внатрешно согорување се очекува да порасне помеѓу два и пет проценти. Ова се проценките на тимот аналитичари Морган Стенли, кој во својата анализа предвиде и дека глобалниот удел на електрични возила ќе достигне четири проценти, а дека до 2030 година, нивниот удел ќе се искачи на 31 процент.
За многу производители на автомобили, електронската мобилност станува главна ориентација и основна дејност.
Tesla на Илон Маск веќе најавува производство на нов тип на батерија која ќе има шест пати повеќе енергија, ќе зафаќа помалку простор и троши помалку енергија. Фолксваген објави дека планира да започне шест фабрики за производство на батерии на горивни ќелии во Европа до 2030 година, а британскиот производител на луксузни автомобили Јагуар објави дека до 2025 година сите негови модели ќе бидат електрични. „Џенерал моторс“ исто така тврди дека е на работ на комерцијализација на „најегзотичната хемија на батериите од сите“, па легендарниот американски производител на автомобили вели дека ќе „скроти литиум метал“.
Аналитичарите сметаат дека недостатокот на инфраструктура е голема пречка за побрзо прифаќање на автомобилите на батерии.
Во исто време, 40 проценти од минатите километри во Европа во 2030 година ќе бидат управувани од автономни возила. Истата година, секој десетти автомобил ќе остане без возач, а автономните возила ќе сочинуваат 40% од продажбата на нови автомобили.
Традиционалниот начин на поседување возило за десет години веројатно повеќе нема да биде како што го знаеме денес. Поголемите европски градови се преполни со автомобили.
Станува сè потешко да се најде место за паркирање, даноците на возилата растат, а самите трошоци за одржување стануваат прескапи за многумина. Прашањето со кое се занимаваат аналитичарите е дали новите генерации воопшто ќе одат на возачки испит и дали ќе имаат време и волја да ги сервисираат возилата vehicles
Истражувањето на консултантска фирма исто така покажа дека 47 проценти од европските потрошувачи би биле подготвени да се откажат од сопствениот автомобил доколку имаат на располагање широко достапна и достапна услуга робо-такси. А, од оние кои сакаат да го задржат својот автомобил, 28 проценти се подготвени да заработат пари со споделување на услуга за возење.
Според анализите, во следните десет години, бројот на возила во Европа ќе се намали од 280 на околу 200 милиони, но тоа не значи дека ќе падне продажбата на нови возила. Напротив, потрошувачите ќе сакаат да ги заменат своите возила со автономни во првиот бран, па затоа се проценува дека продажбата ќе порасне 34 проценти или 24 милиони автомобили годишно само во Европа за време на периодот на трансформација на пазарот на автомобили кон автономни возила. Веќе, авто-пилотите експериментално соработуваат со возачот во многу модели.
Експертите сметаат дека целосно автономните возила масовно ќе започнат да се продаваат само околу 2034 година, но се очекува да се очекува во следните десет години да доживееме голем број нови технологии кои само ќе не прилагодат на идниот начин на возење.
Автомобили
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.
Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.
Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.
Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.
Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.
Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).
Извор: ACEA / Klix.ba
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза8 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Автомобили10 часа
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Спорт7 часа
Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ
-
Социјални мрежи1 ден
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година
-
Магазин7 часа
Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација