Следете не

Автомобили

Toyota GR DKR Hilux T1 + за рели Дакар

Објавено пред

на

Toyota Gazoo Racing го претстави Toyota GR DKR Hilux T1 + сосема нов тркачки автомобил за релито Дакар 2022. Сосема нов дизајн сега излезе од фазата на прототип, но ќе продолжи да се развива и усовршува во неделите пред релито Дакар коe започнува на почетокот на јануари следната година во Саудиска Арабија.

Придвижуван од 3,5-литарски твин-турбо V6 мотор (V35A Production Engine) добиен од новиот Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, новиот GR DKR Hilux T1 + има повеќе вртежен момент при ниски вртежи од неговиот претходник, иако вкупната тежина на автомобилот според прописите е зголемена на 2000 кг. Перформансите на новиот мотор се регулирани со правилата поставени од FIA и како таков нуди моќност од 298 kW (405 КС) и приближно 660 Nm. Менувачот е 6-брзински секвенцијален на Садев, погон на сите тркала со три диференцијали и 215 mm Ceramic Twin Plate куплунгот, пренесува Tportal.hr.

Благодарение на најсовремената производствена верзија на твин турбо моторот Land Cruiser 300 V6, тимот можеше да работи со серискиот мотор. Се користат стандардни турбополначи на Тојота, како и стандарден интеркулер. Ориентацијата на интеркулерот мораше да се измени за тркачки автомобил, но самиот дел останува стандарден, бидејќи е исклучително ефикасен.
Toyota GR DKR Hilux T1 +

Автомобилот има и зголемен систем на патна суспензија од 280 mm на 350 mm, што му овозможува на возачот максимално да ги искористи новите гуми од 37 инчи (940 mm). Ширината на гумата исто така е зголемена од 245 mm на 320 mm. Гумите се BF Goodrich All-terrain T / A KDR2.

Новите 17-инчни алуминиумски тркала Method Race Wheels ќе ги истакнат поголемите гуми на новиот автомобил. Овие тркала беа составен дел од развојот на T1 + и тимот одлучи да ги остави тркалата во нивната природна алуминиумска завршница, бидејќи нуди предност во однос на топлинското зрачење, односно ладењето.

Димензиите на новиот GR DKR Hilux T1 + се следните: должина 4810 mm, ширина 2300 mm, висина 1890 mm и меѓуоскино растојание 3140 mm.

Под каросеријата, Hilux го задржа истиот распоред со централно монтиран мотор кој се користи од Дакар 2016 година. Автомобилот сега носи само две резервни гуми наместо трите што се користеа во минатото, поради промена во прописите за категоријата Т1 +.

Новиот автомобил има најнов надворешен дизајн кога станува збор за боите, што е во склад со оној што се користи во WEC и WRC. Како таква, новата Toyota GR DKR Hilux, која исто така ќе се натпреварува во 2022 FIA World Rally-Raid шампионат, е очигледно дел од линијата на тркачки автомобили на Toyota Gazoo Racing за Светскиот шампионат. Иконскиот натпис GR сега е прифатен од сите три тима на Светскиот шампионат, иако Дакар Хилукс е дел од семејството Газо Рејсинг долги години. Овој натпис служи и за зајакнување на врската помеѓу тркачките автомобили на Тојота и возбудливите друмски автомобили кои го носат истиот натпис.

За Дакар 2022, тимот ќе понуди четири целосно нови GR DKR T1 + верзии на Hilux, со Катарецот Насер Ал-Атијах и Французинот совозач Матје Баумел кои ќе го предводат Toyota Gazoo Racing. Победниците на релито Дакар 2019 повторно ќе го имаат Жиниел де Вилиер (победник на Дакар 2009) за тимски колега, а Јужноафриканецот ќе биде во партнерство со совозачот Денис Марфи за изданието на трката во 2022 година.

Јужноафриканците Хенк Латеган и Брет Камингс ќе се вратат на релито Дакар, со цел да ја покажат својата брзина по откажувањето во текот на 5-тата фаза од релито Дакар 2021 година. Последниот болид во составот ќе го возат Шамер Варијава и совозачот Дани Стасен, од Јужна Африка.

Тимот ќе спроведе последен тест во Јужна Африка додека ги подготвува автомобилите за транспорт во Саудиска Арабија на почетокот на декември. Конечната рута за Дакар 2022 допрва треба да биде објавена, но се очекува теренот да биде сличен на оној од 2020 и 2021 година.

/tportal.hr/
Фото: Toyota Gazoo Racing

Автомобили

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Објавено пред

на

Фото: Tzvika Assaf @ unsplash

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.

Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.

За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.

Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.

Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.

Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Објавено пред

на

Фото: Yoonbae Cho @ unsplash

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.

Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци

Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.

Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.

Започнете со возење веднаш

Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.

Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.

Правилно користење на поставките

Внимавајте на поставките на системот:

  • Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен

  • Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија

  • Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата

Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик

Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.

Навечер: Отворете ги прозорците минимално

Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.

Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност

Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:

  • Променете го филтерот во кабината

  • Проверете го нивото на фреон/ладилна течност

  • Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира

Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем

Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.

Извор: Danas

Прочитај повеќе...

Автомобили

Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Објавено пред

на

Фото: Christina Telep @ unsplash

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.

Хибриден систем со 48V технологија

Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.

Без компромис за теренски способности

И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.

„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.

Подобрено возачко искуство

Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:

  • Потивко и побрзо стартување на моторот

  • Намалени вибрации при старт-стоп работа

  • Полинеарно забрзување

  • Подобра регенерација на енергија при сопирање

Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.

Компактна батерија, висока ефикасност

Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.

Издржлива платформа и нов правец

Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.

Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Временска прогноза6 часа

Доаѓа дожд према нашиот регион, ова се последните метео вести

Поради прилив на поладен воздух од север на висина, денес (петок 27 јуни) во попладневните  и во вечерните часови во...

Кичево8 часа

Предмалку случена сообраќајка во близина на с.Извор кичевско, правец Кичево-Охрид

Предмалку се случила сообраќајна несреќа на патот Кичево-Охрид во близина на с.Извор. Од информации од терен дознаваме дека сообраќајот бил...

Автомобили10 часа

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат...

Магазин10 часа

Дали е штетно батеријата да се полни неколку пати на ден?

Не, честото полнење на телефонот не е штетно – напротив, полнењето во пократки интервали може да помогне батеријата да трае...

Lifestyle10 часа

Палачинки со тиквички – брз, евтин и идеален летен оброк

Сезоната на тиквички секоја година нè радува бидејќи нуди безброј решенија за брзи и лесни летни оброци. Палачинките со тиквички...

Македонија10 часа

Од ноќеска цената на дизелот драстично паѓа, еве колку ќе биде литар дизел гориво од полноќ

Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 2,50 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Македонија12 часа

Целосна забрана за движење во шумите

Министерството за внатрешни работи ги известува граѓаните дека согласно насоките на Владата по барање од корисниците на шумите – ЈП...

Македонија13 часа

Од 1 јули до крај на месец август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на тешки товарни возила

Од 1 јули до 31 август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на...

На денешен ден22 часа

Времеплов: На денешен ден – 27 јуни

На денешен ден 27 јуни, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед...

Хороскоп23 часа

Хороскоп за петок (27 јуни)

ОВЕН Не се вознемирувајте премногу ако некој ве разочара утрово. Сочувството, разбирањето и општата помош што сте подготвени да им...

НАЈЧИТАНИ