Автомобили
Топ10 модели на автомобили на кои вртоглаво им паднала цената на пазарот за само три години од производство

Кога купувате нов автомобил, генерално се земаат предвид тековните трошоци, како што се сервисирање, потрошувачка на гориво и трошоци за регистрација. Сепак, сите овие трошоци завршуваат помалку од износот што автомобилот го губи во вредност по напуштањето на изложбениот салон во првите неколку години на сопственост.
„What car?“ – Интернет магазин за автомобили што се занимава со прегледи за истите, користејќи податоци од пазарот на користени автомобили, откри 10 модели кои изгубиле најголем процент од нивната оригинална цена во првите три години. Сите податоци се засноваат на примери кои поминале повеќе од 60.000 километри, пишуваат од хрватскиот Автоклуб. Податоците биле собрани од пазарот за половни автомобили во Велика Британија, но состојбата е слична на секој европски пазар.
1. Citroën Spacetourer
Модел: 1.5 Blue HDi 120 Business M, цена на нов автомобил: 37.005 фунти, цена по три години: 12.500 фунти, загуба на вредност: 24,505 фунти, задржана вредност: 33,8%
2. Opel Astra
Модел: 1,5 Turbo D Sri Nav, Цена на нов автомобил: 23,675 £, Цена по три години: 7900 £, Губење на вредност: 15,775 £, задржана вредност: 33,4%
3. BMW Серија 2 Кабриолет
Модел: M240i Nav, цена на нов автомобил: 45.385 фунти, цена по три години: 15.075 фунти, загуба на вредност: 30.310 фунти, задржана вредност: 33,2%
4. Активен турер на BMW Серија 2
Модел: 216d SE, Цена на нов автомобил: 29.975 £, Цена по три години: 9200, Губење на вредност: 18.775 £, задржана вредност: 32,9%
5. Мерцедес СЛ
Модел: 500 Grand Edition, Цена на нов автомобил: 89,235 £, Цена по три години: 29,325 £, Губење на вредност: 59,910 £, задржана вредност: 32,9%
6. Пежо 108
Модел: 1,0 72 Active, цена на нов автомобил: 12,785 £, цена после три години: 4000 £, загуба на вредност: 8785 £, задржана вредност: 31,3%
7. Mercedes S-Class Coupe
Модел: S560 Grand Edition, цена на нов автомобил: 125.010 фунти, цена по три години: 36.800 фунти, загуба на вредност: 88.210 фунти, задржана вредност: 29,4%
8. Fiat 500C
Модел: 1.0 благ хибриден поп, цена на нов автомобил: 15.910 фунти, цена по три години: 4.650 фунти, загуба на вредност: 11.260 фунти, задржана вредност: 29,2%
9. Opel Combo Life
Модел: 1.2 Turbo 130 Elite, цена на нов автомобил: 28.260 фунти, цена по три години: 8150 фунти, загуба на вредност: 20.110 фунти, задржана вредност: 28,8%
10. Ауди А8
Модел: 55 TFSI Quattro, цена на нов автомобил: 106.305 фунти, цена по три години: 28.975 фунти, загуба на вредност: 77.330 фунти, задржана вредност: 27,3%
ФОТО: MikeBirdy / pexels.com
Извор: autoblog.rs
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево17 часа
Во понеделник ЕВН КЕЦ Кичево ќе работи на терен, времено без електрична енергија ќе биде кичевското село Другово
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Lifestyle2 дена
Поради една грешка, клима уредот троши трипати повеќе електрична енергија
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за сабота (26 јули)
-
Lifestyle2 дена
Избркајте ги мувите со лимон: Природен трик што навистина делува
-
Македонија17 часа
Утре на градскиот плоштад во Охрид, македонската Полиција ќе се реализира националната кампања „До вас, за вас“, како форма за приближување на полицијата до граѓаните
-
Македонија2 дена
Исклучен од сообраќај тетовчанец, управувал автомобил под дејство на алкохол
-
Lifestyle23 часа
Дали премногу често имате столица? Еве што значи тоа за вашето здравје