Автомобили
Светот се менува: Секој втор возач ќе се откаже од возилото до 2030 година?

Возачите ќе претпочитаат да користат услуги наместо да поседуваат автомобил.
Водечката консултантска компанија за менаџмент и технологија BearingPoint сугерира дека одлуките за мобилност во Европа и светот ќе бидат многу различни од денес веќе во 2030 година.
Studija Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility? укажува на три трендови кои ќе ја поттикнат мобилноста во наредните години:
- секое патување ќе стане персонализирано искуство
- нема да се преговара за климатска неутралност – од лулка до гроб
- возачите ќе претпочитаат да користат услуги наместо да поседуваат возила
Во студијата се наведува дека далечинското работење, енергетските кризи, климатските промени и прекините на синџирот на снабдување суштински ја менуваат побарувачката за мобилност, како и насоката и темпото на промени, пишува Ревијахак.
Дури 87% од учесниците во истражувањето веруваат дека поретко ќе патуваат поради работа, а 81% рекле дека ќе патуваат значително помалку службени патувања во споредба со 2019 година, а доколку овој тренд продолжи, тоа ќе влијае на инвестициите во инфраструктурата.
Зголемените трошоци поврзани со развојот на нова инфраструктура за мобилност не можат целосно да се пренесат на крајниот корисник. Можеби ќе треба да се промени и законодавството за да се постигне соодветна инфраструктура за поддршка на електричните возила.
Освен тоа, повеќе нема да се дискутира за климатската неутралност, се наведува во студијата, која укажува дека 80% од произведените мотори ќе бидат еколошки до 2030 година.
Ќе се зголемат инвестициите во инфраструктурата за активности како пешачење и возење велосипед.
Половина од учесниците (49%) велат дека се подготвени да ја жртвуваат сопственоста на возила за да го намалат нивното негативно влијание врз животната средина до 2030 година.
Бидејќи луѓето се повеќе ги користат услугите како што е споделување на автомобили, наместо да поседуваат возило, тие ќе се префрлат на „услуги на барање“. Услугите и софтверот ќе бидат поважни за потрошувачот отколку сопственоста на возилото, бидејќи софтверските платформи ќе го оркестрираат целото патување.
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (3 јуни)
-
Временска прогноза7 часа
Сепак следува промена на времето во Македонија, ова се метео информациите според Попоски
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за петок (4 јули)
-
Кичево1 ден
(ФОТО) ТППЕ Кичево: Нов случај со запалена дива депонија во кичевско
-
Македонија14 часа
Времена измена на сообраќај со пренасочување на делница „Пресека-Песочан“ на автопат А2 Кичево-Охрид
-
Спорт4 часа
Во недела започнува традиционалниот турнир во мал фудбал во с.Староец кичевско
-
Скопје18 часа
МВР за пофалба, експресно го пронајдоа мотоциклистот кој усмрти пешак
-
Македонија3 часа
Кривична за жител од радовишко, се сомничи дека извршил обљуба кон 77-годишна старица