Автомобили
Tesla доби 160 милиони долари финансиска поддршка од ЕУ за да ја прошири својата мрежа Supercharger
Средствата ќе бидат искористени за инсталирање и надградба на речиси 7.200 станици за Supercharger. ЕУ обезбедува 352 милиони евра за поддршка на инфраструктурата за зелен транспорт. Tesla добива значителен дел од тие пари. Според листата на проекти на ЕУ, полскиот и италијанскиот оддел на компанијата ќе добијат вкупно 148,72 милиони евра за инсталирање или надградба на 7.198 станици за Supercharger во 22 земји.
Tesla неодамна постави 10.000. на поединечни приклучоци на Supercharger
„Проектот има за цел да постави 6.458 станици за полнење (моќност 250 kW) за лесен товарен транспорт. Станиците ќе бидат инсталирани на 613 локации во 16 земји. Проектот вклучува и инсталирање на нови станици и замена на постојните застарени станици за полнење кои не ги исполнуваат барањата во однос на капацитетот за полнење и достапноста“. Исто така, слични станици ќе бидат инсталирани во полската поделба на Tesla како и во шест други земји.
Крајниот рок за аплицирање за проектот беше 13 април 2023 година. ЕУ ги објави сите успешни понуди. Проектот опфаќа голем дел од Европа. Сепак, сè уште нема многу детали за разграничувањето на новите станици или надградбите. Најголем дел од средствата би можеле да се насочат кон подобрување на полначот Tesla Supercharger V4, кој обезбедува излезна моќност од 350 kW, во споредба со претходниот модел со моќност од 250 kW.
Tesla неодамна постави 10.000 поединечни приклучоци на Supercharger во ЕУ. Исто така, компанијата досега има вкупно 875 станици.
Дистрибуција по водечки земји:
Германија 143, Франција 123, Велика Британија 100, Норвешка 95, Шведска 65, Италија 59, Шпанија 50, Холандија 39, Австрија 27 и Швајцарија 27.
Иако се работи за значителен процент од финансирање на една компанија, одлуката на ЕУ изгледа логична. Други автомобилски компании, вклучувајќи ги Форд, ГМ, Волво и Мерцедес, најавија дека ќе се префрлат на Северноамериканскиот стандард за полнење (NACS) на Тесла. Компаниите постигнаа договори со Tesla за користење на станиците за Supercharger. Тоа значи дека многу возачи ќе можат да пристапат до мрежата на Tesla. На почетокот на 2021 година, Tesla ја отвори својата мрежа за сите клиенти на електрични возила на одредени станици за Supercharger во Холандија, Франција и Норвешка.
ЕУ одобри вкупно 26 проекти. Повеќето од овие проекти се посветени на станици за полнење на електрични возила. Неколку проекти се однесуваат на развој и имплементација на инфраструктура за полнење на водород. „Нашата инвестиција од 352 милиони евра се однесува на инвестицијата за изградба на 12.000 станици за полнење ЕВ, 18 станици за полнење на водород и електрификација на пристаништата и аеродромите, вклучително и пристаништето во Ротердам и 37 шпански аеродроми“, изјави европскиот комесар за транспорт Адина Валеан.
Извор: Engadget
Автомобили
Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате
Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.
Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење
Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.
Кога се вклучуваат светлата за магла?
Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.
Што да избегнувате:
-
Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.
-
Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.
Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.
Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно
Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:
-
Пешаците се речиси невидливи во магла.
-
Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.
-
Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.
Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност
На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.
Најважните правила:
-
Прилагодете се на брзината на другите возила.
-
Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.
-
Вклучете ги предните и задните светла за магла.
-
Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.
-
Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.
Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.
Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила
Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:
-
Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.
-
Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.
-
Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.
Дали воопшто треба да тргнете на пат?
Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.
Извор: 021
Автомобили
Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година
Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.
Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.
Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации
VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.
Податоци по категории:
-
693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст
-
286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата
Како стојат прогнозите меѓу организациите?
Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.
И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:
– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.
Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.
Каков е поширокиот пазар на автомобили?
За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.
И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.
Извор: B92
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
-
Кичево1 денВчера вечер во кичевски угостителски објект бил нарушен јавниот ред и мир со физичка пресметка на четворица жители на град Кичево
-
Кичево1 денФинишираат подготовките за овогодинешниот Хуманитарен „Божиќен Базар“ во Кичево, период на многу забава, радост и среќа
-
Хороскоп22 часаХороскоп за сабота (13 декември)
-
Хороскоп2 денаХороскоп за петок (12 декември)
-
Кичево1 ден(ВИДЕО) На голема радост на дечињата, ООУ „Кузман Јосифоски-Питу“ – Кичево блесна во украсна новогодишна бајка
-
Спорт2 часа(ВИДЕО) Со головите на кичевчаните Стефан Стојаноски 23′ и Павел Димоски во 93′, Македонија У15 ја победи силната Турција, секоја чест момци, гордост на нашиот град
-
Хроника4 часаМаж во производствена хала од машина се здобил со повреди и починал на лице место
-
Временска прогноза1 денЛадно на утро со температури под нулата
