Магазин
TikTok е најбрзо растечкиот извор на вести за возрасни во ОК
7% од возрасните ја користат апликацијата за вести, а речиси половина се свртуваат кон TikTokers наместо конвенционалните извори на вести
Социјалната видео платформа е најбрзо растечкиот извор на вести за возрасни во ОК, при што речиси половина од луѓето што ја користат за тековни работи се свртуваат кон TikToker наместо конвенционалните новински организации за нивните вести, покажува новото истражување.
TikTok го користат 7% од возрасните за вести, според британското тело за надзор на комуникациите Офком, што е зголемување од 1% во 2020 година. Растот првенствено е поттикнат од младите корисници, на возраст од 16 до 24 години.
Годишниот извештај на Ofcom покажа дека за тинејџерите на возраст од 12 до 15 години, Инстаграм ги победи BBC One и BBC Two како најпопуларен извор на вести меѓу тинејџерите, а веднаш по него следат TikTok и YouTube.
Студијата на Ofcom покажа дека новинските организации сега треба да се натпреваруваат со TikTokers кои не се новинари. За оние кои консумираат вести на TikTok, нивниот главен извор се другите луѓе што ги следат (44%), потоа пријателите и семејството (32%), а потоа следат новинските организации (24%).
TikTok има повеќе од милијарда корисници ширум светот и е во сопственост на кинеската технолошка компанија ByteDance. Неговата моќ како извор на вести дојде до израз за време на војната во Украина, кога Белата куќа извести за 30 влијателни TikTokers кои правеа содржини за војната, пишува британски Гардијан.
И покрај растот на TikTok во ОК како извор на вести, се чини дека заостанува зад САД. Една четвртина од возрасните Американци велат дека секогаш користат TikTok за да добиваат вести, а речиси половина од возрасните милениумци и Gen Z во САД – оние помлади од 41 и под 25 години – го покажуваат истото, според аналитичката компанија Forrester Research.
Исто така, имаше предупредувања дека платформата била подложна на дезинформации за време на конфликтот, со примери кои вклучуваат клипови од видео игри кои се претставуваат како вистинска воена снимка, а имало и случаи кога се појавиле снимки кои сугерираат дека Русија се подготвува за нуклеарен напад.
Портпаролот на TikTok рече дека платформата е место каде што „милиони луѓе доаѓаат да се забавуваат и учат“, додавајќи: „Сакаме секој што користи TikTok да има пристап до добри и точни информации, поради што нашите упатства на заедницата јасно покажуваат дека не дозволуваме штетни дезинформации“.
Магазин
Понекогаш е наједноставното најдобро: Печени компири со ореви и кромид
Овој рустикален рецепт комбинира три совршени текстури: крцкава печена кора, нежна внатрешност и ароматични крцкави ореви. Кромидот или празот додаваат солена, карактеристична арома, а оревите внесуваат јаткаст контраст. Резултатот е едноставно јадење што може да биде и прилог и лесен главен оброк.
Состојки (за 3–4 лица):
-
1,2–1,5 кг компири (средни или поголеми)
-
1 кромид или 2–3 стебленца праз
-
80–100 г сецкани ореви (грубо)
-
Маслиново масло
-
Сол и бибер
-
По желба: свеж магдонос, рузмарин или мајчина душица
Начин на подготовка:
-
Загрејте ја рерната на 200°C. Измијте ги компирите и пресечете ги на половина по должина. Ако се поголеми, исечете ги на четвртини.
-
Во голем сад измешајте: компири, маслиново масло, сецкан кромид или праз, ореви, сол, бибер и билки ако ги користите. Измешајте добро за сè да се премачка рамномерно.
-
Распоредете ги компирите на плех обложен со хартија за печење или лесно намастен. Печете 35–40 минути додека не добијат златно-кафеава боја, а оревите станат крцкави. На половина време промешајте за рамномерно печење.
-
По желба, додадете свеж магдонос или мајчина душица. Послужете ги топли — одлични се со печено месо, свежа салата или како самостоен топол прилог.
Извор: 021
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Кичево1 ден(ФОТО) Вчера во Кичево во преполна сала и одличен амбиент се одржа првиот хуманитарен концерт на „Македонски Завет“ и „Патриотско Друштво“
-
Кичево7 часаПредмалку се случила тешка сообраќајна несреќа на магистралниот пат кај с. Трапчин Дол кичевско
-
Хороскоп2 денаХороскоп за недела (30 ноември)
-
Хороскоп18 часаМесечен Хороскоп (декември 2025)
-
Спорт2 денаМакедонската женска фудбалска репрезентација до 19 години со втора победа на турнирот за ЕП
-
Здравје и убавина21 часШто значи топла или превриена вода за човечкиот организам, еве неколку здравствени проблеми кои топлата вода може да ги реши
-
Македонија1 денКај „Романовце“ лишен од слобода криумчар, пронајдени седум илегални мигранти од Египет
-
Здравје и убавина19 часаПробајте врз утринското кафе да му додадете парче чоколадо
