Автомобили
Следат тектонски промени во автомобилската индустрија

Во следната деценија, автомобилската индустрија ќе се промени повеќе отколку во изминатите 130 години, а навиките за возење што ги знаеме сега целосно ќе се променат.
Електрична енергија, природен гас, етанол, метанол, биодизел и водород беа само некои од кандидатите за таканареченото „гориво на иднината“, но никој досега не ја заменил нафтата како главен извор на енергија за транспорт. Сепак, тоа ќе се промени во иднина, најмногу затоа што се знае дека резервите на нафта се ограничени и временски ограничени. Бензинските пумпи и дизелите заминуваат во историјата, тоа им е јасно на сите.
Докажаните резерви на нафта и гас на големите нафтени компании се трошат алармантно брзо и се соочуваат со ризик да бидат исцрпени за помалку од 15 години, бидејќи капацитетот на нови полиња не може да ги поврати потрошените количини, предупредува норвешката аналитичка компанија „Rystad Energy“ во својата најнова анализа.
Ваквите прогнози секако се една од причините зошто се повеќе автомобилски гиганти одлучуваат да се префрлат на електрични возила, а многу компании планираат да изградат и свои фабрики за производство на батерии. Според некои проекции, војните во иднина ќе се водат токму поради батериите за електрични автомобили.
Податоците покажуваат дека лани биле продадени два милиони електрични возила во светот, а само 45.000 во 2011 година. Кина е глобален лидер, минатата година беа продадени скоро еден милион, 254 000 во САД и 198 000 во Германија. Во Норвешка, учеството на продажбата на електрични возила во вкупната продажба е дури 44 проценти.
Глобалната продажба на електрични возила оваа година може да се зголеми за 50 проценти или уште повеќе, додека продажбата на возила со внатрешно согорување се очекува да порасне помеѓу два и пет проценти. Ова се проценките на тимот аналитичари Морган Стенли, кој во својата анализа предвиде и дека глобалниот удел на електрични возила ќе достигне четири проценти, а дека до 2030 година, нивниот удел ќе се искачи на 31 процент.
За многу производители на автомобили, електронската мобилност станува главна ориентација и основна дејност.
Tesla на Илон Маск веќе најавува производство на нов тип на батерија која ќе има шест пати повеќе енергија, ќе зафаќа помалку простор и троши помалку енергија. Фолксваген објави дека планира да започне шест фабрики за производство на батерии на горивни ќелии во Европа до 2030 година, а британскиот производител на луксузни автомобили Јагуар објави дека до 2025 година сите негови модели ќе бидат електрични. „Џенерал моторс“ исто така тврди дека е на работ на комерцијализација на „најегзотичната хемија на батериите од сите“, па легендарниот американски производител на автомобили вели дека ќе „скроти литиум метал“.
Аналитичарите сметаат дека недостатокот на инфраструктура е голема пречка за побрзо прифаќање на автомобилите на батерии.
Во исто време, 40 проценти од минатите километри во Европа во 2030 година ќе бидат управувани од автономни возила. Истата година, секој десетти автомобил ќе остане без возач, а автономните возила ќе сочинуваат 40% од продажбата на нови автомобили.
Традиционалниот начин на поседување возило за десет години веројатно повеќе нема да биде како што го знаеме денес. Поголемите европски градови се преполни со автомобили.
Станува сè потешко да се најде место за паркирање, даноците на возилата растат, а самите трошоци за одржување стануваат прескапи за многумина. Прашањето со кое се занимаваат аналитичарите е дали новите генерации воопшто ќе одат на возачки испит и дали ќе имаат време и волја да ги сервисираат возилата vehicles
Истражувањето на консултантска фирма исто така покажа дека 47 проценти од европските потрошувачи би биле подготвени да се откажат од сопствениот автомобил доколку имаат на располагање широко достапна и достапна услуга робо-такси. А, од оние кои сакаат да го задржат својот автомобил, 28 проценти се подготвени да заработат пари со споделување на услуга за возење.
Според анализите, во следните десет години, бројот на возила во Европа ќе се намали од 280 на околу 200 милиони, но тоа не значи дека ќе падне продажбата на нови возила. Напротив, потрошувачите ќе сакаат да ги заменат своите возила со автономни во првиот бран, па затоа се проценува дека продажбата ќе порасне 34 проценти или 24 милиони автомобили годишно само во Европа за време на периодот на трансформација на пазарот на автомобили кон автономни возила. Веќе, авто-пилотите експериментално соработуваат со возачот во многу модели.
Експертите сметаат дека целосно автономните возила масовно ќе започнат да се продаваат само околу 2034 година, но се очекува да се очекува во следните десет години да доживееме голем број нови технологии кои само ќе не прилагодат на идниот начин на возење.
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври

Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
Автомобили
Заборавете на замаглувањето на прозорците: Како да се ослободите од влагата во автомобилот

Во текот на есента и зимата, влагата во автомобилот станува чест и непријатен проблем. Замаглените прозорци ја намалуваат видливоста, го отежнуваат возењето и го зголемуваат ризикот од несреќи. Наместо секојпат да го бришете стаклото со крпа или да користите привремени решенија, многу е поефикасно да спречите појава на кондензација уште од корен.
Во продолжение следуваат неколку практични совети за тоа како да се справите со влагата во вашиот автомобил и да обезбедите јасна видливост во текот на студените месеци.
Чистота наспроти влага
За почеток, заменете го филтерот за кабината. Со оглед на квалитетот на воздухот во нашите градови, филтерот треба редовно да се менува. Нечистотијата што влегува низ системот за вентилација ја намалува неговата ефикасност и со време не може да ја апсорбира влагата што ја носи есента.
Во најголем дел од случаите, наједноставното и најефикасно решение е замената. Нов филтер не е скап — во зависност од моделот на возилото, цените се движат околу 1.000 денари, додека поефикасните јаглеродни филтри се приближно двојно поскапи, пишува Polovniautomobili.com.
Следниот чекор е детално чистење на автомобилот. Листовите, калта и другите нечистотии во внатрешноста собираат влага која подоцна ја замаглува шофершајбната. Исчистете ја и усисајте ја кабината, а прозорците избришете ги со сува микрофибер крпа.
Проверете ги и одводните канали долж покривот, особено кај шофершајбната. Отворете ја хаубата и исчистете ги сите одводи — таму често се собираат лисја и кал, кои можат да предизвикаат навлегување на вода во ентериерот. Освен што ја зголемува влагата, ова може долгорочно да ги оштети електричните инсталации.
Внимавајте што оставате во автомобилот
Иако изгледа очигледно, не оставајте влажни крпи, облека или обувки во автомобилот. Влагата од нив останува заробена во затворен простор и при ниски температури кондензира или замрзнува на стаклата.
Ако користите платнени подни простирки, заменете ги со гумени за зимскиот период. Платнените лесно ја впиваат влагата од обувките, па под нив можете да ставите и стар весник што ќе ја впива водата — само менувајте го редовно.
Како да ја отстраните влагата од автомобилот
Ако влагата веќе е присутна во ентериерот, не грижете се – решението постои. Најефикасниот начин е возење на подолга релација со вклучен клима-уред. Климатизацијата ќе ја извлече влагата од воздухот, а топлината ќе помогне таа да испари. По едно вакво возење, ентериерот ќе биде значително посув.
Доколку не сакате да возите, можете да користите перници против влага што ги нудат производителите на авто-додатоци. Тие апсорбираат дел од влагата, иако нивната ефикасност варира.
Постои и домашно решение – земете стар зимски чорап, наполнете го со посипка за мачки (silica gel) и оставете го во автомобилот преку зимата. Посипката ќе ја собира влагата сè додека не се натопи; потоа заменете ја со нова. Ако влагата е поголема, поставете уште еден чорап.
Искуство плус: користете го сонцето
И зимското сонце може да ви помогне. Ако автомобилот е паркиран на сончево место, ентериерот природно ќе се загрее. Доволно е малку да ги отворите прозорците, за влагата постепено да излезе надвор.
Секако, правете го ова само ако автомобилот се наоѓа на безбедно место, каде нема ризик од кражба.
Со редовна грижа, чист автомобил и малку внимание, влагата повеќе нема да ви го уништува утрото. Видливоста ќе биде подобра, а возењето побезбедно и попријатно.
Извор: Danas
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
-
Автомобили1 ден
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (11 октомври)
-
Кичево1 ден
(ВИДЕО) Погледнете како „везат“ нашите момчиња од „ФК Кичево“, на престижниот меѓународен турнир „Eurosport Cup“, против своите врснити од „CSKA“
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за недела (12 октомври)
-
Македонија2 дена
Денес се чествува 84 години, 11 октомври – Ден на народното востание на Македонскиот народ
-
Спорт2 дена
Македонија се враќа од Гент со бод вреден „злато“ – Остануваме први во групата „Ј“ – уште една потврда дека националниот тим станува фактор кој не смее да се потцени!
-
Спорт2 дена
Ова е стартниот состав на Македонија против Белгија вечерва во рамки на квалификациите за Светското првенство
-
Lifestyle1 ден
Дали треба да го исклучувате инвертер клима уредот?