Следете не

Автомобили

Toyota GR DKR Hilux T1 + за рели Дакар

Објавено пред

на

Toyota Gazoo Racing го претстави Toyota GR DKR Hilux T1 + сосема нов тркачки автомобил за релито Дакар 2022. Сосема нов дизајн сега излезе од фазата на прототип, но ќе продолжи да се развива и усовршува во неделите пред релито Дакар коe започнува на почетокот на јануари следната година во Саудиска Арабија.

Придвижуван од 3,5-литарски твин-турбо V6 мотор (V35A Production Engine) добиен од новиот Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, новиот GR DKR Hilux T1 + има повеќе вртежен момент при ниски вртежи од неговиот претходник, иако вкупната тежина на автомобилот според прописите е зголемена на 2000 кг. Перформансите на новиот мотор се регулирани со правилата поставени од FIA и како таков нуди моќност од 298 kW (405 КС) и приближно 660 Nm. Менувачот е 6-брзински секвенцијален на Садев, погон на сите тркала со три диференцијали и 215 mm Ceramic Twin Plate куплунгот, пренесува Tportal.hr.

Благодарение на најсовремената производствена верзија на твин турбо моторот Land Cruiser 300 V6, тимот можеше да работи со серискиот мотор. Се користат стандардни турбополначи на Тојота, како и стандарден интеркулер. Ориентацијата на интеркулерот мораше да се измени за тркачки автомобил, но самиот дел останува стандарден, бидејќи е исклучително ефикасен.
Toyota GR DKR Hilux T1 +

Автомобилот има и зголемен систем на патна суспензија од 280 mm на 350 mm, што му овозможува на возачот максимално да ги искористи новите гуми од 37 инчи (940 mm). Ширината на гумата исто така е зголемена од 245 mm на 320 mm. Гумите се BF Goodrich All-terrain T / A KDR2.

Новите 17-инчни алуминиумски тркала Method Race Wheels ќе ги истакнат поголемите гуми на новиот автомобил. Овие тркала беа составен дел од развојот на T1 + и тимот одлучи да ги остави тркалата во нивната природна алуминиумска завршница, бидејќи нуди предност во однос на топлинското зрачење, односно ладењето.

Димензиите на новиот GR DKR Hilux T1 + се следните: должина 4810 mm, ширина 2300 mm, висина 1890 mm и меѓуоскино растојание 3140 mm.

Под каросеријата, Hilux го задржа истиот распоред со централно монтиран мотор кој се користи од Дакар 2016 година. Автомобилот сега носи само две резервни гуми наместо трите што се користеа во минатото, поради промена во прописите за категоријата Т1 +.

Новиот автомобил има најнов надворешен дизајн кога станува збор за боите, што е во склад со оној што се користи во WEC и WRC. Како таква, новата Toyota GR DKR Hilux, која исто така ќе се натпреварува во 2022 FIA World Rally-Raid шампионат, е очигледно дел од линијата на тркачки автомобили на Toyota Gazoo Racing за Светскиот шампионат. Иконскиот натпис GR сега е прифатен од сите три тима на Светскиот шампионат, иако Дакар Хилукс е дел од семејството Газо Рејсинг долги години. Овој натпис служи и за зајакнување на врската помеѓу тркачките автомобили на Тојота и возбудливите друмски автомобили кои го носат истиот натпис.

За Дакар 2022, тимот ќе понуди четири целосно нови GR DKR T1 + верзии на Hilux, со Катарецот Насер Ал-Атијах и Французинот совозач Матје Баумел кои ќе го предводат Toyota Gazoo Racing. Победниците на релито Дакар 2019 повторно ќе го имаат Жиниел де Вилиер (победник на Дакар 2009) за тимски колега, а Јужноафриканецот ќе биде во партнерство со совозачот Денис Марфи за изданието на трката во 2022 година.

Јужноафриканците Хенк Латеган и Брет Камингс ќе се вратат на релито Дакар, со цел да ја покажат својата брзина по откажувањето во текот на 5-тата фаза од релито Дакар 2021 година. Последниот болид во составот ќе го возат Шамер Варијава и совозачот Дани Стасен, од Јужна Африка.

Тимот ќе спроведе последен тест во Јужна Африка додека ги подготвува автомобилите за транспорт во Саудиска Арабија на почетокот на декември. Конечната рута за Дакар 2022 допрва треба да биде објавена, но се очекува теренот да биде сличен на оној од 2020 и 2021 година.

/tportal.hr/
Фото: Toyota Gazoo Racing

Автомобили

Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите

Објавено пред

на

Фото: Mae Dulay @ unsplash
Фото: Mae Dulay @ unsplash

Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.

Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.

Зошто студот го намалува притисокот во гумите?

  • Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.

  • Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).

  • За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.

Колку често треба да се проверува притисокот?

Експертите препорачуваат:

  • Најмалку еднаш месечно.

  • Во нај студените месеци – на секои две недели.

  • Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.

  • Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).

Превисок притисок – исто така опасен

Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.

Последици од премногу напумпани гуми:

  • Нерамномерно абење

  • Намален контакт со патот

  • Поголем пренос на удари и вибрации

  • Оштетување на структурата на гумата

Последици од низок притисок

Нискиот притисок е уште поопасен:

  • Оштетување на внатрешноста на гумата

  • Забрзано абење

  • Полоша контрола врз возилото

  • Подолго растојание за сопирање

  • Полошо држење во кривини

  • Поголем ризик од дупната гума

Заклучок

Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:

  • Брза

  • Евтина

  • Критична за безбедноста

  • Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво

Извор: Mondo

Прочитај повеќе...

Автомобили

Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари

Објавено пред

на

Фото: Nabeel Syed @ unsplash
Фото: Nabeel Syed @ unsplash

Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%

Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).

Раст на најголемите пазари

Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:

  • Шпанија: +15,9%

  • Германија: +7,8%

  • Франција: +2,9%

  • Италија: –0,5% (единствен пад)

Електричните автомобили со најголем скок

Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.

Најголеми зголемувања по земји:

  • Шпанија: +90,1%

  • Франција: +63,2%

  • Германија: +47,7%

Пазарен удел по тип на возила во октомври

  • Хибриди (HEV): 34,5%

  • Бензинци: 24,8%

  • Електрични – BEV: 18,9%

  • Plug-in хибриди: 10,5%

  • Дизел: 8,1%

Податоци за периодот јануари–октомври 2025

  • Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.

  • Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.

  • Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.

Најголемите пазари за електрични автомобили

Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.

Извор: Blic

Прочитај повеќе...

Автомобили

Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија

Објавено пред

на

Фото: Michael Förtsch @ unsplash
Фото: Michael Förtsch @ unsplash

Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.

Според Давино:

  • до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,

  • до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.

Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.

Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика

Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:

  • знаење,

  • инвестиции,

  • ресурси,

  • посветеност.

Моменталните планови на BYD вклучуваат:

  • производство на електрични возила во Унгарија,

  • изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,

  • планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.

Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:

  • релативно ниски трошоци за производство,

  • развиена мрежа на зелена енергија.

BYD размислува за производство на батерии во Европа

Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.

Тој изјави:

  • Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“

BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:

  • нова фабрика за склопување возила,

  • или фабрика за батерии,

додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.

Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:

  • цената на енергијата,

  • локалните услови за инвестиции,

  • соработката со властите.

BYD бележи силен раст во продажбата во Европа

Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.

Овој раст е резултат на:

  • пошироката понуда на целосно електрични модели,

  • воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.

Извор: Blic

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп9 часа

Хороскоп за петок (28 ноември)

Овен Денес, комуникацијата со луѓето е многу подобра од вообичаеното, искористете ја. Наизглед безначајна идеја во разговор со пријателите може...

Македонија17 часа

Бензините остануваат исто, додека Дизелот од ноќеска со нова намалена цена за литар

Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V), се намалува за 2,50 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Lifestyle18 часа

„Travelers Cycling Macedonia“ – Кичево ја лансира првата андроид мобилна апликација за велосипедизам во Македонија

Пред неколку недели во употреба е пуштена првата мобилна апликација за велосипедизам во Македонија – „Travelers Cycling Macedonia“. Апликацијата има за...

Кичево19 часа

ОВР Кичево поднесе кривична за лице од скопско, најдена банкарска картичка употребил за купување на производи

ОВР Кичево поднесе кривична пријава против Ќ.И. (47) од скопското село Палиград, поради постоење основи на сомнение за сторено кривично...

Македонија22 часа

АМСМ: На патниот правец Отешево – Сирхан, поради одрон на патот, сообраќајот се одвива по една сообраќајна лента

Внимание на патниот правец Отешево – Сирхан, поради одрон на патот, сообраќајот се одвива по една сообраќајна лента, рано утрово...

На денешен ден23 часа

Времеплов: На денешен ден – 27 ноември

На денешен ден 27 ноември, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед...

Временска прогноза1 ден

Попоски: Врнежите од дожд не престануваат, особено внимание во недела, каде можни се врнежи од снег и на превоите до 1000 нмв.

Под влијание на циклонска активност со центар над Медитеранот и на поладен воздух од север до недела (30 Ноември) во...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (27 ноември)

ОВЕН Не се потпирајте премногу на другите луѓе и на она што го слушате што не е потврдено. Ако одлучите...

Македонија2 дена

„ЛУКОИЛ Македонија“ во своите малопродажни објекти го враќа купувањето со „VISA“ дебитните и кредитни картички, од денес во целосна функционалност може да се користат услугите за плаќање

По краткиот прекин предизвикан од според најверојатно технички околности, услугата со „VISA“ картичките е нормализирана и граѓаните повторно можат без...

Фото: Jakob Owens @ unsplash Фото: Jakob Owens @ unsplash
Магазин2 дена

Google Photos добива шест нови AI-функции: Подобрено уредување, пребарување и креативност

Google Photos воведува шест нови функции базирани на вештачка интелигенција, со што значително ги проширува можностите за уредување, пребарување и...

НАЈЧИТАНИ