Автомобили
Tesla тврди дека возењето со вклучен Autopilot е осум пати побезбедно

Tesla објави интересен извештај за безбедноста на своите автомобили, врз основа на податоците собрани во текот на првиот квартал од 2024 година. Извештајот ја нагласува важноста од користење на полуавтономниот систем „Full Self-Driving“ (FSD) додека возите.
Според Tesla, овој систем за помош на возачот драстично ја намалува веројатноста за сообраќајна несреќа. Tesla тврди дека во првиот квартал од 2024 година, врз основа на податоците од нивните електрични автомобили, имало една несреќа на 12,28 милиони поминати километри кога системот бил активен.
Во автомобилите во кои системот не бил активен, на секои 1,54 милиони километри се случувала по една несреќа
Компанијата ги спореди тие податоци со најновите податоци на американската Национална управа за безбедност во сообраќајот и Федералната управа за автопати, според кои во САД во просек има по една сообраќајна несреќа на секои 1,08 милиони километри.
Tesla објави и табела која ја прикажува историјата на несреќи со и без FSD или Autopilot. Трендот покажува дека со текот на годините се зголемува бројот на поминати километри по несреќа, што би требало да значи дека нивните автомобили се побезбедни.
Tesla исто така нагласува дека оваа статистика ги вклучува сите несреќи, вклучително и оние во кои ниту еден систем за помош на возачот не може да интервенира за да спречи судир, како на пример друго возило кое удрило во Tesla кога автомобилот бил запрен.
Иако Tesla може да се пофали со ефикасноста на своите полуавтономни системи за помош на возачот, компанијата беше предмет на бројни истраги за несреќи што се случија со активниот систем Autopilot или FSD.
Но, треба да се нагласи дека повеќето од овие несреќи се виновни на возачите бидејќи претерано се потпирале на системот и не следеле што се случува на патот пред нив. Многумина тврдат дека самата компанија Tesla е виновна за овие случаи, бидејќи имињата Full Self-Driving и Autopilot сугерираат дека автомобилот може целосно да вози сам, но всушност станува збор за полуавтономни системи кои служат само за помош на возачот , а не целосно автономно возење.
/AutoBlog
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Предмалку во кичевско спречен нов поголем пожар на стрниште и сува трева кој поради ветерот стигнал речиси до куќите
-
Кичево18 часа
Ќе имаме по свежо време, но во Кичево вечерва епицентарот ќе биде на градскиот плоштад!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (31 јули)
-
Хороскоп6 часа
Месечен Хороскоп (август)
-
Спорт1 ден
Германската Бундеслига воведува камери на судиите и јавни објаснувања за „VAR“
-
Кичево3 часа
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“