Автомобили
Tesla повеќе не е најголем продавач на електрични автомобили

Иако продажбата на групацијата на Илон Маск во четвртиот квартал ги надмина проценките, таа за прв пат падна зад својот кинески ривал.
Tesla беше престигнат од кинескиот BID (BYD) како најголем светски производител на електрични возила
Американската групација продаде 484.000 автомобили во четвртиот квартал, повеќе отколку што прогнозираа 473.000 аналитичари, но не доволно за да ја задржи титулата откако BID објави рекордна продажба на возила на батерии од 526.000 во истиот период.
Додека растот на кинеската компанија поддржана од Ворен Бафет главно е постигнат дома, БИД го заострува својот фокус на изнаоѓање нови странски пазари, вклучително и Европа.
Успехот на BID во „бркањето“ на Tesla, исто така, ја истакнува борбата на наследни производители на автомобили од САД, Европа, Јапонија и Кореја да се прилагодат на брзо менување на преференциите на потрошувачите за поевтини, попаметни електрични возила.
Во соопштението објавено во Кина, групата со седиште во Шенжен се нарече себеси „светски шампион“ за „возила со нова енергија“ откако забележа вкупна годишна продажба од повеќе од три милиони во 2023 година за своите возила – кои исто така вклучуваат приклучоци ( plug- во) хибридни автомобили.
Годишната продажба на Tesla беше 1,81 милиони возила во 2023 година, додека BID испорача 1,58 милиони целосно електрични автомобили.
БИД е основан од Ванг Чуанфу, поранешен универзитетски професор, во средината на 1990-тите. Откако се фокусираше на производството на батерии за полнење, вклучително и за мобилни телефони, компанијата се прошири во автомобилската индустрија во раните 2000-ти.
Раниот успех на кинеската групација ја поттикна Бафет Беркшир Хатавеј да инвестира во компанијата во 2008 година. И покрај годините на потпирање на постоечката индустриска технологија, BID се фокусираше на отстранување на трошоците од производствениот процес.
По долгогодишна државна поддршка и внимателно индустриско планирање од страна на Пекинг, кинеските производители на автомобили сега ја спроведуваат контролата на нивната земја врз производството на речиси секој ресурс, материјал и компонента што се користат за производство на електрични возила
Вертикално интегрираната структура на BID – ги контролира рудниците и произведува батерии и чипови – им завидува на странските ривали додека глобалната автомобилска индустрија се оддалечува од моторите со внатрешно согорување.
На крајот на минатата година, шест од најпродаваните EV модели во Кина, најголемиот светски автомобилски пазар, беа автомобили BID, според Automobilita, консултантска компанија со седиште во Шангај. Додека уделот на BID во продажбата се прошири на повеќе од 35 проценти, Tesla „се мачеше“ да остане во чекор со лансирањето на производи од кинеските ривали, додаде консултантската куќа.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (24 јули)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Македонија2 дена
СВР Тетово спречи девојка да си го одземе животот, лишен од слобода маж поради сомнение за посредување на проституција
-
Lifestyle1 ден
Поради една грешка, клима уредот троши трипати повеќе електрична енергија
-
Lifestyle1 ден
Избркајте ги мувите со лимон: Природен трик што навистина делува
-
Македонија1 ден
Исклучен од сообраќај тетовчанец, управувал автомобил под дејство на алкохол
-
Магазин1 ден
Google го менува начинот на пребарување: пристигнуваат Gemini 2.5 Pro и Deep Search
-
Lifestyle7 часа
Клуч за контрола на шеќерот во крвта: Три знаци дека не внесувате доволно растителни влакна