Автомобили
Совет за возачите: Ваквото запирање на возилото не е добро за сопирачките

Сопирачките не се нешто на што треба да штедите. Исто така, не е добро да не ги одржувате редовно, бидејќи од нив зависи вашата безбедност, како и безбедноста на другите учесници во сообраќајот.
Возејќи по автопат 110-130 км/ч, принудени сте да закочите нагло речиси до застанување и така неколку пати. Што се случува со сопирачките и дали дисковите ќе се деформираат поради оптоварувањето? Одговорите ги дава техничкиот советник на ХАК Марин Морава:
„Можно е да. Споменатиот проблем понекогаш се јавува кај сопирачките кои се купени како „aftermarket“ делови, па во прашање е само квалитетот на материјалите и најчесто овие делови ќе бидат добри за возилата за градско возење и оние што се користат за кратки релации. Проблемите нема да се појават до некое поекстремно сопирање со возилото како што е горенаведениот пример на автопат“.
Не правете го ова додека возите
„По поекстремно урбано сопирање, застанување со возилото и држење на сопирачката притиснато, можно е загреаниот диск да се деформира, бидејќи има помала цврстина на површината и, ако ја држите притисната сопирачката, влошките на дискот може да се притиснат во неа. . Се препорачува да се отпушти педалата на сопирачката доколку возилото е на рамна подлога“, рече Морава.
„Поминувањето со многу жешки дискови низ длабоки барички со вода на тротоарот или одењето во перална за автомобили може да доведе до ненадејно ладење на дисковите, што исто така може да предизвика деформирање на дисковите“, додава тој.
Некои примери на несоодветна грижа за сопирачките
Користење на дискови надвор од дозволената толеранција за измерената ширина на работните површини на сопирачките на дискот и користење истрошени дискови со нови влошки за сопирачките – оваа комбинација често дава лоши резултати. Најдобро е да ги замените дисковите заедно со плочките.
Лоша подготовка и чистење на површината на која е поставен дискот, како и лошо чистење на водилките на плочата на дискот и самиот дебеломер.
Пуштање во употреба на слабо движечка дебеломерна сопирачка што всушност требаше да се замени или сервисира.
Монтажа на делови кои често ги купуваат сопствениците на возила и ги носат на сервис без препорака на дилерот и сервисот. Сопствениците често ги избираат најевтините и несоодветни производи.
Се препорачува да се користат делови кои имаат ознака за потекло, знак за хомологација и ознака за квалитет ОЕМ.
Исто така, се препорачува, доколку самите ги купуваме деловите, да се консултираме со продавачот или сервисниот центар дали купените делови ќе ги задоволат барањата.
Кочниците со ниска цена се генерално за помалку напорни (возење во град) и за возила кои не патуваат долги растојанија.
/Danas
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија1 ден
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика14 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Временска прогноза2 дена
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Свет2 дена
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Македонија1 ден
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила