Автомобили
Топ10 модели на автомобили на кои вртоглаво им паднала цената на пазарот за само три години од производство

Кога купувате нов автомобил, генерално се земаат предвид тековните трошоци, како што се сервисирање, потрошувачка на гориво и трошоци за регистрација. Сепак, сите овие трошоци завршуваат помалку од износот што автомобилот го губи во вредност по напуштањето на изложбениот салон во првите неколку години на сопственост.
„What car?“ – Интернет магазин за автомобили што се занимава со прегледи за истите, користејќи податоци од пазарот на користени автомобили, откри 10 модели кои изгубиле најголем процент од нивната оригинална цена во првите три години. Сите податоци се засноваат на примери кои поминале повеќе од 60.000 километри, пишуваат од хрватскиот Автоклуб. Податоците биле собрани од пазарот за половни автомобили во Велика Британија, но состојбата е слична на секој европски пазар.
1. Citroën Spacetourer
Модел: 1.5 Blue HDi 120 Business M, цена на нов автомобил: 37.005 фунти, цена по три години: 12.500 фунти, загуба на вредност: 24,505 фунти, задржана вредност: 33,8%
2. Opel Astra
Модел: 1,5 Turbo D Sri Nav, Цена на нов автомобил: 23,675 £, Цена по три години: 7900 £, Губење на вредност: 15,775 £, задржана вредност: 33,4%
3. BMW Серија 2 Кабриолет
Модел: M240i Nav, цена на нов автомобил: 45.385 фунти, цена по три години: 15.075 фунти, загуба на вредност: 30.310 фунти, задржана вредност: 33,2%
4. Активен турер на BMW Серија 2
Модел: 216d SE, Цена на нов автомобил: 29.975 £, Цена по три години: 9200, Губење на вредност: 18.775 £, задржана вредност: 32,9%
5. Мерцедес СЛ
Модел: 500 Grand Edition, Цена на нов автомобил: 89,235 £, Цена по три години: 29,325 £, Губење на вредност: 59,910 £, задржана вредност: 32,9%
6. Пежо 108
Модел: 1,0 72 Active, цена на нов автомобил: 12,785 £, цена после три години: 4000 £, загуба на вредност: 8785 £, задржана вредност: 31,3%
7. Mercedes S-Class Coupe
Модел: S560 Grand Edition, цена на нов автомобил: 125.010 фунти, цена по три години: 36.800 фунти, загуба на вредност: 88.210 фунти, задржана вредност: 29,4%
8. Fiat 500C
Модел: 1.0 благ хибриден поп, цена на нов автомобил: 15.910 фунти, цена по три години: 4.650 фунти, загуба на вредност: 11.260 фунти, задржана вредност: 29,2%
9. Opel Combo Life
Модел: 1.2 Turbo 130 Elite, цена на нов автомобил: 28.260 фунти, цена по три години: 8150 фунти, загуба на вредност: 20.110 фунти, задржана вредност: 28,8%
10. Ауди А8
Модел: 55 TFSI Quattro, цена на нов автомобил: 106.305 фунти, цена по три години: 28.975 фунти, загуба на вредност: 77.330 фунти, задржана вредност: 27,3%
ФОТО: MikeBirdy / pexels.com
Извор: autoblog.rs
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
Автомобили
Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар излезе од производствената линија во фабриката во Точиги.
• Последниот произведен автомобил е премиум изданието T-Spec во препознатливата боја Midnight Purple, специјално наменето за јапонските клиенти.
• Од своето деби во 2007 година, произведени се приближно 48.000 примероци од овој култен спортски автомобил.
◢◤ありがとう、R35 GT-R ◢◤
世界中のファンとともに駆け抜けたGT-Rが生産終了。
GT-Rは日産の象徴であり、私たちの情熱そのもの。
この伝説は終わりではなく、次なる進化への始まりです。みなさんのGT-Rとの思い出を、 #GTR でぜひ教えてください。#NissanGTR pic.twitter.com/I1ozg4fK35
— 日産自動車株式会社 (@NissanJP) August 27, 2025
Наследство на R35 GT-R
„По 18 извонредни години, R35 GT-R остави неизбришлив белег во автомобилската историја. Неговото наследство е доказ за страста на нашиот тим и лојалноста на клиентите низ целиот свет“, изјави Иван Еспиноза, претседател и извршен директор на Nissan. Тој додаде дека ова не е „конечно збогување“ со GT-R, бидејќи компанијата има цел еден ден повторно да го врати ова име.
• R35 GT-R постави нови стандарди како врвен Grand Tourer, спојувајќи удобност, префинетост и екстремни перформанси.
• Моќноста на моторот низ годините се зголеми од 480 КС на 570 КС, додека верзиите NISMO достигнуваа до 600 КС.
Officially the last R35 GT-R leaving production pic.twitter.com/ieY47FmlQf
— Qrisys (@Qrisys) August 26, 2025
Уникатност и иднина
Една од најголемите карактеристики на GT-R е што секој од произведените 48.000 мотори бил рачно составен од тим од само девет мајстори, познати како „Такуми“, во фабриката во Јокохама.
Иако Nissan сè уште нема објавено конкретен план за наследник, компанијата останува посветена на името GT-R, со визија еден ден да го врати за новата генерација љубители на спортски автомобили.
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (3 септември)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за четврток (4 септември)
-
Кичево1 ден
Кичево: Филм, музика и креативност во село Ехлоец: Echoes in the Wild на 7 септември
-
Македонија1 ден
МВР: Целосна забрана во шуми до крај на месец септември
-
Lifestyle1 ден
Кој пијалок е поштетен за здравјето: пивото или газираните сокови?
-
Свет13 часа
(ВИДЕО) „Ден на жалост“ во Португалија по страшната трагедија каде од шините излета жичара и одзеде најмалце 15 животи, неофицијално има и странци
-
Македонија1 ден
„Wizz Air“ со шести авион во својата база во Скопје и 13 нови рути
-
Временска прогноза14 часа
Најавената промена на времето се оствари, во текот на ноќта наврнаа 23 л/м2 дожд