Автомобили
Tesla повлекува 362.758 возила поради софтверски проблеми

Tesla повлекува 362.758 возила опремени со експериментален софтвер за помош на возачот. Tesla ќе изврши ажурирање на софтверот преку воздух за да ги реши проблемите, се вели во известувањето за отповикување.
Нови проблеми за FSD системот на Tesla
Системот FSD Beta може да предизвика опасност во одредени ситуации што може да дозволи „возилото да го надмине ограничувањето на брзината или да вози низ раскрсниците на нелегален или непредвидлив начин“. Тоа го зголемува ризикот од несреќа, се вели во извештајот за отповикување на веб-страницата на американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на автопати.
Системот FSD Beta, исто така, може да има проблеми да реагира соодветно „на промените во објавените ограничувања на брзината“, се вели во известувањето.
Групата на засегнати возила вклучува голем број автомобили Tesla. Model S и Model X кои се произведуваат од 2016 година. Model 3 произведен во 2017 година и Model Y произведен во 2020 година.
Извршниот директор Илон Маск и обожавателите на Tesla се спротивставија на користењето на терминот „отповикување“ за безбедносни пропусти или проблеми што може да се поправат со ажурирања на софтверот што се прават преку воздух. Маск напиша на Твитер: „Зборот „повик“ за надградби на софтвер преку воздух е сосема погрешен!
Tesla им дозволува на илјадници возачи да тестираат нови и недовршени функции за помош на возачот на јавните патишта во САД преку програмата FSD Beta. Технологијата не го прави Tesla EV автономно, ниту безбедно да се вози без човек зад воланот подготвен да сопира или да управува во секое време.
Трошоците за софтверот FSD се 15.000 долари
Само сопствениците на Tesla кои имаат инсталиран премиум систем за помош на возачот FSD во нивните автомобили можат да се приклучат на програмата FSD Beta. Таа опција сега чини 15.000 долари однапред или 199 долари месечно во САД.
FSD Beta најдобро може да се опише како куп нови функции кои сè уште не се целосно функционални. Главната атракција е „автоматското возење по градските улици“. Оваа опција му овозможува на возилото автоматски да се движи во сложени урбани средини, иако има мали недостатоци.
Tesla никогаш не откри колку луѓе купуваат или се претплатиле на премиум програмата FSD. Во последниот повик за заработка на компанијата, Илон Маск рече: „Сега ја претставивме целосната бета верзија за самостојно возење за градските улици на приближно 400.000 клиенти во Северна Америка. Ова е огромна пресвртница за автономија. FSD Beta е единствениот начин на кој секој корисник може навистина да ја тестира најновата автономија на AI.
Според комуникациите помеѓу NHTSA и Tesla, системот претставува нешто многу поедноставно: „функција за помош на возачот SAE Ниво 2 која може да обезбеди поддршка за управување и сопирање/забрзување на возачот под одредени оперативни ограничувања“.
Во извештајот за повлекување на безбедноста се вели: „Возачот е одговорен за работата на возилото секогаш кога функцијата е вклучена. Возачот мора постојано да ја следи функцијата и да интервенира (управува, кочи или забрзува) по потреба за одржување на безбедното работење на возилото.
Извор: CNBC
Автомобили
(ВИДЕО) „Lexus“ ќе го претстави целосно новиот „ES“ на саемот за автомобили во Шангај

Lexus ќе го претстави целосно новиот ES на претстојниот меѓународен саем за автомобили во Шангај. Деталите за целосно новиот ES, глобален модел кој ги усовршува напредните технологии за електрификација и продолжува да ја развива својата препознатлива тишина и удобност при возењето, ќе бидат објавени на прес-конференција на штандот на Lexus на 23 април.
Додека го чекаме дебито на оваа нова луксузна понуда, Lexus објави тизер видеа клипови кои прикажуваат некои од уникатните дизајнерски елементи, пренесуваат „global.toyota“
Автомобили
(ВИДЕО) Toyota најавува надградена верзија на GR „Corolla“, премиерата закажана на есен
Toyota најавува надградена верзија на GR Corolla чија премиера е закажана за наесен. Дотогаш Јапонците прикажуваат камуфлиран развоен прототип. Сепак, направени се некои значајни промени во споредба со обичниот модел. Сега има отвори на хаубата и предните браници, а има и поголемо задно крило.
Се издвојуваат 18-инчните мат црни ковани тркала BBS со гуми 245/40 ZR18 (Michelin Pilot Sport Cup 2 наместо Pilot Sport 4). Тојота забележува дека работела и на 1,6 литарскиот бензински турбо мотор за да извлече поголем вртежен момент, но не открива детали.
Трицилиндричниот мотор има и „уникатно подесување“, иако не се споменуваат дополнителни коњски сили над стандардните 300 КС.
Сè уште нема слика од внатрешноста.
Извор: AutoBlog.rs
Автомобили
„Шкода“ го претстави својот освежен и подобрен модел на „Ениак“

Škoda претстави подобрени и освежени варијанти на моделот Škoda Enyaq. Според чешкиот производител, тоа е значително подобрување на постоечкиот модел, со помодерен дизајн и напредни технологии.
Овој SUV комбинира карактеристични карактеристики со подобрени аеродинамички решенија, што резултира со подобри перформанси и поефикасно возење. Моделот е базиран на модуларната MEB платформа на Volkswagen Group, која овозможува оптимална распределба на тежината и подобрени карактеристики на возење.
Подобрени перформанси и опсег Надградениот модел доаѓа со повеќе варијанти на батерии, при што најмоќната верзија обезбедува опсег до 500 километри со едно полнење.
Погонската група вклучува различни опции за електрични мотори, давајќи им на клиентите избор помеѓу стандарден и погон на сите тркала. Верзијата Enyaq iV 80 сега нуди 204 КС, додека спортската RS верзија достигнува дури 299 КС, што го прави најмоќниот модел во гамата. Подобрената аеродинамика дополнително ја намалува потрошувачката на енергија и ја зголемува ефикасноста на возењето.
Покрај стандардниот SUV модел, надградената серија го вклучува и Enyaq Coupe, кој се одликува со поелегантна силуета и оптимизирана каросерија. Купе варијантата нуди подолг опсег благодарение на подобрата аеродинамика, додека спортскиот RS модел носи поагресивен дизајн и подобрени перформанси. Со спуштен покрив и динамични линии, Coupe верзијата обезбедува поатрактивна алтернатива на класичниот модел Enyaq.
Напредна дигитализација и внатрешност Кабината на возилото е дополнително подобрена следејќи ги најновите трендови на дигитализација.
Големиот централен екран од 13 инчи овозможува интуитивна контрола на сите функции на возилото, додека таблата со инструменти и инфозабавниот систем сега се уште понапредни.
Внатрешноста користи еколошки материјали, вклучувајќи рециклирани ткаенини и одржливо обработена кожа, со можност за персонализација преку различни дизајнерски пакети.
Škoda Enyaq доаѓа со напредни безбедносни системи, вклучувајќи адаптивна контрола на патувањето, помош за задржување лента и автоматско итно сопирање.
Новите сензори и камери ја подобруваат безбедноста на сите учесници во сообраќајот. Има и напредни системи како автоматско паркирање, head-up дисплеј со зголемена реалност и систем за препознавање сообраќајни знаци.
Системот на батерии поддржува брзо полнење на брзи полначи, при што 80% капацитет може да се наполни за околу 30 минути. Регенеративното сопирање дополнително ја зголемува енергетската ефикасност, додека обновливата енергија се користи во производството на возила, намалувајќи го еколошкиот отпечаток.
Извор: b92.net
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (21 април)
-
Кичево2 дена
(ГАЛЕРИЈА) Кичевскиот храм Св.Петар и Павле за „Воскресение Христово – Велигден“ преполн со верници
-
Македонија2 дена
На пат Гостивар-Кичево бил лишен од слобода возач кој престигнувал подолга колона
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за вторник (22 април)
-
Македонија2 дена
Жител на Крива Паланка возел 142 км/ч на место обележано до 70 км/ч
-
Свет2 дена
Најстариот активен американски астронаут Дон Петит се врати на Земјата од Меѓународната вселенска станица (ISS) на својот 70-ти роденден.
-
Култура12 часа
(ФОТО+ВИДЕО) Во Бигорскиот Манастир и оваа година величествена прослава за Воскресение Христово – Света Пасха
-
Технологија16 часа
„Google“ со бесплатен „AI Premium“ план за студентите со времетраење од една година