Автомобили
Светот се менува: Секој втор возач ќе се откаже од возилото до 2030 година?
Возачите ќе претпочитаат да користат услуги наместо да поседуваат автомобил.
Водечката консултантска компанија за менаџмент и технологија BearingPoint сугерира дека одлуките за мобилност во Европа и светот ќе бидат многу различни од денес веќе во 2030 година.
Studija Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility? укажува на три трендови кои ќе ја поттикнат мобилноста во наредните години:
- секое патување ќе стане персонализирано искуство
- нема да се преговара за климатска неутралност – од лулка до гроб
- возачите ќе претпочитаат да користат услуги наместо да поседуваат возила
Во студијата се наведува дека далечинското работење, енергетските кризи, климатските промени и прекините на синџирот на снабдување суштински ја менуваат побарувачката за мобилност, како и насоката и темпото на промени, пишува Ревијахак.
Дури 87% од учесниците во истражувањето веруваат дека поретко ќе патуваат поради работа, а 81% рекле дека ќе патуваат значително помалку службени патувања во споредба со 2019 година, а доколку овој тренд продолжи, тоа ќе влијае на инвестициите во инфраструктурата.
Зголемените трошоци поврзани со развојот на нова инфраструктура за мобилност не можат целосно да се пренесат на крајниот корисник. Можеби ќе треба да се промени и законодавството за да се постигне соодветна инфраструктура за поддршка на електричните возила.
Освен тоа, повеќе нема да се дискутира за климатската неутралност, се наведува во студијата, која укажува дека 80% од произведените мотори ќе бидат еколошки до 2030 година.
Ќе се зголемат инвестициите во инфраструктурата за активности како пешачење и возење велосипед.
Половина од учесниците (49%) велат дека се подготвени да ја жртвуваат сопственоста на возила за да го намалат нивното негативно влијание врз животната средина до 2030 година.
Бидејќи луѓето се повеќе ги користат услугите како што е споделување на автомобили, наместо да поседуваат возило, тие ќе се префрлат на „услуги на барање“. Услугите и софтверот ќе бидат поважни за потрошувачот отколку сопственоста на возилото, бидејќи софтверските платформи ќе го оркестрираат целото патување.
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
-
Хороскоп1 денХороскоп за недела (7 декември)
-
Кичево10 часа„ЕВН КЕЦ Кичево“ во вторник ќе работи на терен, дел од „Ужичка“, „Мечкин Камен“ и дел од месноста „Под Крушино“ времено ќе бидат без електрична енергија
-
Временска прогноза2 денаСе менува ли климата? Најава за невообичаено топло време од следната седмица во месец декември – ова се информациите
-
Хороскоп6 часаХороскоп за понеделник (8 декември)
-
Здравје и убавина1 денКако полесно да ја издржите диетата за слабеење
-
Здравје и убавина11 часаДајте им одмор на цревата во организмот со ова овошје
