Автомобили
Топ10 модели на автомобили на кои вртоглаво им паднала цената на пазарот за само три години од производство

Кога купувате нов автомобил, генерално се земаат предвид тековните трошоци, како што се сервисирање, потрошувачка на гориво и трошоци за регистрација. Сепак, сите овие трошоци завршуваат помалку од износот што автомобилот го губи во вредност по напуштањето на изложбениот салон во првите неколку години на сопственост.
„What car?“ – Интернет магазин за автомобили што се занимава со прегледи за истите, користејќи податоци од пазарот на користени автомобили, откри 10 модели кои изгубиле најголем процент од нивната оригинална цена во првите три години. Сите податоци се засноваат на примери кои поминале повеќе од 60.000 километри, пишуваат од хрватскиот Автоклуб. Податоците биле собрани од пазарот за половни автомобили во Велика Британија, но состојбата е слична на секој европски пазар.
1. Citroën Spacetourer
Модел: 1.5 Blue HDi 120 Business M, цена на нов автомобил: 37.005 фунти, цена по три години: 12.500 фунти, загуба на вредност: 24,505 фунти, задржана вредност: 33,8%
2. Opel Astra
Модел: 1,5 Turbo D Sri Nav, Цена на нов автомобил: 23,675 £, Цена по три години: 7900 £, Губење на вредност: 15,775 £, задржана вредност: 33,4%
3. BMW Серија 2 Кабриолет
Модел: M240i Nav, цена на нов автомобил: 45.385 фунти, цена по три години: 15.075 фунти, загуба на вредност: 30.310 фунти, задржана вредност: 33,2%
4. Активен турер на BMW Серија 2
Модел: 216d SE, Цена на нов автомобил: 29.975 £, Цена по три години: 9200, Губење на вредност: 18.775 £, задржана вредност: 32,9%
5. Мерцедес СЛ
Модел: 500 Grand Edition, Цена на нов автомобил: 89,235 £, Цена по три години: 29,325 £, Губење на вредност: 59,910 £, задржана вредност: 32,9%
6. Пежо 108
Модел: 1,0 72 Active, цена на нов автомобил: 12,785 £, цена после три години: 4000 £, загуба на вредност: 8785 £, задржана вредност: 31,3%
7. Mercedes S-Class Coupe
Модел: S560 Grand Edition, цена на нов автомобил: 125.010 фунти, цена по три години: 36.800 фунти, загуба на вредност: 88.210 фунти, задржана вредност: 29,4%
8. Fiat 500C
Модел: 1.0 благ хибриден поп, цена на нов автомобил: 15.910 фунти, цена по три години: 4.650 фунти, загуба на вредност: 11.260 фунти, задржана вредност: 29,2%
9. Opel Combo Life
Модел: 1.2 Turbo 130 Elite, цена на нов автомобил: 28.260 фунти, цена по три години: 8150 фунти, загуба на вредност: 20.110 фунти, задржана вредност: 28,8%
10. Ауди А8
Модел: 55 TFSI Quattro, цена на нов автомобил: 106.305 фунти, цена по три години: 28.975 фунти, загуба на вредност: 77.330 фунти, задржана вредност: 27,3%
ФОТО: MikeBirdy / pexels.com
Извор: autoblog.rs
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за четврток (18 септември)
-
Македонија2 дена
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика1 ден
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Македонија2 дена
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила
-
Временска прогноза1 ден
Брз продор на ладен воздух од север, додека само утре услови за слаб локален дожд
-
Магазин1 ден
Осум iOS 26 промени што мора да ги пробате
-
Скопје2 часа
Малолетници на 12 и 14 годишна возраст од угостителски објект одзеле пари од вработени и побегнале, едниот се заканил со остар предмет