Автомобили
Следниве грешки најчесто се одговорни за сообраќајни несреќи во зима: брзината не е единствениот проблем, на снегот важат други правила

Возењето во зима понекогаш може да биде опасно, а во тие моменти важно е да го зголемите вниманието, а понекогаш и да ја намалите брзината на возење.
„Најбрзиот начин да се стигне до таму е полека“, гласи една мудра изрека која е добро да се запамети кога временските услови го отежнуваат патот по кој тргнавте.
Дури и ако мислите дека сте исклучително добар возач, на мразот важат сосема различни правила. А добар возач е тешко да го контролира своето возило бидејќи растојанието за сопирање е поголемо.
Она што дефинитивно можете да го направите за да избегнете судир со возилото пред вас е да држите пошироко растојание од вообичаеното.
Ова се најчестите грешки што ги прават возачите во зимски услови на патишта:
Брзо возење
Кога врне или врне снег, не е лоша идејата да се забави, без оглед на знаците за ограничување на брзината. Бавното возење може да биде фрустрирачко, но тоа е единствениот начин да се задржи контролата над возилото.
Не треба да одиме во крајности и да возиме премногу бавно бидејќи ако возиме многу побавно од другите возила, на другите ќе им биде тешко да се прилагодат и шансите за судир се поголеми.
„Манично“ возење: Кога ќе се смени семафорот, спуштете ја малку сопирачката, оставете го возилото да тргне пред повторно да удрите во гасот. Не се тркајте од семафор до семафор со нагли забрзувања и нагло сопирање, на овој начин го „уништувате“ горивото. Наместо тоа, фатете го моментумот на возилото и користете ги оптималните обртаи за да заштедите бензин (или дизел). Самото сопирање не е дејство кое троши дополнително гориво, проблемот е што се користи за да се намали растојанието помеѓу вашето возило и ситуацијата во која ќе треба да застанете.
Автомобилот не е подготвен за зимски временски услови
Возилото на ладно време бара дополнително внимание бидејќи и најмал проблем може да предизвика голема штета доколку не се реши навреме. Редовниот сервис на возилата пред почетокот на зимата е приоритет за сите сериозни возачи.
Исчистете го вашето возило од снег и мраз пред да возите
Возењето со снег на автомобил е казниво. Додека возите, снегот и мразот од вашиот автомобил може да летаат на друго возило и да предизвикаат штета или дури и несреќа.
Постои уште една опасност. Ако не го исчистите возилото од снег пред да возите, другите возачи можеби нема да можат јасно да ве видат кога успорувате и би можеле да ве удрат.
Состојбата на гумите на автомобилот
Доколку веќе неколку сезони не сте ги смениле гумите на вашиот автомобил, потребно е да ја проверите длабочината на „слојот на шарите“. Сè што е под четири милиметри ве става во ризик и треба да купите нови зимски гуми.
Покрај гумите, еднаш месечно се проверува и притисокот. Пониските температури предизвикуваат пад на притисокот, што резултира со послабо држење на гумите.
Возење во зимска облека
Опасноста лежи во тоа што зимската облека ви го отежнува движењето и гледањето во сообраќајот, додека зимските чевли со дебел ѓон нема да ви дадат добро чувство за педалата за гас, кочницата и спојката и нема да можете да реагирате доволно брзо во случај да е потребно.
Недоволно растојание помеѓу возилата
На влажен и прекриен пат со мраз, растојанието за сопирање станува подолго, па затоа е подобро да се држи поголемо растојание од вообичаеното.
Важно е да обрнете внимание на она што се случува зад вас. Најчестите несреќи во зима се случуваат кога некој ќе ве удри одзади.
/N1Info
Автомобили
Новиот прототип на „Subaru“ се очекува да дебитира на „Japan Mobility Show 2025“

Главниот технолошки директор на Субару, Тецуо Фуџинуки, накратко зборуваше за новото возило, кое според тизер фотографијата најверојатно е поврзана со новата генерација на моделот WRX, не откривајќи го директно името. Тој изјави дека автомобилот ќе користи усовршен систем за погон на сите тркала, инспириран од оној што се користи во тркачката серија Супер Таикју.
Јапонското списание „Car Watch“ пренесе дека Фуџинуки го опишал автомобилот како „атрактивен“, со најава дека ќе има уште поимпресивна верзија во иднина. Повеќе детали ќе бидат објавени на самиот саем.
Според „Carscoops“, иако нема официјална потврда, сите знаци укажуваат дека ова е новата, долгоочекувана верзија на WRX, можеби дури и во STI издание.
Сликата што беше објавена не открива многу, но се гледа агресивен дизајн, со спортска аеродинамика. Предниот дел изгледа како модернизирана верзија на сегашниот WRX, со голема маска, нагласен сплитер и хауба со отвор за воздух.
Покрај новиот модел, Субару потврди и дека работи на следната генерација на својот боксер мотор. Иако сè уште нема многу технички детали, се знае дека моторот ќе биде прилагоден за користење јаглеродно неутрално гориво E20 и е можно да има хибридна поддршка. Не се знае точно колкава ќе биде работната зафатнина или колку цилиндри ќе има.
Во изјава за Best Car Web, Фуџинуки ја нагласи посветеноста на Субару кон своите клиенти. Тој изјави: „Им благодариме на сите кои го избираат Субару. Ќе продолжиме да создаваме автомобили што ќе го оправдаат нивниот избор.“
Повеќе информации се очекуваат на отворањето на Јапонскиот саем за мобилност на 30 октомври 2025 година.
Извор: Carscoops / Car Watch / Subaru
Автомобили
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!

Утре (недела), 1-ви јуни со почеток од 11:00ч, град Прилеп повторно ќе биде домаќин на традиционалното државно првенство на Македонија во „Авто слалом“ со возила „Олд тајмери“ и „Јанг тајмери“ во организација на Национална Федерација за историски возила на Македонија која припаѓа во семејството на „FIVA“ – Fédération Internationale des Véhicules Anciens и „Класика Прилеп“ поддржано од Министерство за Спорт.
На наше огромно задоволство и под наше медиумско покровителство свое учество ќе земе нашиот кичевчанец, поранешен шампион и долгогодишен искусен учесник Кристијан Бојоски со својот модифициран „Опел Кадет“, кој долги години е миленик на прилепската публика, а владее голема поддршка и од нашиот град Кичево.
Инаку да потсетиме лани Кристијан Бојоски се натпреваруваше во класа 3 заедно со уште 11 учесници, рекорден број во таа категорија. Бојоски заврши на четвртата позиција со извозено време 1:40
Бидете дел и заедно да навиваме за кичевчанецот кој благодарение на пријателите и спонзорите кои здружено помагаат првично во техничката спремност, а тука не смее да се заборави поддршката на „Adler“, успешно плови по автомобилистичките води.
Имено да потсетиме, во октомври 2023, Бојоски го извози најдоброто време во класата „олд тајмери“ и се закити со пехар и медалја.
Настанот е на официјалната локација пред „Палма Шоп“ во Центарот на градот. Истиот беше закажан за 11-ти мај, но доби нов датум 1-ви јуни поради санација на делови од патеката, тогаш истакнаа од организацијата.
Со среќа на сите учесници!
Автомобили
„BMW“ во својата палета на електрични автомобили ќе го истакне својот модел „i4 M60“, со неверојатни 593 коњски сили

Помина нешто повеќе од една година откако BMW направи освежување на Серија 4 Gran Coupe и електричниот модел i4. Сепак, спортската верзија i4 M50 тогаш не доби технички промени. Таа продолжи да се нуди со истата M Performance поставка која развива 536 коњски сили и 795 њутн-метри вртежен момент. Неколку месеци подоцна, BMWBLOG објави информации дека се подготвува помоќна верзија – i4 M60. Сега, иако неофицијално, таа верзија се појави на холандската страница на BMW.
Новата i4 M60 веќе е наведена меѓу понудените модели, иако сè уште не може да се конфигурира. Интересно е што i4 M50 сè уште стои во понудата, но тоа веројатно ќе се промени наскоро. Новиот модел носи 593 коњски сили, што е за 57 КС повеќе од претходниот. Вртежниот момент останува ист – 795 њутн-метри.
Поради дополнителната сила, i4 M60 е побрз – од 0 до 100 км/ч стигнува за 3,7 секунди, што е за 0,2 секунди побрзо од M50. Максималната брзина останува ограничена на 225 км/ч. Покрај подобрените перформанси, има и други новитети кај оваа верзија, која е најпродаван BMW M модел последниве три години.
Според податоците од холандскиот сајт на BMW, новиот i4 M60 има автономија од 432 до 551 километар според WLTP стандардот. Иако минималниот дострел е помал од претходната верзија (469 км), максималниот сега е поголем (513 км порано). Батеријата и натаму има капацитет од 81,1 kWh, со максимално полнење на 205 kW со еднонасочна струја.
Новата верзија троши малку повеќе енергија – од 21 до 16,6 kWh на 100 км, додека старата верзија имаше потрошувачка од 19,7 до 17,9 kWh. Исто така, автомобилот е малку полесен – намален е за 5 килограми, па сега тежи 2.285 кг.
Брзината на полнење исто така е подобрена. За само 10 минути, може да се добие енергија за 141 до 185 километри, додека кај претходниот модел тоа беше 135 до 175 километри. Бидејќи BMW веќе ги подновува своите веб-страници со новиот модел, целосното претставување на i4 M60 најверојатно ќе се случи многу наскоро.
Извор: bmwblog.com
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (5 јуни)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за петок (6 јуни)
-
Кичево1 ден
(ФОТО) ТППЕ Кичево: Се гаси дива депонија зад „Стара централа“
-
Кичево9 часа
Кичевското архиерејско намесништво истакна соопштение по повод „Духовденска задушница“
-
Македонија12 часа
СВР Охрид: Армијата на Република Македонија ќе реализира тактичко-технички активности
-
Македонија1 ден
На граница кај бугарин во возило пронајдени биле електрошок и солзавец, бил веднаш лишен од слобода
-
Скопје2 дена
За еден ден во Скопје изречени 180 мерки во областа на сообраќајот
-
Спорт9 часа
Македонија има потенцијал кој претходно го докажала. Милевски верува дека вечер играчите ќе го дадат својот максимум!